Kylmäkäyntilaite myöhäistää ajoitusta kylmänä. Eli sillon kun jäähytysneste on kylmää tuo patruuna kiskaisee vaijerista kaasua isommalle ja ennakkoa tuosta vivusta myöhäsemmälle; nyt kun vaijeri on löysänä kokoajan ennakko on siinä missä se on lämpimänäkin > aikaisemmalla. Kylmänä aikainen ennakko tekee d24:n muutenkin kolkosta käynnistä vieläkin nakuttavampaa ja äkkiseltään kuulostaa ainakin omassa yksilössä sille että sieltä lentää kohta jotain ulos. En kyllä kuvailisi ääntä sellaiseksi että joku kävisi kuivana.
Kylmäkäyntilaitehan nimenomaan lisää ennakkoa kylmänä, jotta moottori lähtisi paremmin käyntiin. Koneen lämmetessä patruuna vapauttaa vaijerin ja ruiskutusajankohta menee siihen mihin se on säädetty.
Perusennakkohan säädetään vaijeri vapautettuna ja sen jälkeen lukitaan tuo vaijeri kohdilleen. Jos ennakkoa tarkistaa vaijeri kireällä, niin huomaa, kuinka ennakkoa on enemmän kuin vaijeri löysällä.
En tiedä onko vikaan liittyvä mutta poistin kylmäkäynnistys vivun käytöstä (jos tein siis oikein, Perustelut löytyy d24 tehonlisäys osiolta sivulta 157. )
Olen myös lukinnut tuon vivun ''ylä'' asentoon, eli nokkaa kohden.
Itse olisin poistanut käytöstä vain tuon tyhjäkäyntiin vaikuttavan osan ja jättänyt tuon ennakonsäädön koskematta.
Ennakkohan lisääntyy kun vedät tuota vipua keulaa päin ja myöhäistyy kun päästät sen vapaaksi, tuonne ohjaamoon päin.
En osaa sanoa liittyykö tuo nyt tuohon säätelyyn, mutta jos vika ilmeni tosiaan tuota rassatessa, niin suosittelisin kokeilemaan tuo vaijeri ja vipu kokonaan vapautettuna, jos et jo niin ole tehnyt.
Onko öljynpaineita?