Autoracing  KL-varaosat

SAAB 9-5 BioPower

  • 30 Vastauksia
  • 13048 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa HD-Volvo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
  • Merkkiuskollisuus on sairaus
Vs: SAAB 9-5 BioPower
« Vastaus #15 : 09.11.2019, 19:57:50 »
Ei näy täälläkään tuo talvirengaskuva.

Poissa Osxu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 543
  • Vittuilu on välittämistä
Vs: SAAB 9-5 BioPower
« Vastaus #16 : 09.11.2019, 20:24:12 »
Jaa a, onpa jännä. Jos Onedrivellä joku botti on sen estänyt, liian eroottisena sisältönä ;D

Nykyinen kulkupeli: Diudi A4 guttaro
Näistä on jo päästy eroon: Nissan Sunny, Volvo 940, Saab 900, Volvo 240, Nissan 200SX S13, Volvo 740, Volvo 960, Volvo S60, Saab 9-5

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12470
Vs: SAAB 9-5 BioPower
« Vastaus #17 : 10.11.2019, 11:40:39 »
Kolme puolaa, kaikki kuolaa ;D
Lisävaloihin on muuten erilainen ratkaisu suunniteltu. Suunnitelma sisältää led barin yhessä jännässä paikassa. Noi valot sain niin halvalla ettei voinut kieltäytyä, mukava lisä kuitenkin pimeällä ajaessa.

Nämä vanteethan ovat olleet saatavilla vain ensimmäisten vuosimallien aeroihin elikkäs ovat milleniumin kuuminta hottia 8) Makuasioita, makuasioita... Jotenkin SAAB on ainoa merkki johon noita kolmepuolia voi edes harkita. Ja nuokin vielä sain halvalla kun työkaverin 9-5 rupesi sekoittelemaan ns. puuroja ja vellejä.
Varhaisimmat taitaa olla jo 80-luvun puolelta, en sano varmaksi. Mutta joo ei oo ollut mikään hetken mielijohde että tehdääs tälläiset. Alla olevassa yhdistelmässä on vaan sitä jotain S*

(Kuva poistettu lainauksesta.)

Katosiko muiltakin näkyvistä toi talvirengas-kuva vai onko vika minun päässäni?
Joo 3 puolaisia ollut Saabeissa 80-luvulta, mutta tarkoitin lähinnä tuota sinun vannetta. Se on 9-5 Aerosta joka taisi tullua -98 vuonna.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: SAAB 9-5 BioPower
« Vastaus #18 : 10.11.2019, 13:05:23 »
Ei näy talvivanne kuvia.
Piti googlettaa.

Poissa Osxu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 543
  • Vittuilu on välittämistä
Vs: SAAB 9-5 BioPower
« Vastaus #19 : 10.11.2019, 13:19:14 »
Joo 3 puolaisia ollut Saabeissa 80-luvulta, mutta tarkoitin lähinnä tuota sinun vannetta. Se on 9-5 Aerosta joka taisi tullua -98 vuonna.
Minä oon lukenu omiani ::)

Ei näy talvivanne kuvia.
Piti googlettaa.
Kuva on mennyt "rikki" tuolla pilvessä. Upoti  imgbb kautta tuohon ylemmäs saman kuvan, siinä varmaan näkyy. Ainakin mulla
Nykyinen kulkupeli: Diudi A4 guttaro
Näistä on jo päästy eroon: Nissan Sunny, Volvo 940, Saab 900, Volvo 240, Nissan 200SX S13, Volvo 740, Volvo 960, Volvo S60, Saab 9-5

Poissa Osxu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 543
  • Vittuilu on välittämistä
Vs: SAAB 9-5 BioPower
« Vastaus #20 : 29.11.2019, 21:10:35 »
Meille kaikille käy virheitä, myös katsureille.


Oma virheeni tänään oli kokeilla kiinanxenoneita apuhalogeenien tilalle. Lopputulos selviää alta :2funny:

https://youtu.be/Yer4jQkyLbY

Nykyinen kulkupeli: Diudi A4 guttaro
Näistä on jo päästy eroon: Nissan Sunny, Volvo 940, Saab 900, Volvo 240, Nissan 200SX S13, Volvo 740, Volvo 960, Volvo S60, Saab 9-5

Poissa Osxu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 543
  • Vittuilu on välittämistä
Vs: SAAB 9-5 BioPower
« Vastaus #21 : 03.12.2019, 15:22:02 »
Käytiin veljen kanssa Kuopion Matkuksessa ja alkumatkasta kuuntelin kun taas pulu pellin alla. Pari kiihdytysta reilulla kaasulla niin sain vanhan tutun vika koodin näkyviin ja vikavalon palamaan. Takaisin tullessa pässi sihahteli ihan normaalisti eikä koodia tullut. On tuo mystinen. Kesällä uusin letkut jotka tuohon pässiin vaikuttaa niin pitänee oma työnjälki vielä tarkastaa onko letkuja irti tai paikallaan.



Nykyinen kulkupeli: Diudi A4 guttaro
Näistä on jo päästy eroon: Nissan Sunny, Volvo 940, Saab 900, Volvo 240, Nissan 200SX S13, Volvo 740, Volvo 960, Volvo S60, Saab 9-5

Poissa Osxu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 543
  • Vittuilu on välittämistä
Vs: SAAB 9-5 BioPower
« Vastaus #22 : 17.12.2019, 14:41:16 »
Edellä mainittu koodi lähti kuittaamalla eikä ole näkynyt eikä kuulunut pulu ääniäkään. Mikä lie tilapäinen häiriö. Auto oli taas sen viikon ollut ajamatta, oisko siihen liittyvää.

Tuossa ylempänä mainitsin, että on suunnitelmia lisävalojen suhteen. No nyt ne on askeleen lähempänä toteutumista kun tuli löydettyä itselle mieluinen ledbar. Puoleen hintaan sai Lumiselta C-bright challenger ulta slim curved-pötkylän. Nimi on kuin telkkarilla, mutta katotaan onko mistään kotoisin.









Vaatimukset oli mataluus, kurvikkuus ja ~500mm leveyttä. Varmasti parempia ja tehokkaampia yms jne lamppuja löytyy mutta tuollainen nyt tuli. Alla kuva ihan vaan raakasovituksesta ja sen alla vielä että minkälaista lopputulosta haetaan.



Nykyinen kulkupeli: Diudi A4 guttaro
Näistä on jo päästy eroon: Nissan Sunny, Volvo 940, Saab 900, Volvo 240, Nissan 200SX S13, Volvo 740, Volvo 960, Volvo S60, Saab 9-5

Poissa Osxu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 543
  • Vittuilu on välittämistä
Vs: SAAB 9-5 BioPower
« Vastaus #23 : 20.01.2020, 13:03:12 »
Voisin tähän vähän jotain yhteenvetoa raapustella viime vuodesta. Huoltokulut viime vuodelle oli muutaman kymmentä euroa, kun vaihteensiirtäjä yms. mitä tuli laiteltua oli jo aiemmin ostettuja. Eli lähinnä öljynvaihto vermeet ja tulpat. Muita kuluja sitten kertyi vanteista, menovedestä, pissapojan nesteistä ja verot+vakuutukset.


Klikkaa kuva auki niin näkyy kokonaisuudessaan.
Muutaman(?) kerran jouduin pakon edessä tankkailemaan 98 bensaa niin se nostaa tuota polttoaineen keskihintaa tuossa kuvassa. Softaaja suositteli välillä ajamaan bensalla tai käyttämään stp:n putsausainetta etanolin seassa, niin noilla välttämättömillä bensatankkauksilla  on nekin "putsaukset" tehty. On muuten inhottava ajaa bensalla, kun kaasusta lähtee herkkyys kokonaan ja tuntuu että joutuu painamaan sitä syvemmälle. Tähän vielä ympäristövaikutukset päälle, hyi. Viinalla voi ajella "sukkasillaan" ja tuntuisi jaksavan paremmin sillä.
 

Eipä ole autolla paljoa ajoa nyt niin laitoin seisontaan. Täällä tuppukylässä pärjään pyörällä ihan hyvin mitä tarvitsee liikkua. Autolla ajaminen on vaan laiskuutta tai niinkun laiskat sanoo niin se on "mukavuudenhalua."
Nykyinen kulkupeli: Diudi A4 guttaro
Näistä on jo päästy eroon: Nissan Sunny, Volvo 940, Saab 900, Volvo 240, Nissan 200SX S13, Volvo 740, Volvo 960, Volvo S60, Saab 9-5

Poissa TPK1980

  • Hallituksen varajäsen - Pyykkääjä
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: -6010
  • RWGWGWARAHHHHWW RGGWRWRW
Vs: SAAB 9-5 BioPower
« Vastaus #24 : 20.01.2020, 21:10:16 »
Voisin tähän vähän jotain yhteenvetoa raapustella viime vuodesta. Huoltokulut viime vuodelle oli muutaman kymmentä euroa, kun vaihteensiirtäjä yms. mitä tuli laiteltua oli jo aiemmin ostettuja. Eli lähinnä öljynvaihto vermeet ja tulpat. Muita kuluja sitten kertyi vanteista, menovedestä, pissapojan nesteistä ja verot+vakuutukset.


Klikkaa kuva auki niin näkyy kokonaisuudessaan.
Muutaman(?) kerran jouduin pakon edessä tankkailemaan 98 bensaa niin se nostaa tuota polttoaineen keskihintaa tuossa kuvassa. Softaaja suositteli välillä ajamaan bensalla tai käyttämään stp:n putsausainetta etanolin seassa, niin noilla välttämättömillä bensatankkauksilla  on nekin "putsaukset" tehty. On muuten inhottava ajaa bensalla, kun kaasusta lähtee herkkyys kokonaan ja tuntuu että joutuu painamaan sitä syvemmälle. Tähän vielä ympäristövaikutukset päälle, hyi. Viinalla voi ajella "sukkasillaan" ja tuntuisi jaksavan paremmin sillä.
 

Ei toi viinailu sit niin "edullista" ole mitä kaikki väittää :P
Tosin C70 T5 verrattuna halpaa, kun se söis saman verran 98:a satkulla. :D
Varsovanliiton arkkupakastin on vienyt dieseliä reilussa vuodessa 27tkm matkalla 9,31€/100km. Tosin sitä rankaistaan vielä sillä noin 610€:n dieselverolla. Tehoa noin 220hp/440Nm.
E36 320i Taxi -92 -> Clio II ph. 2 1.4-16v -04 -> Clio II RS172 Ph. Quick -01 -> Mustikka -02 -> C70 B5204FS+AW50-42 -99 -> Varsovan liiton Arkkupakastin -16
Viestit saattavat sisältää huomattavia määriä sarkasmia!

Poissa B30A

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1051
  • www.vrcf.fi
Vs: SAAB 9-5 BioPower
« Vastaus #25 : 21.01.2020, 11:25:26 »
On muuten inhottava ajaa bensalla, kun kaasusta lähtee herkkyys kokonaan ja tuntuu että joutuu painamaan sitä syvemmälle. Tähän vielä ympäristövaikutukset päälle, hyi. Viinalla voi ajella "sukkasillaan" ja tuntuisi jaksavan paremmin sillä.

Viina piristää tota Rangeakin. Se juo RE85 menovettä ilman mitään muutoksia, tämmöisellä matalaviritteisellä maamoottorilla ajetaan matalilla kierroksilla ja juuri tuolla käyttöaluella 1250-2500rpm kone on selkeästi virkeämpi kuin perusbensalla. Kulutuskaan ei näppituntumalla nouse ollenkaan niin kesällä tuota viinaa käyttää mielellään, harmi vaan kun ajoreittien varrella on huonosti viinatarjoilua eikä sen perässä kovin sivuun viitsi ajaa.
RR P38A -97 4.x V8 CNG bi-fuel käyttöWC, RRC 3,9SE -90, Jaguar S-Type 3.0 Sport -01 RHD (UK), RR P38A -95 raato, Rover P6 2000TC -72 varaosiksi, Rover P6 3500Efi -72 "pikkuauto", Volvo V70 2,5tdi A -99 629tkm(nyt lentää manuaalina), Jaguar XJ-S V12 -89 "Kisu", Clean car, sick mind.

Poissa Osxu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 543
  • Vittuilu on välittämistä
Vs: SAAB 9-5 BioPower
« Vastaus #26 : 21.01.2020, 11:57:13 »
Ei toi viinailu sit niin "edullista" ole mitä kaikki väittää :P
Tosin C70 T5 verrattuna halpaa, kun se söis saman verran 98:a satkulla. :D
Varsovanliiton arkkupakastin on vienyt dieseliä reilussa vuodessa 27tkm matkalla 9,31€/100km. Tosin sitä rankaistaan vielä sillä noin 610€:n dieselverolla. Tehoa noin 220hp/440Nm.

Taitaa olla jonkun verran halvempaa mitä bensalla ajelu vielä kuitenkin ja auto ja ajotyyli vaikuttaa paljon. Itse ajelen käytännössä aina vakkari päällä ja jos joutuu ohittamaan niin se tehdään reilulla kaasulla ;) Tässä on vaihdelaatikon välitykset tehty selvästi pienempien teiden ajoon ja oikeasti saisi olla kuudes vaihde. Maantiellä 100kmh on maksimi minkä pääsee vielä järkevällä kulutuksella, mutta jos ajelen kotipaikkaan niin Heinola-Mäntsälä väli motarivauhdilla tuo ihan järjettömän kulutuksen.

Pienillä vuotuisilla kilsoilla mä oon perustellut, että voin ajaa tällä enkä jollain järkevällä autolla :D

Viina piristää tota Rangeakin. Se juo RE85 menovettä ilman mitään muutoksia, tämmöisellä matalaviritteisellä maamoottorilla ajetaan matalilla kierroksilla ja juuri tuolla käyttöaluella 1250-2500rpm kone on selkeästi virkeämpi kuin perusbensalla. Kulutuskaan ei näppituntumalla nouse ollenkaan niin kesällä tuota viinaa käyttää mielellään, harmi vaan kun ajoreittien varrella on huonosti viinatarjoilua eikä sen perässä kovin sivuun viitsi ajaa.
960 kun mulla oli jossain vaiheessa niin sitä tuli tankattua suunnilleen 50/50 re85 ja 95 bensalla. Siinä huomasin saman, että alakierroksilla piristyi vähän ja kulutus pysyi samassa ~15L/100km kuin pelkällä bensalla. Pienen säästön sillä teki. Minulla sama ongelma saatavuuden kanssa, lähin viinapumppu löytyy Pieksämäeltä +30km päästä. Joutuu aina vähän suunnittelemaan tankkauksia riippuen siitä mihin menossa. Kaveri kyllä höpötti, että kunhan meille uusi prisma nousee niin sitten saisi etanolit ihan Varkaudestakin. Menemättä politiikkaan sen enempää, luulisi että näitäkin pumppuja rupeaisi tulemaan enemmän ympäri suomenmaata nykyisen ilmastokeskeisen päätöksenteon aikana. Tosin taitaa olla päättäjillä Gasumiin kytköksiä kun kaasuautoilua aina hehkutetaan ja viinailu jää taka-alalle ;)
Nykyinen kulkupeli: Diudi A4 guttaro
Näistä on jo päästy eroon: Nissan Sunny, Volvo 940, Saab 900, Volvo 240, Nissan 200SX S13, Volvo 740, Volvo 960, Volvo S60, Saab 9-5

Poissa Osxu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 543
  • Vittuilu on välittämistä
Vs: SAAB 9-5 BioPower
« Vastaus #27 : 28.03.2020, 05:14:31 »
Täällä ei ole tarvinnut mitään ihmeellistä tehdä. Tankkailtu tankkia ja pissapojan säiliötä. Kilsoja tälle vuodelle kertynyt ~800km. Autokuumetta kun on aina niin kävin pesemässä ja vähän räpsimässä kuvia. Kuvat julkaistaan mitä todennäkoisimmin Nettiautossa ::)

Tässä nyt kumminkin yksi maistiainen



Kesärenkaiden vaihtoa voisi ruveta suunnittelemaan pikkuhiljaa...
Nykyinen kulkupeli: Diudi A4 guttaro
Näistä on jo päästy eroon: Nissan Sunny, Volvo 940, Saab 900, Volvo 240, Nissan 200SX S13, Volvo 740, Volvo 960, Volvo S60, Saab 9-5

Poissa Osxu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 543
  • Vittuilu on välittämistä
Vs: SAAB 9-5 BioPower
« Vastaus #28 : 07.08.2020, 10:29:32 »
Jaa a, enpähän oo jaksanut myyntiin edes laittaa tätä kun pakoputki rupes vuotamaan dp:n jälkeisestä joustosta. Pitäs tän kuun lopussa hitsuutella siihen uusi tilalle ja käyttää leimalla. Ennakoivasti muutaman alustan osasen tilailin etupäähän jos niitä joutuu vaihtelemaan. Tuntuisi vähän edestä muljuavan, mutta tuleeko leimalla mitään niin aika näyttää. Muuten ei juurikaan oo kun ajeltu ja sitäkin hyvin vähän. ~3500km kertynyt tälle vuodelle ajoa. Tulpat tulee samassa paketissa muiden osieb kanssa ja öljyt täytyy samalla vaihdella.


Kävin vähän reissussa ja suunnilleen puhtaasta autosta otin ajankuluksi pari kuvaa. Perä on vähän montussa...






Nykyinen kulkupeli: Diudi A4 guttaro
Näistä on jo päästy eroon: Nissan Sunny, Volvo 940, Saab 900, Volvo 240, Nissan 200SX S13, Volvo 740, Volvo 960, Volvo S60, Saab 9-5

Poissa Osxu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 543
  • Vittuilu on välittämistä
Vs: SAAB 9-5 BioPower
« Vastaus #29 : 14.10.2020, 18:44:58 »
Nykyinen kulkupeli: Diudi A4 guttaro
Näistä on jo päästy eroon: Nissan Sunny, Volvo 940, Saab 900, Volvo 240, Nissan 200SX S13, Volvo 740, Volvo 960, Volvo S60, Saab 9-5

 

Proturbo  Autodiagnoosi