Proturbo  Autodiagnoosi

B19-B280 Viritys"reseptit" ja dynolaput

  • 296 Vastauksia
  • 305196 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: B19-B280 Viritys"reseptit" ja dynolaput
« Vastaus #60 : 30.11.2013, 17:10:20 »
Tästä apua? http://www.uusitorppa.fi/Muutaiheet/volvon_moottorit_200srj.htm Ite ainakin tuolta löytänyt vastauksen moneen kysymykseen :) Mutta jos et pääse katsomaan niin 10,3
No kun halvalla sai.

Poissa 240

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1279
  • www.vrcf.fi
Vs: B19-B280 Viritys"reseptit" ja dynolaput
« Vastaus #61 : 30.11.2013, 17:10:44 »
Minkälaiset puristukset b23a koneessa on vakiona? Kestääkö tommonen kone vakio sisuskaluilla ahtaa yhtään? Jos niin minkä verran?

B23a   81-84   2316   Pierburg 175 CD US   112   5000   186   2500   10,3 (puristus)

Poissa Iiaipii

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
  • www.vrcf.fi
Vs: B19-B280 Viritys"reseptit" ja dynolaput
« Vastaus #62 : 30.11.2013, 17:17:06 »
Minkälaiset puristukset b23a koneessa on vakiona? Kestääkö tommonen kone vakio sisuskaluilla ahtaa yhtään? Jos niin minkä verran?
Ruotsin foorumeilla puhuivat että 300hp pintaan kestää, sen jälkeen antautuu männät.
Kangethan on paksut ja kestää ~400hp.

Poissa Zebe

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2199
    • Lisää kuvia laitteista instagramista.
Vs: B19-B280 Viritys"reseptit" ja dynolaput
« Vastaus #63 : 30.11.2013, 17:33:31 »
Olis vaan tuossa tallissa yks parisataa tonnia ajettu kone niin aattelin jos siitä alkais hieromaan jotakin.. Eli jos männät vaihtaisi vaikka takomäntiin niin alakerta kestäisi tuon 400hv? Minkähän moiset ahtopaineet tommosilla 10,3 puristuksilla sinne voisi ahtaa? Eikös viinassa ole parempi puristuskestävyys kun normaali bensassa?
Amazon 122Sport 4d '67 2009->, 740GL '91 2018->, PV544 Sport  '64 2017->

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7971
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography

Poissa Rokkendaali

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 52
Vs: B19-B280 Viritys"reseptit" ja dynolaput
« Vastaus #65 : 06.12.2013, 10:56:06 »
B200et jonka historiasta ei hirveästi tietoa, hanskalokerosta löytynyt dynolappu jolle siunaantunut vuonna 2006:

142kw (193hp) / 5990 RPM
290nm / 3660 RPM
Ahdot 0.6bar

Tuli mun omistukseen vakiokuntoisena ja nykyään kyseisessä lohkossa vieraillut mäntäpistiäinen.
« Viimeksi muokattu: 30.10.2014, 22:19:14 kirjoittanut Rokkendaali »

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: B19-B280 Viritys"reseptit" ja dynolaput
« Vastaus #66 : 12.12.2013, 08:30:47 »
B230 vanhempaan 55mm runkolaakereilla oleva lohko
-LH2.4 (bensa ja sytkälastut) rajoitin ~7000rpm
-10:1 puristus
-530 itse kairattu kansi 44/37
-Enem 268/112/12,2/1,5 nokka + säädettävä nokkapyörä
-KKD-pakosarja
-Holset HX40Super 14#
-3,5" putkisto
-3" ahtoputket ja 600x300x76 Fin-Turbon kuuleri
-1000ml suuttimet + re85
-Walbron 255lph pumppu
-fse malpassi
-h-profiilit

1,15bar 404,7hv/551nm. Käyrä on jossain.

Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa Panu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 81
  • www.vrcf.fi
Vs: B19-B280 Viritys"reseptit" ja dynolaput
« Vastaus #67 : 04.01.2014, 19:28:27 »
B230K
- lohkoa höylätty, mäntä tulee 0,4mm yli
- puristussuhde ~11:1
- vakioimukanava, pakokanavaa avarrettu ja tulpattu egr lähdöt. Vakioventtiilit
- 48 Weberit Iltasen imusarjalla
- Raakin sarjasta pidennetty 4-2-1 pakosarja
- Laaksosen 12.7 nenäkeppi

179 hp / 5900 rpm ja 243 Nm / 4400 rpm
3500-6000 yli 215 Nm vääntöä
« Viimeksi muokattu: 04.01.2014, 21:48:58 kirjoittanut Panu »

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4108
Vs: B19-B280 Viritys"reseptit" ja dynolaput
« Vastaus #68 : 04.01.2014, 21:44:59 »
B230K
- lohkoa höylätty, mäntä tulee 0,4mm yli
- puristussuhde ~11:1
- vakioimukanava, pakokanavaa avarrettu ja tulpattu egr lähdöt. Vakioventtiilit
- 48 Weberit Iltasen imusarjalla
- Raakin sarjasta pidennetty 4-2-1 pakosarja

179 hp / 5900 rpm ja 243 Nm / 4400 rpm
3500-6000 yli 215 Nm vääntöä
Mikä nokka?

Poissa mista

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2120
    • Instagram kuvat
Vs: B19-B280 Viritys"reseptit" ja dynolaput
« Vastaus #69 : 13.01.2014, 04:27:57 »
B230 vanhempaan 55mm runkolaakereilla oleva lohko
-LH2.4 (bensa ja sytkälastut) rajoitin ~7000rpm
-10:1 puristus
-530 itse kairattu kansi 44/37
-Enem 268/112/12,2/1,5 nokka + säädettävä nokkapyörä
-KKD-pakosarja
-Holset HX40Super 14#
-3,5" putkisto
-3" ahtoputket ja 600x300x76 Fin-Turbon kuuleri
-1000ml suuttimet + re85
-Walbron 255lph pumppu
-fse malpassi
-h-profiilit

1,15bar 404,7hv/551nm. Käyrä on jossain.

Hienot tehot noin pienilla paineilla. Hittolainen. Taitaa puristukset tehdä tehtavänsä  :)

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: B19-B280 Viritys"reseptit" ja dynolaput
« Vastaus #70 : 13.01.2014, 12:33:45 »
Hienot tehot noin pienilla paineilla. Hittolainen. Taitaa puristukset tehdä tehtavänsä  :)
Hyvä nokka ja kelpo kansi ja varmaan tosiaan puristuskin edesauttoi. Kovempi paine, isompi melu ja hupi :P
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

ipet

  • Vieras
Vs: B19-B280 Viritys"reseptit" ja dynolaput
« Vastaus #71 : 13.01.2014, 14:36:04 »
Hyvä nokka ja kelpo kansi ja varmaan tosiaan puristuskin edesauttoi. Kovempi paine, isompi melu ja hupi :P

Kansi ja nokka vaikuttaa yllättävän paljon, eikös boost penkittäny vinokoneella jo vuosia sitten reilun 600hv 531-kannella? Ja nuo kannet saa nykypäivänä tehtyä yllättävän pienelle rahalla hyväksi, 531-kannen ajo cnc-koneella noin 500€ en muista tarkasti mitä se virtaa mut lähelle 60hv per reikä se oli imupuolelta vakio venoilla.

Edit: Rupesin nyt miettimään et saisko 530 kannen ajettua samalla ohjelmalla niin sittenhän tuo vinokoneen teko ois jo melkein ilmasta.
« Viimeksi muokattu: 13.01.2014, 14:42:31 kirjoittanut ipet »

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: B19-B280 Viritys"reseptit" ja dynolaput
« Vastaus #72 : 13.01.2014, 17:51:30 »
Kansi ja nokka vaikuttaa yllättävän paljon, eikös boost penkittäny vinokoneella jo vuosia sitten reilun 600hv 531-kannella? Ja nuo kannet saa nykypäivänä tehtyä yllättävän pienelle rahalla hyväksi, 531-kannen ajo cnc-koneella noin 500€ en muista tarkasti mitä se virtaa mut lähelle 60hv per reikä se oli imupuolelta vakio venoilla.

Edit: Rupesin nyt miettimään et saisko 530 kannen ajettua samalla ohjelmalla niin sittenhän tuo vinokoneen teko ois jo melkein ilmasta.
Saattaa ongelmaksi muodostua vesikanavamysteeri eli ainakin varovainen saa olla. Mutta ei tästä tämän enempää, aihe suistuu raiteilta ja ajautuu hatelikkoon.
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi
Vs: B19-B280 Viritys"reseptit" ja dynolaput
« Vastaus #73 : 13.01.2014, 17:55:26 »
Kansi ja nokka vaikuttaa yllättävän paljon, eikös boost penkittäny vinokoneella jo vuosia sitten reilun 600hv 531-kannella? Ja nuo kannet saa nykypäivänä tehtyä yllättävän pienelle rahalla hyväksi, 531-kannen ajo cnc-koneella noin 500€ en muista tarkasti mitä se virtaa mut lähelle 60hv per reikä se oli imupuolelta vakio venoilla.

Edit: Rupesin nyt miettimään et saisko 530 kannen ajettua samalla ohjelmalla niin sittenhän tuo vinokoneen teko ois jo melkein ilmasta.

Ei saa, 531 versus 530 imukanava aivan erilainen. No jätetään keskustelu muualle.

Poissa jvVolvo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 334
  • www.vrcf.fi
Vs: B19-B280 Viritys"reseptit" ja dynolaput
« Vastaus #74 : 13.01.2014, 20:49:03 »
B230K
- lohkoa höylätty, mäntä tulee 0,4mm yli
- puristussuhde ~11:1
- vakioimukanava, pakokanavaa avarrettu ja tulpattu egr lähdöt. Vakioventtiilit
- 48 Weberit Iltasen imusarjalla
- Raakin sarjasta pidennetty 4-2-1 pakosarja
- Laaksosen 12.7 nenäkeppi

179 hp / 5900 rpm ja 243 Nm / 4400 rpm
3500-6000 yli 215 Nm vääntöä

Millä kannella, 631?

 

Proturbo  Autodiagnoosi