Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: Maco1314 - 13.08.2019, 15:38:22
-
Testi antaa koodiksi ECM-91B7 electronic throttle module faulty signal. Auto toimii moitteetta, kaasuläppä vaihdettu romikselta. Uutta ohjelmaa ei luultavasti laitettu. voisko vika olla siinä. Cruise ei myöskään toimi.
-
Eikös tuossa yksikönvaihdon jälkeen sopeuttaa se. Kokeiles laitta vähintään 30 sekunniksi virrat päälle ja ilmoittaako jollain koodilla, että mukautus ei onnistu.
Tällöin kaiketi pitää testerillä tuo mukautus tehdä
-
Testi antaa koodiksi ECM-91B7 electronic throttle module faulty signal. Auto toimii moitteetta, kaasuläppä vaihdettu romikselta. Uutta ohjelmaa ei luultavasti laitettu. voisko vika olla siinä. Cruise ei myöskään toimi.
Hi
Onko vikakoodit luettu volvon omalla testerillä?
nuo romiksesta hommatut kaasuläppäkotelot ovat myöskin kuluneita,mekaaninselle
kulutukselle altis Magneti Marellin kaasuläppäkotelon kestoikä on noin 200tkm
,,,voihan sitä yrittää päivittää ja katsoa mitä tapahtuu,mutta ensin kannattaa kyllä
tarkistaa vikakoodit volvon merkkiliikkeessä.
oman kokemuksen mukaan poppakonstit ei tässä tapauksessa auta vaan on hankittava uusi ETM Volvon kautta niin moottori alkaa taas toimimaan niin kuin pitääkin,,,kokemusta on.
,,,tuo uusi ( tehdaskorjattu) ETM maksaa volvolla töineen + vikakoodien luku yht noin 700€
Omaan kärryyn tuon investoin ja hyvä tuli.
Tsemmppiä
-
Jos auto toimii normaalisti niin taitaa olla kyse vaan siitä että vaihtettua osaa ei ole koodattu autoon Volvolla. Joku oli katsastanutkin ton koodin kanssa ongelmitta.