Race.fi  Puotilan autokorjaamo

IMM peseminen/puhdistaminen?

  • 5 Vastauksia
  • 6970 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Slerbahuuli

  • Vieras
IMM peseminen/puhdistaminen?
« : 22.06.2014, 21:36:16 »
Enpä hakemisella löytänyt tämmöistä topickia vielä, joten voisikos tähän kerätä kaiken IMM:n mahdolliseen puhdistukseen liittyvän?

Eli onko kukaan IMMua pessyt/puhdistanut, jos on niin millä/miten ja minkälaisella menestyksellä? Itse olen miettinyt ultraäänipesuria, mutta sietääköhän IMM:n lanka ollenkaan kuumaa pesuvettä, mitä pesurissa on?

Jossain vaiheessa kun saa "varaimmun" hankittua, voisi kokeilla.

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4107
Vs: IMM peseminen/puhdistaminen?
« Vastaus #1 : 22.06.2014, 21:40:30 »
Ihan semmosella siihen tarkoitetulla spraylla olen putsannut ja paljonkin.
Joskus paremman puutteessa ihan jarrukliinerillä. Mitään öljyistä/rasvaista ei kannata varmaan laittaa..
Rikkinäistähän se ei korjaa, mutta joissain laitteissa auttaa esim. nykimiseen kun putsaa liat pois.

http://tuontitukku.fi/tuote/crc-ilmamassamittarin-puhdistusspray-405-puhdistusaine-ilmamassa-antureille/5412386210099/

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4434
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: IMM peseminen/puhdistaminen?
« Vastaus #2 : 25.06.2014, 15:27:53 »
Eli onko kukaan IMMua pessyt/puhdistanut, jos on niin millä/miten ja minkälaisella menestyksellä? Itse olen miettinyt ultraäänipesuria, mutta sietääköhän IMM:n lanka ollenkaan kuumaa pesuvettä, mitä pesurissa on?

Olen pessyt IMMun kymmeniä kertoja ihan cleanerilla (brakecleaner käy hätätilassa).   :hello:

Veteen IMMun laittaminen on sama, kun puhdistaisit IMMun vasaralla! Nimittäin sitä ei ole tarkoitettu sisäisesti kasteltavaksi!  :buck2:

IMMun lanka kemiallisesti kestää melkoisesti, jopa happoja, mutta elektroniikka siellä IMMun sisällä on se, mikä ei sitä vettä kestä.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: IMM peseminen/puhdistaminen?
« Vastaus #3 : 25.06.2014, 17:17:25 »
Olen pessyt IMMun kymmeniä kertoja ihan cleanerilla (brakecleaner käy hätätilassa).   :hello:

Veteen IMMun laittaminen on sama, kun puhdistaisit IMMun vasaralla! Nimittäin sitä ei ole tarkoitettu sisäisesti kasteltavaksi!  :buck2:

IMMun lanka kemiallisesti kestää melkoisesti, jopa happoja, mutta elektroniikka siellä IMMun sisällä on se, mikä ei sitä vettä kestä.
Mitenkäs tuo aineella pesu suoritetaan? Suihkitaan sisäänmenoaukon verkon läpi ja tähdätään kohti lankaa, tämän jälkeen "annetaan haihtua"?

Ajatukseni lähinnä olikin, että jos IMMun dippaisi siihen veteen vain senverran, että "tuulitunneli" ja lanka uppoaisi nesteeseen (eli noin puoliväliin IMM:n ns. putkea). Kestäisiköhän se moisen? Ottaako kemikaalista, vedestä vai lämmöstä itseensä?

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4434
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: IMM peseminen/puhdistaminen?
« Vastaus #4 : 25.06.2014, 18:18:20 »
Mitenkäs tuo aineella pesu suoritetaan? Suihkitaan sisäänmenoaukon verkon läpi ja tähdätään kohti lankaa, tämän jälkeen "annetaan haihtua"?
Ajatukseni lähinnä olikin, että jos IMMun dippaisi siihen veteen vain senverran, että "tuulitunneli" ja lanka uppoaisi nesteeseen (eli noin puoliväliin IMM:n ns. putkea). Kestäisiköhän se moisen? Ottaako kemikaalista, vedestä vai lämmöstä itseensä?

Ritilän läpi vain puhdistus sprayta reilulla kädellä ympäri IMMua, siten että lika ja pesuaine valuu IMMun läpi.
http://www.motonet.fi/fi/tuote/606082/CRC-Air-Sensor-Clean-200ml

Sitten antaa IMMun kuivua hetken ja laittaa takaisin paikalleen.

Voit hämmästyä lian määrästä, kun teet sen ensimmäisen kerran, vaikka olisit vaihtanut ilmanputsarin säännöllisesti, etkä käytä kottarais-suodatinta!

Vettä ja ulltraäänipesuria en käyttäisi suurin surminkaan, ettei langan hitsaus petä. haihtuvat kemikaalit ovat ainoa hyvä vaihtoehto!


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa kaksi70

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 805
  • Volvo V70 2010 2,0D Momentum
Vs: IMM peseminen/puhdistaminen?
« Vastaus #5 : 26.07.2020, 19:48:01 »
Toimiva keino IMMun puhdistamiseksi on: ensin IMMun piuha irti, irroitetaan anturi IMMun kotelosta (2 ruuvia, aukenee kyllä hyvillä pihdeillä). Irrallaan oleva IMMun anturi on nyt helppoa puhdistaa https://www.motonet.fi/fi/tuote/606082/CRC-Air-Sensor-Clean-200ml
, kuivataan/annetaan anturin kuivua. Anturin kiinnitysruuvit (V70 -01 Boschin IMMulla) voi vaihtaa sellaisiin, joihin ei tarvita 5 kulmaista reiällistä erikois Torxia, tai koneistaa alkuperäisiin kiinnitysruuveihin ura normaalia talttapää ruuvimeisseliä varten. Anturi takaisin paikoilleen, kiinnitysruuvit kiinni ja IMMun liitin takaisin kiinni.
Nyt : V70 -10 2,0D Momentum,740 -89 B200F aut, Ex: V70 -07 Classic 2,4D Geartronic, V70 -01 2,4 , S70 -99 2,5 20 V, V70 -09 D5 Summum Geartronic, V70 -01 2,4T aut

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo