Futurez  Kulkukoira

740 GL-> turbo -90 ja 240 GL-> Turbo -86

  • 355 Vastauksia
  • 134208 Lukukerrat

0 jäsentä ja 6 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa lakeshead

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 786
  • Osta Volvo voimapesä, korjaa sitä koko kesä
Allekirjotan saman.  :D

Hienoa rakentelua siellä. Samanlainen konversio F->FT on käynyt omaankin seiskaan mielessä ties kuinka monta kertaa, mutta onneksi se on Bendix, niin ei ole tullut tehtyä. LH:lla olis jo ahdettu.
eikai tuon vaihtaminen LH:ksi olisi varmaan iso tai kallis projekti jos sähköhommat taittuu, ja löytyy purkuauto josta sen johtosarjan ja boksit ottaa? suosittelen kyllä lämpimästi turbotusta kaikille, ei järin haastava toimenpide ollut, kerta onnistui tällaiselta autoharrastusta aloittelevaltakin mutta rahaahan siihen vähän uppoaa, varsinkin jos/kun ei nuo tehot riitäkkään :D nythän tehot on varmaan sitä 160 hepan luokkaa, mutta tonilta lastu 50e, ja rajapaineventtiili ebaysta 10e ja ahdot sinne 0,9-1,0 suunnille niin 200hp on varmaan aika lähellä  8) kunhan tuon ahtimen saisi huollettua nyt ensin :D
« Viimeksi muokattu: 08.03.2014, 16:36:03 kirjoittanut lakeshead »

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Ovat maailmalla ja Suomessakin paineistaneet Bendix regina koneita ihan menestyksekkäästi
http://www.forums.turbobricks.com/showthread.php?t=195467
Yksinkertaisempi ja ehkä jopa halvempi kuin LH ahtaaminen
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa Pöndeix

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 129
  • www.vrcf.fi
Ei se kemppi välttämättä niin huono ole, tosin ei kyllä paraskaan. Riippuu iha käyttäjästä. Mä en huomaa kakssatkussa mitään eroa avoimeen kuin hitaasta vauhdista jyrkät käännökset jollon pistää hanttiin kohtalaisesti. Ahtaalla parkkiksella myös mahdotonta osua ruutuun venkslaamatta kun ei taitu. Renkaat kuluu myös silmissä vaikka yrittäs ajaa nätisti...

No toi et riippuu käyttäjästä on kyllä totta. Itellä ollu 4 takavetosta, joista 2 kemppiperällä, yks avoin ja yks Cuscon 2-way palalukolla. En ikinä vaihtais 100% lukkoa pois. Ruutuun osumisessa mun mielestä ei oo mitään eroa onko lukko vai ei, kyllä sen aina saa taittumaan. Ja renkaathan on halpoja vrt. muihin kuluihin ;)
Nissan Skyline R32 Gts-t & Ford Sierra

Poissa lakeshead

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 786
  • Osta Volvo voimapesä, korjaa sitä koko kesä
joo öljyvuoto paikkailtu ja volvo taas ajossa, ei vissii ois kannattanu vetää noi läheltä pakopesää tota bypassin silikoniletkua, suli kasaan koko letku :D kuuluu hienot suhinat kyllä ja kääntää katseita kun ei ookkaa bypassia :2funny: 

Poissa lakeshead

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 786
  • Osta Volvo voimapesä, korjaa sitä koko kesä
ei nyt muoviämpäri taas, vaihoin sen silikoniletkun bypassille ja lähin kokeilee nii vähän ahdot karkas: 1,1bar fk:n hukkaportin kellolla :o ollu pojilla pikkase viritelty fk :D jo asennusvaiheessa kyllä ihmettelin kohtuullisen jäykkää hukkaportin kelloa. noh vanha letku takas paikoilleen, ja bypass päästää taas virtaamaan ohi 0,5 kohdilla. en tiiä sitten onko hukkaportti vaan jumissa vai onko siellä oikeesti joku järjetön viriviri kello

edit. muoviämpärin tilalle kyllä kirjoitin v-sanan mutta täälä on havaittavissa jonkin sortin sensuuria :2funny:
edit2. ensimmäisenä tuli tosiaan mieleen että hukkaportin letku olisi irronnut mutta kyllä se sielä kiinni on.
« Viimeksi muokattu: 09.03.2014, 22:22:56 kirjoittanut lakeshead »

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2277
Ei liene tee hyvää tuo bypassin vuotaminen. Syytä olis saada se portti toimimaan oikein. Onko kellossa paljon esijännitystä, eli aukeaahan se varmasti tarpeeksi?
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa lakeshead

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 786
  • Osta Volvo voimapesä, korjaa sitä koko kesä
Ei liene tee hyvää tuo bypassin vuotaminen. Syytä olis saada se portti toimimaan oikein. Onko kellossa paljon esijännitystä, eli aukeaahan se varmasti tarpeeksi?
joo ei varmasti tee hyvää tuo vuotaminen,pian menee se kumilärpäke rikki bypassista, ja turbohan käy varmaan ihan kohtuullisesti ylikierroksilla. ei kyllä pahemmin uskalla ajaa ennen kun saa tuon hukkaportin kellon tutkittua. kyllä se ihan hyvin aukes käsin vetämällä, ennen kun sen asensin. kyseessähän on fk:n kello jossa ei ole sitä ruuvisäätöä

Poissa lakeshead

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 786
  • Osta Volvo voimapesä, korjaa sitä koko kesä
FÖR HELEVETE ei taida olla tuo hitsisauma tuossa tangossa vakiona >:( kuva toisaan oli otettu tuossa muutama viikko sitten, siis ennen kun se oli kiinni. eipä tajunnut siinävaiheessa vielä tuota ihmetellä
edit: ei ole tainnut aijempi omistaja olla kuullut rajapaineventtiilistä  :nohnoh
edit2: aijempi edit ei taida mennä ihan äikänkirjan oppien mukaan
« Viimeksi muokattu: 09.03.2014, 22:46:09 kirjoittanut lakeshead »

Poissa lakeshead

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 786
  • Osta Volvo voimapesä, korjaa sitä koko kesä
tuon kellon esijännitys on nyt sitten varmaan aivan järjetön. tuo on vaan aika isku lompakkoon opiskelijalle, kun pitää lähtee uutta kelloa hommaamaan :-\ onneks ei nakuttanu mäntiä rikki kun kävi niin reippailla ahdoilla, vaparin männillä, vakio turbon lastulla. voi olla että oli pelastava tekijä tuo -6 astetta ennakkoa :o

edit: taidankin kokeilla viikonloppuna nerokasta ideaani! miltä kuulostaisi teistä että rälläköisi tuon sauman pois, kierteyttäisi tuon porttille päin tulevan osan tangosta, ja hitsaisi pitkän mutterin tangon toiseen osaan= säädettävä kello  8) saa nostettua ahtoja eikä tarvitsekkaan bleediä
« Viimeksi muokattu: 09.03.2014, 23:10:08 kirjoittanut lakeshead »

Poissa Volvopoju

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 558
  • www.vrcf.fi
Katkasee pätkän ja hitsaa takas? Tai sit teet "vararikon" ja ostat uuden ebaystä.

E: olit sitten 4sec nopeampi.. Mut hyvä idea!

Poissa lakeshead

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 786
  • Osta Volvo voimapesä, korjaa sitä koko kesä
Katkasee pätkän ja hitsaa takas? Tai sit teet "vararikon" ja ostat uuden ebaystä.
uusi maksaa pitkälti yli viiskymppiä ja hitsailtu tankohan tässä on just se ongelma :D täytyy tehdä tuosta se säädettävä ;)

Poissa lakeshead

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 786
  • Osta Volvo voimapesä, korjaa sitä koko kesä

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2277
Eikö oo kierteessä enää varaa löysätä? Jonkun nyrkkisäännön oon kuullu että tankoon pitäisi jättää esijännitystä about sen portin akselin verran, eli jotain 4-5mm.
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa lakeshead

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 786
  • Osta Volvo voimapesä, korjaa sitä koko kesä
Eikö oo kierteessä enää varaa löysätä? Jonkun nyrkkisäännön oon kuullu että tankoon pitäisi jättää esijännitystä about sen portin akselin verran, eli jotain 4-5mm.
eihän tuossa tangossa ole kierrettä?
« Viimeksi muokattu: 10.03.2014, 09:07:57 kirjoittanut lakeshead »

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Tuota, eikös ahdot säädetä kellon jäykkyydellä tai bleedauksella, se kellon käyttämän liikevaran säätö vaikuttaa toki max ahtoihin mutta samalla mm. heräämiseen. Pidä vaan vakiona se liikevara eli täysin kiinni-auki ja vaikkapa lisäjousella säätö.
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

 

Autoracing  KL-varaosat