Elekma  Autoracing

340 turbon kardaaniongelmat

  • 2 Vastauksia
  • 1390 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa vesseli68

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 4
  • www.vrcf.fi
340 turbon kardaaniongelmat
« : 02.09.2020, 10:23:43 »
Terve

Hommasin 340 volvon, johon istutettu 1.7 turbokone ja sitä hieman piristetty (n 200-220hp). Ongelmana tietty kardaanin kestävyys, eli vulkanoinnit paukkuu.(alumiiniputkikardaani)

Onko joku saanut tehtyä parannuksia tuohon ongelmaan? Kiinnostaisi tietää, voiko siihen istuttaa kohtuu vaivalla jonkun kiinteämmän kardaanin, tai voiko tuohon omaan kardaaniin tehdä jonkun vahvikkeen tms. Varmaan joku on myös ainakin yrittänyt itse vulkanoida noita( onko onnistunut?).

Vesku 050-4286623

Datsunimies

  • Vieras
Vs: 340 turbon kardaaniongelmat
« Vastaus #1 : 07.09.2020, 11:24:36 »
360 voimansiirtoa on vissiin jotkut käyttäny, että pääsee noista vulkkanoinneista eroon. En tiedä minkälainen työmaa muokata kytkinkoppa käypäseksi. "Normaalin" kardaanin teettämistä pajalla olen itse suunnitellut. Ottaisi vakio alumiinikardaanista vain nuo booriholkit talteen, mielellään vaikka rikkinäisestä kardaanista, niin ei tarvitsisi ehjää tuhota.

Poissa vesseli68

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 4
  • www.vrcf.fi
Vs: 340 turbon kardaaniongelmat
« Vastaus #2 : 12.10.2020, 15:39:00 »
Terve

Nyt sain teetettyä uuden kardaanin Volvoon. Edessä ja takana kardaanissa ristikkonivelet mitkä istutettu vanhoihin spooreihin.

Toimi hyvin...puol tuntii ja sitten tuli vastaan seuraava sulake mikä rikkoontui, eli vaihdelaatikolta tuleva akseli kardaanille meni naps poikki.

Onko joku tarttenut vahvistaa tuota akselinpätkää jotenkin? Tietty voisin ostaa myös uuden askin jos jollain sellainen tyrkyllä. Kävikö tähän 1.7 roottorin perään tuo m47 aski( tai ainakin sinnepäin).

Vesku

 

KL-varaosat  Race.fi