Ateho  Elekma

Dragrace 142 B230+HX60 -> Dragrace Amazon

  • 429 Vastauksia
  • 156700 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7579
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: Pappa-sleeper 745 576Hv/624nm
« Vastaus #75 : 13.05.2018, 21:59:01 »
Isompaa bensalinjaa ja suutinkiskoa vaille vai tippuuko latausjännite kierroksilla? 2kpl K-jetin kopiopumppua kuitenkin piisaa tinakutosessakin E85:llä yli 800hv. Ei esipumppua tai kerääjäsäiliötä ja yhteinen 12mm linja tankista joka haarottuu ennen pumppuja.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa pete881

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 551
  • www.vrcf.fi
Vs: Pappa-sleeper 745 576Hv/624nm
« Vastaus #76 : 13.05.2018, 22:30:07 »
Kävi sellanen homma tossa säätöpaikan pihassa, että ajettiin suodatin kiinni, kun otettiin auto kärryltä alas. Suodatin meni lähtöpuolelta läjään ja lähtö kääntyi 45 astetta sivuun. Parhaassa tapauksessa se on vaan tuosta suodattimesta kiinni. Vaihtelen sen huomenna ja jos ei vaikutusta, niin päivitellään sitten kisko ja linjat. Latausjännite pysyy ylhäällä.

Poissa pete881

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 551
  • www.vrcf.fi
Vs: Pappa-sleeper 745 576Hv/624nm
« Vastaus #77 : 15.05.2018, 21:42:37 »
Isompaa bensalinjaa ja suutinkiskoa vaille vai tippuuko latausjännite kierroksilla? 2kpl K-jetin kopiopumppua kuitenkin piisaa tinakutosessakin E85:llä yli 800hv. Ei esipumppua tai kerääjäsäiliötä ja yhteinen 12mm linja tankista joka haarottuu ennen pumppuja.

Tänään tutkailtu asiaa. Kylläpä se latausjännite tippuukin 6800rpm jälkeen 12 volttiin. Paraneeko uudella laturilla, vai millä? Remmi ainakin luistaa, eikä parantunut uudella remmillä. Sopiiko tuohon laturiin isompi hihnapyörä jostain?

Bensalinjaan lisään toisen suodattimen, mistä letku tuohon kylmäkäynnistyssuuttimen lähtöön. Toivottavasti nämä riittää bensapuolelle. Pumppujen johdoissa on myös jännitehäviötä, joten johdotukset pitää tehdä uusiksi.

Poissa erkkaz

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 66
  • Nytkin nytkin, nytkin palaa kytkin...
Vs: Pappa-sleeper 745 576Hv/624nm
« Vastaus #78 : 27.05.2018, 10:45:55 »
voitko raottaa tota akseli hommaa et miks hiluxin akseli ?  onks hiacen akseli liian kapea tai jotain ? :idiot2:

Poissa pete881

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 551
  • www.vrcf.fi
Vs: Pappa-sleeper 745 576Hv/624nm
« Vastaus #79 : 27.05.2018, 11:43:58 »
Eilen käytiin Kalajoella ajamassa. Liukasta oli joten parannusta viimekesään ei tullut. Paras aika jotain 11.2s.

https://www.youtube.com/watch?v=bnDbfmko6cY&t=5s

Kaveri teki tähän pakosarjan viimeviikonloppuna, jolla kyllä ahtimen herääminen muuttui rajusti. Bensalinjat on tuplana nyt ja laturille ja pumpuille tein uudet johdotukset. Edelleen vetää laihalle ylhäällä, mikä ilmeisesti johtuu jännitteen tippumisesta kierroksilla.

Parin viikon päästä koittamaan uudestaan, jos saa tuon latauksen kuntoon.








voitko raottaa tota akseli hommaa et miks hiluxin akseli ?  onks hiacen akseli liian kapea tai jotain ? :idiot2:

Hiluxin akseli on saman kokoisella putkella, ku vakio, joten passaa suoraa vakiokiinnitylsiin. Hiacen putki paksumpi ja akseli on leveämpi. Hiacen akselin leveys ois parempi tuohon koriin.

Poissa kiroileva_fossiili

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 288
  • 242 '84, 744 '86
Vs: Pappa-sleeper 745 576Hv/624nm
« Vastaus #80 : 27.05.2018, 13:33:49 »
Olisiko sulla kuvaa, millainen pakosarja vanha oli? Uudessa taidettu ainakin panostaa pitkiin suoriin osiin ennen turbon laippaa?

Poissa pete881

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 551
  • www.vrcf.fi
Vs: Pappa-sleeper 745 576Hv/624nm
« Vastaus #81 : 27.05.2018, 13:40:58 »
Se oli niin järkyttävä kötöstys että sitä ei viitsinyt kuvata. Ei ollut jaettu. Paineilmalla testaillessa huomas hyvin eron virtauksessa noissa sarjoissa. Toinen puhalsi vastaan muihin sylintereihin, kun yhteen puhalsi. Tuo imee toisesta, kun toiseen puhaltaa.

Poissa Teemu R

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 106
  • www.vrcf.fi
Vs: Pappa-sleeper 745 576Hv/624nm
« Vastaus #82 : 01.06.2018, 21:36:41 »
Se oli niin järkyttävä kötöstys että sitä ei viitsinyt kuvata. Ei ollut jaettu. Paineilmalla testaillessa huomas hyvin eron virtauksessa noissa sarjoissa. Toinen puhalsi vastaan muihin sylintereihin, kun yhteen puhalsi. Tuo imee toisesta, kun toiseen puhaltaa.
Nykyinen pakosarjahan näyttää oikein hyvältä. Vanhaa vois kuvailla sanalla "möykky" :D
Onko Tigillä hitsattu?
Volvo 740 TDIC -89(ZBU)(kuusakoski vei), Volvo 245 classic -93(IGE), Volvo 945 B230FT+AW71(UGX), Volvo 940 B230(FT)+ZF GS6-37DZ -97(ZGR) ja Volvo 940 B230FK+AW71(GBU)

Poissa pete881

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 551
  • www.vrcf.fi
Vs: Pappa-sleeper 745 576Hv/624nm
« Vastaus #83 : 01.06.2018, 23:24:06 »
Ei oo ku migillä. Ammattimies ku tekee, niin jälkikin on sen mukaista

Poissa pete881

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 551
  • www.vrcf.fi
Vs: Pappa-sleeper 745 576Hv/624nm
« Vastaus #84 : 05.06.2018, 18:10:16 »
Laturiin vaihdettu isompi hihnapyörä. Nyt pysyy jännite 14.2v tyhjäkäynniltä rajoittajalle, ainakin paikallaan huudattaessa.



Renkaat päivitin myös uusiin samankokoisiin. Toivottavasti näillä pitää.



Pumpuille ois 2L välisäiliö hommattu. Koitetaan saada vielä paikalleen ennen lauantaita. Näillä näkymin Pudasjärvelle testaamaan kulkua, ku oli Kalajoen testipäivä peruttu.



Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1997
  • Näpräilijä
Vs: Pappa-sleeper 745 576Hv/624nm
« Vastaus #85 : 05.06.2018, 18:22:03 »
Mistä hommasit siivapyörän? Alkaa olla pappa Volsussa kulkua :o
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa pete881

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 551
  • www.vrcf.fi
Vs: Pappa-sleeper 745 576Hv/624nm
« Vastaus #86 : 05.06.2018, 19:00:37 »
Mistä hommasit siivapyörän? Alkaa olla pappa Volsussa kulkua :o

Isä sen hommas, vissiin Vieskan Autosähköstä.

Poissa pete881

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 551
  • www.vrcf.fi
Vs: Pappa-sleeper 745 576Hv/624nm
« Vastaus #87 : 09.06.2018, 20:47:57 »
Käytiinpä taas kiusaamassa pappaa varttimaililla Pudasjärvellä. Paras aika 10.825s 214km/h. 60ft 1.715



https://www.youtube.com/watch?v=x9UEi5QV3_8

Paras veto ei tarttunu videolle, videolla toiseksi paras.

Seos oli paksulla koko päivän. Pikkuhiljaa säädin laihemmalle, siihen asti että läppäristä loppui akku. Kokoajan kuitenkin parani ja nyt alkaa olla seokset kartalla. Ei ilmeisesti ollut aivan turhaa tuo välisäiliön ja isomman laturinpyörän asennus.  ;D

Tästä pitäs olla helppo parantaa, ku vähän pitoa lisää ja painetta ylöspäin.



Tollanen saatiin mukaan, ku oli kuulemma päivän nopein auto :)


« Viimeksi muokattu: 11.06.2018, 19:53:10 kirjoittanut pete881 »

Poissa pete881

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 551
  • www.vrcf.fi
Vs: Pappa-sleeper 745 576Hv/624nm
« Vastaus #88 : 21.07.2018, 18:04:59 »
Tänään ajettiin taas Kalajoella päivä. Koko päivän oli pieniä ongelmia auton kanssa. Ensimmäisessä burniksessa irtosi ahtoputki. Loppupäivästä kaasuläppä jumitteli. Imusarja halkesi myös hitsaussaumasta tukiputken kohdalta. Näistä huolimatta oma ennätys meni rikki. 10.807s/215.31km/h. 60ft edelleen huono 1.743s.

Jos joku sai videoita tästä tänään, niin vois laittaa tähän. Meillä ei tullut juurikaan kuvattua.




Poissa pete881

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 551
  • www.vrcf.fi
Vs: Pappa-sleeper 745 576Hv/624nm
« Vastaus #89 : 24.07.2018, 10:58:32 »
Päivitetäänpä vähä lisää, kun ei sairaslomalla oo muutakaan tekemistä.

Kalajoen testipäivälle joutui vaihtamaan M14 pyöränpultit taka-akselille,kun taipui nuo Hiacen m12 pultit mutkalle Pudasjärvellä, vaikka olivat kireällä.


Myös kannentiiviste antautui Pudasjärvellä ja epäilytti vähän että tulee ongelmia Kalajoellakin, kun nakattiin vain uus pahvi paikalleen ilman oikaisua. Hyvin kuitenkin kesti päivän ajot. Pitää nyt käyttää auki ja oikaisuttaa varalta, jos tulee ajettua vielä tänä kesänä. Onneksi purkautuu kohtuullisen helposti.  :)





Vieläkään ei auto oo aivan säädöissä. Pitänee käydä penkissä säädättämässä loppuun, ku ei se oikeen tunnu varttipäivilläkään onnistuvan. Tielläkin ajelin tällä n.50km, mutta mahdotonta tällasta on tiellä säätää.

Toinen 10.8s veto oli saatu Kalajoella videolle.

https://www.youtube.com/watch?v=uh-s8cAHVU8

 

Proturbo  Autodiagnoosi