Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Projektipäiväkirjat => Aiheen aloitti: timppa80 - 27.05.2017, 20:06:27
-
Tulipa tuollainen kesäkulkine hommattua 480:sen kaveriksi.
Auto siis C70 1998 ja koneena T5 jossa putkisto vaihdettu avarampaan ja ilmeisesti bsr ohjelmointi.
Yleisilme on aika siisti ja kiiltävä, mutta lähempi tarkastelu näyttää käytönjälkiä, kuten lakka irtoaa nokasta ja tuulilasin yläreunassa hieman kukkaa maalin alla.
Alusta on matala ja jäykkä, mutta ei kummemmin kolise tai rämise.
Vanteet R-replica 19" ja renkaat 235/35R19 18" matta harmaat 225/40R18 renkailla
seuraavia vikoja tuli eteen ja vinkit kelpaa niiden suhteen.
- ajotietokone ei toimi ( oliskohan sulake sökö? )
- vakionopeussäädin ei toimi ( oliskohan suleke sökö?)
- soittimen cd ei toimi SC-805.. toimiva soitin hankittu :-)
- keskuslukituksen kaukosäätö ei toimi.. kaukosäätimessä väärä paristo täytyy koittaa vaihtaa oikeaan tyyppiin
- kojelaudan molemmista päädyistä puuttuu tuuletus ritilä. onko jolloin ylimääräisiä?
(https://thumb.ibb.co/cnU8Xa/IMG_0020.jpg) (https://ibb.co/cnU8Xa)
(https://thumb.ibb.co/nCirkv/IMG_0021.jpg) (https://ibb.co/nCirkv)
(https://thumb.ibb.co/k2545v/IMG_0022.jpg) (https://ibb.co/k2545v)
Suunnitelmia autolle
Tarkoituksena korjata olevia vikoja ja siistiä repsottavia sisäpaneeleita yms.
Lisäksi olisi aikomus äänieristää autoa.
Alustassa harkinnassa muutoksia
Pakoputkisto hieman turhan pörisevä omaan makuun joten siinä myös harkinnassa muutoksia
-
tutkittiin tänään kaverin kanssa autoa ja ilmeisesti vakionopeudensäätimen toimimattomuus johtaa juurensa siihen että autossa alunperin ollut automaattivaihteisto ja nyt kun autossa manuaalivaihteisto niin siellä on johtoja katkottu ja liitetty erikseen että on saatu peruutusvalot yms pelaamaan.
Kojelauta näyttää kanssa nyt hyvältä kun otin ahtopainemittarin pois kojelaudalta ja vaihdoin rikotun kaiuttimen ritilän ehjään.
-
Vakkari pitäis lähteä toimiin kun katkaiset ohjainreleestä (rele 101/102) pinnin 3T. Ja tietty kantsii tarkistaa onko muutoksen tekijä laittanut kytkinpolkimelle vakkarin katkaisijaa.
Mikäli ei niin hommaat sen katkaisijan, haaroitat vain sen alipaineletkun jarrupolkimelta siihen ja myös sen johdon samasta paikkaa. Johto tulee kytkeä ns. samaan silmukkaan jarrupolkimen kanssa.
Ne konehuoneen johdotukset on todennäköisesti sitä varten että auton saa käyntiin (kun automaatti lähtee vain P:llä ja N:llä) ja pakkivaloa varten. ;)
-
kiitos :) täytyy koittaa
Vakkari pitäis lähteä toimiin kun katkaiset ohjainreleestä (rele 101/102) pinnin 3T. Ja tietty kantsii tarkistaa onko muutoksen tekijä laittanut kytkinpolkimelle vakkarin katkaisijaa.
Mikäli ei niin hommaat sen katkaisijan, haaroitat vain sen alipaineletkun jarrupolkimelta siihen ja myös sen johdon samasta paikkaa. Johto tulee kytkeä ns. samaan silmukkaan jarrupolkimen kanssa.
Ne konehuoneen johdotukset on todennäköisesti sitä varten että auton saa käyntiin (kun automaatti lähtee vain P:llä ja N:llä) ja pakkivaloa varten. ;)
-
Taloremontti syönyt aikaa ja innostusta ja siitä syystä myös Botnia ringille jouduin lähteä skodalla.
Eilen hienoja Volvoja ihaillessa varikolla ja radalla innostus taas kasvoi ja tänään sain sitten aikaiseksi vaihtaa käsijarrukengät, mutta luulin että olisi yhdestä kengästä pinta irti kuten yleesä pakkaa olla. Jarrun purkaessa totesinkin että kaikki olikin ihan ehjää :) joten sitten vaan uudet kengät ja jouset yms paikalleen.
(http://i8.aijaa.com/t/00337/14426297.t.jpg) (http://aijaa.com/w4V4yA)
sitten rengasta asentaessa ihmettelin kun parissa pultissa tuntuisi kuten olisi kierteet mennyt, eikä kiristynyt kunnolla. Kunnes kuului NAKS avasin pultin ja
(http://i10.aijaa.com/t/00612/14426298.t.jpg) (http://aijaa.com/qcoJBu)
eipä ihmekkään että hieman oudolta tuntui, täytyy huomenna mennä pulttikaupoille.
Heinakuun alussa kaveri on autoon huollon tehnyt vaihtaen jakoremmin, moniurahihnan, termostaatin, öljyt ja suodattimen, raitisilmasuodattimen, sisäilmasuodattimen ja ohjaustehostimen pumpun. sekä laturin, mutta joutui sitten vaihtamaan alkuperäisen laturin takaisin kun "uusi" ei toiminut, mutta myyjä onneksi asiallinenja reilu kauppamies ja palautti rahat.
-
Tässä vielä pari kuvaa uusilla vanteilla
(http://i5.aijaa.com/m/00558/14426310.jpg) (http://aijaa.com/IoQORC)
(http://i8.aijaa.com/m/00511/14426307.jpg) (http://aijaa.com/msA2HQ)
(http://i11.aijaa.com/m/00328/14426309.jpg) (http://aijaa.com/IXRsPu)
-
Hyvin passaa nuo vanteet tähän O0
-
Siinä on näemmä R:n etupuskin.
Sent from my SM-G930F
-
Puskuria itsekkin tiirailin jo aloitusviestin kuvista. Sivusta näyttää vähän hölmölle, lienee jonkinverran pidempi ja kulmikkaampi kuin C70 vakio. Edestäpäin toki varsin hyvän näköinen tässäkin kopassa :)
-
R-puskuri on kyllä omasta mielestä paras mahdollinen päivitys X70-koppaan Klarglasien ohella, C70 näyttää omaan silmään hirveältä sillä vakiolla pyöreällä puskurilla :)
-
R-puskuri on kyllä omasta mielestä paras mahdollinen päivitys X70-koppaan Klarglasien ohella, C70 näyttää omaan silmään hirveältä sillä vakiolla pyöreällä puskurilla :)
Samaa mieltä :D
-
Eri mieltä
Sent from my SM-G930F
-
Itse tykkään tuosta R puskurista, mutta onneksi kaikilla oikeus omaan mielipiteeseen.
Eri mieltä
Sent from my SM-G930F
-
R-puskuri on kyllä omasta mielestä paras mahdollinen päivitys X70-koppaan Klarglasien ohella, C70 näyttää omaan silmään hirveältä sillä vakiolla pyöreällä puskurilla :)
Samaa mieltä :D
Itse tykkään tuosta R puskurista, mutta onneksi kaikilla oikeus omaan mielipiteeseen.
:nuhtelu
Olette kaikki väärässä! :nohnoh
Eri mieltä
Sent from my SM-G930F
Sieltä löytyi oikea mielipide! :D
Oma tarvis ehjenpää puskinta :D