Ateho  Elekma

B19-B280 Viritys"reseptit" ja dynolaput

  • 296 Vastauksia
  • 305200 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3469

Poissa silli

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 17
  • www.vrcf.fi
Vs: B19-B280 Viritys"reseptit" ja dynolaput
« Vastaus #166 : 07.12.2015, 10:31:29 »
b230ft
530 kansi josta vähän siistitty kanavia
vx3
hx35 #12
kiinakuuleri
530 suuttimet
3" putkisto
lastut molemmissa purkeissa
3" imm
325hv/5600rpm 464nm/4500rpm 1.5bar
« Viimeksi muokattu: 07.12.2015, 15:24:14 kirjoittanut silli »

Poissa Juusoo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 705
Vs: B19-B280 Viritys"reseptit" ja dynolaput
« Vastaus #167 : 19.12.2015, 17:40:07 »
B230FK h-profiiliveiveillä, laskettu 530 kansi D nokalla , puristukset 9:1
Ahdin Master Power R6164-12
Pakosarja 38mm käyristä ite tehty
3" putkisto
600x300x76 ic
Microsquirt v1, 1680cc sumut,hukkakipinä
Re85

339hv ja 427nm 1,6bar ahdoilla takapyöriltä
-93 mkiv supra singleturbo 6spd 1057hv/1129nm

Poissa Nitronobel

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 32
  • www.vrcf.fi
Vs: B19-B280 Viritys"reseptit" ja dynolaput
« Vastaus #168 : 16.01.2016, 10:33:49 »
Avaamaton 500tkm ajettu B230FB
Kiina t3/4 puhallin
tuubisarja
3" putkisto
Iso kiina ic
Ms1 v2.2, 630cc dekat, hukkakipinä
Re85

337hv ja 506nm @ 1bar

Poissa mikkoko

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 134
  • www.vrcf.fi
Vs: B19-B280 Viritys"reseptit" ja dynolaput
« Vastaus #169 : 18.01.2016, 01:01:19 »
Nyt on kolme edellistä konetta melko samoilla tehoilla ja jokseenki samanlaisilla sisuskaluilla mut yksi yli muiden on huomattavasti pienemmällä ahdoilla ???
Olisko lisä tietoa tuosta Nitronobel:in koneesta?

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2282
Vs: B19-B280 Viritys"reseptit" ja dynolaput
« Vastaus #170 : 18.01.2016, 02:44:04 »
Nyt on kolme edellistä konetta melko samoilla tehoilla ja jokseenki samanlaisilla sisuskaluilla mut yksi yli muiden on huomattavasti pienemmällä ahdoilla ???
Olisko lisä tietoa tuosta Nitronobel:in koneesta?

531 kansi ainakin ilmeisesti kun FB-moottori, joten myös hieman korkeampi puristussuhde kuin muissa mainituissa. Ahtimissakin eroja tulee varmasti, ahtopaine kun ei vielä kerro ilmamäärästä juurikaan.
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: B19-B280 Viritys"reseptit" ja dynolaput
« Vastaus #171 : 18.01.2016, 02:54:45 »
531 kansi ainakin ilmeisesti kun FB-moottori, joten myös hieman korkeampi puristussuhde kuin muissa mainituissa. Ahtimissakin eroja tulee varmasti, ahtopaine kun ei vielä kerro ilmamäärästä juurikaan.

Samoiten Juusoo:lla on pyörätehoa eikä moottoritehoa.
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa Juusoo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 705
Vs: B19-B280 Viritys"reseptit" ja dynolaput
« Vastaus #172 : 18.01.2016, 12:54:42 »
Samoiten Juusoo:lla on pyörätehoa eikä moottoritehoa.
Jep, luistava aw71 aiheuttaa jonkin verran tehohävikkiä, lähempänä 400hv moottoriteho.
« Viimeksi muokattu: 18.01.2016, 12:56:26 kirjoittanut Juusoo »
-93 mkiv supra singleturbo 6spd 1057hv/1129nm

Poissa Nitronobel

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 32
  • www.vrcf.fi
Vs: B19-B280 Viritys"reseptit" ja dynolaput
« Vastaus #173 : 18.01.2016, 18:28:11 »
Mulla tosiaan manuaali, ahdin täys jäte ja suuttimet suht tapissaan. Keväämmällä vaihtuu laadukkaampi ahdin ja isommat suuttimet...

Poissa Vol530

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 5
  • www.vrcf.fi
Vs: B19-B280 Viritys"reseptit" ja dynolaput
« Vastaus #174 : 31.01.2016, 21:26:51 »




B21 vakioalakerta, 530+ omat venttiilit, nokka noin 270@0.050", 13.2 mm imu / 11.6 mm pako
Puristussuhde "kipurajalla", 40mm SK Racing kaasuttimet, 44.5mm 4-1 + 63,2mm kollektori.
Pakosarjan ja kollektorin pituudet koetettu hakea täydentämään "kokonaisuutta"
Jokkikseen meni...

Peksu

Poissa silli

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 17
  • www.vrcf.fi
Vs: B19-B280 Viritys"reseptit" ja dynolaput
« Vastaus #175 : 23.02.2016, 20:36:44 »
mulla seokset vielä todella paksulla eli jonkun verran vaikuttaa  :(

Poissa BrickRacing

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 65
Vs: B19-B280 Viritys"reseptit" ja dynolaput
« Vastaus #176 : 02.05.2016, 23:09:33 »
Moottorina B36

Alakerta muuten vakio, mutta hipostelumielessä kampiakseli kiillotettu ja paketti tasapainotettu. Kansien kanaviin perussiistintä ja pientä hienosäätöä, imuventtiilit 40-->42mm, ohjurien uusinnan yhteydessä valikoitui myös ohuempivartiset venttiilit. Tässä vaiheessa nokkaan ei vielä koskettu.
Imusarja itserakennettu, 8x34mm kaasuläpillä. Mega ohjaa kahdeksaa 200cc suutinta ja kahta VAG hukkakipinäpuolaa.
Pakosarjat mahdollisimman vähän ahdistavat, taakse asti kahdella 2'' putkella.

Ainakin vakioon nähden sai kiertämään 1000rpm pidemmälle ilman mainittavaa väännön kärsimistä.



EDIT: Videota äänimaailmasta saa hieman penkitysvideosta, joka löytyy toistaiseksi helpoiten täältä facebook.com/brickracingfinland/videos/1031425843591473/ Kesän aikana kertyy vielä varmasti lisääkin videomateriaalia  ;)
« Viimeksi muokattu: 03.05.2016, 20:51:32 kirjoittanut BrickRacing »
240 V8 (B36)

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: B19-B280 Viritys"reseptit" ja dynolaput
« Vastaus #177 : 03.05.2016, 17:45:28 »
Moottorina B36
...8x34mm kaasuläpillä.

Videota tai jotain ääninäytettä!  :nälkä:
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa Kojontti

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1397
  • www.vrcf.fi
Vs: B19-B280 Viritys"reseptit" ja dynolaput
« Vastaus #178 : 03.05.2016, 19:14:47 »
Videota tai jotain ääninäytettä!  :nälkä:

+1 S*
V70 D5A AWD -08, S60 2.5Ta -03
142 -71 (wannabe something...)
Purkurivissä 940-91 ,855 Tdi -96, 855 2,5 20v
ex:V70 Classic 2,4D -07, V70-98, 142-69

Poissa pete881

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 551
  • www.vrcf.fi
Vs: B19-B280 Viritys"reseptit" ja dynolaput
« Vastaus #179 : 11.05.2016, 22:22:49 »


B230ft H-veiveillä.
531 2mm isommilla pakoventtiileillä. R-seetit. Kuplan jouset.
Vx3 nokka.
Autotune atecu v3.
Ev14 2200cc
Yksi bilteman -044 kopio.
Bilteman cooleri.
Holset Hx40 60/64 #18.
3.5" dp. Loppuputki 3"
Vakio imusarja.

542hv 654nm. E85. 2.3Bar.

 

Samppasport  Futurez