Ateho  Elekma

740 GL-> turbo -90 ja 240 GL-> Turbo -86

  • 355 Vastauksia
  • 134801 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 1000e turbovolvo*valmis* ja saastemoottori 240 *Kesken*
« Vastaus #195 : 08.05.2014, 21:18:34 »
GARRETT GT12 ja Holset hx35 superi/ garrett gt28r?
katsokaa nyt kuinka pieni tuo on S*
(Kuva poistettu lainauksesta.)
No hauskankokoinenhan se vähän on...

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 1000e turbovolvo*valmis* ja saastemoottori 240 *Kesken*
« Vastaus #196 : 08.05.2014, 21:45:23 »
Jos haluat budjettiturbon niin laita sinne d24t:n T3 (siinähän on himpun isompi pakopesän A/R mitä bensaversiossa...eikös?) ja sitte HX35 kaveriks superin kompuralla ja sitten tehotavoitteesta riippuen pakopesä. Oisko 12# pesä niin se riittää sitte vaikka ylikkin 300hp jos nälkä kasvaa syödesä. Ja jos puolestaan rahaa on käyttää enemmän niin sitten vaikka se 15g mitsu sinne garretin tilalle.

E: Ite laittaisin kyllä varmaan vieläkin isommalla pesällä..vaikka 14# niin saa siitä sekventiaaliturbosta iloa enemmän irti.
« Viimeksi muokattu: 08.05.2014, 21:47:35 kirjoittanut Diudi »
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa lakeshead

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 786
  • Osta Volvo voimapesä, korjaa sitä koko kesä
Vs: 740 1000e turbovolvo*valmis* ja saastemoottori 240 *Kesken*
« Vastaus #197 : 08.05.2014, 22:04:31 »
vaikka tuo t3 onkin pieni niin onkohan se silti turhan iso jos sekventaalilla ajetaan? itse mietin että jos vaikka tuommoinen aijemmin miettimäni toyotan ct12b? tuo saattaisi vetää tukkoon jo ~4k rpm kohdilla, mutta missä herää 35 superi vaikkapa juuri tuolla 14# pesällä? varmaan jo aika paljon aijemmin ;)
edit: ehkä järkevämpää pysyä vähän pienemmässä pesässä, en tiedä onko hyötyä laittaa isoa pakopesää kun ei ole niin suuri tehotavoite. veikkaan että tuo m47 ei sitten kauaa kestä, kun ruvetaan tuota vääntöä ihan tosissaan hakemaan ::)
« Viimeksi muokattu: 08.05.2014, 22:08:00 kirjoittanut lakeshead »

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2248
Vs: 740 1000e turbovolvo*valmis* ja saastemoottori 240 *Kesken*
« Vastaus #198 : 08.05.2014, 22:09:50 »
Tossa omassa kakslitrasessa alkaa Garretissa olla eloa vasta siellä 3000rpm paikkeilla. Sitä ennen on täysin kuollutta, mutta toisaalta tossa on Kiviset&Soraset-Jetronic joka voi edesauttaa asiaa hieman. Tuon B21ET:n penkkilapussa taas on täydet ahtopaineet (0,9bar) jo 2250rpm jolloin vääntökin on melkein huipussaan. Huipputeho taas tulee siellä ~4800rpm tienoilla. Ota näistä sitten selvää.

Itse kokeilisin piruuttani jollain vielä inasti pienemmällä föönillä.

Poissa lakeshead

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 786
  • Osta Volvo voimapesä, korjaa sitä koko kesä
Vs: 740 1000e turbovolvo*valmis* ja saastemoottori 240 *Kesken*
« Vastaus #199 : 08.05.2014, 22:16:53 »
Itse kokeilisin piruuttani jollain vielä inasti pienemmällä föönillä.
niin tuota T3:sta vai toyotaa pienemmällä?

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 1000e turbovolvo*valmis* ja saastemoottori 240 *Kesken*
« Vastaus #200 : 08.05.2014, 22:20:05 »
niin tuota T3:sta vai toyotaa pienemmällä?

T3:sta pienemmällä, ja mielellään myös nykyaikaisemmalla.
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa Jussi.L

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 959
  • Hevosvoimat on parasta huumetta
Mulla alko b230FT:llä garretin 3 kans penkissä käyrät rajusti nouseen 2000rpm. Tosin se hauska loppu sitte 4250rpm kohdalla 0,5bar paineella pyörältä lukemaan 254nm. Huipputeho oli 5250rpm 160hv.
Ei päivää ilman sutta. "Ei tää oo susi, tää on kettu"
Pakko se on itte itteensä kehua, ku muut ei niin tee.

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7971
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vanha intiaanisanonta kertoo, että kaksi turboa on perusteltua ainoastaan, jos yhtä tarpeeksi suurta ei ole saatavilla.

Poissa lakeshead

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 786
  • Osta Volvo voimapesä, korjaa sitä koko kesä
Vanha intiaanisanonta kertoo, että kaksi turboa on perusteltua ainoastaan, jos yhtä tarpeeksi suurta ei ole saatavilla.
harmi vaan että Borg Warnerilla on jo s510 ::) eikai tää autonharrastus nii vakavaa oo, vähän täytyy yrittää rajoja rikkoa ;)

Poissa migl

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 721
  • Ventelä Racing Team
Emmä tiiä luinko oikein mut puhuttiinko täällä jossain vaiheessa tosissaan kulutuksesta? :D Ei jumalauta harrasteautossa saa laskea kulutusta, enkä ite ainakaan rakentele sen suhteen :'D Priuksia saa kaupasta ja onhan nää uudet Eco Volvot kans ihan halpoja ajaa.. Kaiken bensan se syö mitä sinne tankkiin kaadetaan.

PS: Ihan mielenkiintonen projekti, mutta sulla on nyt sitten jääny laskuista täysin alusta ja jarrut huomioimatta? M47 antaa periks hyvinkin nopeesti jos kepittämistä yms harrastat.

Mutta jos ei projektilla kiire ole, niin kyllä siitä hyvä tulee :) 7

E: Itellä löi 242whp tehoilla olevasta 940:sestä nätisti M47:sta kakkosen ja nelosen rattaat paskaks ku rupesin kylkimyyryä vetämään kuivalla asfaltilla.
« Viimeksi muokattu: 09.05.2014, 20:32:36 kirjoittanut migl »
Nykyiset Volvot: Volvo 740 sedan 8v vinokoneella +500whp ja pari perus 740 sedania.   
Edelliset Volvot: Niitä on paljon ja vähän päälle.

Poissa lakeshead

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 786
  • Osta Volvo voimapesä, korjaa sitä koko kesä
Emmä tiiä luinko oikein mut puhuttiinko täällä jossain vaiheessa tosissaan kulutuksesta? :D Ei jumalauta harrasteautossa saa laskea kulutusta, enkä ite ainakaan rakentele sen suhteen :'D Priuksia saa kaupasta ja onhan nää uudet Eco Volvot kans ihan halpoja ajaa.. Kaiken bensan se syö mitä sinne tankkiin kaadetaan.

PS: Ihan mielenkiintonen projekti, mutta sulla on nyt sitten jääny laskuista täysin alusta ja jarrut huomioimatta? M47 antaa periks hyvinkin nopeesti jos kepittämistä yms harrastat.

Mutta jos ei projektilla kiire ole, niin kyllä siitä hyvä tulee :) 7

E: Itellä löi 242whp tehoilla olevasta 940:sestä nätisti M47:sta kakkosen ja nelosen rattaat paskaks ku rupesin kylkimyyryä vetämään kuivalla asfaltilla.
ajaa tarpeeks kapeilla nakeilla niin voimansiirtoki kestää? :D joo taitaa olla ihan ehdoton ostos tuo m90 ja sitten sre+ d24tic-levy, ja perään taitaa tulla räikkä, kun tuota olisi joskus kiva vaikka radalla käydä tuomassa poikittain  8) tuon räikän kyllä jakaa mielipiteitä käyttöautossa, mutta mistäpä tuotakaan tietää ennen kun sitä kokeilee.
Tosiaan käyttöauto niin sillä kulutuksella on vähän väliä. tosiaa sit ku antaa sitä kenkää ni kyllähä se sitä soppaa syö  :P
Jarruista sen verran että ainakin nuo nyt putsataan, puhalletaan ja maalataan ennen muutoskatsastusta, ja sit saatta käydä niin että etujarrut taakse ja eteen sitten jotkut vähän järeemmät.
alustasta taas sen verran että se rakennetaan sitä mukaa mitä sieltä penkissä irtoaa voimaa. ei siinä paljoo passaa säästellä. uretaanipuslat taitaa olla kyllä ihan  pakolliset ainakin taakse jokatapauksessa.

tosiaan hiukan hankala suunnitella kun auton kimpussa ei ole kerennyt olla kun vasta alle 10h kun pitäis valmistua amiksesta ihan tuossa kolmen viikon päästä niin oon vähä muutaki hommaa...
kori pitäisi ainakin tutkia ihan läpi ennen kun mitään hankintoja tehdään. 


Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7971
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
tuon räikän kyllä jakaa mielipiteitä käyttöautossa, mutta mistäpä tuotakaan tietää ennen kun sitä kokeilee.

On sitä useampi jo ehtinyt kokeilemaan. Kaikki jotka sanoo, että se on aivan älytön käyttöautossa ovat rehdisti tunnustaneet tehneensä virhehankinnan. Ne jotka sanoo, että se on ihan ok katuautossa, eivät kehtaa tunnustaa ostaneensa väärää lukkoa ko käyttötarkoitukseen. Kyllä torsen tai kitkalukko on käyttömukavudeltaan aivan eri luokkaa kuin räikkä/palalukko.

Poissa lakeshead

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 786
  • Osta Volvo voimapesä, korjaa sitä koko kesä
niin siiinä taitaa hinta eniten houkuttaa, kun saa pari kolme räikkälukkoa yhden torsenin hinnalla. jotkut hurjat sitten ajavat jopa kempilläkin liikenteessä, mutta eipä kaupunkiajoon ole kovin soveltuva.
täytyy suunnitella  :)
kävin just hakemassa 18 kiloo hiekkaa, pistepuhalluspistoolin ja punaista maalia. jos nyt tänäviikonloppuna kerkeisi jotain tehdäkkin noille jarruille.

Poissa Miuzo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1166
  • www.vrcf.fi
hankintahinta torsenille taitaa olla ~150e enempi kun räikälle. Pitkään oon kanssa miettinyt maksanko 300e räikästä vaiko 450e torsenista. Sivusta seuranneena tuo torsen ei taida olla ihan bolt on...
245 DL 87', b23 turbo
945 SE 92', b230fb turbo
V70 99', b5252s

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
kävin just hakemassa 18 kiloo hiekkaa, pistepuhalluspistoolin ja punaista maalia. jos nyt tänäviikonloppuna kerkeisi jotain tehdäkkin noille jarruille.

 ;D pistepistoolin kanssa ei viikonloppu riitä jos hiekkaa on 18kg

Volvon lukkoperä on sijoitus. Ehjän lukkoperän saa helposti myytyä vielä vuosienkin jälkeen
Torsen menee kyllä huomaamatta käyttiksessä
Itte olen siirtynyt kitkalukkoon. Se more sport
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

 

Carcom Oy  Ateho