Kulkukoira  Proturbo

B19-B280 Viritys"reseptit" ja dynolaput

  • 296 Vastauksia
  • 305212 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa kuppe

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 281
  • www.vrcf.fi
Vs: B19-B280 Viritys"reseptit" ja dynolaput
« Vastaus #180 : 12.05.2016, 05:57:20 »
B23 jatketulla iskulla 2497cc.
SPM männät+H-veivit.
531 palotilat täytehitsattu ja muotoiltu, kanavat muotoiltu. 46/37mm venttiilit.
Enem K24
Fajs 50 vaakatuplat
4-1 peltisarja
123-ignition "race" jakaja

JuzziPowerin moottoripenkissä 230hp 270Nm
Ei lujaa mutta täysillä!!

Poissa kuppe

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 281
  • www.vrcf.fi
Vs: B19-B280 Viritys"reseptit" ja dynolaput
« Vastaus #181 : 06.07.2016, 07:00:59 »
B200k 13mm:n kangilla ja cossun männillä (2070cc) Puristussuhde noin 8.2.
530 siistittynä, turbon pakoventtiileillä, vx3.
Ruiskun vakio imusarja 630cc Dekoilla.
Ahtoja.comin rst-pakosarja jossa Fin-Turbon tekemä Garrett, A/R.50. Painetta 1,8bar.
ATDriveboard (ms3) ls2-puolilla hukkakipinällä
Bosch 044-pumppu.
Scanian coolerista kavennettu iso jäähy.
3" putki yhdellä vaimentajalla.
356hp/450nm, huipputeho noin 5800rpm.
« Viimeksi muokattu: 06.07.2016, 16:52:33 kirjoittanut kuppe »
Ei lujaa mutta täysillä!!

Poissa Wompatti

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 516
  • www.vrcf.fi
Vs: B19-B280 Viritys"reseptit" ja dynolaput
« Vastaus #182 : 06.07.2016, 08:31:58 »
B200k 13mm:n kangilla ja cossun männillä (2070cc) Puristussuhde noin 8.2.
530 siistittynä, turbon pakoventtiileillä, vx3.
Ruiskun vakio imusarja 630cc Dekoilla.
Ahtoja.comin rst-pakosarja jossa Fin-Turbon tekemä Garrett, A/R.50.
ATDriveboard (ms3) ls2-puolilla hukkakipinällä
Bosch 044-pumppu.
Scanian coolerista kavennettu iso jäähy.
3" putki yhdellä vaimentajalla.
356hp/450nm, huipputeho noin 5800rpm.

millä paineilla ja millaiset siipikoot garretissa ?

Poissa kuppe

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 281
  • www.vrcf.fi
Vs: B19-B280 Viritys"reseptit" ja dynolaput
« Vastaus #183 : 06.07.2016, 17:10:05 »
millä paineilla ja millaiset siipikoot garretissa ?
Siipikokoja en pääse mittaamaan mutta 1,8bar paineella.
Ei lujaa mutta täysillä!!

Poissa pl

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 194
  • www.vrcf.fi
Vs: B19-B280 Viritys"reseptit" ja dynolaput
« Vastaus #184 : 15.07.2016, 10:21:14 »
B230 lohko betonoitu, spm 155mm h-profiilit ja takomukit 96,3 porauksella.
vakio 531 kansi enem K15T nokalla (292ast) +säädettävä nokkapyörä. tällähetkellä imu 2.1 ja pako 2.5 auki ykk.
F-imusarja, 1500cc suuttimet, Re85, aeromotive A1000 pumppu.
n.6kg teräsvauhtipyörä ja tilton ot-2 3-levy kytkin. toisessa päässä kampea 120mm aluhihnapyörä.
lyhyt tuubipakosarja jaetulla kollektotorilla, Borg Warner EFR 7064 D-type (1.05ar t4 twin scroll pakopesällä) hyrrä ja 50mm hks kopioportti
3" suora ränni alusta loppuun, 2,5" ahtoputket
Tatech T32, ls puolat sekventti sytkä/ruiskutus
moottoriteho 386hv 6450rpm/ 502nm 4900rpm @1,4bar Ranaco Racing penkissä


penkitys (ahtojen nosto) jatkuu kun saan triggeritelineen tehtyä uusiksi ettei värise, aiheutti hieman siksakkia käyrään..
ahtosolenoidia käyttöönottaessa parhaimmillaan kävi 2,3bar 4500rpm jolloin oli +600nm luonniollisesti kaasu nostettiin heti :2funny: map-anturi loppuu 2bar joten senkin vaihtuu kesän mittaan että päästään isojen hevosien kimppuun.

Poissa aapeli.

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 15
  • www.vrcf.fi
Vs: B19-B280 Viritys"reseptit" ja dynolaput
« Vastaus #185 : 18.07.2016, 11:39:23 »
B230 lohko, bmw öljyruiskut, suurteho pumppu
Wössner männät, kiina H-profiilit teräsheloilla ja arp pulteilla
Portattu 531 kansi joka on kiinni pinnapulteilla, rst 46/38 venttiilit ja pronssi ohjurit, Saksmanin tekemä nokka n.12mm nosto
Pulssisarja, hx50 mfs 19 pakopesällä

652hp 6800rpm, 695nm 6500rpm re85 2,3bar

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7589
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: B19-B280 Viritys"reseptit" ja dynolaput
« Vastaus #186 : 18.07.2016, 14:09:22 »
Laittakaas dynolappujakin näkyville, niin on lisämaustetta pelkän tekstin lisäksi :)
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa aapeli.

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 15
  • www.vrcf.fi
Vs: B19-B280 Viritys"reseptit" ja dynolaput
« Vastaus #187 : 18.07.2016, 15:26:06 »



Poissa Likonen

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1035
    • Lateo.kuvat.fi
Vs: B19-B280 Viritys"reseptit" ja dynolaput
« Vastaus #188 : 25.08.2016, 10:21:02 »
B230FT lohko 96,5mm porauksella, vakio iskulla, ei öljysumuja
Wiseco männät+Eagle veivit
531-kansi, 46/38venat, r-seetit, k-linerit, portattu, kl-racing tuplajouset ja hilppeet. Laskettu vajaa 2mm, purkat n. 8.8
Hiottu nokka jossa perimätiedon mukaan 12,3mm nostoa/290ast. Tarkempia speksejä ei ole. +nuke säädettävä pyörä jota ei vielä säädelty
AMW aihiosta tehty dualplenum imusarja 50mm suppiloilla ja 70mm kaasuläpällä
Ev14 2000/2200cc suuttimet Nuken kiskossa
Pakosarja mustasta 42mm putkesta, mallia pulssi ja t3 laipalla +Turbosmart 45mm hukkis joka puhaltaa takas downpipeen
Holset HX40 super, #18 pesä
RST downpipe 3,5". Putki RST 3,5" perään asti
Vipec i44 ecu
034 suorasytty puolat
Aeromotive a1000 pääpumppu, facet redtop siirtopumppu. Linjat edes takas AN8
E85

Tuossa lienee tärkeimmät speksit lyhennettynä.

472,7hp & 577,5nm @1,35bar

Penkissä oli suuria ongelmia laturin kanssa ja jännitteet romahti vedossa ja välillä ei ladannut ollenkaan. Joten säätö jätettiin kesken. Ilmeisesti jännitteen romahduksen takia ecu löi rajottajalle jo 6800rpm tienoilla. Tavoite rpm n.7500-8000 riippuen mikä järkevältä tuntuu kun saa muuten pelaamaan. Sytytysennakotkin jäi myöskin melko miedoiksi.

Asiaan palataan kun laitteeseen saadaan vakaat ja riittävän suuret jännitteet jolloin ahtopainetta, kierroksia ja ennakkoja tullaan nostamaan runsaasti. Tavoite saada sen verran löylyä mitä tuolla kokoonpanolla ja ahtimella 'järkevästi' saa.

https://www.youtube.com/watch?v=qRxzVWDJ8Pg




« Viimeksi muokattu: 23.10.2016, 16:13:23 kirjoittanut Likonen »
Vw Amarok DC BiTdi 4motion -13. Käyttis
240 GL -86 8V .Turpoprokkis

Poissa silli

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 17
  • www.vrcf.fi
Vs: B19-B280 Viritys"reseptit" ja dynolaput
« Vastaus #189 : 12.09.2016, 14:26:42 »
b230ft
530 kansi josta vähän siistitty kanavia
vx3
hx35 #12
kiinakuuleri
530 suuttimet
3" putkisto
lastut molemmissa purkeissa
3" imm
325hv/5600rpm 464nm/4500rpm 1.5bar


versio 2.
-palotiloja muokattu.
-012 immu.
-isompi ilmanputsari.
361hv/545nm 1,3bar

Poissa Juusoo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 705
Vs: B19-B280 Viritys"reseptit" ja dynolaput
« Vastaus #190 : 13.09.2016, 15:52:52 »
b230ft
530 kansi josta vähän siistitty kanavia
vx3
hx35 #12
kiinakuuleri
530 suuttimet
3" putkisto
lastut molemmissa purkeissa
3" imm
325hv/5600rpm 464nm/4500rpm 1.5bar


versio 2.
-palotiloja muokattu.
-012 immu.
-isompi ilmanputsari.
361hv/545nm 1,3bar

Oho, melkein 100nm ja 40hv lisää ja pienemmällä ahtopaineella :o Kävikö kuinka perseelleen vanhalla kokoonpanolla?
-93 mkiv supra singleturbo 6spd 1057hv/1129nm

Poissa silli

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 17
  • www.vrcf.fi
Vs: B19-B280 Viritys"reseptit" ja dynolaput
« Vastaus #191 : 13.09.2016, 22:24:55 »
kyllähän tuo ahdoilla meni todella rikkaalle.

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: B19-B280 Viritys"reseptit" ja dynolaput
« Vastaus #192 : 13.09.2016, 22:50:21 »
Eli siellä oli nakutusrikastus päällä, jonka takia teho jäi alas ja alemmilla ahtopaineilla ei nakuttanut. Lappu ois kiinnostava.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2248
Vs: B19-B280 Viritys"reseptit" ja dynolaput
« Vastaus #193 : 14.09.2016, 06:37:25 »
alemmilla ahtopaineilla ei nakuttanut.
Palotilojen muokkaus voi myös olla avainasemassa tässä. Siihen en ota kantaa muuttuuko ennakot yms, kun immun vaihtelee.

Poissa silli

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 17
  • www.vrcf.fi
Vs: B19-B280 Viritys"reseptit" ja dynolaput
« Vastaus #194 : 14.09.2016, 10:14:49 »
palotilojen muokkaus varmasti vaikutti ja 3" putkeen laitettu 016 immu temppuili aika reilusti. kesti vetää kyllä isommillakin paineilla.

 

Kulkukoira  Proturbo