Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

740 GL-> turbo -90 ja 240 GL-> Turbo -86

  • 355 Vastauksia
  • 134793 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa NordicR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 744
    • äRRä
Erittäin mielenkiintonen rojekti, menee seurantaan ! En tiennykkää, että on noinkin helppoa äffän ahtaminen  :)
EX 740 x 3, S80, 960           
854 T-5R "immortal"
V70 D5 6v-man. Classic

Poissa lakeshead

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 786
  • Osta Volvo voimapesä, korjaa sitä koko kesä
Erittäin mielenkiintonen rojekti, menee seurantaan ! En tiennykkää, että on noinkin helppoa äffän ahtaminen  :)
kiva että kiinnostaa! :)  600e ja about 35 tuntia töitä, sillähän se synty eikä ollu kovin rakettitiedettä :D

Poissa Pöndeix

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 129
  • www.vrcf.fi
Mulla meni 300e b200k turbottaminen lh2.4:lla ja perus 13c mitsulla (+0km ajettu turbon kytkinpaketti) ;) Työnmäärästä en osaa sanoa muuta kun että liikaa ;D Eikä muuten itellä ainakaan tuntunu 10:1 puristukset missään e85 käytössä, ei nakuttanu vaikka täälläkin jotkut apinat muuta väitti.

Hyvä että muutkin tekee näitä opiskelijabudjetilla :)
Nissan Skyline R32 Gts-t & Ford Sierra

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2283
Turbobricksillä on hyvää asiaa tuohon B203F +T touhuun liittyen. Kannattaa tutustua.

Vaparin mäntä on eri valua kuin FT:n. Eli laki jää liian ohueksi ainakin jos sorvaa yhtä syvän montun kuin FT:ssä, siksi hommasin itse FT:n männät aihioiksi tuohon 16v pannuun. Kyllähän sitä monttua varmaan hieman voi silti syventää, jostakin kuullut että 7mm olisi hyvä jäädä vähintään laen paksuudeksi.

Nokka-akseleista sen verran että jos minkäänlaista virkeyttä on halu saada niin M (B230F) ja T (B230FT) ei kyllä oikein käy kuin verkonpainoksi tai postilaatikon jalaksi. Kyllähän niilläkin tuohon 200hp tavoitteeseen pitäisi päästä mutta tukkoisia ovat...

FK:n hukkaportin kello on aika löysä jos havittelee barin pintaan painetta. Kannattaa ensin kiriä lisäjousella vaikka jonnekin 0,6-0,7 bariin ja sitten rajapaineventtiilillä loput. Pitäisi helpottaa pikkailua ja ahtojen seilaamista.

Kannentiiviste ei niin kallis ole että vanhaa kannattaisi käyttää, trust me. ;)
« Viimeksi muokattu: 12.03.2014, 20:33:29 kirjoittanut 8-pätkä »
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa Miuzo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1166
  • www.vrcf.fi
eihän tuo b230äffän 9,8 puristus pitäs loppujen lopuksi edes olla kovin paha ahtamisen kannalta? customlastuilla säädöt kohilleen ja ajoon  ;) varmasti budjettiautossakin sijoittamisen arvoinen suoritus jotta sopat ja ennakot saa kohdalleen
245 DL 87', b23 turbo
945 SE 92', b230fb turbo
V70 99', b5252s

Poissa tomimikael

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 982
  • En gång IFK, alltid IFK
eihän tuo b230äffän 9,8 puristus pitäs loppujen lopuksi edes olla kovin paha ahtamisen kannalta? customlastuilla säädöt kohilleen ja ajoon  ;) varmasti budjettiautossakin sijoittamisen arvoinen suoritus jotta sopat ja ennakot saa kohdalleen

Samaa mieltä.  Tonin volvosivuilta löydät esimerkiksi nopean 400hv b230f+t kokoonpanon.

Poissa lakeshead

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 786
  • Osta Volvo voimapesä, korjaa sitä koko kesä
Mulla meni 300e b200k turbottaminen lh2.4:lla ja perus 13c mitsulla (+0km ajettu turbon kytkinpaketti) ;) Työnmäärästä en osaa sanoa muuta kun että liikaa ;D Eikä muuten itellä ainakaan tuntunu 10:1 puristukset missään e85 käytössä, ei nakuttanu vaikka täälläkin jotkut apinat muuta väitti.

Hyvä että muutkin tekee näitä opiskelijabudjetilla :)
syö miestä kuulla että toiset teki puolet halvemmalla :D viinaksilla ajaisin kyllä itekkin jos vaan olisi JKL alueella enemmän kun yksi tankkauspiste, ja sekin palokassa asti. jos tuohon keskustaan viina-aseman laittaisivat niin varmasti ajaisin sillä!

Poissa lakeshead

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 786
  • Osta Volvo voimapesä, korjaa sitä koko kesä
tuo lisäjousihomma kyllä kuulostaa ihan toteuttamisen arvoiselta :pomo: sitten onkin jo kolme eri asiaa jo jolla säätää paineita, bleedi, jouset ja tanko :) ja noista männistä, taidan sittenkin jättää männätkin vakioiksi, kerta niitä ei sorvata kannata :).kyselin juuri aijemmin päivällä lastuja, koska onhan mulla syttyboksissakin tytärkortti, että homma alkaakin olla jo säätöhommia vaille valmis  :)  ja tuo nokka-akselin vaihtaminenkin on aivan ylivoimaisen kallista touhua että empä koske siihenkään  :D
edit: tänään tuli testailtua kulutustakin moksi-jkl-keuruu, kulutus 10l/100km, ja moksi-jkl välillä tuo merikontti sai kytkintä huolella ja kaasuläppä ei ollu pahemmin rajottamassa :D  keuruu-jkl väli ajettiin ihan rauhakseen ja kulutus 10l/100km,taas. vaikka kuinka antaa runtua niin kulutus on kiinteästi 10.0/100km  :D
« Viimeksi muokattu: 12.03.2014, 22:22:38 kirjoittanut lakeshead »

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Ei se nokkakepin vaihto nyt niin kallista ole  ::) Perus A-nokkaa tuntuu saavan urattomana kympillä-kahdella ja äkkiäkös siihen uran taiot.
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa lakeshead

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 786
  • Osta Volvo voimapesä, korjaa sitä koko kesä
jostai pitäs 100e saada että nuo lastut nyt saisi noihin purkkeihin ::) tallilta ruvettava osia varmaan myymään, tai syötävä loppukuu pelkkää makaronia että saa volvoon vetoja  :D

Poissa lakeshead

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 786
  • Osta Volvo voimapesä, korjaa sitä koko kesä
volvo ollut kovassa ajossa mutta nyt sitten tarvitsenkin teiltä neuvoa. tilanne on tämä: kylmällä koneella vetoja hyvin, mutta koneen lämmettyä, kovissa kiihdytyksissä nypyttää ja vähän tukkoinen. säätääkö lh lämpimällä koneella seoksen laihemmaksi? voinko tehdä jotain aivan järjetöntä ja radikaalia esim lämpöanturi piuhoista irti, että se huijaisi tuota ettei pääse laihalla käymään? vakio lastut taitavat olla tässä ongelma, mutta uusia en vielä ole saanut hommattua >:( anturin piuha sitten takaisin kiinni kun lastut saa :) ahdot vieläkin sitä 0,4 luokkaa

Poissa Miuzo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1166
  • www.vrcf.fi
Sytkäosat etenkin tulpat ja niitten johdot voivat aiheuttaa nykimistä
245 DL 87', b23 turbo
945 SE 92', b230fb turbo
V70 99', b5252s

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2283
Lämpöanturin johdon kun nykäiset irti niin ei ole kovin herkkä lähtemään käyntiin lämpimänä. Saa aika törkeästi liikaa kakkua...
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Lämpöanturin johdon kun nykäiset irti niin ei ole kovin herkkä lähtemään käyntiin lämpimänä. Saa aika törkeästi liikaa kakkua...
Tähän asti mitä tuollei oon testannu paria yksilöä niin kylmästä ne on ollu huonoja lähteen, kunhan saa käyntiin ja hetken lämpiää ni pelaa hienosti, täysin normaalisti itse asiassa. Jopa savuista läpi eli lambdasäätökin pelaa.

Itse ongelmaan testaisin ensin boksien nollausta eli sulake 1 irti toviks, ja testaisin jatkuuko ongelma. Veikkauksena puolaa harmittaa tai pakovuoto ennen lambdaa.

Edit: hetkinen, lues vikakoodit ennen boksien nollausta.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa lakeshead

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 786
  • Osta Volvo voimapesä, korjaa sitä koko kesä
:2funny: kolmosen tulpasta paljastu yllätys. huomenna motonettiin :D

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo