Proturbo  Autodiagnoosi

740 GL-> turbo -90 ja 240 GL-> Turbo -86

  • 355 Vastauksia
  • 134791 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: 740 1000e turbovolvo -> EI vähäpäästöinen kakkosnelonen
« Vastaus #165 : 03.05.2014, 22:17:42 »
Tuliko kotelosta se valumaletku pohjaan?
No kun halvalla sai.

Poissa lakeshead

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 786
  • Osta Volvo voimapesä, korjaa sitä koko kesä
Vs: 740 1000e turbovolvo -> EI vähäpäästöinen kakkosnelonen
« Vastaus #166 : 03.05.2014, 22:25:55 »
Tai sitten auton entinen omistaja antoi semmosen keskikonsolin missä ei ole paikkoja kun heitti sen vanhan risan paikallisen roskiin.  :-[
asia selvä :D täytyypi jatkaa vaa noiden johtoja ja vetää konsoliin  :pomo:

Poissa lakeshead

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 786
  • Osta Volvo voimapesä, korjaa sitä koko kesä
Vs: 740 1000e turbovolvo -> EI vähäpäästöinen kakkosnelonen
« Vastaus #167 : 03.05.2014, 22:27:42 »
Tuliko kotelosta se valumaletku pohjaan?
tuli.
« Viimeksi muokattu: 03.05.2014, 22:30:40 kirjoittanut lakeshead »

Poissa dneproshin

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1640
  • Innokas käyttöautoilija
Vs: 740 1000e turbovolvo -> EI vähäpäästöinen kakkosnelonen
« Vastaus #168 : 04.05.2014, 10:12:31 »
Tommonen on konsoli, missä on katkaisijoiden paikat:


Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: 740 1000e turbovolvo -> EI vähäpäästöinen kakkosnelonen
« Vastaus #169 : 04.05.2014, 14:07:23 »
Dremelillä tai vastaavalla kalvat tuommoset reiät siihen nykyiseen. ite tein joskus ikkunannostimen kytkimille reiät samaan paikkaan.

Poissa lakeshead

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 786
  • Osta Volvo voimapesä, korjaa sitä koko kesä
Vs: 740 1000e turbovolvo -> EI vähäpäästöinen kakkosnelonen
« Vastaus #170 : 04.05.2014, 16:42:50 »
Dremelillä tai vastaavalla kalvat tuommoset reiät siihen nykyiseen. ite tein joskus ikkunannostimen kytkimille reiät samaan paikkaan.
ei pöllömpi idea :) lankkuun keskitytään kunhan saan hommattua jostain kaikki ruiskuosat siihen. jos niitä ei halvalla löydy niin laitan kyllä megan ja unohdan nuo tuollaset vanhanliiton moottorinohjaukset ;)
hinta megalle on kyllä tuo aika tyyris ~500 jos kaikki osat uutena ostaa ja käyttää ms1v2.2:sta, joka on myös antiikkinen :D
tosiaan seiskaan vaihdoin nuo pakosarjan tiivisteet, nyt on taas vetoja, ja ahdotkin pysyvät jo vähän paremmin kurissa :)

Poissa lakeshead

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 786
  • Osta Volvo voimapesä, korjaa sitä koko kesä
Vs: 740 1000e turbovolvo -> EI vähäpäästöinen kakkosnelonen
« Vastaus #171 : 04.05.2014, 23:42:57 »
niin ja lisää virityksestä. nykyään 740 kannessa tosiaan tuo m-nokka, eli tehoalue hyvinkin alhaalla. Olisiko kustannustehokas vaihtoehto laittaa tilalle a,k tai v-nokka, koska tavoitteena olisi että vetoja olisi siellä 4500rpm yläpuolellakin  :) mitenkäs käy alaväännölle? eli siis nyt luulisi sylinterin paineiden olevan aika hirvittävät, kun on noin kilo ahtoja, 9,8:1 puristukset ja pieni nostoinen m-nokka :idiot2: eli luonnollisesti jyrkempi nokka päästää enemmän seosta koneeseen, niin riittääkö soppa? melkeinpa kannattaisi jo sijoittaa siihen laajakaista-lambdaan  ::)
Ei tosiaan pitäisi tänne projektipuolelle laittaa näitä kysymyksiä  ::)

Poissa Miuzo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1166
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 1000e turbovolvo -> EI vähäpäästöinen kakkosnelonen
« Vastaus #172 : 05.05.2014, 18:33:29 »
mulla oli k-nokka edellisessä kokoonpanossa pikkumitsun kanssa. Vetää kyllä mukavan pitkälle ja kun tuo ahdin herää muutenkin aikaseen niin eipä se alhaaltakaan ihan kuollut ollut. tosin mulla puristuksia 9 tietämillä joten sulla pitäs kaikella järjellä tota alavääntöä olla puristuksienkin puolesta
245 DL 87', b23 turbo
945 SE 92', b230fb turbo
V70 99', b5252s

Poissa lakeshead

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 786
  • Osta Volvo voimapesä, korjaa sitä koko kesä
Vs: 740 1000e turbovolvo -> EI vähäpäästöinen kakkosnelonen
« Vastaus #173 : 05.05.2014, 21:17:06 »
Noniin eli lankun suunnitelmat taas muuttuu ::) eli 740 saa pitää tuon koneen kun en millään viitsisi lähteä purkamaan pirteätä käyttöautoa. eli lankkuun olen kyllä vähän suunnitellut vähän erilaista kokoonpanoa.
Eli tavoite olisi yli 250-300hp takapyöriltä mutta moottori pyritään pitämään pitkäikäisenä ja kohtuullisen vähäruokaisena
kokoonpanomietiskelyä, ja vähän itselle tässä tekniikan hinnoittelua samalla
-viina kuuluu pulloihin ja laseihin eikä tankkiin, joten bensalla mennään
-Mega, jotta saadaan tarkasti säätöihin........................................ ..+500e
-16v kansi, jolla saadaan vähän eri hyötysuhde kun 8v kannella........~400e
-Korkeat 10:1 puristukset,vaparin männät johon venttiilikolot...........0-100e?
-13mm tai m-veivit....................................................................50-100e
-230 alakerta ( ::) )
-m47........................................................................................0e
-sre...........................................................................................300
-+400cc suuttimet.R-volvosta?................................................. ....50-200e?
-16v-imusarja............................................................................50e?
-joku moderni ahdin, tuotto ainakin 350hp.....................................???(?)e
-teetetty pakosarja........................................ .............................??e
-kiinacooler...............................................................................200e
-2,5-3" putkisto......................................... ................................150?
-Pakolliset virgot 8)................................................. ...................+100e
total jotain 2000-3000e tekniikkan ::), tuostahan puuttuu esim bensapumput yms perus osat vielä.
Alusta ja sisusta ja kaikki muu mahdollinen on sitten eriasia.
tämmöstä virtuaaliviritystä vielä mutta kyllä näillä pienilläkin paineilla ainakin tuo 300hp pitäis irrota, ja kulutus tuolla kopalla normi ajossa ehkä 7-8l/100km?

jos ennen joulua tuon saisi toteutettua niin mahtavaa olisi! suunnitelmat tietenkään ei pysy ikinä samoina :pomo: Eikai tässä sen kummempaa, viikonloppuna ehkä lankun jarrujen kimppuun taas, biltemasta pitäisi hiekkapuhallin hakea tässä lähiaikoina, niin pääsee tekemään vanhoista osista hienoja  :)
tosin suunnitelmat jäätyy jos en töitä saa kesäksi...
« Viimeksi muokattu: 08.05.2014, 21:07:03 kirjoittanut lakeshead »

Poissa lakeshead

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 786
  • Osta Volvo voimapesä, korjaa sitä koko kesä
Vs: 740 1000e turbovolvo*valmis* ja saastemoottori 240 *Kesken*
« Vastaus #174 : 07.05.2014, 11:37:52 »
Eilen sain aika veikeän idean että miten olisi TWIN TURBO 240! idean sain kun aloin miettimään millä saada kulutus kohdalleen, ja laaja tehoalue pitäisi silti olla. 
Eksyin sitten jo supraclubin sivuille ja pakosarja ja ahtimet 200e   :pomo: tämä olisi jo jotain vähän erilaista, tuplaturbo vinokone :)

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: 740 1000e turbovolvo*valmis* ja saastemoottori 240 *Kesken*
« Vastaus #175 : 07.05.2014, 15:18:42 »
Eilen sain aika veikeän idean että miten olisi TWIN TURBO 240! idean sain kun aloin miettimään millä saada kulutus kohdalleen, ja laaja tehoalue pitäisi silti olla. 
Eksyin sitten jo supraclubin sivuille ja pakosarja ja ahtimet 200e   :pomo: tämä olisi jo jotain vähän erilaista, tuplaturbo vinokone :)

Kannatetaan! Kyllä näitä yksturboisia ollaan jo nähty.

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1788
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: 740 1000e turbovolvo*valmis* ja saastemoottori 240 *Kesken*
« Vastaus #176 : 07.05.2014, 15:23:25 »
Eilen sain aika veikeän idean että miten olisi TWIN TURBO 240! idean sain kun aloin miettimään millä saada kulutus kohdalleen, ja laaja tehoalue pitäisi silti olla. 
Eksyin sitten jo supraclubin sivuille ja pakosarja ja ahtimet 200e   :pomo: tämä olisi jo jotain vähän erilaista, tuplaturbo vinokone :)

Kaksi samankokoista vai iso ja pieni?

Poissa lakeshead

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 786
  • Osta Volvo voimapesä, korjaa sitä koko kesä
Vs: 740 1000e turbovolvo*valmis* ja saastemoottori 240 *Kesken*
« Vastaus #177 : 07.05.2014, 15:43:33 »
Kaksi samankokoista vai iso ja pieni?
samankokoisia, eli käytännössä kaksi pientä  :D vai olisiko tuossa joku suurikin etu jos käyttäisi isoa ja pientä? huipputeho saatasiin luultavasti kasvatettua tuolla melko suureksi, nopealla heräämisellä? mutta kahdella pienellä ahtimella spooli olisi varmaan vielä nopeampi?

Niin tuo minun aijempi kirjoitus oli muutenkin vähän vajaavainen eli siis toyotan CT12A ahtimista olisi kyse.
1jz-gte koneesta, eli siis toyotan 2,5l rivi-6 Twin turbo, eli tilavuus vaan pienenee nyt puoli litraa ja kaksi mukia puuttuu.

« Viimeksi muokattu: 07.05.2014, 16:09:22 kirjoittanut lakeshead »

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: 740 1000e turbovolvo*valmis* ja saastemoottori 240 *Kesken*
« Vastaus #178 : 07.05.2014, 15:57:11 »
Tuolla juttua:
http://forums.turbobricks.com/archive/index.php/t-282129.html




Kun kerran leikkiin lähdet niin teeppä tuollainen:
« Viimeksi muokattu: 07.05.2014, 16:01:15 kirjoittanut Justus »

Poissa lakeshead

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 786
  • Osta Volvo voimapesä, korjaa sitä koko kesä
Vs: 740 1000e turbovolvo*valmis* ja saastemoottori 240 *Kesken*
« Vastaus #179 : 07.05.2014, 16:35:01 »
voi herranjestas tuo alempi kuva :D keksikääpäs mulle nyt syy miksi ei voi tehdä vaan helpommin, ja tehdä kahta Y-muotoista pakosarjaa?  ??? 

näin ne on alunperin.
pitäisi varmaan erottaa tästä Threadi Turbo-ja remmiahtamis puolelle.

 

Samppasport  Futurez