Kulkukoira  Proturbo

740 GL-> turbo -90 ja 240 GL-> Turbo -86

  • 355 Vastauksia
  • 134801 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa vpernu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 595
  • www.vrcf.fi
Mulla oli torsen bolt on.Tasauspyörästöstä vaan shimmit ja laakerit kiinni ja paikallee

Poissa mirok

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 154
  • www.vrcf.fi
Mun mielestä räikkälukko on vähintään yhtä pyllystä kuin kemppilukko PAITSI yhtään vetaria ei ole vielä katkennut. Hitsi lukolla tais poiketa viimekesänä noin 10klp vetareita...

Poissa HIGHEND

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 165
  • Pappavolvoilua. Ja muita mukavia lötköttimiä.
Mukavaa nähdä että kaverin vanha ajetaan täysillä - ryyppyvekotin kulkee joskus vieläkin kovempaa. Meinasi jo osiksi mennä hyvä Volvo. Ei nämä perusmallitkaan enää tusinatavaraa ole, ja tämä on ihan hyvä yksilö. Pari reikää paikkaa ja konttorille. Leimaamattomuus johtuu tasantarkkaan siitä ettei katsastusasema ollut auki 2013 viimeisenä päivänä...

Kilsat pitänee paikkansa, uutta vastaava pikkuratti vaan on "jostain syystä" vaihtunut tuollaiseen isoon malliin, joka on otettu samasta autosta kuin äskettäin vaihdettu vaihdelaatikko. Laatikolla ajettu ~400tkm, mutta väliäkö sillä.

Kansiremppa tehty about 5000km sitten. Jotain positiivista :)
« Viimeksi muokattu: 14.05.2014, 04:26:26 kirjoittanut HIGHEND »
S80 2.4D & 240 B200E
Lisäksi kaiken maailman pönttöä ja päristintä

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2248
Paitsi että kaikki reiät pitäis olla paikattu ja tuo ratti on Warkan vanhasta kakslankusta.  ;)

Poissa lakeshead

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 786
  • Osta Volvo voimapesä, korjaa sitä koko kesä
täällä on hiljasta. seiskaan pyörähti 480tkm mittariin josta 5k ahdettuna :) sen kunniaks vaihoin öljyt ja suodattimen. perä on alkanu paukkumaan  :idiot2: varmaan särjin sen kun sudittelin yhet renkaat jo loppuun. tuntuu että ei toi enää mihkää sillee lähde, siihen tehoon vaa tottuu ::)

Lankku on ollu levolla koko ajan enkä oo uskaltanu purkaa jos vielä talli vaihtuu jos pitää töiden perässä muuttaa pois jyväskylän suunnilta. miettiny vähän että ahtais strömbergillä ja 13cllä tuon 200k pannun niin sais ees vähä voimaa talveks ;D kyllähän kaikkien koneiden pitää turboja olla.
kaikki mahdolliset puslat tulee sitten polyuretaanista. Etralta polyuretaanitankoa ja sorvin ääreen 8) velipoika osaa koneistaa ja sano että on noita ennenki tehty :D
 
illanjatkot. offtopiccia että tallissa ei oiskaa voinu tehä mitää ku täällä on ollu sähköt poikki koko päivän

Poissa lakeshead

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 786
  • Osta Volvo voimapesä, korjaa sitä koko kesä
no vihdoin homma edistyy! h-profiili kanget tulossa ja taka-akseli tiputettu irti. nii ja sit niitä huonoja uutisia... ruostetta. sormi pohjasta läpi ::)

Poissa lakeshead

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 786
  • Osta Volvo voimapesä, korjaa sitä koko kesä
niin se ruostepaikka :-\ olihan se vähän toiveajattelua että pääsis tätä rakentamaan ilman ruostehommia


lasinsiruja takapenkin alla ??? näemmä oikea pikkutakalasi joskus hajotettu ja vaihettu.

siellä se oottaa tallin nurkalla pientä nikkarointia, uusia puslia ja lukkoa.


Vissiin ottanu vähän osumaa... :D

tämä se vasta oli kiva yllätys. noitahan ei vissiin saa leimalle hitsata. tai jos tekee hyvin niin eikai ne mitään sano?
tekniikasta sen verran että koitetaan nyt ihan 8-venttiili hatulla tehä ensimmäinen moottori. yks koneistaja haluaa opetella porttausta ja palotilan muotoilua ja olen tuon oman 530in luvannu sille ENSIMMÄISEKSI kanneksi mitä se on ikinä muokannut. parastahan on se että se ei maksa mitään 8) mutta voi siitä tulla ihan entinenkin :D
jatketaan kun keritään :)

Poissa jepajee

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 832
  • Yksi vika korjattu ja kymmenen muuta löydetty.
Hitsaat nätisti ja hiot saumat ja kunnon massa päälle nii inssi ei siihen huomioo kiinnitä.
Ex: Volvo 340 b17 -88, Nissan Bluebird CA20E -89, Nissan Sunny  GA16i-89.
Nyk. Volvo 945 b230FT+aw71L

Poissa lakeshead

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 786
  • Osta Volvo voimapesä, korjaa sitä koko kesä
Taka-akseli alkaa olemaan valmis rautakuulapuhallukseen  8) Puslat pitäs vielä irrottaa, ja tuo yksi mätä pultti, joka pitää jarrukilpeä kiinni.

Kas kummaa miksi ei käsijarru pitänyt  :D

Oikean puoleinen satula tuli nyt putsattua, oli kyllä aivan jumissa, ei näemmä ole tykännyt seisoskella, oli jo vähän ruosteessa


VÄRILTÄÄN Tästä taka-akselista ja jarruista pitäisi tulla häiriintynyt värikartta :D kivempi katsoa auton alle kun siellä on muutakin väriä kun sitä harmaanruskeaa massan ja ruosteen peittämä pohja :)
takatukivarret näillä näkymin vaihtuu ehjiin, empä taida jaksaa noita vanhoja parsia kasaan.
« Viimeksi muokattu: 06.07.2014, 22:39:08 kirjoittanut lakeshead »

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2248
Oishan noilla kengillä vielä ajanut...  :D

Nakkaas muuten osottees uudestaan kun onnistuin sen hukkaamaan. Sais sen moottorin joskus matkaan.  :-[

Poissa lakeshead

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 786
  • Osta Volvo voimapesä, korjaa sitä koko kesä
ILTAA!

CXRacing ebay kanget tuli tarkastuksesta ja kiinanpojat näemmä osaa hommansa :pomo: kaikkien kankien painot saman gramman sisällä, ja laakerisilmissä ei viittä tuhannesosaa suurempaa heittoa :) ei pahan hintaset. tilattiin kaksi settiä kankia ja hintaa tuli yhteensä 500e (sis verot,80e). 250e setti, eli ei juuri minkään hintaset :)
Suunnitelmat muuttuu mutta parempaan päin!
Huomenna vien yhden FK:n männän koneistamolle veljelle malliks ja siitä pitäs sitten kopioida Billet-männät  S* saa nähä miten onnistuu ja miten  kestää, ja paljonko tulee susia :pomo:
huomenna luvassa laatikon/moottorin irroitus ja b200k- koneen muuttaminen b200f-koneeksi. eli turboseiskasta tuleekin 2l vapari että saadaan 240iin paljon voimaa :) voi tulla vetoja ikävä...
Oishan noilla kengillä vielä ajanut...  :D
nuo kyllä näyttää siltä että joku on niillä ajanut  ::) :D eihän käsijarrun pidä kulua, auto on paikallaan kun sitä käytetään ;D
« Viimeksi muokattu: 10.07.2014, 23:11:14 kirjoittanut lakeshead »

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7971
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography

Poissa lakeshead

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 786
  • Osta Volvo voimapesä, korjaa sitä koko kesä
Oliko tuossa hinnassa pultit myös mukana?
ei ollut. millä pulteilla porukka on kasannut näitä? uskaltaako käytetyillä vai pitääkö kysyä rautakaupasta pultteja? siniseltä varmaan saa.
On tuolla sellaisiakin sarjoja myynnissä jossa ne ARP 2000 pultit on mutta en ihan usko että on aidot ARPit  :D
« Viimeksi muokattu: 11.07.2014, 00:13:19 kirjoittanut lakeshead »

Poissa RokkiHedgehog

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 108
  • www.vrcf.fi

Herää kysymys kannataako noita tukivarsia alkaa elvyttää kun uudet ei maksa montaa kynppiä..
Volvo 740 Fun Racing
UAU
VRCF

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2248
Silloin kun opiskelija harrastaa, niin monta kymppiäkin on iso summa. Tosta mun purkuraadosta olis varmaan kyllä tähän joutanu jos olis tajunnu silloin kun käväsit kylässä.

nuo kyllä näyttää siltä että joku on niillä ajanut  ::) :D eihän käsijarrun pidä kulua, auto on paikallaan kun sitä käytetään ;D
Aurauskepin yli myönnän tuolla ajaneeni, mutta kässäri päällä en.  :D

 

KL-varaosat  Race.fi