Proturbo  Autodiagnoosi

Volvo 240 GL 1988 ja Volvo V70 2,5T geartronic 2007 huoltomuistion tapainen..

  • 844 Vastauksia
  • 188511 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6022
Ostin joskus kiinasta haaroittimenkin kokeeksi että olisi helpompi vakoilla toista canbus-laitetta, mutta kyl tuo cfe Connection Harness-johtosarja kontissa on omassa ollut paras tapa CFE:n kytkemiseen.
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8917
  • Teiden tukko
Ostin joskus kiinasta haaroittimenkin kokeeksi että olisi helpompi vakoilla toista canbus-laitetta, mutta kyl tuo cfe Connection Harness-johtosarja kontissa on omassa ollut paras tapa CFE:n kytkemiseen.

Saako niitä takakontin johtosarjoja vielä jostain?
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6022
Saako niitä takakontin johtosarjoja vielä jostain?

Pikagooglaus ei löytänyt mut kyllähän toi olisi itsekin tehtävissä helpolla. Mulla on kytkettynä vain punainen virtaan, musta maahan ja low-speed vihreä ja valkoinen AEM-connectoriin https://www.swedesolutions.com/product/cfe-classic-cfe-plus-and-cfe-plus-wifi-manual-connection-harness/. Pitää vaan katsoa mihin obdportin-reikiin ne mäppäytyy.

EDIT: mäppäykset tuolla https://www.swedesolutions.com/wp-content/uploads/2020/01/CFE-Plus-MY-01-04-harness-installation-v1.06.pdf
« Viimeksi muokattu: 11.03.2021, 11:17:21 kirjoittanut Mustalaatikko »
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa anssi68

  • Hallituksen jäsen
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5106
  • Volvo taka ja etuvetoisena
Pikagooglaus ei löytänyt mut kyllähän toi olisi itsekin tehtävissä helpolla. Mulla on kytkettynä vain punainen virtaan, musta maahan ja low-speed vihreä ja valkoinen AEM-connectoriin https://www.swedesolutions.com/product/cfe-classic-cfe-plus-and-cfe-plus-wifi-manual-connection-harness/. Pitää vaan katsoa mihin obdportin-reikiin ne mäppäytyy.

EDIT: mäppäykset tuolla https://www.swedesolutions.com/wp-content/uploads/2020/01/CFE-Plus-MY-01-04-harness-installation-v1.06.pdf

Ei vaan taida käydä näihin -04 vuodesta eteenpäin, mikäli tuon manuaalin mukaan olisi vuosimalli..

Eli -05 ja uudemmat ??
Käyttis:   Volvo V70 2,5T 2007
Harraste: Volvo 240 GL 1988

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6022
Mun mielestä ero olisi vaan että facelift-sähköissä tuetaan myös noita hi-speed-piuhoja jotka on omassa turhia, eli harness olisi tehty molemmille. Jokatap oikeiden piuhojen kytkemisestä uuteen obd-porttiin tuossa vaan on kyse eli kunhan oikeat karvat löytyy jostain.
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa anssi68

  • Hallituksen jäsen
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5106
  • Volvo taka ja etuvetoisena
Mun mielestä ero olisi vaan että facelift-sähköissä tuetaan myös noita hi-speed-piuhoja jotka on omassa turhia, eli harness olisi tehty molemmille. Jokatap oikeiden piuhojen kytkemisestä uuteen obd-porttiin tuossa vaan on kyse eli kunhan oikeat karvat löytyy jostain.

Niin tuo taitaa olla, eli pitääkin kaivella omasta tuo kontin johtosarjaa ja tutkia mitä sieltä löytyy.

Kokeilen tuon obd-haaroittimen ensin ja sitten vois harkita tuollaista väliin laitettavaa adapteria, jos sattuu ettei tuo tilattu haaroitin toimikkaan..
Käyttis:   Volvo V70 2,5T 2007
Harraste: Volvo 240 GL 1988

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8917
  • Teiden tukko
Niin tuo taitaa olla, eli pitääkin kaivella omasta tuo kontin johtosarjaa ja tutkia mitä sieltä löytyy.

Kokeilen tuon obd-haaroittimen ensin ja sitten vois harkita tuollaista väliin laitettavaa adapteria, jos sattuu ettei tuo tilattu haaroitin toimikkaan..

Minä odotan käyttökokemuksia tuosta haaroittimesta ennenkuin tilaan itselle. :D
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa anssi68

  • Hallituksen jäsen
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5106
  • Volvo taka ja etuvetoisena
Jahas, inssi haluaa nähdä farkun uudestaan, kun yksi käynti konttorilla ei riittänyt eli pomppas vasemmasta alapallosta  ;D ;D

Häätyy kattella miten tuokin vaihtuu..
Käyttis:   Volvo V70 2,5T 2007
Harraste: Volvo 240 GL 1988

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6022
Vianorilla vaihtui 60 eurolla omaan, kun pomppas. Oli semmoinen homma että en jaksanut ährätä itse ja oli sit muitakin syitä tarkistaa kulmat. Lähinnä siis se lähtisi todennäköisesti irti kyllä ja uusi ehkä sopisi hyvin mutta..
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa anssi68

  • Hallituksen jäsen
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5106
  • Volvo taka ja etuvetoisena
Ulkoistin suosiolla tuon alapallojen vaihdon..
Oli toinen alapallo ollut tiukka vastus, kun paineilmataltalla oli otettu irti.

Uudet alapallot ja etupään suuntaus tehty, niin nyt voikin varailla aikaa jälkitarkastukseen.

Myös tavaratilan kaasupumput on tulossa eräältä foorumin käyttäjältä kun sattui tuollaiset vastaan foorumin kierrätyskeskuksesta.
Käyttis:   Volvo V70 2,5T 2007
Harraste: Volvo 240 GL 1988

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8917
  • Teiden tukko
Kokeilen tuon obd-haaroittimen ensin ja sitten vois harkita tuollaista väliin laitettavaa adapteria, jos sattuu ettei tuo tilattu haaroitin toimikkaan..

Mikäs tilanne tämän haaroittimen kanssa on?
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa anssi68

  • Hallituksen jäsen
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5106
  • Volvo taka ja etuvetoisena
Mikäs tilanne tämän haaroittimen kanssa on?

Ei ole näkynyt eikä kuulunut mitään missä tuo paketti on. (Lähtenyt 13.3 eteenpäin jostain, mutta mistä ?)
Pitää laitella kyselyä, mitä tuon kanssa tehdään..
Käyttis:   Volvo V70 2,5T 2007
Harraste: Volvo 240 GL 1988

Paikalla tuomaril

  • Valvoja
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 2894
Mistä tilasit sen haaroittimen?

Poissa anssi68

  • Hallituksen jäsen
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5106
  • Volvo taka ja etuvetoisena
Käyttis:   Volvo V70 2,5T 2007
Harraste: Volvo 240 GL 1988

Poissa anssi68

  • Hallituksen jäsen
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5106
  • Volvo taka ja etuvetoisena
Hemmetti, mikäköhän nyt meni perseelleen tuossa alapallojen vaihdossa..

Eilen tulomatkalla huomasin tuon ohjauksen kääntöherkkyyden hävinneen alapallojen ja kulmien säädön jälkeen eli on raskaampi kääntää.
(Ainoastaan caster on punaisella säädön jälkeen, muuten arvot on vihreällä alueella.)

Soittelin Atoylle ja siellä arveltiin vian olevan ohjaustehostimen pumpun/hammastangon alueella ??

Varasin ajan ensi viikolle mutta vienkö sittenkään "valohoitoon" ??
« Viimeksi muokattu: 31.03.2021, 15:15:49 kirjoittanut anssi68 »
Käyttis:   Volvo V70 2,5T 2007
Harraste: Volvo 240 GL 1988

 

RallyBaron  Samppasport