Autodiagnoosi  Carcom Oy

V70 D5 polttoainepumpusta ja mittarista

  • 1 Vastauksia
  • 991 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa yönjouni

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 1
  • www.vrcf.fi
V70 D5 polttoainepumpusta ja mittarista
« : 22.11.2014, 22:49:58 »
Moro!

Tuli hankittua tällä viikolla -07 D5 AWD. Ja nyt jo piti tänne rekisteröityä ja vikoja kyselemään ;D  Eli edellisen omistajan mukaan on viime kesän aikana pari kertaa hyytynyt kun polttoaineen valo on juuri syttynyt. Oli kuitenkin lähtenyt pelaamaan kun oli laittanut ainetta tankkiin. Nyt ennen kuin minä ostin auton niin se oli jonkin aikaa seissyt. Myyjä oli laittanut tankin täyteen ja sanoi että ihmetteli kun ei mennyt kovin paljon ainetta ja eipä tuo polttoainemittarikaan nouse kuin viisaria vaille puolitankin vaikka täyteen laskee. Uuden pumpun antoi myyjä mukaan, jonka myyjä oli kesällä hommanut, mutta ei ollut sitä vaihtanut kun ei ollut autolla käyttöä. Noh, tänään menin hallille ja ajattelin että vaihdanpa pumpun toiveessa että alkais myös polttoainemittari näyttään oikeen, nii olipahan vääränlainen pumppu... Sitä ennen olin kerennyt alkaa jo purkamaan vanhaa ja kun olin aukaisemassa kuskin puolelta sitä luukkua nii vähän ku löysäs sitä muovikehää nii rupes dieseliä pulppuamaan pirttiin... Onko mulla nyt sitten pumpussa vikaa olleskaan vai eikä tankki vaan saa korvaus ilmaa? Auto lähtee hyvin käyntiin kylmänä ja lämpimänä... Ja toimii normaalisti eikä nykimistä esiinny...

Poissa Lapari

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 442
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 D5 polttoainepumpusta ja mittarista
« Vastaus #1 : 23.11.2014, 20:49:38 »
Vaihdoin tuon pumppuyksikön omaani kylläkin 2002 vuoden autoon. En päässyt oikein perille siitä järjestelmästä, mutta sen muistan että minula oli siinä systeemissä koho kummassakin tankin puoliskossa. Jos se on sinulla samanlainen niin epäilen ettei se mittariongelma itse pumpun vaihdolla korjaannu. Voisihan koho olla irronnutkin.

Kun purin tuon niin nostin tunkilla ensin auton niin kallelleen vänkärin puolelle kuin sain. Öljynvaihtopumpulla tyhjensin vänkärin puolen. Kuskin puoliskoon letku ei yltänyt. Korkki oli sitten pakko avata ja sieltä muutama desi valui ainetta tallin lattialle. 
V70 D5

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy