Kulkukoira  Proturbo

B200K kaasarikoneeseen tehoa?

  • 5 Vastauksia
  • 5299 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Pänismakarooni

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 14
  • 940 B230FT + m46
B200K kaasarikoneeseen tehoa?
« : 27.06.2011, 23:35:53 »
Elikkä olis tollanen 240:nen b200K kaasarikoneella, ja tarkotus olis tehä suhteellisen kireä vaparipeli siitä. Mikä nokka olisi paras? Mikä kansi? Miten tollanen B200 kestää viritystä vakiohiluilla? Jos jollain on jotain osia myydä niin saa tarjota! ;)

Poissa VolvoJape

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 21
  • www.vrcf.fi
Vs: B200K kaasarikoneeseen tehoa?
« Vastaus #1 : 28.06.2011, 15:46:06 »
Mulla on B200 lohkoon tehty viritelmä, tosin männät vaihtuneet mahleen. Kansi on 530 vähän hiottu rosoja pois, laskettu sopivasti (puristukset n.12,5). Nokkana enemin 320/104/14,0 ja kaasareina weberin 45 tuplat. Menee muuten vielä päästöistäkin läpi!! Voin myös myydä koko paketin, ajettu n.1000km
Volvo 940

Poissa Pänismakarooni

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 14
  • 940 B230FT + m46
Vs: B200K kaasarikoneeseen tehoa?
« Vastaus #2 : 28.06.2011, 16:55:45 »
Mulla on B200 lohkoon tehty viritelmä, tosin männät vaihtuneet mahleen. Kansi on 530 vähän hiottu rosoja pois, laskettu sopivasti (puristukset n.12,5). Nokkana enemin 320/104/14,0 ja kaasareina weberin 45 tuplat. Menee muuten vielä päästöistäkin läpi!! Voin myös myydä koko paketin, ajettu n.1000km

Paljo pyytäisit koko paketista? Minkälaisessa kunnossa? :)

Poissa VolvoJape

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 21
  • www.vrcf.fi
Vs: B200K kaasarikoneeseen tehoa?
« Vastaus #3 : 28.06.2011, 20:01:20 »
Laitoin YV:n, ehjä ja kestävä moottori! Nyt myyty jo!!
« Viimeksi muokattu: 21.08.2011, 19:30:45 kirjoittanut VolvoJape »
Volvo 940

Poissa Arppa_K

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 37
  • www.vrcf.fi
Vs: B200K kaasarikoneeseen tehoa?
« Vastaus #4 : 21.10.2011, 15:06:01 »
Jatketaanpa tähän samaan aiheeseen kun sama moottori kyseessä...

Onko kellään kokemusta SU-sivuimutuplista B200K:ssa tai yleensäkin vinokoneessa? Tallin hyllystä kun moiset löytyvät
ylimääräisenä, ovat peräisin B20b:stä. Imusarjan näille kaasareille joutuu ilmeisesti tekemään itse, kun valmista mallia
ei taida olla olemassakaan (vinkkiä vain jos jostain löytyy).

Olen työstämässä nyt viikonloppuiltojen iloksi 530 -kantta, jossa millin madallus ja kanavat siistitty, nokkana A, joten
olisiko näistä tuplista sitten hyötyä enemmän kuin haittaa tässä tapauksessa... mene ja tiedä. Hienon näköisethän nuo
konehuoneessa olisivat.

Tarkoituksena ei siis ole erikseen alkaa hankkimaan tuplia, vaan jos noilla kaasareilla saisi loppusilauksen miedolle
käyttöpiristykselle niin voisi ne paikalleen sovitellakin.

Poissa olli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 383
  • www.vrcf.fi
Vs: B200K kaasarikoneeseen tehoa?
« Vastaus #5 : 05.04.2012, 07:54:00 »
Kysymys ei suoranaisesti koske B200K-moottorin viritystä, vaan pikemminkin huoltoa, mutta laitan nyt tähän samaan ketjuun.

Autona on siis Volvo 360 GL vuodelta 87 ja moottorina B200K Solexin kaasarilla ja mekaanisella bensapumpulla.

Olen miettinyt mekaanisen bensapumpun vaihtamista sähköiseen ja kysymys koskeekin sen asennusta ja sopivuutta.

Esim. Motonetistä saa kahta erityyppistä pumppua.

1. Toinen on tankin läheisyyteen asennettava painepumppu, jonka tuotoksi on ilmoitettu 132,5 litraa / h ja paineeksi 0,3 - 0,5 bar.

2. Toinen on imupumppu, jonka voi asentaa konetilaan. Pumpun tuotto on 120 litraa / h ja paine 0,25 bar.

Ensimmäinen pumppu maksaa 24,5 euroa ja toinen 69 euroa.

Vaihtoehto 2 olisi asennuksen kannalta helpompi, koska sen voisi liittää täysin alkuperäisillä letkuilla konetilaan, eikä auton pohjaan. Toinen pumppu olisi kuitenkin paljon edullisempi, joten samaan rahaan voisi vähän tehdä liitoksia bensalinjaan.

Toimivatko molemmat pumput autossani noista pienistä paine-eroista huolimatta ja mitä asennuksessa tulisi huomioida? Onko ihmisillä kokemuksia ko. moottorin mekaanisen pumpun korvaamisesta sähköisellä?

 

Samppasport  Futurez