Kiihdytyskumit on pääsääntöisesti jenkkikamaa ja siten niitä löytyy jenkkiosaa välittävistä/myyvistä putiikeista kuten racersplace yms. Harvempi (jos kukaan) noita täällä varastoi, mutta useimpien jenkkikamaa tuovien putiikkien kautta saanee tilattua.. RP:ltä olen itse tilannut.
Kadulle ja stripille ei kovin hyvää yhdistelmää löydy jos rengasta ei vaihda välissä.
ET Street radial -tyyppisillä radiaalikumeilla (tai muiden merkkien vastaavilla) voi kyllä kadulla suhata, mutta ei ne kovin häävit siihen ole. Kuluvat nopeasti ja löysä runko. Ripeämmät mutka-ajelut voi tollasilla unohtaa. Sen lisäks että street radiaali on vähän kehno kadulla, niin se ei myöskään ole kauhean häävi meikäläisillä radoilla katuautokokoisena. Noilla radiaaleilla on vaikea saada hyviä 60ft -aikoja. Jos lähtee sutimaan, niin meno hyytyy - radiaali ei jaksa "työntää" eteenpäin jos pito irtoaa. Hyvällä radalla ja oikeanlaisella alustalla noilla ajetaan tosi kovaa, mutta ainakaan mun silmiin ei ole osunut että kukaan noilla kovin hyviä lähtöjä olisi saanut meikäläisillä kadunmiehenpäivillä. Mekin joskus noita testattiin mut 60ft ajat jäi tosi huonoiks.
Stripille katuautoon on ehdoton DOT-rättisliksi (ET Street tai vastaava). Noissa on pitoa eikä haittaa vaikka vähän suddaa - työntää silti kivasti eteenpäin. Kadulle nuo on ihan toivottomat. Kyllä niillä kruisingeissa käy jos on kesäkeli. Mut mutkia saa oikeesti jo vähän varoa, motarille ei oo juuri asiaa ja jos vähänkin sataa, niin auto seisoo parkissa kunnes katu on kuiva. 26x10,5" DOT-rätit mahtuu useimpiin volvoihin alle kun vanteen ET on oikea. Leveämpi ja korkeampi ois tietty kiva, mutta ilman pyöräkotelojumppaa taitaa tehdä useimmissa volvoissa aika tiukkaa. Ja kyllä noillakin kumeilla pitäis pystyy 1.6s 60ft aikoihin jos kaikki on kohdallaan.
Eli jos pitää saada stripille ja kadulle hyvät kumit, niin suosittelen ostamaan kahdet. Oikeat katurenkaat kadulle ja stripille DOT-rättikumit. Akkukäyttöisellä pulttimopolla vaihtaa renkaat kisapaikalla sen verran nopeasti, että ei siitä kannata tehdä ongelmaa. Ja jos voimansiirron suhteen on tullut vähänkään säästettyä, niin aika usein paluumatkalle tarttee trailerin... Kyllä ne renkaat sitten kotona joutaa vaihtamaan samalla kun tekee muuta remppaa.