Elekma  Autoracing

740 GL-> turbo -90 ja 240 GL-> Turbo -86

  • 355 Vastauksia
  • 134793 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Herää kysymys kannataako noita tukivarsia alkaa elvyttää kun uudet ei maksa montaa kynppiä..

Mistä uusia kympeillä saa?
Luulin että uusi on 99e
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa Lzlo

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 79
  • www.vrcf.fi
Eikös tuo melko halapaa ole, kun ukot laittaa satasia pusliin ja niitä sitten asennellaan jo valmiiksi pehmeisiin tukivarsiin  ::)

Poissa lakeshead

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 786
  • Osta Volvo voimapesä, korjaa sitä koko kesä
Eikös tuo melko halapaa ole, kun ukot laittaa satasia pusliin ja niitä sitten asennellaan jo valmiiksi pehmeisiin tukivarsiin  ::)
minähä en puslia osta, vaan ne sorvataan muovitangosta. etralla oli jotain hyvää kovaa muovia josta ne tehdään.  ihan ryöstöä nuo uretaanipuslat. olisko ollu 30e metri se tanko ja siitä varmaa jo muutamat puslat vääntää.
Edit: ne puslat tehdään POM tangosta.
Edit2: ainiin ja tosiaan FK:n mäntä käytetty mitattavana ja 3D kuvien piirrustukset alotettu :pomo: pelottaa vaan että onko lohko kuinka kulunut viimeisellä 484 tuhannella kilometrillä.
300tkm ajettu mäntä oli kulunut 0,7mm yläpäästä
« Viimeksi muokattu: 12.07.2014, 16:05:53 kirjoittanut lakeshead »

Poissa lakeshead

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 786
  • Osta Volvo voimapesä, korjaa sitä koko kesä

tätä ei passaa rikkoa, nämä on kalliita ::)

Poissa sitkuura

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 116
  • www.vrcf.fi
    • Kaikki timantit ei oo ikuisia...
voi olla tuo mäntien tekeminen haasteellista kun ne on kylmänä kartioita ja soikeita, että olisvat sit käyttölämpötilassaan oikeissa mitoissaan...
Köyhän on pakko yrittää...

Poissa tomimikael

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 982
  • En gång IFK, alltid IFK
Uretaanipuslat on kalliita materiaalin hinnan takia. Uretaanitanko maksaa etolassa muistaakseni 300e/metri.

Tuo POM muovi on kuulemma pirun kovaa kamaa. Sama kun sorvaisi alumiinista sitten suoraan puslat. Mutta mielenkiinnolla odotan mitä tapahtuu!

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2248
Ai mitä tapahtuu? Kaveri sorvasi aikoinaan 244 volvoonsa reaktiotankojen puslat POM:ista. Taka-akselista tuli hiton jäykkä ja kabiiniin kantautui jännä resonointi. Pari kuukautta myöhemmin sitten käytännössä tuhoutui niistä reaktiotangoista korvakot, runkopalkista sisältä se kierteytetty osa ja ne apupalat olivat saaneet myös melkoisen kokemuksen. On siis aika raakaa kyytiä sekä autolle että kuskille nuo POM-puslat. Ite laittaisin polyuretaanista mielummin. Pusla ei paljoa yhtään anna periksi, niin se 30v vanha metalli alkaa sitten joustamaan.

Polyuretaani tosiaan maksaa Etrassa jotain 330e/metri, mutta sitä sai paikallisesta kumiletkuja ym. myyvästä liikkeestä sai sellasia 10cm palikoita jollain parilla eurolla kappale. Pirullista sorvattavaa vaan tuokin. Tai kunnon sorvilla varmaan ei niin ihmeellistä, mutta kaverin pikkukoneesta loppui kierrokset kesken. Toisaalta onko alustan puslissa pinnanlaadulla mitään väliä on taas asia erikseen.

Poissa lakeshead

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 786
  • Osta Volvo voimapesä, korjaa sitä koko kesä
voi olla tuo mäntien tekeminen haasteellista kun ne on kylmänä kartioita ja soikeita, että olisvat sit käyttölämpötilassaan oikeissa mitoissaan...
joo ja nämä männät ei muistuta sitten millään tavalla fk:n mäntää. näistä tulee aika kevyet  :o

ihan kilpamoottorin männästä otetaan mallia ja opetellaan. jos moottori koskaan käynnistyy noilla männillä niin se on onnistunut kokeilu  :) eipä oo ennen tehty mutta koitetaan.
Uretaanipuslat on kalliita materiaalin hinnan takia. Uretaanitanko maksaa etolassa muistaakseni 300e/metri.

Tuo POM muovi on kuulemma pirun kovaa kamaa. Sama kun sorvaisi alumiinista sitten suoraan puslat. Mutta mielenkiinnolla odotan mitä tapahtuu!
tätä on mietitty paljon. POMmista tekevät ainakin työkoneisiin paljon puslia, koska niissä ei paljoa pikku tärinät haittaa. Ukolla on traktorin messinkipuslia/holkkeja vaihdettu akryyliholkkeihin koska se säästää todella paljon pultteja ja tappeja, verrattuna metalliin. Pommilla on hieno ominaisuus tuo liukkaus, toimii hyvin "laakerina" kun laittaa metalliholkit sen pommin ja pulttien väliin. veikkaanpa että jyristää ja täristää ihan yhtälailla tuo polyuretaani verrattuna POMmiin tai akryyliin?
« Viimeksi muokattu: 12.07.2014, 22:26:19 kirjoittanut lakeshead »

Poissa lakeshead

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 786
  • Osta Volvo voimapesä, korjaa sitä koko kesä
Pusla ei paljoa yhtään anna periksi, niin se 30v vanha metalli alkaa sitten joustamaan.
veikkaampa vaan että tuo sama efekti tulee kyllä sillä uretaanipuslalla ja kytkinpommilla.

Poissa mise

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 30
  • www.vrcf.fi
Kun toinen rengas joustaa sisään ja toinen ulos, puslat kiertyvät. Jos pusla ei jousta, kiertyy joku muu. Jos muu on terästä niin lopulta se on katkennut muu.

Poissa lakeshead

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 786
  • Osta Volvo voimapesä, korjaa sitä koko kesä
Kun toinen rengas joustaa sisään ja toinen ulos, puslat kiertyvät. Jos pusla ei jousta, kiertyy joku muu. Jos muu on terästä niin lopulta se on katkennut muu.
puslista tulee siis kaksiosaiset, eli pommipuslan sisässä on metalliholkki, joka sitten pääsee kiertymään, että ei rikota paikkoja ::) nylon olis muuten hyvä mutta turpoaa ajan kanssa ja sekös vasta narisee.

B200k+m47 kombo on nyt irti ja se pitäis laittaa ruiskuna 740in keulille, eli siitä tulee taas vapari :-[
B230 sitten pitäis puhistaa ja pistää palasiks, ja tarkistaa mitä kaikkee viedään Kantaselle työstettäväksi.
saiskohan liitupyörää kevennettyä ja siihen SRE+DTIC Kytkin ? ??? puuppolassa yks ralliäijä kuulemma teki kevennetyn vauhtiksen kiinteellä starttikehällä ihan perus pehmeestä raudasta ja hyvin kestää. sama mies kuulemma tekee suorakytkentälootiakin.
« Viimeksi muokattu: 13.07.2014, 12:02:40 kirjoittanut lakeshead »

Poissa Korte

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 233
  • www.vrcf.fi
puslista tulee siis kaksiosaiset, eli pommipuslan sisässä on metalliholkki, joka sitten pääsee kiertymään, että ei rikota paikkoja ::) nylon olis muuten hyvä mutta turpoaa ajan kanssa ja sekös vasta narisee.


Mietippäs vielä miten ne tukivarret liikkuvat kun toinen puoli joustaa. Ei se auta mitään että siellä on se metalliholkki saranana. Kun pitäisi löytyä sitä liikevaraa myös sivusuunnassa. Jos on tiukka budjetti niin osta vaikka isoja prikkoja ja sikaflexiä, mutta älä hajota autoa ja pahimassa tapauksessa itseäsi tai muita kun 100% varmuudella joku paikka antautuu pom/nylon puslilla.

muok: nylon ei ole oikein hyvä puslamateriaali etes apulaitteiden pusliksi, tuskin pomkaan. Hyvin ravistelee pultteja löysälle.
« Viimeksi muokattu: 13.07.2014, 14:21:34 kirjoittanut Korte »

Poissa lakeshead

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 786
  • Osta Volvo voimapesä, korjaa sitä koko kesä
B200k+m47 kombo on nyt irti ja se pitäis laittaa ruiskuna 740in keulille, eli siitä tulee taas vapari :-[
siitä mikää vapari tuukkaan, ei näillä näkymin uskalla pitkään aikaan lähteä vaihtamaan moottoria kun tarvitsee auto joka päivä. eikä ne kovin kalliita nuo 230-koneetkaan ole, harvassa vaan nykyisin. olin tosiaan rikkonut syylärin 740istä, ja nyt laitoin "uuden" kunnollisilla kiinnityksillä paikalleen niin pysyy sentään vedet sisällä. meni nimittäin helsingin reissulla 100e bensaan ja 50l vettä :D kulutus ei ole juuri mitään, 9,1 yhdistetty kun ajeli rauhassa :) huom sisälsi ajoa helsingissä. Talvella parkkiksia kiillotellessa meni 16l/100km  ;D

joitakin ei sitten ole siunattu kuvaustaidoilla :-[
oli ihan kiva ylläri että joku oli vanhaa kaasarikoneen kantta jaksanut vingutella :D tosiaan pitäisi tehdä varras tuolle lankulle, on pohja, ovet ja helmat aivan mädät. vaihdelaatikon kannakkeesta repes yks pultti irti ja jätti semmosen ihan kohtalaisen reijän siihen lattiaan...
sitten selittäkää miks mulla on tässä pottapyörä ilman triggerikehää eikä liitupyörä? luulin että potta on vaan lh vehkeissä?

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net

sitten selittäkää miks mulla on tässä pottapyörä ilman triggerikehää eikä liitupyörä? luulin että potta on vaan lh vehkeissä?

Sulla on matalakitkakone
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa lakeshead

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 786
  • Osta Volvo voimapesä, korjaa sitä koko kesä
Sulla on matalakitkakone
no eikös nämä kaikki vinokoneet ole? ???

Tosiaan tänään tippu ovet kontti ja kojelauta ja kohta pääsee valmistelemaan autoa vartaaseen  :)

 

Samppasport  Futurez