Futurez  Kulkukoira

B230FT 240 -91,"harrastekantti" - Myynnissä -

  • 170 Vastauksia
  • 42215 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3467
Jep, tiedossa kutakuinkin ammatin toimesta miten jännite käyttäytyy.   8) Tällä hetkellä toteutettu ns. helpoimman kautta, eli sulakkeen takaa tulee yksi isompi kaapeli, jota olen vain haarauttanut kaikille mittareille, ovat pienempiä poikkipinta-alaltaan. Pienemmän poikkipinnan omaavat ovat kutakuinkin kaikki saman mittaisia. Voisi jokaiselle mittarille vedellä omat virrat sulakkeiden takaa, jos kokee aiheelliseksi. Vielä sitä en jaksa tehdä. Ja muistaakseni taisin jonkun tempun tehdä tuon volttimittarin kanssa.  :D
Jahas, sitten ei ainakaan täysin eri aloilla olla  8) Tätä kyllä seuraa mielellään, jatkakaa  O0
V40 T2 -17
Kuvat

Poissa PeeTee

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 301
  • www.vrcf.fi
Vs: B230FT 240 -91,"harrastekantti" "Rokkikoneita"
« Vastaus #136 : 26.05.2021, 06:21:31 »
Jahas, sitten ei ainakaan täysin eri aloilla olla  8) Tätä kyllä seuraa mielellään, jatkakaa  O0

Näin tehdään  8)







Siitepölykauden aikana osaa arvostaa puhdasta autoa jonka ottaa tallista käyttöön. Onhan se mukavaa. Kestäähän se puhtaana siitepölystä päivän.  :D
Packard Cavalier -54, Audi A6 -12, Dnepr MT-9 sekasikiö, Peugeot 206 -00
https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=115334.0

Poissa PeeTee

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 301
  • www.vrcf.fi
Vs: B230FT 240 -91,"harrastekantti" "Rokkikoneita"
« Vastaus #137 : 30.05.2021, 11:00:26 »
Suljetulla alueella pitkästä aikaa sai jotain kameraankin taltioitua.

Kukas muu kuin rouva videota ottamassa, kerrankin päästiin "tuulettumaan" kun muksu hoidossa.  :D

Kliks isoksi. Ykkösellä kauheeta rajotinrallia.










Olihan mukavaa. Nesteet pysyi omissa lokeroissaan ja lämmötkin suht kurissa.
Packard Cavalier -54, Audi A6 -12, Dnepr MT-9 sekasikiö, Peugeot 206 -00
https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=115334.0

Poissa PeeTee

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 301
  • www.vrcf.fi
Kiva auringonpaiste oli aamulla eväitä haettaessa, pakko oli ottaa kuvia. Pelkääjän takarenkaan asento näyttää vähintäänkin eksoottiselle ekassa kuvassa, mutta onneks se ei näytä livenä tolta.  :D






Packard Cavalier -54, Audi A6 -12, Dnepr MT-9 sekasikiö, Peugeot 206 -00
https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=115334.0

Poissa PeeTee

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 301
  • www.vrcf.fi
Vs: B230FT 240 -91,"harrastekantti"
« Vastaus #139 : 09.06.2021, 09:02:50 »
Päivitystä, uusi flekti tilattu. Mahtuu nipinnapin mittausten mukaan imeväksi.

https://www.uspartsperformance.fi/performance/jaahdytysjarjestelma/tuulettimet/pfm67027

Vklp toivottavasti kerkeää asentamaan, ellei tule lähtöä synnärille.
Packard Cavalier -54, Audi A6 -12, Dnepr MT-9 sekasikiö, Peugeot 206 -00
https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=115334.0

Poissa PeeTee

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 301
  • www.vrcf.fi
Vs: B230FT 240 -91,"harrastekantti"
« Vastaus #140 : 10.06.2021, 20:55:11 »
Flekti vaihtuikin 14" vastaavaan kun 16":sta ei löytynytkään tavarantoimittajalta. Meneepähän suoraan tuon bilteman 14" tilalle suht pienellä remontilla. Tällä 14" tuotto on n.2800m3/h.

https://www.uspartsperformance.fi/performance/jaahdytysjarjestelma/tuulettimet/pfm67018

Mikäli biltemalainen mahtuu olla välijäähyn ja syylärin välissä, laitan sen sinne. Proform tällöin imee konehuoneesta ja biltemalainen puhaltaa. Luulis silloin piisaavan.
Packard Cavalier -54, Audi A6 -12, Dnepr MT-9 sekasikiö, Peugeot 206 -00
https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=115334.0

Poissa PeeTee

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 301
  • www.vrcf.fi
Vs: B230FT 240 -91,"harrastekantti"
« Vastaus #141 : 12.06.2021, 08:50:43 »
Sinne meni.

Ensivaikutelmat jo pakettia aukastaessa oli, että nyt on huomattavasti laadukkaampi laite kuin b-kaupan.  :D Pakettiin kuulu sulakepesä, flekti ja tarvittavat kiinnikkeet, jopa ne nippusiteen kaltaiset kiinnikkeet joilla voi tehdä nopean asennuksen jos ei ole valmiita rautoja.



Vanha pystyssä.


Vanha vasemmalla, melko bulkimpi oli tää proformin tuote.


Sinne vaan.




Pulttijako kiinnikkeissä oli täysin sama kuin bilteman vehkeessä, joten asennus oli käytännössä plug n play.  8)  Puoli tuntia meni asennukseen. Piuhat täytynee vielä uusia, tää jo haukkaa niin paljon sähöä, että nykyiset kaapelit on melkolailla limiitillä koko ajan. Ja osittain kaapelit uusin myös siksi, jos haluan biltemalaisen puhaltamaan välijäähyn etupuolelle.

Yhteenvetona, kannattaa hankkia moinen, jos tarvetta. Tuntu auttavan lämpöjen karkailuun huomattavasti, kun kävin suljetulla alueella kokeilemassa rajotinta vasten.  8)
Maksaa kuitenkin vaan 85€ ja virtaa reilusti kolme kertaa paremmin kuin biltemalainen.
« Viimeksi muokattu: 12.06.2021, 08:59:17 kirjoittanut PeeTee »
Packard Cavalier -54, Audi A6 -12, Dnepr MT-9 sekasikiö, Peugeot 206 -00
https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=115334.0

Poissa PeeTee

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 301
  • www.vrcf.fi
Vs: B230FT 240 -91,"harrastekantti"
« Vastaus #142 : 13.06.2021, 08:40:52 »
Eilen kerkesin vedellä uudet sähköt flektille. Oli vissiin jokunen vuosi takaperin tehty vanha ohjaus kaikista johdonpätkistä. Olihan nimittäin jatkoja.  :D

2,5mm2 kaapelia nyt laitoin tuolle, se piisaa varmasti yhden flektin käyttöön. Ja itse asiassa pitäisi riittää kahdellekkin, näin mutuillen.

Spagettia.


Vielä jäi suojat kaapelien ( vahvistimen ja flektin kaapelit ) jäi suojaamatta, suoja olikin päässyt loppumaan.


Koitin olla kaukaa viisas ja pujotin tällä kertaa hyttiin varauksen joka on tuo sininen johto. Voi ottaa käyttöön mikäli joskus tulee tarve. Harmillinen mittavirhe kävi kaapeleissa, sillä jäivät akulta vajaaksi 30cm kun oli kytkimessä hytissä kiinni. Onneksi oli vielä samanpaksusta kaapelia varastossa, jatkot joutui välille vain tekemään.

Meinasin kääntää flektin joskus toimimaan LH:n perään, piuhatkin odottaa jo LH:lta 10 ja 11 pinnistä konehuoneessa akun vierelle. Vielä en sitä tässä vaiheessa tehnyt. Oikeastaan vain ja ainoastaan siitä syystä, että relettä ei ollut käsivarastossa.  :D
« Viimeksi muokattu: 13.06.2021, 08:48:15 kirjoittanut PeeTee »
Packard Cavalier -54, Audi A6 -12, Dnepr MT-9 sekasikiö, Peugeot 206 -00
https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=115334.0

Poissa PeeTee

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 301
  • www.vrcf.fi
Vs: B230FT 240 -91,"harrastekantti"
« Vastaus #143 : 13.06.2021, 17:31:45 »
Öljyjäähyä ylöspäin ja välijäähystä maalit pois. Tuli hyvä.










Packard Cavalier -54, Audi A6 -12, Dnepr MT-9 sekasikiö, Peugeot 206 -00
https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=115334.0

Poissa PeeTee

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 301
  • www.vrcf.fi
Vs: B230FT 240 -91,"harrastekantti"
« Vastaus #144 : 17.06.2021, 21:43:26 »
Nostin vielä 7cm ylöspäin öljyjäähyä. Nyt menee vielä paremmin ajoviima jäähyn läpi, ei jää niin pahasti puskurin palkin taakse.

Jo edellinen sijainninmuutos rauhoitti öljyjen lämpöä, tää varmaan tehostaa entisestään niiden rauhoittumista.











Melko ikävästi pyöristyi tuo lattarauta kun viilapenkissä sitä taitoin, mutta menkööt noin.

Vielähän tuota ois voinu nostaa, mutta menee letkut liian tiukalle sitten. Nyt nousi melko vaivatta tuolle sijainnille, ei oo letkutkaan pinteessä.
Packard Cavalier -54, Audi A6 -12, Dnepr MT-9 sekasikiö, Peugeot 206 -00
https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=115334.0

Poissa PeeTee

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 301
  • www.vrcf.fi
Vs: B230FT 240 -91,"harrastekantti"
« Vastaus #145 : 20.06.2021, 17:13:06 »
Jonkinsortin snorkkeli tehty ilmansuotimen alle. Tuo siis kylmempää ilmaa puskurin alta hiukan enempi kun aikaisemmin.

Ajatushan lähti MCM penkkivideosta ja varastosta löytyneistä osista.

Alla oleva ilmanohjain löyty käsivarastosta ja ei muutakuin toteuttamaan.





Ei muutakuin ajatusta hakemaan.







3" putkella toteuttamaan. Viilapenkissä puristelemaan soikioksi ja symmetrian hakua käsityökaluilla.







Hitsaten / räkien kasaan ja teippi niskaan. Halusin siistin testiversion ( lue = pysyvä väliaikaisratkaisu :D ) tästä, joten mahdollisimman mukavaan lopputulokseen tähtäsin.
Muoviin ja metallin yhdistin muutamalla ruuvilla ja liimamassalla. Samoin saumojen päälle sotkin akryylia, kuten myös torven sisälle, jotta näyttäisi hiukan viimeistellymmältä.









Hienosti istu paikalleen. Nyt on siis hopealla reunus ja muuten mustalla koko roska.





Enhän mä millään pysty toteamaan, että tästä mtn hyötyä olisi, kunhan touhusin tallissa.  ;D
Packard Cavalier -54, Audi A6 -12, Dnepr MT-9 sekasikiö, Peugeot 206 -00
https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=115334.0

Poissa PeeTee

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 301
  • www.vrcf.fi
Vs: B230FT 240 -91,"harrastekantti" - RIP M47 -
« Vastaus #146 : 05.07.2021, 22:30:25 »
Niinhän siinä kävi, että laatikosta ykkönen sileäksi. Kiihdytyksessä alkoi kuulua jurinaa, ja seuraavasta risteyksestä kiihdyttäessä olikin jo vika ulkona.  :D



Saa tarjota M90 tai BMW ZF laatikkoa hiluineen. ZF etusijalla.

Laitoin mokoman seisontaan odottamaan motivaatiota ja etenkin aikaa.
« Viimeksi muokattu: 05.07.2021, 22:32:59 kirjoittanut PeeTee »
Packard Cavalier -54, Audi A6 -12, Dnepr MT-9 sekasikiö, Peugeot 206 -00
https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=115334.0

Poissa PeeTee

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 301
  • www.vrcf.fi
Vs: B230FT 240 -91,"harrastekantti" - RIP M47 -
« Vastaus #147 : 08.07.2021, 12:00:36 »
Tilalle tulee nyt tälle kesää vielä käytetty ämneliseiska. Ihan puhtaasti budjettisyistä ja olis kiva päästä vielä tänä kesänä ajamaan.

Meinaa olla pirun vaikea saada harrasteelle aikaa, tuoreimmalla muksulla kun on ikää 2vko ja esikoisella ~2,5vuotta.  :D Mutta ehkä sillä tänä kesänä vielä ajetaan.

Tuosta lähipaikkakunnalta löytyi järkikilsoilla oleva laatikko, kipaisin sen kyytiin. On ollu viime kesänä ajossa B200K perässä ja myyjä vakuutti mokoman olevan ehjä. Ei autakun luottaa myyjän sanaan.



Puoli tuntia sain riistettyä pikkukakkosen aikaan omaa aikaa, joten laatikon pesaisin ulkosalla. Mukavampi nostella paikalleen.








Jotain paskaahan siihen jäi, en alkanut nuolemaan puhtaaksi.

Tänään hain Siniseltä kampuran takastefan(vuotaa) ÖP tiivisteen ja huohotusletkun. Ne olis tarkoitus samalla uusia kun auton nostaa "hiukka" korkeammalle maasta. Paskamainenhan se huohotusletku on uusia kun moottori on paikallaan, ÖP irrottaminen on vissiin melko työmaa. Kerta omaa moottorinostinta ei ole(enkä nyt osta) niin teen sen moottorin ollessa paikallaan. Katossa on kyllä moottorinnostinkoukku, jolla nostatan moottoria ylöspäin jotta saa sen ÖP irti pyöräytettyä. Nostaa moottoria kopasta irti sillä ei uskalla tehdä. Apurunkoahan siinä samalla on laskettava, mutta eihän se ole kun tekee vaan. Eilen hain kanssa uusia nesteitä, tallissa oottaa uudet öljyt perään, laatikkoon ja moottoriin. Luonnollisesti uusi suodinkin moottoriin löytyy.

Meinasin koittaa siirtää ajamalla nosturille tuon auton, mutta paukuttelee niin pahasti jumiin laatikkoa, että ei kannata lähteä rikkomaan. Vaihdellaan laatikko tallissa, vaikka ei yhtään nappaisi.
Packard Cavalier -54, Audi A6 -12, Dnepr MT-9 sekasikiö, Peugeot 206 -00
https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=115334.0

Poissa PeeTee

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 301
  • www.vrcf.fi
Vs: B230FT 240 -91,"harrastekantti" - RIP M47 -
« Vastaus #148 : 23.07.2021, 13:11:07 »
Hophop.

Auto ajossa uudella laatikolla. Taas skulaa hienosti.


Laatikon pesun jälkeen, otin fiilistelykuvan, kääntelin auton talliin ja pelon sekaisin tuntein rupesin purkamaan.


Tunkkasin auton noin 60cm irti lattiasta, mahtu hienosti olemaan näin auton alla. Kuvien oton jälkeen luonnollisesti helmojen alla oli tavaraa, jos se pahin kävisi, että auto tulisi pukeilta alas.


Purkuhan meni komeasti, vanha laatikko lattialle vaan.
Vähän oli tukipalkkiin ruostepeikko käyny iskemässä hampaansa kiinni, joten sitä joutu parsimaan.




Uutta 8mm plootua kiinnikkeeseen ja 2mm vahvikkeeksi.






Osien sovituksen jälkeen, räkien kasaan. Välillä palo mukavasti, välillä kamalan huonosti.




Vaihteistopalkki tuli siis korjattua kauttaaltaan ja koppaan se pultataan samaan tapaan kuin aiemminkin, ilman puslia. Vaihteistopalkkiin luonnollisesti uusi tukikumi laatikolle ja samoin kartaanin ja laatikon väliin myös uusi kumi. Samoin kartaanille uusin laatikon stefan samalla.

Öljyroput availin kaikkialta ja annoin liemien valua pois, perästä moottorista ja laatikosta, jonka aikana ajattelin keskityä huohotuksen parantamiseen. ÖP paluu on siis mulla tukossa ja työntää ahtimelle aika paljon öljyä-> savuttaa. ÖP irrottamiseen ei vaan yksinkertasesti riittänyt mielenkiinto.
Vanhasta alumiinipullosta otin aihion ja käväsin biltemasta muutamia tarvikkeita.












Tuosta diy catch canista tuli aivan hyvä, 10€ hintaan ja mallia 10min työaikaan nähden. Pullo on nyt tyhjänä, koska sen täyttöön en älynnyt ostaa mtn soveltuvaa huokosta tavaraa. Tyhjenneltävähän tuita on, mutta tyhjennellään vaan. Orkkishuohotin pöntön tilalle tilaan sen korvauslaipan ja jätän ÖP paluun pois käytöstä kokonaan, jahka saan vaan aikaseksi. Tai sitten jos sen toteuttaminen venyy, käytän tallikaudella ÖP pois. Tällä hetkellä talliaikaa on käytännössä vain yöllä ja siks tallissa onkin ollu muutamana yönä 0100 saakka valot päällä. Jokunen yö on menty nyt tosi vähillä unilla kun talossa heräillään jo 5-6 aikaan aamulla.  ::)

Olihan se vaan mukava käydä ajelemassa muutaman viikon tauon jälkeen.  :)




Vaikka vaihteistopalkki tulee ilman puslia koppaan kiinni, ei se silti resonoi koppaan. Kaiken kaikkiaan komeasti toimii taas. Täytynee hiukka hallita omia hermoja, jotta ei polttelis kumia niin paljoa, kestäis edes hetken mokoma laatikko.  ;D
« Viimeksi muokattu: 23.07.2021, 13:16:34 kirjoittanut PeeTee »
Packard Cavalier -54, Audi A6 -12, Dnepr MT-9 sekasikiö, Peugeot 206 -00
https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=115334.0

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: B230FT 240 -91,"harrastekantti" - Ajossa -
« Vastaus #149 : 23.07.2021, 22:49:52 »
Mitäs jos koittais ihan reteesti paineilmaa tai jotain korkeapaineisempaakin siihen orggis letkun aukomiseen? Tai sitten noita vähän erikoisempia pulloharjoi, en tiä mihin tuo oikeesti on tarkotettu mutta meillä on semmonen varmaan 10mm halkasijainen harja notkeahkossa varressa, se vois olla auka alueella ongelman ratkaisuun sen kiertämisen sijasta  ???
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy