Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Diesel-osio => Viritys => D24 => Aiheen aloitti: rooppis93 - 05.06.2013, 18:36:41
-
elikkä kysyisin että paljonko motti kestää ahtoja vakiona? ja onko viritys potenttiaalia ?? kyselen kun ensimmäinen volvo alla ja on valmiiksi turbo ja vm90 eli ei pitäisi olla katsastuksessakaan ongelmaa? tehotavoite on se mitä tuosta saa irti otettua löysin tunnioste laatasta numerosarjan mutta en tiedä mikä se on uskoisin että moottorin numero mutta ei ollut d24XXX
-
Oliko nyt niin vaikee lukea vaikka tämä http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=122.0 (http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=122.0)
-
Oliko nyt niin vaikee lukea vaikka tämä http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=122.0 (http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=122.0)
Joo tuo topicci kannattaa lukea..kertoo aika paljon.
Kyllähän se ahtoja kestää ja tehoakin..riippuu käyttäjästä. 250hp kieppeillä nuita koneita on nähty vakiosisuskaluilla, varmaa tietoa vakiokankien kestosta ei ole mutta varmaan 300 humman rajapyykin ylityksessä ois hyvä päivittää h-profiilikanget, kenties jo 250hp jälkeen. Vakiomännät kestää kunhan ennakot on kohillaan eikä ruiskutusaika oo liian pitkä (=vakio nestepää tappiin säädetty). Ahtoja sinne saa lykätä vaikka 2,0bar, pakopaineiden kanssa kannattaa olla tarkka jottei kansi halkea. Ja muutenki muistaa polkea VAIN lämmintä konetta, jossa myös öljyt ovat lämmenneet. Jälkikäyttö on kans hyvä juttu ja lähes ehdoton.
Lue tuo topicci ja kattele projektipäiväkirjoja niin opit paljon lisää. :)
-
oli aivan helvetin vaikea lukea... olen sen lukenut jo aikoja sitten muttakun koneesta ei ollut varmuutta. ja nuista ahtokaroista ja neste päästä niin mitäs vittua ne meinaa ja mistä saa ja mitä maksaisi? :idiot2: pakosarjan ajattelin tehdä itse ja siihen sitten hukkis ja pakopaine mittari
-
Takavetoisten dieselmoottori on aina R6 mallinen, D24, D24T tai D24TIC ja niihin käy samat syöttöpumput, pakosarjat, nestepäät yms... keskenään. Tietenkin vaparin pumppu on vähän erilainen kuin turbomoottorissa. Mutta perusmoottori on periaatteessa ihan sama D24 kaikissa, paitsi turbomalleissa on lisäksi öljyruiskut.
Tuolla on juttua Bosch VE6 syöttöpumpun perusteista.
http://www.netikka.net/vepiku/ve-perusteet.htm
Alkupään 200-sarjalaisissa on myös ollut D20 mallisisa 5 sylinterisiä moottoreitakin...
-
okei jotenkin tuon ymmärsin ja oma koneeni on siis d24t josta tulee sitten tic