RallyBaron  Samppasport

Tuoreimmat viestit

Sivuja: 1 2 [3] 4 5 ... 10
21
Kannattas varmaan käydä luetuttaan ne vikakoodit jossain missä on Vida käytössä niin saa ne oikeet vian lähteet selville.
22
Maaliskuussa oma 2003 vuoden nelikko V70 lykkäsi näyttöön tekstin, että ajonvakautus vaatii huollon, ja nyt pitäisi sitä alkaa oikeasti korjaamaan kelien lämmettyä.

Motonetin vikakoodinlukija antoi seuraavia koodeja autosta;
- BCM-A031
- BCM-0094
- BCM-0115
- BCM-0097
- BCM-E003
- BCM-0148
- CEM-1A64
- SAS-0049

Koodeista itse päättelin vian olevan DEM-yksikössä, mutta mahtaakohan asia olla näin? Antaa kuitenkin myös vikaa ratin asentotunnistimesta.

Googlailulla tulee vaikka ja mitä vastauksia, ja ohjeita eri suuntiin, mutta osaisiko joku täällä auttaa tyhmää, että mistä lähtisi vikaa perkaamaan?  :idiot2:
23
Lastutus, ohjelmointi ja moottorinohjaus / Vs: Ohjelmoidut autot ja uusi laki
« Uusin viesti kirjoittanut volvotdi tänään kello 17:54:08 »
Nytkin on liikenteessä aika joukko Volkkareita joille pitäisi tulla hylsy jos ecussa on tyyppihyväksynnän aikainen softa ;D

Ja niitä on muuten paljon ja päivitys ei edes koskenut Seatteja  :idiot2:
24
Huohotinkin olisi syytä tarkistaa ettei ala vuotamaan uudestaan.
Sihdin otin viime vuonna pois ja huohotinpönttö huuhdottu viime kesänä.
25
Lastutus, ohjelmointi ja moottorinohjaus / Vs: Ohjelmoidut autot ja uusi laki
« Uusin viesti kirjoittanut Kojontti tänään kello 17:38:47 »
Podcastissa Traficomin edustaja (Teemu Toivonen, johtava asiantuntija) puhui laitteesta, joka vertaa autossa katsastushetkellä olevaa ohjelmaa siihen ohjelmaan, jolla auto on aikoinaan tyyppihyväksytty.

Sama suomeksi; katsastusinspehtööri lataa ecusta ohjelman laitteeseen, laite katsoo onko ecusta ladatussa ohjelmassa vilunkia vakio ohjelmaan nähden -> iso huutomerkki näytölle jos ei ole 1:1 vastaavuus ja jatkoseuraamukset sen mukaan. Tällaisen eroavaisuusvaroituksen voi laukaista esim. EGR/DPF tai mihinkään rutiiniin kajoaminen. Teoriassahan jo yksi bitin muutos riittää.



Nytkin on liikenteessä aika joukko Volkkareita joille pitäisi tulla hylsy jos ecussa on tyyppihyväksynnän aikainen softa ;D
26
Ostetaan varaosat / 740/940 abs etutolpat
« Uusin viesti kirjoittanut axelkant tänään kello 17:20:00 »
Ostan 7407940 absilliset etutolpat. Uudeltamaalta haku tai postilla.
27
Ostetaan varaosat / Ostetaan Volvo 940/740 g80 lukkoperä
« Uusin viesti kirjoittanut Riku40 tänään kello 16:45:24 »
Ostetaan g80 lukkoperä 3.54 välityksellä mieluiten tai muu vastaavaa dana yms. pelkkä lukkokin käy ! Kouvolassa tarve. haku onnistuu kauempaakin. Kouvola-oulu akselilta töitten ohessa juhannuksen jälkeen.

Laita yv viestiä tai 0504411716.
28
Muut menopelit / Vs: GMC Typhoon #FinnTyphoon
« Uusin viesti kirjoittanut Keme tänään kello 16:30:02 »
Jonkun hetken harmistelin, ku toi öljynpaineanturin adapterinippa ei irronnut moottorin takana tosta messinkimulkusta. Jostain olin saanut päähäni, et toi ois sit moottorissa krympillä, mut onneksi kaveri korjasi väärää ajatusta ja totesi sen olevan kierreliitoksella lohkossa. Ny tarvii vaa selvittää tosta, et mikä jenka on lohkossa ni saa paineanturin suoraan lohkoon kiinni ja öljynpainemittauksenkin kytkettyä moottorinohjaukseen aivan kuten kuuluu.

29
Lastutus, ohjelmointi ja moottorinohjaus / Vs: Ohjelmoidut autot ja uusi laki
« Uusin viesti kirjoittanut volvotdi tänään kello 15:51:07 »
Kyllä ne muuttuu, juuri yhden auton kanssa tepuloitiin mihin oli vähän kaikenlaista touhuttu, ohjelman kanssa ei mennyt päästöistä läpi, alkuperäisellä softalla heittämällä läpi. Toki ohjelmointeja on monen moisia, toivottavasti ohjelmoitsijoilla on myös mahdollisuus palauttaa alkuperäinen softa myös takaisin tarpeen vaatiessa, näitä vaan nyt on tullut vastaan.

Kuten tuossa jo kerroin, päästöt muuttuu jos ei tiedä mitä tekee. Meiltä ainakin löytyy vakiot niihin mihin on tehty muutoksia sekä myös niihin mihin ei ole tehty.
30
On taidettu käyttä kiinteää raudan yhdistämiskeinoa joten en lähtis yrittään purkua.
Sivuja: 1 2 [3] 4 5 ... 10
Autodiagnoosi  Carcom Oy