Ateho  Elekma

Dragrace 142 B230+HX60 -> Dragrace Amazon

  • 429 Vastauksia
  • 156614 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa pete881

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 551
  • www.vrcf.fi
Vs: 745 2.3 8v. 754hv 774nm
« Vastaus #90 : 22.08.2018, 09:55:49 »
Käytiin eilen säädättämässä tätä penkissä. Ongelmia ei juurikaan ollut, eikä mitään särkynyt. Voimaa tuli 754hv 774nm 2.8bar ahtopaineella. Toivottavasti nyt jaksaa kulkea vartilla.  :)




https://m.youtube.com/watch?v=gCYIrvggrk0

Poissa MJF

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 43
  • www.vrcf.fi
Vs: 745 2.3 8v. 754hv 774nm
« Vastaus #91 : 22.08.2018, 11:57:33 »
Sielähän on hyvästi tehoa löytynyt :) Meinaatko vielä käydä kentällä kokeilemassa?

Poissa pete881

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 551
  • www.vrcf.fi
Vs: 745 2.3 8v. 754hv 774nm
« Vastaus #92 : 22.08.2018, 12:52:23 »
Sielähän on hyvästi tehoa löytynyt :) Meinaatko vielä käydä kentällä kokeilemassa?

Kyllä ois tarkotus käydä 1.9 ajamassa, jos vaan löytyy vetoauto ja kuski.

Poissa pete881

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 551
  • www.vrcf.fi
Vs: 745 2.3 8v. 754hv 774nm
« Vastaus #93 : 31.08.2018, 23:20:28 »


Huomenna mennään Kalajoelle testaamaan, onko tullut lisää kulkua. Vaihtovalon laitoin eilen, niin ei tarvi enään tuntumalla vaihtaa. Lähtörajottimen toimintaan tein myös pieniä muutoksia, niistä lisää, jos toimii niinkuin ajattelin.  :)

Poissa _hape

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 339
  • www.vrcf.fi
Vs: 745 2.3 8v. 754hv 774nm
« Vastaus #94 : 01.09.2018, 00:47:25 »
Hieno peli toivotaan että kestää nipussa vehkeet :nälkä:

Poissa pete881

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 551
  • www.vrcf.fi
Vs: 745 2.3 8v. 754hv 774nm
« Vastaus #95 : 02.09.2018, 18:04:55 »
Ei toiminu Volvo koko päivänä mitenkään. Jo ensimmäisessä lähdössä rötäsi paineella. Koitin säätää seosta laihemmalle, mutta ei mitään vaikutusta. Kohta heitti kiilahinat pois paikaltaan kolmesti. Tämän seuraksena lämmöt nousi 115 asteeseen pari kertaa. Kiilahihnat saatiin pysymään paikallaan rajoitinta säätämällä. Sitten repesi ahtoputki, jota piti lähteä Keskustasta metsästämään. K-Raudasta löytyi onneksi sopivan kokoinen rautaputki, jolla päästiin vielä ajamaan. Kello alkoi olla tässä vaiheessa 15.00. Ehjällä ahtoputkella yksi testiveto ja edelleen rötäsi ja lähti vielä tuo putkikin irti vähän ennen maalia. Tässä vaiheessa revittiin vielä tulpanjohdot pois ja sieltähän se syy tuohon rötäämiseen löytyi. Uusi johto paikalleen jonka jälkeen veti hyvin ylös asti. Kello oli 15.30, jolloin piti lopettaa ajot, mutta antoivat luvan ajaa vielä yhden lähdön. Painetta summassa ylöspäin, kun sitäkin mentiin laskemaan vianhaun aikana. Penkissä säädettyä bensakarttaakaan en pystynyt enään tuossa vaiheessa vaihtamaan, koska läppäristä oli akku tyhjä. Ahtopaineesta ei tietoa ja seos pielessä kulki 10.835s 212km/h. 60ft parani sen verran että ois aika parantunu, jos ois ollut voimaa edes sama kun viimekerralla.

Ensiviikonloppuna ois tarkotus käydä vielä Pudasjärvella koittamassa, jos saatas menemään alle 10.8s.

https://www.youtube.com/watch?v=3_5QyjHZJN8



Kuva: Matti Färm


Ahtoputki 3mm seinämällä :D


Poissa pete881

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 551
  • www.vrcf.fi
Vs: 745 2.3 8v. 754hv 774nm
« Vastaus #96 : 09.09.2018, 14:12:20 »
Eilen käytiin Pudasjärvellä ajamassa viimeiset ajot tälle kesälle. Auto toimi loistavasti ja oma ennätys meni rikki monta kertaa. Ongelmia oli hyvin vähän. Yhdesti heitti remmit pois paikaltaan ja kiehui. Yhdessä lähdössä löystyi panhardin pultti. Lähtöjä ajettiin varmaan lähemmäs 20. Aikoja 5x10.6s, 3x10.5s, 1x10.4s ja useita huonompia 10.7-12s välillä.

Nopein aika siis 10.461s 223.74km/h. 60ft 1.822s.



https://www.youtube.com/watch?v=ukOwQbAXeVs

Enskesälle pitäs keksiä tuolle alustalle jotain, että sais paranemaan 60ft aikaa. Ehkä myös vähän voimaa lisää, mutta 8-venttiilisenä pysyy edelleen.  ::)

Jos joku sai videoita tai kuvia eiliseltä, niin tähän saa laittaa.


Poissa pete881

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 551
  • www.vrcf.fi
Vs: 745 2.3 8v. 754hv 774nm
« Vastaus #97 : 29.03.2019, 22:09:02 »
Täälläkin taas jotain tapahtunut. Parin viikon päästä mennään penkkiin katsomaan, onko muutoksilla ollut vaikutusta. Kansi kävi St Heikkilällä oikaisussa. Samalla kanaviin pientä parannusta ja jousipainetta lisää. Ahtimeksi vaihdettiin Lensun tekemä Hx55 #22 71/77mm siivillä. Pakoputki tehtiin myös uusiksi 4" putkesta.



Kytkin ja perä käytettiin irti talven aikana. Kaikki näytti olevan kunnossa, joten nämä meni samoilla osilla kasaan.

Bensapuolta koitetaan ehtiä vielä päivittämään ennen penkkiä, tai viimeistään ennen ensimmäisiä ajoja. Painoa autosta myös lähtenyt joitakin kymmeniä kiloja.

Tässä viimekesän kolme nopeinta lähtöä. Tavoitteena parantaa tästä. https://youtu.be/svqP-TflMVk


Poissa Ökkelö

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 83
  • www.vrcf.fi
Vs: 745 2.3 8v. 754hv 774nm
« Vastaus #98 : 30.03.2019, 13:19:00 »
Hienosti kyllä tiiliskivi poistuu

Poissa pete881

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 551
  • www.vrcf.fi
Vs: 745 2.3 8v. 754hv 774nm
« Vastaus #99 : 27.04.2019, 14:16:15 »
Nyt vähän vastustaa tämän kanssa. Viimeviikon tiistaina käytiin Motorsetillä penkissä. Jako hyppäsi pari kertaa ja oli kaikenlaisia muitakin ongelmia. Säätämään ei päästy ja ainoa hyvä veto tuotti muistaakseni 748hv. Kansi käytettiin irti tuon jaon sekoamisen takia. Venttiilit ei ollut napannut kiinni onneksi. Eilen hain autoon siirtoluvat ja kävin vähän ajelemassa. Tarkoitus oli käydä Nivalassa tankilla, mutta ei päässyt ku Raudaskylälle asti. Alkoi käymään alakierroksilla kolmella. Hinattiin sitte auto talliin takaisin ja nyppäsin vaihteeksi kannen irti. Oletus oli että knsi on halki, mutta eipä ollut kansi, vaan lohko nelossylinteristä. Kone ois tarkotus nostaa tänään tai huomenna pois. Yksi lohko on jo löytynyt, mutta tämän pääsee vasta keskiviikkona hakemaan. Lohkoja jos jollakin pyörii nurkissa, niin tarjoa. B230. Sumuja ei tarvi olla ja päittäinen päädyssä. Näitä vois nyt tehä muutaman varalle saman tien.

Lohko halki




Uudet renkaatkin tuli ostettua. Tällä kertaa tuuman korkeampi ja kapeampi.


Tältä näytti valmiina.


Kävi mielessä koko paskan osina myynti, mutta kerettiin jo ostaa vetoautokin tälle ja nuo uudet sliksit, joten jos koittas kaivaa vielä motivaation jostakin. Tavoite ajaa kolmen viikon päästä Pudasjärvellä, jos joku vaan ehtii tekemään mulle tuon uuden lohkon.
« Viimeksi muokattu: 27.04.2019, 14:23:50 kirjoittanut pete881 »

Poissa pete881

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 551
  • www.vrcf.fi
Vs: 745 2.3 8v. 754hv 774nm
« Vastaus #100 : 27.04.2019, 21:21:43 »
Moottori osina. Mitään muuta vaurioita ei löytynyt, ku tuo nelosen halkeama. Nyt vaan ku nopeesti löytys joku tekijä tuolle uudelle lohkolle, niin eiköhän tällä 18.5 ajeta. :)







Tulevaa lohkoa ei vielä betonoida, kun aika ei nyt riitä millään. Teetän toisen lohkon varalle, johon laitetaan betonit sisään.

Poissa vippe

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 550
Vs: 745 2.3 8v. 754hv 774nm
« Vastaus #101 : 29.04.2019, 08:05:29 »
Heikkilään varmaan oot ollu yhteyksissä jo, mutta entä Rajaniemi eikö silläkin onnistus teettää?
muutaman kerran käynyt siellä jos Simppalla ollut hommat tupella
145 -70, 940 Turbo USA -91,960 -92, 760 GLE USA -88, -95, 850 T5 svedu -96
entisiä: 944 SE -92, V70 -97, 855 GLT -96, 854 ja 855 italo -95, S80 T6 -99, 855 GLT "arabi" -95

Poissa pete881

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 551
  • www.vrcf.fi
Vs: 745 2.3 8v. 754hv 774nm
« Vastaus #102 : 29.04.2019, 10:20:30 »
Heikkilään varmaan oot ollu yhteyksissä jo, mutta entä Rajaniemi eikö silläkin onnistus teettää?
muutaman kerran käynyt siellä jos Simppalla ollut hommat tupella

Heikkilällä ja Rajaniemellä jonoa toukokuun lopulle. Aution autoon varattu aika. Pitäs olla valmista ensviikon lopulla.

Poissa pete881

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 551
  • www.vrcf.fi
Vs: 745 2.3 8v. 754hv 774nm
« Vastaus #103 : 11.05.2019, 19:02:19 »
Volvo kasassa taas vaihteeksi. Ylivieskasta löytyi sopuhintaan kokonainen Ft kone. Tästä tuli nyt käyttöön lohko ja kampiakseli. Lohko kävi Autiolla koneistuksessa. Torstaina sain sen takaisin. Kampiakseli oli myös kulunut ja olisi vaatinut hionnan, joten kasattiin tuolla toisen koneen akselilla. Heikkilä onneksi ehti painottaa tuon uuden akselin eilen illalla. Painotuksen jälkeen kasailtiin alakerta. Tänään pistettiin kansi kiinni ja nostettiin moottori paikalleen. Loput hilut kiinni ja käyteltiin kuumaksi, uudet öljyt ja taas kuumaksi. Kaikki näyttäis olevan nyt kunnossa. Mitään suurempia vuotoja ei löytynyt, eikä öljyjen mukana tullut mitään isompaa silppua. Yllättäen käy nyt tasaista tyhjäkäyniä, mitä ei ole tehnyt pitkään aikaan. Kannen myös jälkikiristelin, joten ei tarvis enään ku uudet öljyt+suodattimen ja sliksit alle. Sen jälkeen onkin valmiina lauantain testipäiville Pudasjärvelle  :)











Poissa pete881

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 551
  • www.vrcf.fi
Vs: 745 2.3 8v. 754hv 774nm
« Vastaus #104 : 19.05.2019, 20:51:36 »


Eilen käytiin Pudasjärvellä, eikä se taas aivan nappiin mennyt. Säätöjä haettiin aamu ja seokset saatiin hyvin kohdilleen. Viidennessä lähdössä oli seos saatu jo kohdalleen, joten pystyi ajamaan kaasu pohjassa maaliin. Tuon aika oli 11.2 ja 221km/h erittäin varovaisella lähdöllä. Seuraavaan lähtöön laitettiin paukku päälle ja lämmitin jo rengastakin kunnolla. Burniksessa auto pelasi hienosti, mutta lähtöpaukku halkaisi ykkösestä pakoventtiilin säätöpalan. Puolikas kiilautui nokan ja kannen väliin jumittaen nokan. Kansi taas vaihteeksi irti. Ykkösen pakoventtiili ja kakkosen imuventtiili mutkalla.

Ensviikonloppuna pitäs ajaa taas Kalajoella. Vaihdetaan nuo pari venttiiliä kanteen, jos jostain saa alkuviikosta. Muuten paikalleen menee täysin vakio 530 tuolla nokalla ja venttiilinjousilla.

 

Proturbo  Autodiagnoosi