Autoracing  KL-varaosat

245 -90 Englantilainen potilas "B6284T", muut 245 puuhastelut ja D5

  • 1447 Vastauksia
  • 604045 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4108
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja 245 -88 "B6284T"
« Vastaus #585 : 07.03.2016, 22:40:10 »
Oho, epäonnistunut lämpökäsittely vai mikä lienee tolle tapahtunut.  >:(

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7587
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja 245 -88 "B6284T"
« Vastaus #586 : 09.03.2016, 00:28:31 »
Jotain semmosta varmaan. Uusi rengas pitäis olla tulollaan, kuin myös virheellisesti pakatun suuttimen tilalle oikea.

Töiden jälkeen nakersin kaaria. Putkitus ois pääpiirteittäin valmis, lisään varmaan poikkiputken takapyöränkotelojen väliin ja irrotuksen jälkeen saumat umpeen. Vinotuen kiinnitystä piti hetki miettiä ja ainoa "järkevä" vaihtoehto joka tuli mieleen, oli poteron tekeminen 5mm latasta pääkaaren ja sivuputken välille. Saatan tehdä vielä erikseen pultilla kiinnitettävän reunapalan, ettei putkenpää karkaile niin helposti jos sattuu pultti katkeamaan. Takaputket on kuitenkin tarkoitus saada yhtenä pakettina kiinni ja pois. Ja kuvat siis tuolla.
« Viimeksi muokattu: 09.03.2016, 00:31:33 kirjoittanut Lankku »
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Mjt

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 418
  • www.vrcf.fi
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja 245 -88 "B6284T"
« Vastaus #587 : 09.03.2016, 13:34:24 »
Tulikin viime lauantaina käytyä pikaisesti tätä vakoilemassa maalarin tiloissa. Tosi hyvältähän tuo maalipinta näytti mutta jos meinaa sitä vielä puunata niin nythän se kannattaa tehdä.
Kaarien takaputkien kiinnityksetkin on vankemman oloiset kuin tehdastekoisissa pulttikaarissa.

http://www.nettivaraosa.com/kilpa-autoilu/2185982

https://www.google.fi/search?q=cusco+roll+cages&biw=1600&bih=775&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0ahUKEwjm2_3qs7PLAhWHVxoKHXcACZ8QsAQINQ#tbm=isch&q=cusco+bolt+roll+cages&imgrc=fkQgqmq2LNwZhM%3A

Jossain kaarissa oli tehty tuollanen lisäosa takapyörän koteloiden väliin ja sen etupuolelta lähtee kaariputket eteenpäin. Varmaan vähän jäykistäisi rakennetta mutta aika paljon joutuisi tekemään reikiä koriin..
http://img.photobucket.com/albums/v219/volvot/sekal/kaaret_zpsjz3rfnyd.png

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7587
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja 245 -88 "B6284T"
« Vastaus #588 : 10.03.2016, 00:10:32 »
Tuon mallin poikkiputken lisätuennat ois jo aika paljon väliaikaisasennusta vaikeuttavia :P

En lisännyt edes sitä poikkiputkea kaareen pyöräkoteloiden väliin, helpottaa käsittelyä kun takaputkia ei tarvitse ottaa yhtenä palana pois. Ja tuskin putken puuttuminen vaikuttaa siihen miten hyvin tai huonosti toimivat kaatosuojana. Purin kaaret pois autosta(mahtuvat :D) ja hitsasin saumat umpeen. Imuroin lattiat ja maalasin hitsatut paikat epoksilla. Katselin, että takapenkin istuinosan korikiinnikkeiden kohdalta on pelti revennyt. Hitsattava ne takaisin kiinni.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7587
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja 245 -88 "B6284T"
« Vastaus #589 : 12.03.2016, 13:38:49 »
Torstaina maalasin irto-osia mustaksi, männärengas ja suutin tulivat. Eilen aloitin koneen kasaamisen ja se on enää sarjoja, asennusta ja nokkien ajoitusta vaille.

Kannen kanssa joutui operoimaan, kaksi imuventtiiliä ja viisi pakoventtiiliä vuoti eli läppäyshommiksi meni. Oli käynyt mujua välissä. Toisen imuventtiilin seetissä oli sen verran ikävä rantu, että ois tarvinnut hiomakonetta. Vaihdoin vanhasta kannesta tilalle. Yöllä mätin koko tekniikan remmiturbon kyytiin ja toin lähemmäs autoa.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7587
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja 245 -88 "B6284T"
« Vastaus #590 : 13.03.2016, 00:40:58 »
Hiljalleen edistyy.
Vetelin johtoja omille paikoilleen ja laitoin konehuoneeseen kiveniskuteippiä sinne tänne naarmujen estämiseksi. Laitoin kiinni pyyhkijänmoottorin, jarrutehostimen ja lukkopellin alle tulevan pystypalkin(mm. näihin tuli musta pinta). Palkin kiinnityspultit vaihdoin rosterisiin, kestää ainakin joku osa aikaa ::) Moottori ja voimansiirto ovat sijoillaan, hommia hidasti tunnilla painelaakerin ja kytkinhaarukan unohtuminen töihin :buck2: Turbosta otin kompurakotelon irti jos sen viimeinkin maalais. Ollut mielessä jo pitkään. Startilla pyörittelin öljynpaineet ja aika nopeasti nousikin. Se olikin oikeastaan päivän välitavoite.

Tuohon jamaan jäi:


Tarvinnee ostaa itsellekin kuvassa näkyvää paketointiin käytettävää "pahviteippiä". Hyvää asennussuojaa arkoihin paikkoihin. Jarrupääsylinteriä en maalannut ainakaan vielä. Täytyy tunnustella ensin uusilla jarruilla toimintaa ja sen jälkeen tehdä päätöksiä.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja 245 -88 "B6284T"
« Vastaus #591 : 13.03.2016, 10:17:12 »
On se vain ahtaan näköinen tuo 240:in konehuone tuolla kutosturbolla. Tuohon vielä imusarja yms.. :buck2:

Mitä tuo "suojapahviteippi" on? Näyttää ihan pakkausteipiltä, mutta se ainakin jättää rumat liimajäljet.

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7587
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja 245 -88 "B6284T"
« Vastaus #592 : 13.03.2016, 23:44:10 »
Yhtä tilavahan se on kuin ennenkin :)
Intertape 530 taitaa olla teipin malli. Ei jätä minkäänlaista liimajälkeä poistaessa.

Konehuoneessa on rojut pääpiirteittäin sisällä, jäähdytysnesteet sisällä, ensikäytöt tehty ja ensiöljyt vaihdettu. Ei vuotoja tai muutakaan ylimääräistä vielä.
Nokkien ajoitusta varten tein kasausvaiheessa päälikanteen kaksi reikää M10 kierteellä sillä ajatuksella, että niistä saa katsottua ajoituksen kohilleen. Aikani turasin, mutta nokka peittää niin suuren alan nostimesta, ettei pysty luotettavasti asettamaan kelloa kohalleen. Eli otettava vielä päälikansi pois ja vanhan kannen päälikannesta leikattava siivu, jolloin sitä voi käyttää nokkien pitimenä ajoituksen ajan. Lämpimäksikäytön ohessa hain hiljalleen nokkien asentoa, jossa kävis kelvollista joutokäyntiä. Nyt ei enää kovin kaukana ole, mutta tarkempi säätö tosiaan tehtävä päälikansi poistamalla.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa boost

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1054
  • Lensu Power Shop
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja 245 -88 "B6284T"
« Vastaus #593 : 14.03.2016, 08:13:37 »
Olihan tosta puhetta ;D
1/4 mile 257km/h(ZF  gs6-53dz)
Nopeampi kuin Timo.
Lensupowershop.fi

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7587
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja 245 -88 "B6284T"
« Vastaus #594 : 15.03.2016, 00:05:53 »
Niinhän siitä oli. Toiveissa oli pystyä mittaamaan nokkien asento ilman päälikannen avausta jos ja kun niitä tarvitsee säätää. Se vaatis isomman palan irrottamista ja sen patentin saaminen siistiksi sekä toimivaksi vaatii jo kohtuullisesti hommaa.

Kasaaminen jatkuu.
Laitoin oviin tiivisteet, maalasin B- ja C-pilarin mustat osat uudestaan puolikiiltävällä sekä samalla värillä ahtoputket ja kompurakotelon. Nekin palikat sijoitin konehuoneeseen omiin paikkoihinsa. Onpahan ainakin hetken aikaa siistin näköistä sillä osastolla.

Megan asetuksista muutin suuttimien avautumisen 2 squirts/alternating -> 1 squirt/simultaneous. Eivät ehtineet pienellä polttoaineentarpeella avautumaan kunnolla ja muutoksen myötä joutokäynti tasaantui hieman.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7587
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja 245 -88 "B6284T"
« Vastaus #595 : 20.03.2016, 22:15:56 »
Mitään ei ole tapahtunut edellisen päivityksen jälkeen ::)

Tiistaina laitoin takasivulasit paikoilleen, puuhailin vähän muuta ja aloitin konepellin hiontaa kiillotusta varten. Tuli siinä sitten esiin sellainen mukava seikka, että lakka on aivan pehmeää. Jäi naarmut paperilla pyyhkimisestäkin. Maalari sanoi alkuunsa, että pitäs viikossa olla lopullisesti kova(ei ollut siis käyttänyt kuin yhteen autoona aiemmin tätä lakkaa). Oli jutellut päivällä toisen maalarin kanssa ja se sanoi, ettei edes kahdessa kuukaudessa ole täyskova vaikka asettuukin. Oli sanonut myös, että kakkoshommiin soveltuu :buck2:

Ei muuta kuin pintaa hiomaan. Torstaina hioin kokonaan pintapuolen läpi 800 paperilla. Piti käyttää pienen epäkeskon papereita myös käsin paikkoja hioessa, normaali paperi meni välittömästi tukkoon. Sen verran pehmeää. Epäkeskon paperi kesti auki niin pitkään kunnes kului tarpeeksi. Perjantaina vedin vielä perään 1200 paperilla saman operaation. Sama homma siinäkin epäkeskon ja normaalin paperin tukkeutumisen suhteen.

Eilen ajoitin nokat pilkotulla vanhan kannen päälikannella. Eli päälikansi pois, toinen tilalle, ajoitus ja koppa kiinni. Imu tuli 2,1-2,2mm ja pako 1,8mm auki YKK:ssa. Aiemmin tehdyllä säätöyrityksellä imu oli hyvin lähelle, mutta pako ei niinkään. Käy edelleen aika rouheasti joutokäyntiä. Olisin kokeillut valkean vanhoilla suuttimia onko ongelma suuttimien isossa koossa ja hitaudessa, mutta onkin yksi suutin vissiin hieman eri paketissa. Tietysti ehdin jo purkamaan kamppeet irti ennen kuin huomasin ;D Meni se testaus ens viikolle. Sen turaamisen jälkeen peittelin tarvittavat paikat lakkausta varten.

Tänään koppa sai uuden eri lakan pintaan vaikka maalari ei varmasti lupaillutkaan. Äsken kävin repimässä teipit pois. Hiontavaiheessa konepellistä joutui roskan takia hiomaan yhden pienen kohdan läpi lakasta ja taisi mennä alkuperäiseen pintaan asti. Tottakai se ryppyili rajakohdista värimassan suihkaisusta ja siinä on nyt yksi kerros lakkaa ns. eristeenä uudelleenlakkausta varten. Muuten näyttää kaikkiaan paremmalta kuin aiemmin, mutta silti taidan kiillottaa vielä. Kuvia en viitsinyt ottaa, koska samaltahan se taas näyttää :P
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7587
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja 245 -88 "B6284T"
« Vastaus #596 : 23.03.2016, 23:06:23 »
Kampe ois hiljalleen kasassa, irti on lähinnä puskurit ja sisustasta pari osaa. Listat laitan vasta kunhan maalipinta on kiillotettu. Enkä ole ostanut uusia kiinnikkeitäkään niihin vielä. Konepellin hioin tasaiseksi eilen, uutta lakkausta odotellessa. Joutokäynnin suhteen ei muita ajatuksia ole enää kuin se, että noiden nokkien kanssa vakio imusarja ei toimis kunnolla. Joutunee testaamaan onko T6 imusarjalla yhtään parempi lopputulos. Tuskin menee edes päästöistä läpi tuollaisenaan.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7587
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja 245 -88 "B6284T"
« Vastaus #597 : 25.03.2016, 18:28:35 »
Puuhastelu on vaan jatkunut eilen ja tänään.

T6 imusarjan mallasin ylösalaisin paikoilleen ja tein takavetokaasuläpälle adapterin alumiinipalasta. Kaksi pultinreikää sai samaan linjaan alkuperäisten kanssa suurentamalla reikiä läppäkotelossa millillä. Imusarjastahan on kannen puoleinen laippa laikattu pois ja liitos kannen laipan kumiletkuihin kuten takavedossakin. Kaasuvaijerirullan joutuu sijoittamaan hieman epäsiististi bensakiskon päälle, koska läppä on paljon lähempänä moottoria. Tietysti vaijerirullalle ja bensanpaineensäätimelle täytyy tehdä tukijalatkin. Ahtoputkea täytyy muuttaa ettei kulje liian korkealla. Helpoin ois vaihtaa läpällä oleva letku suorasta 90 mutkaksi. Jarrutehostimen alipainetta varten suurensin tehostimen kohdilla olevan reiän sopivalle nipalle. Sain kierrätettyä letkun imusarjan ja koneen välistä sekä jarrupääsylinterin alta hieman piilossa tehostimelle. Sisälle ja hukkaportin ohjaukselle menevät letkut tarvinnevat jakotukin, ellen tee plenumiin lisää nipanpaikkoja.

Tältä siellä näyttää nyt:


Se tärkein asia eli joutokäynti on nyt vanhojen 1200cc suuttimien kanssa parasta tähän mennessä. Verrattuna takavetoimusarjaan on kaasuläpällä joutokäyntiä säätäessä jopa oikeasti hienosäädön mahdollisuus. Ja ennakkoa pystyi pienentämään myös. Aiemmin joko kävi mielellään yli 1200 tai yritti kyykätä. Ensin testasin 1600cc suuttimien kanssa, mutta ovat liian hitaat ja isot ainakin tälle sylinteritilavuudelle. Käynti oli aika rouheaa ja seos halusi heitellä aika reilustikin välillä kun suuttimet eivät ehtineet aukeamaan aina. Koeajomahdollisuutta odotellessa :nälkä:

Turvakaaret, vetokoukun ja muutamia muita maalasin samalla mustalla epoksilla kuin esim. jarrutehostimenkin. Nyt ei ole enää kovin montaa osaa maalaamatta.

Unohtui mainita aiemmin, että ovien lukot voitelin avauskahvojen asennuksen ja säädön yhteydessä. Eipä ole ennen auenneet tai menneet ovet kiinni noin kevyesti.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7587
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja 245 -88 "B6284T"
« Vastaus #598 : 26.03.2016, 22:22:01 »
Jälleen ollaan hieman lähempänä kokonaista autoa.
Kasailun lisäksi tein kaasuvaijerirullalle ja bensanpaineensäätimen kiinnikkeelle jalustat. Saipa taas menemään aikaa. Vaijerirullan jalustan etuosa kiinnittyy imusarjan välikannakseen ja siihen ois hitsautettava vastapuolelle palat, joihin tekee kierteet. Nyt on mutterilla ja niiden kanssa pelaaminen ei ole kovin optimaalinen ratkaisu. Jalustan joutuu irrottamaan jos haluaa irrottaa bensakiskon. Vaijerirullan jalustaa en maalannut vielä ja joutuu sen siistimäänkin. Maaliksi saa riittää sinkkispray kuten paineensäätimenjalustaankin. Ei erotu niin selvästi.
Pari kuvaa tuolla lopussa.

Mietityttää ovien alalistojen käsittely, nehän on kokonaan muovipintaisia ja eriasteisesti haalistuneita kuten aina. Maalaamista hieman vierastaisin niiden kohdalla ja pitäis värikin saada "oikein".
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Jambo

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2382
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja 245 -88 "B6284T"
« Vastaus #599 : 27.03.2016, 02:08:22 »
Mietityttää ovien alalistojen käsittely, nehän on kokonaan muovipintaisia ja eriasteisesti haalistuneita kuten aina. Maalaamista hieman vierastaisin niiden kohdalla ja pitäis värikin saada "oikein".

Koita kemialla. Iponen Renovaattoria mainostanu monesti enkä ihan turhan takia. Toki pesut kuluttaa, mutta alkuperäiseen loistoon se vetää...
Käyttiksenä - VW Caddy 1.6TDI '13
Pyhä lehmä - 740 B6284T/M90 '87
Ugly Duckling - 242 B230FT/GS6-37 '80
Winterbeater - 740 B5234T/GS6-37 ' 88 - Myyty

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron