KL-varaosat  Race.fi

Uusi XC40

  • 416 Vastauksia
  • 119201 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC40
« Vastaus #285 : 31.05.2019, 18:29:41 »
Maanantaina tulee Xc40 t5 twin engine mallin tiedot ja hinnasto.

Jos jää alle 50k€ alkaen malli, niin lähtee tilaukseen *taavih->
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa Leo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1121
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC40
« Vastaus #286 : 31.05.2019, 18:46:11 »
262 hv yhteisteho ja 46 km sähkörange. Lisää tietoa maanantaina 8)
Ex: Volvo V70 D5 -02, Volvo V40 T4 -98, Toyota Yaris T-Sport -05 Flexfuel, Volvo V70 T6 AWD -09, Volvo V50 1.6D Drive -11, Volvo 940 B230FT aut. -97, Volvo V40 1.8 ph 1.5 -00, Toyota Celica ST182 GTi -91

Poissa Pipefiller

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 22
  • Volvo XC40 D4 AWD Inscription
Vs: Uusi XC40
« Vastaus #287 : 31.05.2019, 22:16:03 »
Tänään sain omani Volvo XC40:n keravan Autosalvalta loistavalta Tommilta vastaanotettua  :)
Volvo muuttui matkanvarrella R-Desingistä Inscriptioniksi mustalla sisäkatolla ja mustalla sisustuksella.. tykkään kyllä itse  8) ja  tilauslistaan tuli myöskin ruksittua

- Tummennetut takalasit
- Lämmitettävä tuulilasi
- Musta sisäkatto
- Onyx black metalli
- Sensus Audio Premium Sound by Harman/Kardon
- Sport alusta
- Alumiinivanteet 19" 5-double spoke black dc
- Varustepaketti Technic Pro MY20
- Varustepaketti Winter MY20
- Varustepaketti Seat MY20
- Varustepaketti Versatility MY20
- Suojaritilä teräs

Piti ensin saada Volvo XC40:n vasta elokuun lopulla, mutta jostain ihmeen syystä sainkin sen jo tänään, eli 31.05.2019 ja olen kyllä todella tyytyväinen nykyiseen kiesiini  ;D
« Viimeksi muokattu: 01.06.2019, 12:50:05 kirjoittanut Pipefiller »
Volvo XC40 D4 AWD Inscription MY20

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC40
« Vastaus #288 : 01.06.2019, 07:36:12 »
Tänään sain omani Volvo XC40:n keravan Autosalvalta loistavalta Tommilta vastaanotettua  :)
Volvo muuttui matkanvarrella R-Desingistä Inscriptioniksi mustalla sisäkatolla ja mustalla sisustuksella.. tykkään kyllä itse  8) ja  tilauslistaan tuli myöskin ruksittua

- Tummennetut takalasit
- Lämmitettävä tuulilasi
- Musta sisäkatto
- Onyx black metalli
- Sensus Audio Premium Sound by Harman/Kardon
- Sport alusta
- Alumiinivanteet 19" 5-double spoke black dc
- Varustepaketti Technic Pro MY20
- Varustepaketti Winter MY20
- Varustepaketti Seat MY20'
- Varustepaketti Versatility MY20
- Suojaritilä teräs

Piti ensin saada Volvo XC40:n vasta elokuun lopulla, mutta jostain ihmeen syystä sainkin sen jo tänään, eli 31.05.2019 ja olen kyllä todella tyytyväinen nykyiseen kiesiini  ;D
Onnittelut hyvin varustellusta 40:stä 8)
Milläs koneella tuon otit?
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa Pipefiller

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 22
  • Volvo XC40 D4 AWD Inscription
Vs: Uusi XC40
« Vastaus #289 : 01.06.2019, 11:56:23 »
Onnittelut hyvin varustellusta 40:stä 8)
Milläs koneella tuon otit?

D4 AWD  :)
Volvo XC40 D4 AWD Inscription MY20

Poissa Vallu66

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 92
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC40
« Vastaus #290 : 03.06.2019, 14:00:06 »
Toiselta foorumilta bongattua:Twin enginen hinta alkaen alle 48000 ja vero alkaen alle 1700 euroa päästöillä 46 g.

Poissa hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2694
Vs: Uusi XC40
« Vastaus #291 : 03.06.2019, 15:46:38 »
Jos jää alle 50k€ alkaen malli, niin lähtee tilaukseen *taavih->
Toiselta foorumilta bongattua:Twin enginen hinta alkaen alle 48000 ja vero alkaen alle 1700 euroa päästöillä 46 g.
völvöxc60: sinun on nyt lähdettävä kauppiaan puheille...

Mutta mitä ihmettä: T5 twinengine on 3-sylinterinen, vajaavetoinen ja varustettu kaksoiskytkinautomaatilla. D3:n vaihto tuohon ei kyllä muuta autoa parempaan suuntaan ellei sitten erityisesti kaipaa tuota patteriauton ominaisuutta.
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12483
Vs: Uusi XC40
« Vastaus #292 : 03.06.2019, 18:49:32 »
Mutta mitä ihmettä: T5 twinengine on 3-sylinterinen, vajaavetoinen ja varustettu kaksoiskytkinautomaatilla. D3:n vaihto tuohon ei kyllä muuta autoa parempaan suuntaan ellei sitten erityisesti kaipaa tuota patteriauton ominaisuutta.
Onko kaksoiskytkin laatikolla? Tiesin että on etuveto 3 sylinterinen. Kaikki nuo pienemmän plugarit on etuvetoja.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Leo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1121
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC40
« Vastaus #293 : 03.06.2019, 19:12:27 »
Onko kaksoiskytkin laatikolla? Tiesin että on etuveto 3 sylinterinen. Kaikki nuo pienemmän plugarit on etuvetoja.
Tuossahan piti olla se 7-vaihteinen kaksoiskytkinloova. Joko virallinen esittely oli vai vasta illemmalla?
Ex: Volvo V70 D5 -02, Volvo V40 T4 -98, Toyota Yaris T-Sport -05 Flexfuel, Volvo V70 T6 AWD -09, Volvo V50 1.6D Drive -11, Volvo 940 B230FT aut. -97, Volvo V40 1.8 ph 1.5 -00, Toyota Celica ST182 GTi -91

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC40
« Vastaus #294 : 03.06.2019, 19:33:07 »
völvöxc60: sinun on nyt lähdettävä kauppiaan puheille...

Mutta mitä ihmettä: T5 twinengine on 3-sylinterinen, vajaavetoinen ja varustettu kaksoiskytkinautomaatilla. D3:n vaihto tuohon ei kyllä muuta autoa parempaan suuntaan ellei sitten erityisesti kaipaa tuota patteriauton ominaisuutta.
55k€ kun varustelin 8)
Eikös tämä ole 7-portainen kaksoiskytkin ::)
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2694
Vs: Uusi XC40
« Vastaus #295 : 03.06.2019, 21:25:56 »
Eikös tämä ole 7-portainen kaksoiskytkin ::)
Hinnaston perusteella näyttäisi olevan. Laatikko on varmaan ihan ok, mutta se nelivedon puute...
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC40
« Vastaus #296 : 04.06.2019, 07:20:20 »
Hinnaston perusteella näyttäisi olevan. Laatikko on varmaan ihan ok, mutta se nelivedon puute...
Täysin uusi vaihteisto vähän jännittää ::)
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa Pipefiller

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 22
  • Volvo XC40 D4 AWD Inscription
Vs: Uusi XC40
« Vastaus #297 : 11.06.2019, 18:52:15 »
Täytyy kyllä sanoa että Volvon Harman/Kardon popit on pettymys.. ainakin Seatin seat sound systemiin verrattuna  :-\
Volvo XC40 D4 AWD Inscription MY20

Poissa jukikaks

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 11
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC40
« Vastaus #298 : 13.06.2019, 22:41:11 »
Tervis!

Laitoin elämäni ensimmäisen uuden auton tilaukseen tuossa huhtikuun lopussa. Loka-marraskuussa pitäisi saapua XC40 T3 aut. Nytpä kyselenkin, onko kenelläkään tuota kolmepyttyistä bensaa vielä ajossa? Lähinnä kiinnostaa, mihin kulutus tuolla koneella / autolla asettuu. Aikaisemmin meillä oli XC60 2.4d aut ja se vei meidän kaupunkiajossa aina 11l tai enemmän. Meillä on siis todellista pätkäajoa. Olen ottanut tavoitteeksi, että josko 40:llä pääsis 10 litraan tässä meidän kaupunkiajossa. Joo. Tiedän, että hybridi olisi voinut olla meille kova... Jossain vain tulee rahoituksen rajatkin vastaan, jotta säästämään pääsee...
Muuten on kyllä kova odotuksen jännitys päällä. Auto vaikutti koeajossa kyllä mahtavalta. (koeajokki oli t4 aut.) Eikä onneksi ihan miniltä ekan korimallin XC60:sen jälkeen.

Poissa Tapek

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 1
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC40
« Vastaus #299 : 20.06.2019, 21:03:54 »
Moro! Täällä on ollut XC40 T3 Momemtum automaatti ajossa parisen viikkoa. Tässä hieman kokemuksia autosta. Keskikulutus seka-ajossa (50% maantie-, 20% moottoritie-, 30% kaupunkiajoa) on ollut 7.0l. Tehokkaampiin  dieseleihin tottuneena voimalinjaan on ollut totuttelemista, mutta muuten auto on miellyttänyt. Auton alusta on mukavuuspainotteinen, jonka myötä tietty täsmällisyys puuttuu (mitä löytyy enemmän R-designin urheilualustasta). Alustasta olen kuitenkin tykännyt, vastaavat kilpailijamerkkien autot ovat jäykempiä alustaltaan, mutta niska- ja selkävaivaisena XC40:n vakioalusta on ollut passeli.
Auton ohjaus on tehostettu kevyeksi, mikä sopii kaupunkipyörittelyyn, maantiellä ajaessa ohjaus jämäköityy selvästi. Ohjaukseen kaipaisi hieman lisää tuntoa, muuten hyvä paketti. Volvon adaptiivinen vakkari toimii mielestäni hienosti esim. verrattuna edellisen auton vastaavaan (MB GLK 350 Cdi).
Moottorin veto tuntuu terveeltä jo alhaisilta kierroksilta alkaen ja itse moottori on hiljainen, mutta turbo ääntelee jo pienestä kaasunpainalluksesta. Vaihteiston sovittaminen 3-pyttyiseen moottoriin on muuten onnistunut, mutta liikkeellelähdettäessä tuntuu pientä resonointia/tärinää. Tiedä sitten onko se ihan ominaisuus tälle voimalinjalle..
Kokonaisuutena olen ollut ihan tyytyväinen autoon, toki nelipyttyinen T4 olisi hyvä vaihtoehto tälle moottorille :)

 

Elekma  Autoracing