Autodiagnoosi  Carcom Oy

945 drifteri

  • 95 Vastauksia
  • 28121 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa PeeTee

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 301
  • www.vrcf.fi
Vs: Takatuuppareihin pientä puuhastelua
« Vastaus #60 : 18.06.2021, 07:07:07 »
OioiOiOiOi.

Tämä on hyvä. Tykkään noista yksityiskohdista paljon.  8)

Vaikka kyseessä onkin "vaan" ratalelu, on hienosti kyllä toteutettu!
Packard Cavalier -54, Audi A6 -12, Dnepr MT-9 sekasikiö, Peugeot 206 -00
https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=115334.0

Poissa volgaman

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 436
  • www.vrcf.fi
Vs: Takatuuppareihin pientä puuhastelua
« Vastaus #61 : 18.06.2021, 08:48:34 »
Kiitoksia. Täytyy aina yrittää erottua joukosta :D
740 katudrifteri projekti -87, 745 b230et -88, 940 b230ft -95,          945 b230fk winterdrifteri, 960 2,5 -95

Poissa volgaman

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 436
  • www.vrcf.fi
Vs: 945 drifteri
« Vastaus #62 : 12.08.2021, 11:50:10 »
Onko tinakone miehillä tietoa, että onko vapari kutosen ja t6 öljypumpun tuotoissa eroa ja sopiiko t6 pumppu vaparikuotoseen.??
 Omassa autossa öljynpaineet kylmänä 4-5bar mutta 100°c paikkeilla ne on noin 2-2,5bar 10w-60 öljyillä ja tyhjäkäynnillä. Onko muilla ollu minkälaisia paineita? :)
740 katudrifteri projekti -87, 745 b230et -88, 940 b230ft -95,          945 b230fk winterdrifteri, 960 2,5 -95

Poissa Juho_

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1070
  • vapari
Vs: 945 drifteri
« Vastaus #63 : 12.08.2021, 12:23:10 »
Jotenkin on sellainen mielikuva jäänyt, että T6:n pumpussa oli enemmän tuottoa.. se että paljonko ero on, sitä en tiedä ainakaan.

Paineet kuulostaa aika normaalilta.. aika rajut kylmänä, mut johtuu öljyn viskositeetista. Kovaa ajoa vaan. :)
Korkeat paineet ei oo 'se juttu', vaan öljyn virtaus.
Instagram | YouTube
Volvo 960 -91 | B6304S+ZF 260Z
Volvo V40 -00 | B4204T5+M56 - 1.7bar TD04HL-18T

Poissa Tico

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 378
  • www.vrcf.fi
Vs: 945 drifteri
« Vastaus #64 : 12.08.2021, 13:18:22 »
Onko tinakone miehillä tietoa, että onko vapari kutosen ja t6 öljypumpun tuotoissa eroa ja sopiiko t6 pumppu vaparikuotoseen.??
 Omassa autossa öljynpaineet kylmänä 4-5bar mutta 100°c paikkeilla ne on noin 2-2,5bar 10w-60 öljyillä ja tyhjäkäynnillä. Onko muilla ollu minkälaisia paineita? :)

Kylmänä kummallisen alhainen paine, mutta lämpimänä mielestäni oikeinkin hyvä. Mulla pysyy kylmänä tasaisesti ylipaineventtiiliä vasten paineet, jossain 8 bar hujakoilla tyhjäkäynnillä ja lämpöisenä jossain 1-2bar bälillä. Kyseessä n. 360tkm ajettu vaparikoneen pumppu, jonka olen purkanut ja putsannut n. 15tkm sitten.

Edit: ja käytössä Amsoil Z-rod 10w-30 + 20w-50 50/50% kombo (millä muuten huohutus pieneni 90% verrattuna Comman "race öljyyn"...)

Edit2: Volvon ohjekirjan mukaan @100C: 750 rpm / min. 1 bar ja 4000rpm / min. 4 bar.
« Viimeksi muokattu: 12.08.2021, 13:23:39 kirjoittanut Tico »
960 -95 D5252T+ AW30/43
960 -96 B6284T + 722.643

Poissa Juho_

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1070
  • vapari
Vs: 945 drifteri
« Vastaus #65 : 12.08.2021, 13:46:34 »
Lainaus
(millä muuten huohutus pieneni 90% verrattuna Comman "race öljyyn"...)
Tää on kyl jännä juttu.
Itellä oli iha sama, jos tarkotat Comma 5W50 motorsport öljyä, niin omakin kone huohotti sillä ihan älyttömästi.. toinen öljy tilalle ni ei mitään ongelmaa. ???
Instagram | YouTube
Volvo 960 -91 | B6304S+ZF 260Z
Volvo V40 -00 | B4204T5+M56 - 1.7bar TD04HL-18T

Poissa HenkkaJ

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 329
  • TAK ry
Vs: 945 drifteri
« Vastaus #66 : 12.08.2021, 14:09:57 »
Onko tinakone miehillä tietoa, että onko vapari kutosen ja t6 öljypumpun tuotoissa eroa ja sopiiko t6 pumppu vaparikuotoseen.??
 Omassa autossa öljynpaineet kylmänä 4-5bar mutta 100°c paikkeilla ne on noin 2-2,5bar 10w-60 öljyillä ja tyhjäkäynnillä. Onko muilla ollu minkälaisia paineita? :)

En osaa tuosta pumpun sopivuudesta sanoa mutta Comma 5W-50 ''Motorsport'' -öljyllä tyhjäkäynnillä kylmänä noin 4-5 bar ja lämpimänä noin 1,5 bar. Tuo kuuman tyhjäkäynnin paine-ero selittynee tuolla öljyerolla, ehkä.
TAK: Teekkarien Autokerho ry
''Jos tuosta ei tule tallikieltoa niin on se saatanan kumma.''

Projekti: Volvo 960 T6 Twincharger

Poissa volgaman

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 436
  • www.vrcf.fi
Vs: 945 drifteri
« Vastaus #67 : 12.08.2021, 19:01:41 »
No mulla on käytös lique moly 10w60.
Ja varmaan ku öljyt vaihtaa niin seki auttaa
740 katudrifteri projekti -87, 745 b230et -88, 940 b230ft -95,          945 b230fk winterdrifteri, 960 2,5 -95

Poissa volgaman

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 436
  • www.vrcf.fi
Vs: 945 drifteri
« Vastaus #68 : 30.08.2021, 11:47:38 »



Rupee merkkiuskollisuus oleen vaakalaudalla :'(
740 katudrifteri projekti -87, 745 b230et -88, 940 b230ft -95,          945 b230fk winterdrifteri, 960 2,5 -95

Poissa volgaman

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 436
  • www.vrcf.fi
Vs: 945 drifteri
« Vastaus #69 : 16.09.2021, 08:53:53 »
Onko näihin tinakutosiin enää saatavilla öljypumppuja. Soitin seinäjoen käyttöautoon ja joku m....u sieltä vastas jota ei kiinnosta vähääkään yrittää edes kattoa osaa jos ei oo rekkaria. Rupee itteeki jo masentaa ku ei näihin saa mistää osia
740 katudrifteri projekti -87, 745 b230et -88, 940 b230ft -95,          945 b230fk winterdrifteri, 960 2,5 -95

Poissa Jza

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
  • www.vrcf.fi
Vs: 945 drifteri
« Vastaus #70 : 16.09.2021, 09:40:29 »
Tossa on -99 mallin 2.8 T6 pumppu, IPD myy uutta 9458085
Uudempaan 00 -> T6 käypänen pumppu, Skandix ym 9458427

Em pumppujen eroista ei minkäänlaista muistikuvaa

-J

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7576
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 945 drifteri
« Vastaus #71 : 16.09.2021, 11:21:47 »
Muista en tiedä, mutta itselle ei ole tullut vastaan yhtään viallista öljypumppua kutosissa.

Olethan ottanut huomioon, että noin 6500rpm jälkeen öljy alkaa kerääntymään kanteen? Tarpeeksi pitkään kierrättäessä kierrossa oleva öljy alkaa olemaan vähissä. Ja vaikka kierrokset jäisikin alas, voi imuputki silti hörpätä tyhjää nopeissa suunnanvaihdoissa mikäli ei ole kunnon loiskelevyjä.

Tuohon paineeseen, niin mittarin mukaan lämpimänä joutokäynnillä on ollut joka koneessa 2-2,5bar paikkeilla. Valvoline VR1 10W-60 ollut pääasiassa käytössä.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: 945 drifteri
« Vastaus #72 : 16.09.2021, 11:45:16 »
Yhdessä kilpakutosessa näin lisäöljynpaluuna tuumaisen teräspunosletkun kannen takapäästä öljypohjaan.
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Jambo

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2374
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
Vs: 945 drifteri
« Vastaus #73 : 16.09.2021, 14:24:24 »
Yhdessä kilpakutosessa näin lisäöljynpaluuna tuumaisen teräspunosletkun kannen takapäästä öljypohjaan.

Näitä ja kanteen tulevan öljymäärän kuristuksiahan ne isot pojat näihin on laittaneet. Jollain näin oikein öljypumpun työntämässä kannesta alakertaan öljyä
Käyttiksenä - VW Caddy 1.6TDI '13
Pyhä lehmä - 740 B6284T/M90 '87
Ugly Duckling - 242 B230FT/GS6-37 '80
Winterbeater - 740 B5234T/GS6-37 ' 88 - Myyty

Poissa volgaman

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 436
  • www.vrcf.fi
Vs: 945 drifteri
« Vastaus #74 : 16.09.2021, 15:56:00 »
No en tiä onko viallinen mutta jonku kokoinen klappi on pumpussa ku sen purkasin. Voihan se olla tietty ominaisuus. Onko tietoo sopiiko t6 pumppu b6254 lohkoon
740 katudrifteri projekti -87, 745 b230et -88, 940 b230ft -95,          945 b230fk winterdrifteri, 960 2,5 -95

 

Kulkukoira  Proturbo