Carcom Oy  Ateho

245 -90 Englantilainen potilas "B6284T", muut 245 puuhastelut ja D5

  • 1447 Vastauksia
  • 605061 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7595
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja 245 -88 "B6284T"
« Vastaus #780 : 28.11.2016, 23:03:15 »
Vaihdoin valkeaan paremmin tarraavat kumit alle ja tein viimeinkin vaihdevälinlyhentimen keppiin. Samalla tiukkasin kepin kuulan pesää sopivan kokoisella alumiinitiivisteellä. Niitähän ei toki voinut tehdä samalla kun laatikko oli irti ::) Ei vaan enää muistanut miten epämääräisen tuntuinen keppi on remmiturboon tai englantilaiseen verrattuna.

Kaikki voimansiirron ja moottorin tuennasta(oletetusti) tulleet melut ja tärinät hävisivät täysin levynvaihdon myötä. Paljon mukavampi ajella :sundaydriver:
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7595
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja 245 -88 "B6284T"
« Vastaus #781 : 04.12.2016, 21:57:02 »
Englantilainen kävi maalarin luona viikolla. Ei mitään ihmeempiä, viimeinkin korjattiin pari paikkaa josta jäi pintaväriä uupumaan maalauksen yhteydessä. Ei ole kovin suurella kiireellä tullut asiaa vietyä eteenpäin :P Samalla muutamaan kiveniskemään ja vastaavaan jälkeen maalitippa. Pesin ja kiillottelin hieman. Katoksessa seisoessa kuitenkin tulee aina sopivasti tuullessa hieman lunta ja vettä päälle, niin on keväällä edes hieman helpompi suorittaa puhdistusoperaatio jälleen. Pitäis vissiin tehdä jonkinlainen suoja katoksen suulle.

Maalarille sai vietyä kesärenkailla, mutta parin kilsan paluumatkaa varten piti eilen laittaa talvi-Polarikset alle kun ei meinannut päästä katoksesta liikkeelle. Paremmin sentään pitää vanteilla valmiiksi olleet ~14 vuotta vanhat nastarenkaat kuin kuluneet kesikset. Jossain vaiheessa ostettava kitkat jos tulee ajoa, nyt seisoo kuitenkin katoksessa. Etuvanteista piti kaapia painot pois, että mahtuivat pyörimään. Eipä siirtomatkalla kovin suuria nopeuksia tarvitse ajaa, niin ei ole juuri merkitystä painotuksella tai renkaillakaan.

Kesärenkaat joutuu uusimaan ensi kesäksi. Keväällä niillä vielä hetken ajaa. Hyvin ne pitää, mutta kuluvatkin jostain kumman syystä aika reippaasti ::) Edessä pintaa 5-5,5mm, takana vasemmassa 3-4mm ja oikeassa 4-4,5mm. Tiedä sitten miksi vasen rengas on kulunut enemmän. Pitänee kuluttaa takapyörät loppuun jossain sopivassa paikassa(?).
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa bolinder

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1470
  • www.vrcf.fi
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja 245 -88 "B6284T"
« Vastaus #782 : 07.12.2016, 22:05:56 »
Lainaus
Pitänee kuluttaa takapyörät loppuun jossain sopivassa paikassa(?)
video on kuulema pakollinen

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7595
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja 245 -88 "B6284T"
« Vastaus #783 : 07.12.2016, 22:28:08 »
Oishan niitä yrittänyt syksyllä Motoparkissa kuluttaa jos ois ollut kuivaa :P
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7595
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja 245 -88 "B6284T"
« Vastaus #784 : 16.01.2017, 20:38:49 »
Englantilaiseen ostin vähän aikaa sitten "uuden" vaihteiston. Myyjän mukaan ajettu noin 42tkm. Muuten ihan jees, mutta onkin uudemmalla kytkinakselilla eli silmälaakeri akselin sisällä. Tähän on "korjauksena" laakerin poistaminen ja korvaaminen tapilla, joka menee kampiakselissa olevaan silmälaakeriin. Se mikä mietityttää, on se, että käykö laatikoiden etupäät suoraan ristiin keskenään. Aikomus ois vain siirtää kopan etupää vanhasta uuteen, eikä ole tietoa onko tullut mitään muutoksia. Vaihtoehtoina on purkaa laatikko autosta ja testata onnistuuko tai myydä ja ostaa vanhemmalla akselilla oleva.

Valkeassa ilmaantui kopinaa takapäässä. Iskarien alahelat(uretaaniset) olivat väljistyneet. Polkaisin sinne tänään tilalle isommat holkit. Niitäkään ei tarvinnut kaukaa etsiä, miljoonalaatikosta vanhat etutukivarrentakahelan sisäholkit pari milliä lyhennettyinä.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7595
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja 245 -88 "B6284T"
« Vastaus #785 : 15.03.2017, 22:32:19 »
Vaikka aikaa on kulunut, niin englantilaista ei ole silti ainakaan vielä unohdettu. Tämän vuoden puolella tullut vaan pääasiassa hommattua lisää roinaa siihen.

Möin hommatun laatikon pois ja ostin tilalle enemmän ajetun jossa on samanlainen kytkinakseli kuin vanhassakin. Uutta tavaraa odottamassa asennusta kuluneiden tilalle on -765 SRE asetelma, Sparco Pro2000 jakkara kuskille ja taakse valmiiksi rengaspari 225/45/17 Hankook S1 evo 2. Saas nähdä miten käy vetopidon vanhoihin, kuvio on aivan erilainen. Nykyinen kuskinpenkki alkaa olemaan hieman epäsiistissä kunnossa ja saa siirtyä muualle. Muuta uutta osaa on englannista Juzin kanssa omien toiveiden mukaan tilatut pakolämpöanturit(nyt pitäisi olla kunnolliset) ja 2,5" cut out dp:hen. Cut outin laitan jonnekin koneen ja laatikon liitoskohdan tienoille. Täytyy yrittää suunnata siitä poistoputki siivosti ulospäin.

Turbo-osastolla taitaa tulla siirtyminen aikaisempaa vastaavaan, jotta saa paremman ajettavuuden radallekin. Eli suht samanlainen K31 kuin aiemminkin. 71 billett imu, noin 74-74,5mm pako, isommalla #20 pakopesällä ja T4 laipalla. Pesä oli portillinen, laikkasin ja hitsailin siitä kamppeet mäkeen. K31 hukkaportinkellon avautumispainetta testailin ja se vaikuttaisi olevan 1,9-2bar tienoilla. Meinasin soveltaa sen cut outiin.

Valkea puolestaan on seissyt jo jonkin aikaa niiltä jäljiltä kun siirsin siitä pakosarjan, turbon ja dp:n hopeaan 965:een ::)
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7595
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja 245 -88 "B6284T"
« Vastaus #786 : 27.03.2017, 00:12:05 »
Tulin kuitenkin siihen tulokseen, että valkeaa on tullut katseltua tarpeeksi pitkään ja se on nyt myynnissä rullaavana: https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=87635.0
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7595
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja 245 -88 "B6284T"
« Vastaus #787 : 17.04.2017, 00:14:31 »
Otinpa englantilaisen liikenteeseen, vaihdoin kesärenkaat alle ja kävin ajamassa paikkoja vetreiksi.

Aerodynamiikasta ja tarvittavista aeromuutoksista huippunopeutta ajatellen on ollut puhetta täällä viriosiossa ja turbobricsillä.

Tänään sain aikaiseksi aloittaa takadiffuusorin hahmottelun pellistä ja malli alkaa olemaan omasta mielestä sinnepäin. Tein puskurinrunkoon pultattavan kiinnikkeen, johon diffuusorin takareuna painetaan ja sen jälkeen kiinnitys etureunasta. Takaosan voi tietysti varmistaa vielä liimalla. Etureunan kiinnitystä ei vielä tullut sen kummemmin tehtyä ja pakoputken häntäkin pitää muuttaa suoraksi, jotta vasemman puolen saa mallattua. Diffuusorin evät on tehtävä muovista tai paksummasta alumiinista ja ruuvattava pellistä läpi. Tuollaisenaan taipuvat turhan herkästi vahingossakin.



Muut kuvat tuolla.
Kamera otti ja hajosi keskenkaiken, joutui puhelimella ottamaan loput.

Vetokoukku ja kuraläpät jää luonnollisesti paikoilleen. Olihan takaläpät kiinni viimeksikin maililla ::) Muuttaa vaan koukun rasian ja sen jalan irrotettaviksi.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7595
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T"
« Vastaus #788 : 23.04.2017, 01:49:33 »
Perjantaina laikkasin "uuden" turbon kompurakotelon kiertävän olakkeen pois, jossa oli hukkaportinkellolle paikkoja vaikka miten. Siinä saikin aikaa menemään paljon enemmän kuin tarpeeksi.

Eilen iltapäivällä aloitin turbon vaihdon. Muuttaa ei tarvinnut kuin dp:n alkupää, turbolta lähtevä ahtoputki, turbon laippa pakosarjaan ja runnereita siitä juuresta vähän. Öljynpaluuputkea piti tietysti hieman taivutella. Pakolämpöanturit laitoin samoihin paikkoihin joissa kiinalaiset olivat, porasin vaan nipoille isommat reiät. Dp:n muutos meni hieman pieleen. Mallatessa osat istuivat hyvin, mutta valmiina kaikki kunnolla kiristettynä oiskin saanut olla noin 5mm pidempi, ettei ota kiinni mihinkään. Aiemmin katselin, että turbon painelähtöön osuu 2,5" V-band aika lähelle ja laitoin sitten sellaisen ahtoputkeen ja liimaa väliin. Vaihdan vaan klemmarin vielä pikalukolla olevaan.

Ahtoputkimuutoksen myötä paisari ei tietenkään enää sovi paikalleen vakiolla jalalla, vaan pitäisi tehdä uusi.

Sen kummemmin kuvia ei tule otettua ennen kuin saa hommattua uuden kameran, tuossa nyt jonkinlainen:

« Viimeksi muokattu: 09.07.2017, 23:48:09 kirjoittanut Lankku »
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa siipiveikko

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 461
  • www.vrcf.fi
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T"
« Vastaus #789 : 23.04.2017, 12:24:32 »
KKK31 takaisin vai?
Vikakoodien lukua ja nollausta Kotkassa icarsoft 906 volvo-lukijalla.
S80 ja XC90 6-syl. vaihdelaatikkojen kunnostusta.

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7595
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T"
« Vastaus #790 : 23.04.2017, 16:42:27 »
Joo. Riittää siihen mitä tarvii ja herää paremmin. Tosin saattaa tarvita ahtopaineenohjauksen, ettei tule liikaa vääntöä.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa bolinder

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1470
  • www.vrcf.fi
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T"
« Vastaus #791 : 24.04.2017, 11:35:29 »
Lainaus
saattaa tarvita ahtopaineenohjauksen
Oletko minkälaista miettinyt, vai oletko vielä

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7595
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T"
« Vastaus #792 : 24.04.2017, 14:02:45 »
Megan lisälevyllä on kaikki valmiina, tarvitsee vaan sopiva solenoidi hommata.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7595
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T"
« Vastaus #793 : 29.04.2017, 22:16:16 »
Pääsin alulle takasiiven kanssa. Meinasin ensin tehdä kiinnityksen siten, että siipi puristetaan luukkuun kiinni reunoilta. Eli luukkuun ei tulisi mitään kiinteää paikkaa. Tein siivenmallin ja aikani ajatusta pyöriteltyä tulin siihen tulokseen, että taidan laittaa niittimutterit lasin yläpuolelle kiinnitystä varten. Voi käyttää niitä jos innostuu tekemään toisenlaisia siipiä/spoilereita.

Tuollainen aihio se on nyt:


Takareunan etäisyys lasista 29cm ja sivut kaartuvat keskelle. Mietin pitäiskö sen kuitenkin olla loivempi, mutta kokeillaan? Loput kuvat tuolla. Ei ole kärsinyt ostaa vielä uutta kameraa, joten kännykkälaadusta joutuu kärsimään toistaiseksi.
« Viimeksi muokattu: 09.07.2017, 23:43:49 kirjoittanut Lankku »
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T"
« Vastaus #794 : 29.04.2017, 22:19:57 »
Toivottavasti diffuusori kompensoi tuon mahdollisesti aiheuttaman upforcen...

Pelottava ajatus 300km/h ja "vain muutaman kilon" painoisesta takapäästä. :-X

 

KL-varaosat  Race.fi