RallyBaron  Samppasport

740 GL-> turbo -90 ja 240 GL-> Turbo -86

  • 355 Vastauksia
  • 134800 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa lakeshead

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 786
  • Osta Volvo voimapesä, korjaa sitä koko kesä
Vs: Laiska käyttis 740 ja Prokkis kaks-satku
« Vastaus #255 : 22.07.2014, 22:02:08 »
elikkä tänää vaihtu tuo loota seiskaan.

siinä ne on vierekkäin,
kaasarivehkeissä näemmä kytkinkopassa ei olekkaan tuollasta lovea. tyhmänä yritin laittaa kiinni ennen tuon kolon tekemistä, ja ihmettelin kun ei millään uppoo :idiot2:
se lovi sitten tuli hienovaraisesti vasaralla täysiä lyömällä :D

öljyt olivat vielä ihan punaiset tuossa ehjässä laatikossa niin ehkä niillä uskaltaa vielä ajaa.
kai tässä joku päivä voisi taikuroida tuon keppitelineen m90:iin  :)
tällästä tälläkertaa. taas kyllä vaihtui rotu kun oli tuolla auton alla jokusen tunnin ;D ELK
Vanha laatikko menee sitten opetuskäyttöön, ja avaan sen ja tutkin vähän vaihelaatikon anatomiaa. :)
Edit: kytkimen puoleisen akselin laakeri ihan loppu, lootan pohjalla hampaan palasia ja ne kolmosen rattaat oli melko kauniit :D hampaanmurut pois, uudet spiraxit sisää niin kyllä tuo vielä jossain peltoautossa menis :D se ois vaan m45 vähän erikoisella välityksellä ;D
« Viimeksi muokattu: 23.07.2014, 16:39:42 kirjoittanut lakeshead »

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2248
Vs: Laiska käyttis 740 ja Prokkis kaks-satku
« Vastaus #256 : 23.07.2014, 16:52:28 »
Et mahtanut vahingossakaan räpsästä kuvaa 240 ja 740 keppitelineiden pituuseroista?

Poissa lakeshead

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 786
  • Osta Volvo voimapesä, korjaa sitä koko kesä
Vs: Laiska käyttis 740 ja Prokkis kaks-satku
« Vastaus #257 : 23.07.2014, 20:42:11 »
Et mahtanut vahingossakaan räpsästä kuvaa 240 ja 740 keppitelineiden pituuseroista?
kyllähän tuossa tuo vaihteensiirtäjän tangot on vierekkäin tuossa kuvassa ;) en huomannut mitata eroja :idiot2: 240:ssä aika paljonkin lyhempi.

Poissa lakeshead

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 786
  • Osta Volvo voimapesä, korjaa sitä koko kesä
Vs: Laiska käyttis 740 ja Prokkis kaks-satku
« Vastaus #258 : 04.08.2014, 21:17:55 »

740-putsari. kummasti alko käymään tasasesti ja woimaa tuli takas ::)

Poissa lakeshead

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 786
  • Osta Volvo voimapesä, korjaa sitä koko kesä
Vs: Laiska käyttis 740 ja Prokkis kaks-satku
« Vastaus #259 : 06.08.2014, 13:45:59 »
no nyt meni sit moottorinkannakekumi ::) käykö 240 b200k kannakekumi 740 b230f?

Poissa lakeshead

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 786
  • Osta Volvo voimapesä, korjaa sitä koko kesä
Vs: Laiska käyttis 740 ja Prokkis kaks-satku
« Vastaus #260 : 23.08.2014, 15:52:05 »
no nyt meni sit moottorinkannakekumi ::) käykö 240 b200k kannakekumi 740 b230f?
tosiaa maanantaina vaihoin jo nuo moottorinkannakekumit.

Tänään hain Hegeh:in vanhan spartan lockerin ja tätä ois tarkotus kokeilla 740issä ;D
koko kesän 240 oikeestaa seisonut eikä tallilla ole kummempia tapahtunut :o rakennellaan kun keritään

Poissa lakeshead

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 786
  • Osta Volvo voimapesä, korjaa sitä koko kesä
Vs: Laiska käyttis 740 ja Prokkis kaks-satku
« Vastaus #261 : 25.08.2014, 23:05:35 »
Iltaa taas! tuli tuossa asennettua 740iin tuollainen Spartan Locker :)
Voi jestas miten on kiva laite tuo räikkä  :D paukkuu niin pirusti jos on pitoja mutta mitä nyt olen hiekkatiellä koittanut niin aivan mahtava vehje :)
Tosiaan 740iin lainattiin 240:stä kotoisin olevaa vapaata perää, jossa nopeusmittarin anturikehä on mallia harva, ja 740:ssä taas tiheä. G80:stä irtoaa nätisti kuumailmapuhaltimella ja naputtamalla tuo tiheä anturikehä, joka sopii suoraa harvan kehän päälle :) ja hyvin toimii mittari.

kas näin, toivottavasti muutkin hyötyvät tästä tiedosta :)

Huomenna alkaa armoton testaus asvaltilla  :D

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: Laiska käyttis 740 ja Prokkis kaks-satku
« Vastaus #262 : 25.08.2014, 23:36:14 »
Mitäs tuolle g80:lle tapahtuu? ::)
No kun halvalla sai.

Poissa lakeshead

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 786
  • Osta Volvo voimapesä, korjaa sitä koko kesä
Vs: Laiska käyttis 740 ja Prokkis kaks-satku
« Vastaus #263 : 26.08.2014, 00:14:13 »
Mitäs tuolle g80:lle tapahtuu? ::)
Tulee varmaan takas 740iin kunhan 240 liikkuu omin voimin :)

Poissa lakeshead

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 786
  • Osta Volvo voimapesä, korjaa sitä koko kesä
Vs: Laiska käyttis 740 ja Prokkis kaks-satku
« Vastaus #264 : 26.08.2014, 21:37:53 »
Terve taas :) Tänään tein tämmösen


tosiaan tämän tein kun ei toi katti halunnut pysyä kiinni tuossa putkessa, vaan irtos aina täyskaasuvedossa, ja varmaan 5 kertaa viikon sisään sen laitoin kiinni, niin tein tuollaisen katin korvaus putken. pakokaasu haisee nyt erilaiselta ja äänet vähän muuttui, ja pääasia että se putki pysyy paikallaan :) tuntuu että olis vetoja enemmän mutta en tiiä onko se vaikutus psyykkinen vai ihan oikeasti eroa  :D
räikkälukkoa rääkätty tämä päivä ja voi jestas että on kivaa :D ihan asiallinen perä, mitä nyt parkkispyörittely ja kaupunkiajo aika anaalista  ;D kivasti se ainakin pyörii nyt, ja menee kuivalla asvaltillakin poikittain :)
Mua ei ainakaan hitsaustaidoilla oo siunattu :D aivan karmeeta saumaa, pääasia ettei se vuoda. Huomenna varmaan 240in kimppuun olis mentävä, sen ois oltava rullaava ennen joulua.
« Viimeksi muokattu: 26.08.2014, 21:40:17 kirjoittanut lakeshead »

Poissa Kojontti

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1397
  • www.vrcf.fi
Ai mitä tapahtuu? Kaveri sorvasi aikoinaan 244 volvoonsa reaktiotankojen puslat POM:ista. Taka-akselista tuli hiton jäykkä ja kabiiniin kantautui jännä resonointi. Pari kuukautta myöhemmin sitten käytännössä tuhoutui niistä reaktiotangoista korvakot, runkopalkista sisältä se kierteytetty osa ja ne apupalat olivat saaneet myös melkoisen kokemuksen. On siis aika raakaa kyytiä sekä autolle että kuskille nuo POM-puslat. Ite laittaisin polyuretaanista mielummin. Pusla ei paljoa yhtään anna periksi, niin se 30v vanha metalli alkaa sitten joustamaan.

Polyuretaani tosiaan maksaa Etrassa jotain 330e/metri, mutta sitä sai paikallisesta kumiletkuja ym. myyvästä liikkeestä sai sellasia 10cm palikoita jollain parilla eurolla kappale. Pirullista sorvattavaa vaan tuokin. Tai kunnon sorvilla varmaan ei niin ihmeellistä, mutta kaverin pikkukoneesta loppui kierrokset kesken. Toisaalta onko alustan puslissa pinnanlaadulla mitään väliä on taas asia erikseen.

Tiedän tapauksen jossa turbotetun starletin lattia repesi liikennevalolähdön aikana 20-30cm auki, nylonpuslat kaikissa varsissa...

Uretaania pitäisi pystyä sorvaamaan reilulla syötöllä, varovaisesti syöttäen sulaa helposti terään kiinni. On siihen joku saippualiuosta kokeillut leikkuunesteenä kun pikkusorvista oli tehot meinanneet loppua, oli ollut juuri ratkaiseva apu. Kovuushan tuossa on ihan kumiin verrannollista.
V70 D5A AWD -08, S60 2.5Ta -03
142 -71 (wannabe something...)
Purkurivissä 940-91 ,855 Tdi -96, 855 2,5 20v
ex:V70 Classic 2,4D -07, V70-98, 142-69

Poissa lakeshead

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 786
  • Osta Volvo voimapesä, korjaa sitä koko kesä
Vs: Laiska käyttis 740 ja Prokkis kaks-satku
« Vastaus #266 : 31.08.2014, 22:00:11 »

>:( kerkesinkö ensimmäiset 10km ajaa aamulla ja pohjois-savon vanhat asvalttitiet tekevät temppunsa.  :nohnoh no olihan nuo takanakit muutenkin vaihtokunnossa
katinpoistolla on oikeasti hyviäkin vaikutuksia! yhdistetty kulutus, kunnon poletuksella 9,0L/100km, josta matkaa-ajoa 230km ja kaupunkiajoa 60km.
pelkkässä matka-ajossa nätisti ajamalla 7,9L/100km :o  S*
tuntuu hyvältä totutun 10--11l/100km jälkeen  :)

Ja 240 sai uudet takatukivarret ja perään ostin maalit :)
« Viimeksi muokattu: 31.08.2014, 22:02:10 kirjoittanut lakeshead »

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: Laiska käyttis 740 ja Prokkis kaks-satku
« Vastaus #267 : 01.09.2014, 17:16:40 »
Maalaa ne tukivarretkin.
Näytti siltä että ne on maalattu punamullalla
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa lakeshead

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 786
  • Osta Volvo voimapesä, korjaa sitä koko kesä
Vs: Laiska käyttis 740 ja Prokkis kaks-satku
« Vastaus #268 : 01.09.2014, 21:29:40 »
tänään puslat lähti taka-akselista, maalasin taka-akselin, ja rikottiin sitten vahingossa vielä 740:in vararengas :-[
En enää ikinä halua noita puslia irrottaa, odotan jo innolla asennusta :buck2:



 :)
Vinkkinä sitten muille, vararengas näemmä kuluu aivan sairaan nopeesti.


joku sen puhko :idiot2:

vähän alustaosiakin suunniteltu.
Iskunvaimentimiksi näillänäkymin tulossa Bilstein B6 ja niille jousiksi kl-racingin madallusjouset.
Puslia en sitten teekkään ite, ipd.com:ista saa näköjään aivan sopuhintaan noita uretaanipuslia.
Reaktiotangoista meinasin tehdä säädettävät, panhardista myös, mutta mitä tähän tuumaa katsastusmies?

tuninki juttuja S* S* S*
http://www.vparts.se/se/paket-bakljus-helvit-rad-vita-blinkers-och-skarmblink-volvo-244.html
mä oon ettiny noita takavaloja jo kauan ja nyt sellaiset sitten löytyi! Ai että, pistetään tilaukseen sitten kun ajankohtaisempaa.

Poissa lassii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1289
  • www.vrcf.fi
Vs: Laiska käyttis 740 ja Prokkis kaks-satku
« Vastaus #269 : 01.09.2014, 21:49:34 »
Laita puslat pakkaseen yöks ja sitten lämmität asennettavaa kohdetta kun aika tulee. Helpottaa kummasti.

Irrotus käy varmaa helpoiten ku otat käteen ihan kaasupolttimen ja poltat kumit helkkariin ja rautasahalla katkaset ulkokehän tai mikä työkalu nyt sattuu oleen lähellä. Pistosaha, puukkosaha, sama se mulle on  :D
V70 TDI

 

Ateho  Elekma