RallyBaron  Samppasport

245 -90 Englantilainen potilas "B6284T", muut 245 puuhastelut ja D5

  • 1447 Vastauksia
  • 603858 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7586
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T"
« Vastaus #1005 : 20.07.2018, 20:14:56 »
Ei niitä nyt niin paljoa mene ::) Pyyhkäsin etulevyt karkealla paperilaikalla, tilanne vaikuttaisi niiden osalta olevan kunnossa ja vanhat levyt on sorvarilla odottamassa oikaisua.

Jarrupolkimen liike on ollut vähän pitkänpuoleinen koko ajan takajarrujen vaihdon jälkeen. Korjaukseksi tilasin Rockautolta -95 Mustangin pääsylinterin 27mm männällä. Saapui tänään ja vaihdoin sen paikalleen. Lyhyt jatkopala sylinteriin tehostimentappia varten ja säiliö piti kääntää ympäri, jotta korkin saa juuri ja juuri auki poikkituen alla. Lisäksi etummaisen putken liitin on isompi ja uusin koko putken. Samaan vaivaan uusin vasemman etupyörän putken, koska sitä on joutunut taivuttelemaan aikojen saatossa aika paljon ja siinä on ylimääräisiä vekkejä. Tottakai laitoin vanhoilla messinkiliittimillä jotta "näyttää alkuperäiseltä".

Polkimen liike on nyt lyhyt, mutta tarvitsee kohtuu reilusti voimaa kunnon hidastuvuuteen. Sylinteristä on myös 23,8mm männällä oleva versio ja se ois saattanut olla riittävä välimuoto tarvittavan poljinvoiman ja liikkeen väliltä. Sitähän ei tiedä kuin testaamalla, mutta kokeiltava sitten joskus jos viitsii puljata.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7586
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T"
« Vastaus #1006 : 22.07.2018, 16:03:31 »
Kävin kokeilemassa varttia Motoparkissa tänään. Yhdeksästä vedosta parhaaksi jäi 11,670s, 211,52km/h ja 60ft 2.078s. Muissa 60ft oli 2.2s luokkaa joten aikakin oli paljon huonompi. Matala 11 ois ollut toki kiva, mutta tyydytään nyt tähän :D Katurenkaat ja ns. rata-alustakin melkein auttaa. Paino kuskin kanssa jossain 1670kg paikkeilla. Ahtoja oli noin 2,1-2,2bar ja pakolämmöt pyöri korkeimmillaan 890-910 asteessa.

Aika tarkkaa oli lähteminen ettei kyykkää tai sudi kovin paljoa ykkösellä. Mitä pidempään tuli ajettua, sitä enemmän joutui runttaamaan kakkosta sisään joten ei viitsinyt kiusata enää enempää. Ei vaan halua mennä nätisti sisään ilman voimaa. Kesäkuunalun ratailun jälkeen on tuntunut kaikilla vaihteilla samanoloista toimintaa, oisko sitten öljyistä kiinni. Nelosella olisi voinut ajaa loppuun asti ja säästää aikaa, mutta laajakaista halusi sekoilla varsinkin vedon lopussa joten pelasin varman päälle ja vaihdoin vitoselle. Kumma kun ei radalla tee samaa.

Muuten ei mitään sen kuin ajoi vaan, heitti ajojen jälkeen kamppeet konttiin ja ajoi kotiin.

Videota tuolla: https://youtu.be/vEE5eLRbQxI
Jälkimmäisessä vedossa oli joku uudempi GTR ja tuli tumpuloitua lähdössä aika hyvin. Ei se silti kovin pahasti karkuun pääse :D
« Viimeksi muokattu: 22.07.2018, 16:05:59 kirjoittanut Lankku »
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T"
« Vastaus #1007 : 22.07.2018, 18:39:16 »
On siellä GTR:n kuski kattonu peilistä ja ajatellu että "mene mene mene, toi volvo ottaa kiinni" :D :D
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7586
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T"
« Vastaus #1008 : 26.07.2018, 20:18:06 »
Oishan se ikävää hävitä melkein vakiolle 245:lle :))

Tiistaina vaihdoin laatikko- ja peräöljyt, tänään rasvasin pyöränlaakerit ja vaihdoin kytkinnesteet. Öljyillä ja laakerirasvoilla tainnut mennä jo kolmet ratapäivät sekä varttimaili. Väristä näkyi, että käyttöä on ollut ja etupyöränlaakereissa rasva käynyt vähiin. Tahtoo lämpö sekä keskipakovoima työntää rasvan ulos olkavarren puolelta.

Huomenna jonkinlaista puunausta niin voisi olla valmis Ahvenistolle. Meinasin jättää semisliksit kotiin ja kokeilla miten Hankookit toimii niihin verrattuna. Käytös jonkinlaisessa muistissa kuitenkin toukokuulta.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7586
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T"
« Vastaus #1009 : 28.07.2018, 23:00:07 »
Muutama kierros Ahvenistolla ajettu ja ainoaksi kalustotappioksi jäi öljynpaineanturi. Rengasabiko oli katkennut renkaan vierestä. Ajastaan johdon värinä murtanut kun oli tainnut jäädä liitinkin vaakatasoon. Vasen etukulma ylös ja vaihdoin liittimen, mutta pinni pyörähti jo avatessa anturissa eikä saa enää kontaktia.

Hankookit toimi huomattavasti odotuksia paremmin. Tuntuuhan ne siltä, että taipuu alle, mutta pito on kuitenkin ihan riittävä ja auto vaikutti huomattavasti helpommalta käsitellä tiukoissa mutkissa kuin Nankangeilla. Tuskin on yhtään nopeampi, mukavampi oli kuitenkin ajaa. Ensimmäisen ajokerran jälkeen otin maskin pois kokeeksi ja ilman sitä lämmöt pysyivät paremmin kurissa. Moottorilämpö lähtee nousuun heti kun öljynlämpökin, vanha öljyjäähy on edelleen kiinni ja uusi on odottanut asennusta jo jonkin aikaa. Laiskuus lie iskenyt :idiot2: Nyt näki ainakin miten lämmöt vaikuttavat toisiinsa.

DS2500 lämmittää etulevyjä paljon enemmän kuin Red- tai YellowStuff. Jäähdyttelykierroksen jälkeen oli 388 astetta, enkä ole EBC:llä saanut yli 350 asteeseen missään vaiheessa. Takana YellowStuffeilla levy oli vain 191 asteinen. Poljintuntuma pysyi samanlaisena napakkana koko ajan, enkä huomannut eroa jarrutehossa. Radalle poljin tuntuu oikeastaan juuri hyvältä ja saa olla tuollaisenaan.

Anturi jäi onneksi ainoaksi kalustotappioksi. Ensimmäisen ajokerran jäähdyttelykierroksella oli vähän liukasta kun varikolta noustaan nypyn yli ja käännytään oikealle. Juuri oikean mutkan puolivälissä sisäreunasta lähti pitkä ja leveä nestevana, onneksi ei tullut kovempaa ajettua siihen koska normaalisti vanan alkupäässä ois ollut jo kaasulla.

Edit. Ja videotarkastuksen jäljiltä nopeus ja renkaiden käsiteltävyyden helppous tukevat toisiaan. Lähti kierrosajasta useita sekunteja toukokuuhun verrattuna ja vaikka oli liikennettä, niin silti oli pääosin nopeampia aikoja :o Videolta katsottuna 1.39,1. Ajolinjat on edelleen ns. siellä jossain ja voi vähemmän yllättäen mutkista irrota paremmin, mutta katellaan välityksiä ehkä ens vuonna.
« Viimeksi muokattu: 28.07.2018, 23:34:18 kirjoittanut Lankku »
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7586
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T"
« Vastaus #1010 : 29.07.2018, 19:48:59 »
Siitä incar nopeimmalta kierrokselta: https://youtu.be/79O9VSf0kxg
Huomannee miten lähtee vetämään vasta muutama sekunti mutkasta ulostulon jälkeen :D
« Viimeksi muokattu: 29.07.2018, 19:51:22 kirjoittanut Lankku »
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Paikalla Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 13505
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T"
« Vastaus #1011 : 30.07.2018, 11:36:34 »
Minä kuvasin pätkän just tuolla suolenkin lippupisteellä kun menit ohi, näytti hetkellisesti olevan pitovaikuksia siinä mutkasta lähtiessä.
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7586
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T"
« Vastaus #1012 : 30.07.2018, 21:41:31 »
Sopivasti vetoalueella ja ihan vahingossa vaan lähti joskus pito irti :sundaydriver: Oishan se kiva nähdä miltä näytti ja kuulosti sillä kohtaa.

Vaihdoin Ferodot pois edestä ja RedStuffit tilalle. Muuttui poljintuntuma taasen selvästi kovemmaksi ja selvästi herkempi oli ottamaan DS2500:lla. Toisaalta etulevyjen lämpötilasta päätellen oli ehkä turhankin herkkä verrattuna takapaloihin ja aika paljon kuluivat myös. Ei kovin pitkään tarvitse enää ajella niillä, mutta kaipa on kärsittävä sen verran paremmasta tehosta.

Öljynpaineanturin vaihdoin uuteen ja se osasto on nyt kunnossa. Öljynkulutus ja kuumana pössyttely liikkeellelähtiessä ovat vaivanneet erityisesti Motoparkin ratapäivän jälkeen vaikka vaihdoinkin öljyt välillä. Ahvenistollahan tuli aina komea pilvi kun ajoi varikon läpi ja lähti portilta radalle. Kokeeksi vaihdoin perus 5W-40 Mannolia STP:n lisäaineen kera, mutta tilanne ei muuttunut. Tosin oli odotettavissakin. Eiköhän se tule läpi ohjurinkumeista ja tuntuu ettei kumit ole kestäneet tässä koskaan kovin pitkään täysin kunnossa. Oisko käytöllä sitten merkitystä V:> Nykyiset laitoin samalla kun vaihdoin kannen 2015 syksyllä vanhan kannen sulamisen jälkeen. Tuleepa samalla tehtyä kannentiivisteen tilannekatsaus ja kumien uusinta.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Chall

  • Porilainen Oikeiden Topicien Erikoismies
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2256
  • Muoviämpäri
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T"
« Vastaus #1013 : 30.07.2018, 21:44:20 »
Minä kuvasin pätkän just tuolla suolenkin lippupisteellä kun menit ohi, näytti hetkellisesti olevan pitovaikuksia siinä mutkasta lähtiessä.

Portilta katsoessa näytti ensimmäiseen mutkaan ylämäkeen kääntyessä jarrutuksen ihan lopussa luisuvan kaikilla neljällä renkaalla. Voi olla että vain näytti.

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7586
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T"
« Vastaus #1014 : 30.07.2018, 22:42:23 »
Vähän ajokerrasta riippuen varikon jälkeen oli pientä luisuakin välillä. Hankookit antaa sivuttain jonkin verran periksikin, mutta ihmeen hyvältä ne tuntui.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa TPK1980

  • Hallituksen varajäsen - Pyykkääjä
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: -6026
  • RWGWGWARAHHHHWW RGGWRWRW
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T"
« Vastaus #1015 : 30.07.2018, 22:46:03 »
Vähän ajokerrasta riippuen varikon jälkeen oli pientä luisuakin välillä. Hankookit antaa sivuttain jonkin verran periksikin, mutta ihmeen hyvältä ne tuntui.
Ne Nankangin semit tuntui löysiltä?
Mitens Federal 595RSR? Mitä kokelin muutama vuosi sitten niin oli suhteellisen jämäkät rungoltaan, tiellä ajaessa urat tuntuivat erittäin hyvin :D
Toyo R888 ei taida enää saada oikeassa koossa?
E36 320i Taxi -92 -> Clio II ph. 2 1.4-16v -04 -> Clio II RS172 Ph. Quick -01 -> Mustikka -02 -> C70 B5204FS+AW50-42 -99 -> Varsovan liiton Arkkupakastin -16
Viestit saattavat sisältää huomattavia määriä sarkasmia!

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7586
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T"
« Vastaus #1016 : 30.07.2018, 23:11:35 »
Nankangit tuntui liian liukkailta. Edessähän oli Federalit kaatoon asti ja ne oli hyvät. Oikea puoli hankautui melkein puhki lokasuojankaarta vasten ja tuumasin kokeilla Nankangeja muttei ne ole yhtä hyvät. Federaleja tulee koko kierros seuraavaksi.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Paikalla Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 13505
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T"
« Vastaus #1017 : 31.07.2018, 08:25:57 »
Oishan se kiva nähdä miltä näytti ja kuulosti sillä kohtaa.
Kuvaaja huono enkä mitenkään muokannut videota... siinä het alussa 0:15... https://youtu.be/06aiWr_k76g kuvasin vissiin toisenkin pätkän... https://youtu.be/2Rq2eplDzFc
« Viimeksi muokattu: 31.07.2018, 08:27:47 kirjoittanut Ristus »
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.

Poissa TJA

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1043
  • www.vrcf.fi
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T"
« Vastaus #1018 : 31.07.2018, 08:52:12 »
On kyllä ihan "sairas laite" tämä  :o

Tuli Ahvenistolla katseltua radalla menoa, ei jää epäselväksi että menohaluja on  8)

Eikä kyllä tietäisi että on katollaan käynyt, ellei tiedä.

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7586
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T"
« Vastaus #1019 : 31.07.2018, 21:32:49 »
Ristus, sentään erottaa mikä auto on milloinkin menossa ;) Tuossa mutkassa taisi melkein joka kerralla takarenkaita vähän harmittaa, valitus on ainakin sen mukainen. Ensimmäisen videon lopulla on toinen ohiajo, josta kuulee pakoääniäkin kun renkaiden ääni ei peitä.

TJA, vielä kun kuski sais kaiken hyödyn irti ::)
Ainakin toisen kattokourun listan vaihtais mielellään siistimpään ja todennäköisesti talven aikana kattoa joutuu käsittelemään uudestaan, sekä hitsaamaan kaaret kiinni katon sivukoteloihin. Josko sais sauman pysymään paremmin piilossa.

Jos ei kovin suuria mullistuksia tule, niin syksymmällä voisi käydä Motoparkissa vielä uudemman kerran kiertämässä.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

 

Samppasport  Futurez