Proturbo  Autodiagnoosi

240 Jarrukilvet

  • 7 Vastauksia
  • 3924 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa StoLA

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 148
240 Jarrukilvet
« : 21.08.2011, 02:05:32 »
Jees eli montako erikoistyökalua tarvitaan jos haluaa nuo jarrukilvet vaihtaa? Ei se ollu niin helppoa ku kuvittelin ja jätin homman sikseen... mitä niksejä tohon on vai vienkö suoraan huoltsikalle kun en omista mitään hienoja työkaluja? :D
Vain kaksi asiaa ovat äärettömiä - universumi ja ihmisten typeryys, enkä ole ensimmäisestäkään aivan varma

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: 240 Jarrukilvet
« Vastaus #1 : 21.08.2011, 08:41:07 »
Ei tarvii yhtään erikoistyökalua, normityökaluilla onnistuu.
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa miksu01

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1060
  • Volvo, koska mä voin
    • Facebook
Vs: 240 Jarrukilvet
« Vastaus #2 : 21.08.2011, 09:08:28 »
Joo ei se erikoisia työkaluja tarvii. pitää vissiin vaan purkaa kaikki pois edestä että ne lähtee pois.
Käyttis: Volvo V70R AWD - 00 Musta n. 350hv/450nm
Käyttis 2: Vw Jetta 1.4 tsi - 07 140hv
Volvomies jo toisessa sukupolvessa. Aina on 2 autoa joista toinen on Volvo ja toinen on ns myyntiauto eli osta, korjaa ja myy

Poissa StoLA

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 148
Vs: 240 Jarrukilvet
« Vastaus #3 : 21.08.2011, 15:35:41 »
se mun ongelma just on ku en saa kaikkia pois tieltä :S Tietotaito niin vähänen et vaikee edes selittää mut yritetään... siis se missä on ne renkaan kiinnitys pultit tai tapit mitkä onkaa ni millä sen saa pois tieltä? Ei kannattais ruveta yrittämää ite ku nyt mult puuttuu käsijarrupalatki pelkääjän puolelta ja siel nappailee joku nyt kiinni välillä et en tiä mikä seki sit on ku laahaa mut empä nyt ajatellu enää ajaa ennen ku saan kaikki palikat takas paikalleen.
Vain kaksi asiaa ovat äärettömiä - universumi ja ihmisten typeryys, enkä ole ensimmäisestäkään aivan varma

Poissa miksu01

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1060
  • Volvo, koska mä voin
    • Facebook
Vs: 240 Jarrukilvet
« Vastaus #4 : 21.08.2011, 17:32:35 »
se mun ongelma just on ku en saa kaikkia pois tieltä :S Tietotaito niin vähänen et vaikee edes selittää mut yritetään... siis se missä on ne renkaan kiinnitys pultit tai tapit mitkä onkaa ni millä sen saa pois tieltä? Ei kannattais ruveta yrittämää ite ku nyt mult puuttuu käsijarrupalatki pelkääjän puolelta ja siel nappailee joku nyt kiinni välillä et en tiä mikä seki sit on ku laahaa mut empä nyt ajatellu enää ajaa ennen ku saan kaikki palikat takas paikalleen.

Joo elikkä tuosta sun kirjoituksesta voi päätellä että puhutaan takajarruista, En muista tarkkaan että millä takalevy on kiinni 240 volvossa.

Muistaakseni 240:ssä otetaan rengas pois, sitten siinä levyssä on yksi pultti (12mm?) se pois. Sitten levyn pitäisi lähteä, voi olla että joutuu käyttämään väkivaltaa jos jarrukengät ovat kuluneet :)

Jarrukilpi on kiinni muutamalla pultilla, ja en ole varma pitääkö kengät ottaa pois vai saako jarrukilven otettua välistä kenkiä irroittamatta. jarrusatulasta en ole ihan 100% varma joutuuko irroittamaan. Sun pitää vaan kokeilla :D

Pitää vaan muistaa että mistä mikäkin on irroitettu jos ei elo tietotaitoa ja yleensä osia ei saa laitettua väärinpäin.

Toivottavasti autto vaikka olikin vaikeesti selitetty :)
« Viimeksi muokattu: 21.08.2011, 17:34:15 kirjoittanut miksu01 »
Käyttis: Volvo V70R AWD - 00 Musta n. 350hv/450nm
Käyttis 2: Vw Jetta 1.4 tsi - 07 140hv
Volvomies jo toisessa sukupolvessa. Aina on 2 autoa joista toinen on Volvo ja toinen on ns myyntiauto eli osta, korjaa ja myy

Poissa StoLA

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 148
Vs: 240 Jarrukilvet
« Vastaus #5 : 21.08.2011, 18:08:20 »
Joo elikkä tuosta sun kirjoituksesta voi päätellä että puhutaan takajarruista, En muista tarkkaan että millä takalevy on kiinni 240 volvossa.

Muistaakseni 240:ssä otetaan rengas pois, sitten siinä levyssä on yksi pultti (12mm?) se pois. Sitten levyn pitäisi lähteä, voi olla että joutuu käyttämään väkivaltaa jos jarrukengät ovat kuluneet :)

Jarrukilpi on kiinni muutamalla pultilla, ja en ole varma pitääkö kengät ottaa pois vai saako jarrukilven otettua välistä kenkiä irroittamatta. jarrusatulasta en ole ihan 100% varma joutuuko irroittamaan. Sun pitää vaan kokeilla :D

Pitää vaan muistaa että mistä mikäkin on irroitettu jos ei elo tietotaitoa ja yleensä osia ei saa laitettua väärinpäin.

Toivottavasti autto vaikka olikin vaikeesti selitetty :)

Tajusin just et oisin voinu tietty kertoa että irrottelin eilen jarrusatulan,jarrulevyn ja käsijarru kilkkeet mutta hommat tyssäs sen jälkeen ku en tajunnu miten saan loput pois edestä eli siis sen levyn missä on nuo pultit johon rengas sitten kiinnitetään. Kyllä mä kaikki sain takas kasaan mutta jätin kuitenkin nuo uudet käsijarru palat pois sieltä jne mut silti siel lahaa nyt joku mut se nyt ei ole ongelma vaan tuo viiminen levy joka on siinä tiellä etten saa jarrukilpeä pois :D vaikeeta yrittää kysyy neuvoa kun en osaa puhua noista osista niiden oikeilla nimillä :D
Vain kaksi asiaa ovat äärettömiä - universumi ja ihmisten typeryys, enkä ole ensimmäisestäkään aivan varma

Poissa Maukki

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 333
  • www.vrcf.fi
    • Galleria
Vs: 240 Jarrukilvet
« Vastaus #6 : 21.08.2011, 20:16:40 »
Käsittääkseni pitää vetää koko vetari pois, eli pitäisi neljä pultin kantaa näkyä siinä akselin päädyssä jonka alla se jarrukilpikin on kiinni. Ruuvata ne irti ja sitten vaikka jollain kumivasaralla tjsp. koputtaa sen pyörän navan taakse ja pitäis lähteä tulemaan. sitten saat sen jarrukilvenkin pois.
940 Stw Classic
242 2.3 tic -75

Poissa StoLA

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 148
Vs: 240 Jarrukilvet
« Vastaus #7 : 21.08.2011, 20:38:31 »
Käsittääkseni pitää vetää koko vetari pois, eli pitäisi neljä pultin kantaa näkyä siinä akselin päädyssä jonka alla se jarrukilpikin on kiinni. Ruuvata ne irti ja sitten vaikka jollain kumivasaralla tjsp. koputtaa sen pyörän navan taakse ja pitäis lähteä tulemaan. sitten saat sen jarrukilvenkin pois.

Nyt ilmeisesti mun selityksestä saatiin selvää :) Kiitokset tästä! pitää yrittää ens viikon aikana uudestaan ja kysellä taas lisää jos ei onnistu.
Vain kaksi asiaa ovat äärettömiä - universumi ja ihmisten typeryys, enkä ole ensimmäisestäkään aivan varma

 

Elekma  Autoracing