Race.fi  Puotilan autokorjaamo

B230 moottorin kumityynyt

  • 17 Vastauksia
  • 12712 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Proomu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 105
  • www.nummelarallyteam.com
    • Ralli-Proomu
B230 moottorin kumityynyt
« : 11.10.2011, 20:18:21 »
Tarvittais oikeasti jäykät ja kestävät kumityynyt moottorin kannakkeisiin. Kisapirssin kone tykkää vikuroida sen verran, että nyt on molemmat antautunu. Ilmeisesti tällaiset on nyt paikallaan:
http://www.sambilmode.se/products/images/competition/323286.jpg

Korkeus 27mm.

Mitä kumeja olette käyttäneet ja mistä olette hommanneet, lähinnä suomesta?

edit: polyuretaanisetkin käy, eikä tartte olla just tohon hommaan tarkotetut, kunhan menee paikalleen ja toimii.
« Viimeksi muokattu: 11.10.2011, 20:33:18 kirjoittanut Proomu »

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: B230 moottorin kumityynyt
« Vastaus #1 : 11.10.2011, 20:48:54 »
Mää olen käyttänyt diesel mallin tarvike kumeja. Kestää sen minkä konekkin/jaksaa samalla koneella ajaa.

Edullinen vaihtoehto. Joku lisä tuki olisi hyvä korin ja koneen väliin
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa Haxu.R

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 245
  • www.vrcf.fi
Vs: B230 moottorin kumityynyt
« Vastaus #2 : 11.10.2011, 21:30:01 »
Rallyrace Keravalla ja Autoracing Helsingis myy ton sun kuvan kaltaisia kisa kumeja kahdella korkeudella (50mm ja matalampi, olisko ollu 30mm?). Pysyy 300hv konekin konehuoneessa...

Lautamäeltä saa varmaan kans, noi on siis tarkoitettu escortin vakiopalkkiin ainakin.

Mulla omakin 16v kone noilla kiinni, tosin se ei oo vielä käynnissä ollu.
945 -96 B230fk AW71L A/C 'Booze Drive'
B234f Drifting esko

Poissa Proomu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 105
  • www.nummelarallyteam.com
    • Ralli-Proomu
Vs: B230 moottorin kumityynyt
« Vastaus #3 : 11.10.2011, 21:50:38 »
Vanhana Escort miehenä tuli kans ekana mieleen OHC:n vakiopalkin HD kumit. Täytynee siis Lautamäeltä tilailla.

Kestävyys on aika suhteellista kun autolla hypitään ja rymistellään, ja joskus kone ei makaa kumien varassa, vaan roikkuu  ;)

Poissa Spoileri

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 464
Vs: B230 moottorin kumityynyt
« Vastaus #4 : 11.10.2011, 21:50:58 »
No mulla on kisapirssissä ollu ihan Etralta teollisuuskäyttöön tarkotettuja kumeja. Hyvin on kestäny selättääkkin.
Mercedes-Benz 190E 2.6 -89, Mercedes-Dents 190E 2.0 -83, 960 3.0 -95 "Silver Sand", 244GL B23E -75 "Andes Copper", Toyota AE86 r.F & KP62 r.SS, Välikotelo -78, BSA A65 Thunderbolt 650 -71, Triumph Spitfire 1500 -79 "Vermillion Red"

Loose Unsoldered Connections And Splices

Poissa Proomu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 105
  • www.nummelarallyteam.com
    • Ralli-Proomu
Vs: B230 moottorin kumityynyt
« Vastaus #5 : 11.10.2011, 22:01:46 »
Ei meillä mikään kestä...

Poissa lassii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1289
  • www.vrcf.fi
Vs: B230 moottorin kumityynyt
« Vastaus #6 : 11.10.2011, 23:09:10 »
Mitä jos keksis koneeseen sit jotkut tuet myös yläpäähän? Tää nyt oli vaan heitto mut jotkut tukiraudat ja vaikka gummii johki väliin.
V70 TDI

Poissa Fileman

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 852
  • högbacken garage
Vs: B230 moottorin kumityynyt
« Vastaus #7 : 20.10.2011, 22:46:45 »
2kpl jääkiekkoja per puoli. ei varmasti heilu, paitsi koko kori
Volvo 242 -77 B230
Garaget

Poissa HRemes

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 319
    • S70TDI
Vs: B230 moottorin kumityynyt
« Vastaus #8 : 22.10.2011, 01:28:26 »
2kpl jääkiekkoja per puoli. ei varmasti heilu, paitsi koko kori
Just rupesin minäkin miettimmää, että mites jääkiekot?
Komeesti heilahtelis koppa aina ku kaasua polokasis 8)  :2funny:

Poissa Fileman

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 852
  • högbacken garage
Vs: B230 moottorin kumityynyt
« Vastaus #9 : 22.10.2011, 13:48:40 »
Just rupesin minäkin miettimmää, että mites jääkiekot?
Komeesti heilahtelis koppa aina ku kaasua polokasis 8)  :2funny:

Onhan noita käytetty. turbobricksillä tais olla joku videokin kun laitettu ja kaasua antaa niin kone ei liikahda yhtään :D edes käynnistyksessä.. auto kyl ;D
Volvo 242 -77 B230
Garaget

Poissa Proomu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 105
  • www.nummelarallyteam.com
    • Ralli-Proomu
Vs: B230 moottorin kumityynyt
« Vastaus #10 : 23.10.2011, 22:04:05 »
Lautamäeltä tilatut kesti ainakin eilisen kisan, niillä mennään siis.

Eikös toi jääkiekkojen laitto ole turhaa hommaa, tekee ennemmin koneenkorvan joka tulee yhtenäisenä palkista lohkoon  :buck2:

Poissa Fileman

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 852
  • högbacken garage
Vs: B230 moottorin kumityynyt
« Vastaus #11 : 23.10.2011, 22:21:32 »
Lautamäeltä tilatut kesti ainakin eilisen kisan, niillä mennään siis.

Eikös toi jääkiekkojen laitto ole turhaa hommaa, tekee ennemmin koneenkorvan joka tulee yhtenäisenä palkista lohkoon  :buck2:

No onhan ne nyt 2 eri asiaa. tottakai ne vähän antaa periksi kun kumia ovat, mutta vähän. ja helpommat tehdä?
Volvo 242 -77 B230
Garaget

Poissa Morjenz

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 572
  • www.vrcf.fi
Vs: B230 moottorin kumityynyt
« Vastaus #12 : 23.10.2011, 22:33:13 »
Kokeile Dieselimallin kumeja Motonetistä. Ovat aivan pirusti jäykemmät kun bensamallin. Itsellä sellaset paikallaan, eikä kone juuri niiaile. Millanen aski käytössä ja miten se on tuettu?
-Homelompakko Racing Team-
-Astra GSi 16v -92 "Papaatti"-
14,60s / 151,64 km/h / 2,17s 60ft

Poissa Proomu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 105
  • www.nummelarallyteam.com
    • Ralli-Proomu
Vs: B230 moottorin kumityynyt
« Vastaus #13 : 23.10.2011, 23:10:20 »
Kokeile Dieselimallin kumeja Motonetistä. Ovat aivan pirusti jäykemmät kun bensamallin. Itsellä sellaset paikallaan, eikä kone juuri niiaile. Millanen aski käytössä ja miten se on tuettu?

Aski on alumiinikuorinen (vissiin se missä on ollut alunperin nappivitonen) 4-vaihteinen SF-pyörän suorakytky. Kannatinkumina on nyt se kulmikas kumikäikäle, vissiin alkuperäinen. Ennen ens kautta täytyy muuttaa se puslamalliseks. Kyllä noi koneen kumit on tarpeeks jäykät, tärkeintä on kestävyys.

Poissa D`Artagnan

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 681
  • www.vrcf.fi
Vs: B230 moottorin kumityynyt
« Vastaus #14 : 23.04.2012, 21:33:23 »
Kokeile Dieselimallin kumeja Motonetistä. Ovat aivan pirusti jäykemmät kun bensamallin. Itsellä sellaset paikallaan, eikä kone juuri niiaile.

Meneekö heittämällä Diesel mallin kumit bensakoneen alle paikoilleen?
Tarvitsisi omaan autoon vaihtaa (b200k) ja olen miettinyt että minkälaiset laittaisi. ???
Harraste: Volvo 240 GL B200K M47 -87

 

Elekma  Autoracing