Samppasport  Futurez

Volvo 240 T6 Driftbil 585hp

  • 109 Vastauksia
  • 55270 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa H.V.R

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 101
Vs: Volvo 240 8v Turbo ---> T6 Driftbil
« Vastaus #90 : 18.01.2021, 15:59:08 »
Hyvän näköstä tulossa.

Mikä toi shifteri on, en ainakaan pikasella vilkasulla löytänyt kirjoituksista?
Volvo 242 -78 projekti
Volvo 740 Turbo -87 *harrastekäyttis*
Volvo 745 -89 (ku halvalla sain)
GarageVLOGS Youtube

Poissa petes

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 592
Vs: Volvo 240 8v Turbo ---> T6 Driftbil
« Vastaus #91 : 18.01.2021, 17:32:48 »
Shifteri on Bjökmotorsportilta. Ei ollu mahttoman hintanen mutta ainakin omaan käteen ja käyttöön osottautunu hyväksi.
-360 R-sport turbo -86
-V70 R-Desing D3 -13
-240 Turbo -88

Poissa petes

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 592
Vs: Volvo 240 8v Turbo ---> T6 Driftbil
« Vastaus #92 : 12.02.2021, 13:55:22 »
Termosta vain.

Aika rientää ja auton valmistuminen on kyllä aika hidasta tällähetkellä monien vastoinkäymisten takia mitkä eivät tosin johdu itsestä. Ensin tosiaan auto oli 1,5kk kaaripajalla turhaan ja nyt viimeisimpänä konetta kasatessa tuli semmonen takapakki että kiertokanget oli kun olikin jotakin muuta kun priimaa tälläkertaa. Syytä ei tiedetä ei myyjäliike ruotsissa en minä eikä koneistajakaan. Mutta jostakin syystä alapesät on niin huonoja että momenttiin vetäessä kampura ei pyöri.

Tätä hommaa on tässä nyt parisen viikkoa selvitetty ja useampi puhelu tehty tuonne ruotsin maalle että asia saatais selvitettyä. Kyseinen liike on myynyt kankia kuulemma tosi kauan ja tämä on ensimmäinen tapaus jossa käy näin.

Aluksi luultiin että kankien alapalat on vaan sekottunut mutta kun ei yksikään palanen ruvennut sopimaan yhteenkään kankeen tuli pieni mitäs v.. nyt sitte.

No lopputulema nyt on se että 5 kankea saadaan koneistettua ja yksi uusi lähti ruotsista tulemaan puoleen hintaan ja he maksoivat rahdin yms ja laittoivat vielä pysyvät alennuksetkin kaupanpäälle ko. liikkeeseen että sinänsä palvelu on kyllä moitteetonta.


No autoa nyt ei hirveesti sitten oo tässä pystynyt tekemään kun oikeestaan kaikki koneen osat odottaa valmiina levällään kasausta ja hirveesti ei pölyä sais nyt tulla vaikka onkin osia peitelty.

Osia on kuitenkin haalittu sen mitä kerinny. Viimeisenä tuli Mkm Motorsportin paketti joka sisälsi hyde kässärin sekä etuakseli/tukivarsi setin jolla saadaan kääntyvyydet kuntoon. Viimeisimpänä asia tallissa tapahtunut on varmaan konehuoneen viimeistely joten senkin sais varmaan viikonlopun aikana vetästä maaliin.

Mutta tässäpä kai ne tärkeimmät. vähän pitkä päivitys väli taas ja jotakin varmasti unohtunut mutta tosiaan tuo kankien selvittely prosessi on ollu niin pitkä että vähän taas turhaa aikaa vierähtänyt kaikeen turhaan.

Mutta näillä mennään. Tosiaan tuo Sladimasters sarja jää nyt kaudelta 21 ajamatta ihan sen takia että laskin tammikuun lopulla kun ilmottautuminen meni umpeen että auton valmistuminen menee niin myöhään että ei millään kerkeä saada valmiiksi ennen kauden alotusta ja kesken kauden en halunnut mukaan mennä.

Mutta ei se mitään onhan noita Driftmädneseitä yms hötsäpäiviä kuitenkin.


-360 R-sport turbo -86
-V70 R-Desing D3 -13
-240 Turbo -88

Poissa petes

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 592
Vs: Volvo 240 8v Turbo ---> T6 Driftbil
« Vastaus #93 : 16.02.2021, 19:15:17 »
Hieman kai voisi pikku päivitystä tehdä näin vapaiden loputtua mitä on taas saatu aikaan.

Kiertokanki asia tuli nyt näillänäkymin kuntoon. Uusi kanki tuli ruotsista ja tämän vein heti koneistamolle ja nyt meinasivat että niistä kalut saadaan. Tämä selviää lopullisesti viikon sisään. Isosti on toiveissa että seuraavilla vaipailla on kanget iskussa ja saadaan vihdoin kone nippuun.

Konehuone tuli kitattua ja vedettyä maaliin. Nyt onkin sitten koko auto maalattu sillä tämä oli ainut mikä oli vielä orkkismaalissa. Nyt sitten vaan tarkasti miettiä ettei tule ylimääräsiä reikiä kun kaikki on paikattu umpeen.

Penkin raudat saatiin valmiiksi ja ajoasento on nyt kohdillaan.

Kojelaudan alle tuli laitettua nyt hyväksyttyä putkea johon tulee sitten rattiakseli ja kojelauta kiinni.

Seuraaville vapailla sitten tilaus listalla onkin jarrulevyt sekä palat niin sitten on etupäähän kaikki olemassa että sinne saa heittää akselin, tukivarret tolpat, uudet jarrut sekä vaikka kone jos aika riittää..

Lensulle soittelin tänään ja sieltä on nyt valmistumassa uusi ahdin sekä laatikon muutostyö.

Tässä mennään tälläkohtaa. Viikonpäästä jatkuu ELK


-360 R-sport turbo -86
-V70 R-Desing D3 -13
-240 Turbo -88

Poissa petes

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 592
Vs: Volvo 240 8v Turbo ---> T6 Driftbil
« Vastaus #94 : 16.03.2021, 20:44:57 »
Tervehdys.

Tallissa taas tapahtunut yhtä sun toista ja hyvää vauhtia mennään eteenpäin.

Kaikkea ei millään taas muista mitä on tullut tehtyä vaikka kuinka yrittää kuvata mutta koitetaan nyt jotakin edes kirjotella viime aikasista päivityksistä.

Eli perus moottori saatiin nyt eilen nippuun öljypohjineen. Harmaita hiuksia aiheutti hieman T6 lohkon pääöljy kanava ja 960 öljypohja jossa kummassakaan ei ollut kierrettä suodatinta varten. No tähän löydettiin ratkaisu sillä että m20 kierretapilla jenka pääöljykanavaan ja paikallisella koneistamolla 10,9 pultista jatkettiin jenkaa sopivan mittaiseksi ja porattiin keskelle öljyn kulkua varten 14mm reikä. Isot kiitokset taas hyvästä ja nopeasta palvelusta Kokkolan Moottorihiomolle.


Koppaakin hieman väsättiin keulan osalta ja molemmille puolille leikattiin kuumalle ilmalle poistoreijät sisälokareihin.
Etuakseli tukivarsineen löysi paikkansa ja saatiin tuo tehostettu hammastankokin asennettua paikalleen.

Tänään sitten asentelin uudet kultafoliot pakosarjan puolelle ja päivän aikana sain käsiini odottamani 9/7 sarjan etutolpat joihin muokataan sitten nuo Bc coilit jotta saadaan auto renkailleen. Noihin tukivarsiin kun ei 2-sarjan alapallonivelet sovi.

Kaaret sai myös värin niskaansa ja niihin valikoitui perus mattaharmaa väri ja pohjaan sama kun aikasemminkin kiiltävä musta. Sisutaa myös saatiin sen verran jatkettua että teline ja pelti tulevaa katkasin panelia varten saatiin myös valmiiksi ja nyt vaan sähkö piirrustuksia tekemään miten tulevat sähköt tehdään.

Osiakin on tullut haalittua ja myytyä kasapäin että saadaan itselle sopivaa palikkaa tilalle ja turhaa muille käyttäjille.

Tässäkai tällä erää hommat jatkuu viikonpäästä ja katsotaan mitä sitten saadaan aikaan. Jotakin osia vielä puuttuu että kaikkea ei vielä ole mutta varastoon en turhaa ota pyörimään mitään vaan tarpeen mukaan tilataan. Mm pakosarja ja ecu sekä johtosarja puuttuvat.








Uusi ahdin perus hx40 superin tilalle.   Lps hx42 62.45/67mm #18
-360 R-sport turbo -86
-V70 R-Desing D3 -13
-240 Turbo -88

Poissa petes

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 592
Vs: Volvo 240 8v Turbo ---> T6 Driftbil
« Vastaus #95 : 07.04.2021, 13:21:32 »
morjesta pöytään.

Hiljasta on topicin puolella mutta koitetaan nyt jotaki raapasta vielä tähän.


Elikkä viime kerrasta jatkettiin sillä että aikasemmat koneenkorvat jotka mulla oli meni myyntiin sillä eihän ne passannu sinepäinkään ton MKM etuakselisarjan kanssa. No sieltä tuli sitten uudet korvat ja nehän meni oikeen nätisti paikalleen pienen viilauksen kera. Huomattavasti helpompaa kun kaikki mitä voi olla on saman valmistajan niin ovat vähän kuin yks yhteen tehtyjä.

No seuraavana kone keulalle ilman laatikkoa mutta eihän sekään mennyt niinkun piti. laatikkoa laittaessa eihän se sopinu mitenkään päin sinne mutta siitä selvittiin sillä että kone vain pois, laatikko kiinni ja takas paikalleen. Ilmeisesti tämä kone on näillä korvilla pari cm ylempänä niin sillä laatikkoa ei erikseen ainakaan pukeilla saanut paikalleen.

Tämä toki on paska homma sinänsä jos jotakin vikaa voimansiirtoon tulee mutta täytyy sitten käydä ihan nosturilla kokeilemassa kun pääsee paremmin alle.

Jarrutehostinkin tuli vaihdettua siihen pienempään malliin jotta mahtuu imusarja paikalleen.

Etupääkin tuli kasattua nyt kun saatiin ne 9/7 satkun tolpat niin sekin puoli on nyt kondiksessa. Kääntyvyyttä on nyt vähintäänkin riittävästi mutta sitäkin joutuu hieman rajoittamaan jollakin konstilla kunhan kerkee sinne jotkut topparit väsään.

Uudet etujarrulevyt ja palatkin tuli tilattua kuukausi sitten ja nehän meni tehdastilaus tavaraksi joten nekin pitäis pikkuhiljaa saapua niin pääsee vetään jarruputkia sitten.

Seuraavaksi sitten kardaani,vaihdekeppi ja kytkimen pääsylinteri paikalleen niin sen jälkeen voisi ruveta sähköjä ihmetteleen ja siinähän onki pikku projekti sitten. Imusarjaan tulee parit ysikymppimutkat jonka päähän pitäis läppä hitsata jotenka tämmöstä pientä seuraavaksi.




-360 R-sport turbo -86
-V70 R-Desing D3 -13
-240 Turbo -88

Poissa petes

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 592
Vs: Volvo 240 8v Turbo ---> T6 Driftbil
« Vastaus #96 : 12.06.2021, 20:19:23 »
Termosta

Kokeillaan nyt tännekkin jotakin raapasta vaikka kovin tylsää tämä yksin kirjottelu.

Viimepäivityksestä taas sen verran aikaa ettei oikeen pysy perässä mitä kaikkia on tullu tehtyä ja hankittua mutta nyt viimesimpänä asenuksena on tuo ecu. Eli siihen tuli Maxxecu Race H2O Prerium paketti sekä maxxeculta saatu valmis rele/sulake boxi.  Tämän kytkentä ihan hyvällä mallilla parit kaapelit vielä laittamatta kun pakosarja uupuu vielä niin senkun saa niin saa tehdä pakarin ja ahtoputket joidenka jälkeen lamdan ja imulämmön anturi johdot.

Kori sähköt menivät kans täysin uusiksi ja sieltä sai aika ison sylillisen heittää kaapelia roskiin vaikka kaikki katkaisijat jäikin omalle paikalle. Helpoin ja ehkä omaan malliin fiksuin tapa oli jättää viikset kun kuitenkin kaikki orkkis valot ja vilkut tulevat luonnollisesti paikalleen niin niitä on sitten helppo tarvittaessa käyttää. Tätäpäiväähän on erilliset katkasiat tai pdm mutta mennään vähän eripolkuja.


Pakosarja tosiaan tuli tossa reipas kuukausi sitten tilattua Luisu Garagelta jotta varmasti saa hyvän. Materiaaliksi valikoitui rosteri mustan sijaan.

Öljylinjat tuli vedettyä kokonaisuudessaan jäähyttimen ja termarin kera mitä kumpaakaan ei viimekesänä ollut. Katsotaan jos nyt saadaan öljynlämmöt näillä hyväksi.

Kaikista kolmesta jäähdyttäjästä tuli aika tiukka nippu mutta aika näyttää jäähtyykö vai joutuuko tekemään muutoksia?

Oletus ainakin on että joutuu vaikka viimekesänä mukana vielä ollut vakio syyläri vaihtui mallia griffin.

jarrut on myös kokonaisuudessaan ilmausta vaille valmita. Tosiaan eteen tuli R satulat yellow paloilla ja reijitetyllä 330mm levyllä. Taakse tuli vielä ainakin vakiot tupla satulat orkkis paloilla. Tähän pakettiin vielä käppäri asentamatta, putket on kylläkin kässärille jo vedetty.

Tässäkai pääpiirteittäin. Tavote oli juhannuksena käyntiin mutta katsotaan koska pakosarja saapuu niin saa loput tehtyä ja eikun vetoja vain.




-360 R-sport turbo -86
-V70 R-Desing D3 -13
-240 Turbo -88

Paikalla -late

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 146
Vs: Volvo 240 8v Turbo ---> T6 Driftbil
« Vastaus #97 : 13.06.2021, 08:47:59 »
Kannattaa laittaa pakosarjaan paikat pakolämpö- ja paineantureille. Menee siinä samalla ja vaikka ei heti niitä mittaisikaan niin onpahan valmiina kun myöhemmin ne voi kiinnostaa.

Yksinpuhelujakin on mukava lukea  :)

Poissa bolinder

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1469
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 8v Turbo ---> T6 Driftbil
« Vastaus #98 : 13.06.2021, 13:10:44 »
Ihan hienoa tekemistä, mistä muutenkaan hommasit öljyjäähy?

Poissa petes

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 592
Vs: Volvo 240 8v Turbo ---> T6 Driftbil
« Vastaus #99 : 02.09.2021, 18:01:29 »
Ihan hienoa tekemistä, mistä muutenkaan hommasit öljyjäähy?

Se tuli Speedingiltä ruotsista kun sieltä tuli muitakin osia jonkinverran.


Mutta asiaan. Viimepäivityksestäkin on jo näköjään taas kulunut hetki ja taitaa tämä kirja olla enemmän Showroomin juttuja kun prokkis kirjan sillä aika ei vain anna myöten päivittää tätä ainakaan näin kesäsin niin paljon kun ehkä haluais.

Paljon on taas tapahtunut enkä rupee nyt näin pitkän tauon jälkeen kaikkea avaamaan mutta lyhyestä virsi kaunis niin auto on nyt ajokuntoinen ja säädetty viikko sitten Dynolabin toimesta vaasassa. Tulokseksi saatiin 585hp ja 725nm 1,75bar.

Enemmänkin olis voinut ottaa mutta voimansiirron heikkous tässäkohtaa rupes jo hirvittään. Näihinkin on toki lääkkeet olemassa ja tiedossa ja katsotaan miten näitä talven aikana saadaan päivitettyä.

Kotiläksyjäkin saatiin jonkin verran mitä päivittää talven aikana/muuttaa paremmaksi on mm bensapaineensäädin sekä kaasuläppä vaihtuu sähköiseen niin saadaan paukku asennettua joka varmasti näissä hommissa auttaa, näin ainakin isot pojat on kertonu.

Nyt vaan sitten kun pääsis testiä ajaan mutta joutuu vielä noin viikko odotteleen sillä tuntuu joka moottoriradalla mihin viihtii tästä vain testiä lähtee ajaan on kalenteri buukattu täyteen, mutta onhan tässä vielä lumen tuloon pitkästi aikaa jotta saadaan reeniä/testiä alle ensikesää varten.
-360 R-sport turbo -86
-V70 R-Desing D3 -13
-240 Turbo -88

Paikalla -late

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 146
Vs: Volvo 240 T6 Driftbil 585hp
« Vastaus #100 : 03.09.2021, 07:16:14 »
Hyvin on hanke edennyt ja hienot lukemat. Oliko originaalit männät sisässä? Jos niin alkaa olla limitillä.

Poissa petes

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 592
Vs: Volvo 240 T6 Driftbil 585hp
« Vastaus #101 : 03.09.2021, 12:25:01 »
Hyvin on hanke edennyt ja hienot lukemat. Oliko originaalit männät sisässä? Jos niin alkaa olla limitillä.

Kyllä tämän kanssa on painettu ehkä vähän liikaa ja kesä menikin jo ettei kerinnyt oikeen edes huomata :idiot2:

Juu on vakio T6 männät ja se oli jo kasaus vaiheessa tiedossa että ne alkaa olla vaihtokuntoset ~700hp max kohdalla mutta sitten taitaa tulla jo ongelmia muitakin.

Olihan mulla vinokkaassakin vakio ft männät ja voimaa otettiin/saatiin 486.

Mutta katsotaan millon ne on sitten ajankohtaiset päivittää mutta ajetaan semmosella teholla nyt siihen asti että pitäisi kestää.

Suunnitelmia ja hankintoja on tähän autoon vielä niin paljon että taitaa summa mennä 5 numeroisen puolelle jopa :idiot2:

Joku vois pitää täys hulluna mutta kai sitä ehkä vähän onkin ja haluaa toisaalta erottua joukosta eikä laittaa jdm autoa niinkuin yleensä on tapana näissä piireissä.



-360 R-sport turbo -86
-V70 R-Desing D3 -13
-240 Turbo -88

Poissa volgaman

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 436
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 T6 Driftbil 585hp
« Vastaus #102 : 06.09.2021, 20:09:20 »
Noilla tehoilla pärjää helposti jos et heti laita mitää 285 leveitä semislicksejä taakse :D.  Kai auto tulee madnesseille lapualle?? Saa hyvin pariajo treeniä
740 katudrifteri projekti -87, 745 b230et -88, 940 b230ft -95,          945 b230fk winterdrifteri, 960 2,5 -95

Poissa mande44

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 129
Vs: Volvo 240 T6 Driftbil 585hp
« Vastaus #103 : 07.09.2021, 09:10:30 »
Hyvin on hanke edennyt ja hienot lukemat. Oliko originaalit männät sisässä? Jos niin alkaa olla limitillä.

En kyllä itse paljoa noilla lukemilla vielä mitään pelkäisi. Olen ajanut T6 männillä vapari kellarilla 600-800hp läpi monta vuotta ja on saanut sikaa.  :D

Poissa petes

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 592
Vs: Volvo 240 T6 Driftbil 585hp
« Vastaus #104 : 15.09.2021, 21:21:05 »
Noilla tehoilla pärjää helposti jos et heti laita mitää 285 leveitä semislicksejä taakse :D.  Kai auto tulee madnesseille lapualle?? Saa hyvin pariajo treeniä

Kova ois halu tulla mutta yksi meno on päällekkäin niin ei varmastikkaan pääse :( mutta juhannuksena ollaan pesämäellä se on varma.

En kyllä itse paljoa noilla lukemilla vielä mitään pelkäisi. Olen ajanut T6 männillä vapari kellarilla 600-800hp läpi monta vuotta ja on saanut sikaa.  :D

Kai ne kestää tai sitten ei eihän noista voi tietää :D
-360 R-sport turbo -86
-V70 R-Desing D3 -13
-240 Turbo -88

 

Samppasport  Futurez