Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

240 vm-86 takajarrut

  • 5 Vastauksia
  • 3877 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa StoLA

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 148
240 vm-86 takajarrut
« : 22.06.2011, 17:02:36 »
Joo eli semmonen ongelma tällä kertaa kun olin hakemassa takajarrusatuloita niin ensin paikallinen varaosa kauppa tarjos ei oota/ei tuu ja sen jälkeen tajusivat että tohon on 2 erimallia ATE ja en muista toista niin mistä saan tietää mitkä tohon kuuluu? Pikainen apu olisi kiva kun saisin ne huomenna jos vaan aamu 8 mennessä saisin tietää vastauksen tähän kysymykseen :D
Vain kaksi asiaa ovat äärettömiä - universumi ja ihmisten typeryys, enkä ole ensimmäisestäkään aivan varma

Poissa adrock

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1457
    • That´s me!
Vs: 240 vm-86 takajarrut
« Vastaus #1 : 22.06.2011, 17:22:34 »
...Oliko niissä erilaiset jarrupalat?
Itselläni on ainakin kontissa Motonetista haetut tarvike Girling-malliset. Voidaan sitten vertailla kuvia JOS ne palat ovat erilaiset.

Poissa adrock

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1457
    • That´s me!
Vs: 240 vm-86 takajarrut
« Vastaus #2 : 22.06.2011, 17:25:49 »
Ja onko ne muuten samat osat kuin 140-sarjassa?
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=6605.0

Poissa 240

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1282
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 vm-86 takajarrut
« Vastaus #3 : 22.06.2011, 17:36:07 »
Girlingit paljon yleisemmät. Itsellä sattunu Ate satulat vain 264ssä ja Jenkki 240ssä. Girlingissä palojen läpi menevissä pulteissa irto sokka, Atessa lukitus itse pultissa.

Poissa StoLA

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 148
Vs: 240 vm-86 takajarrut
« Vastaus #4 : 22.06.2011, 22:47:37 »
Girlingit paljon yleisemmät. Itsellä sattunu Ate satulat vain 264ssä ja Jenkki 240ssä. Girlingissä palojen läpi menevissä pulteissa irto sokka, Atessa lukitus itse pultissa.

joo taitaa siis olla nämä Girlingit kun noi sokat hapertu käsiin kun otin pois. Nyt tiedän mitä olen hakemassa vaikka aika vahva epäilys kyllä oli  ;) Juhannus jarruremontin parissa.. jarruputket vedettävä uusiks sekä takalevyt,satulat ja palat :P kysytään nyt samassa aiheessa vielä että miten tuo käsijarrun kiristys tapahtuu ja miten sen kitinää saisi hiljennettyä? motonetissä jotain vinkumiseen liittyvää on mutta kannattaako sellasta laittaa edes?
Vain kaksi asiaa ovat äärettömiä - universumi ja ihmisten typeryys, enkä ole ensimmäisestäkään aivan varma

Poissa Morjenz

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 572
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 vm-86 takajarrut
« Vastaus #5 : 23.06.2011, 12:28:41 »
joo taitaa siis olla nämä Girlingit kun noi sokat hapertu käsiin kun otin pois. Nyt tiedän mitä olen hakemassa vaikka aika vahva epäilys kyllä oli  ;) Juhannus jarruremontin parissa.. jarruputket vedettävä uusiks sekä takalevyt,satulat ja palat :P kysytään nyt samassa aiheessa vielä että miten tuo käsijarrun kiristys tapahtuu ja miten sen kitinää saisi hiljennettyä? motonetissä jotain vinkumiseen liittyvää on mutta kannattaako sellasta laittaa edes?

Kun heität uudet käsijarrukilkkeet rumpuun, pura vanhat ensin pois -> ota käsijarrukahvan suojus irti -> löysää takatuhkakupin luota löytyvä 17mm mutteri ja löysää tarvittaessa myös vaijerit. Laita esim graffitivaseliinia muutama heppi käsijarrukenkien takapuolelle, jotka tulevat jarrukilpeä vasten. Ota käsijarrun linkku "jarrukilvestä läpi menevä" irti, putsaa ruosteesta ja voitele huolella. Putsaa myös yläpuolella oleva metallinen rautapala joka pitää kenkiä holleilla huolella. Tämän voit myös korvata motonetistä löytyvällä säätöpyörällä, jos haluat säädön rumpuihin. Tämä on parempi ratkaisu kuin vaijereista säätö, tosin itse käytän vain vaijerisäätöä. Kun käsijarru on kasassa tiukkaa vaijerit (näillä säädetään balanssi) ja se löysätty 17mm mutteri.


Jarrujen kitinää saat vaimennettua laittamalla palojen takapuolelle mäntiä vasten ja jarrupalojen kylkiin kuparitahnaa tai ostamalla vaimennuslevyä, josta voit leikata sopivat palat jarrupalojen taakse (tosin jossain tarvikepaloissa nämä vaimennuslevyt onkin jo valmiina) Samalla kannattaa tsekata, että männät liikkuu pienellä voimankäytöllä. Palojen pitää mennä sisään helposti asentamalla, eikä vasaralla hakkaamalla.
-Homelompakko Racing Team-
-Astra GSi 16v -92 "Papaatti"-
14,60s / 151,64 km/h / 2,17s 60ft

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo