Autoracing  KL-varaosat

240, -87 Takaluukun sähköt ja kylmä käynnistys.

  • 17 Vastauksia
  • 5154 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa polar

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 160
  • www.vrcf.fi
Vs: 240, -87 Takaluukun sähköt ja kylmä käynnistys.
« Vastaus #15 : 27.03.2012, 08:37:41 »
Iltaa, olisi ongelmaa vähän oman laatikon kanssa; Takaluukun sähköjohdot poikki saranan kohdalta

Mulla on kans ollu molemmissa 245:ssa sama homma. Oon vetänyt ne piuhat sieltä kattoverhoilun välistä, ei ne oikein tahdo
kestää siellä saranan välissä. Ja sitten jos saa lainata vähän topiccia: takaluukun keskuslukon moottorille menee kaksi piuhaa,
sininen ja keltainen. Mistä ja mitä niihin pitäisi tulla? Sähköö?  :P Vai onko moottori vaan väsähtänyt?

Poissa estate

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1421
  • Lahajattomat reenaa
    • ahtua.fi
Vs: 240, -87 Takaluukun sähköt ja kylmä käynnistys.
« Vastaus #16 : 27.03.2012, 08:45:31 »
Nyt on volvo kaivettu ladosta ja kunnostus jatkuu  :) Mikäs anturi on 2 ja 3 sylintereitten välissä lohkonkyljessä ? Yksi napainen.
Jos imusarjan alla niin lämpömittarin anturi.

Jos lämpöaikakytkin on rikki niin kylmäkäynnistyssuuttimen saa viriteltyä nappikäyttöiseksi. Liitin irti suuttimesta, toisesta suuttimen liittimestä johto johonkin paikkaan mihin tulee virta vain sytytysvirrran ollessa kytkettynä, toisesta liitimestä johto ohjaamoon ja katkaisijan kautta maihin. Katkaisijaa päälle laittamalla sitten annetaan kylmälle koneelle huikkaa ennen starttia/startin aikana, kokemus opettaa minkä verran tarvitsee missäkin kelissä ;D Suuttimeen sopiva liitin olisi hommassa hyvä niin johdot pysyvät kiinni suuttimessa, normaalit abikot ovat turhan isoja.
Jeep Grand Cherokee 3.0 CDR
Citroen C5
Paljo on kalustoo käsien kautta kulkenu

Poissa 244L

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 72
  • www.vrcf.fi
Vs: 240, -87 Takaluukun sähköt ja kylmä käynnistys.
« Vastaus #17 : 27.03.2012, 16:23:32 »
Jos on 6 vuotta seissyt niin siellä on melko suurella todennäköisyydellä ohjauspaineensäädin tukossa. On oman n. 15v K-Jetti autoilun aikana ollut se yleisin temppuileva osa.

Yhdessä omassa K-Jetti vehkeessä oli tuo yllä mainittu nappiviritys kk-suuttimessa, koska en ollut auton ruiskumuutosvaiheessa jaksanut vetää termiselle aikakytkimelle piuhoja. Lähti kyllä hyvin käyntiin ilman kk-suutintakin. Kovilla pakkasilla vähän pidemmällä sahalla ja ontuen, mutta läkti kuitenkin aina. Kk-suutimen kanssa lähti laakista kovillakin pakkasilla. Kk-suuttimen toiminta on helppo testata: Suurin irti, kaveri sahaamaan, ja katsoo tuleeko bensaa sahatessa. Jos ei tule niin vika suuttimessa, suuttimen töpselissä kontaktihäikkä, piuhat huonot, tai tuo aiemmin mainittu terminen aikakytkin paskana/ kontaktihäikkää sen töpselissä.

Pitkään seisseissä K-jettiläisissä mulla on lähes joka kerta ollut Ohjauspaineensäädin tukossa siten että Ohjauspaine=Järjestelmäpaine (n. 5bar). Tälläistä ei saa kylmänä käyntiin kirveelläkään, paitsi siten, että kaveri sahaa ja itse keventää/nostaa käsin Ilmamäärämittarin lautasta ja tällä tavalla kompensoi liian korkeata ohjauspainetta. Läpmimänä käynnistyy jotenkuten ja saattaa käydä suht. normaalisti, joskin laihalla, koska oikea ohjauspaine lämpimällä koneella on 3,7bar.

Ohjauspaineensäätimiä olen muutamia availlut ja putsannut ja saanut tukkiintuneen säätimen taas toimimaan, viimeksi n. 1kk sitten. Säätimen kalvoa pitelevä, 4:llä pienellä talttapääruuvilla kiinni oleva levy saattaa olla melko haastava irroittaa koska ruuvit tapaavat hapettua pahemman kerran ajan kanssa.
244L-75 B254GT/MS1 v2.2/KKK29/ZF S5D-320Z 14.1s/174km/h, 244DL-75 B20F/BW35, 245-86 B6284T/MS2 v3.0/KKK29/AW72L, 945 -97 B230FT/AW71L, 945 -98 B230FT/M90, 945-95 B230FK/AW71L, 960-97 B6254F/M90

 

Autoracing  KL-varaosat