Autodiagnoosi  Carcom Oy

245 -90 Englantilainen potilas "B6284T", muut 245 puuhastelut ja D5

  • 1447 Vastauksia
  • 603467 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa NordicR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 744
    • äRRä
Vs: 245 -90, Englantilainen potilas "B6284T"
« Vastaus #300 : 18.03.2015, 00:20:02 »
Härre god mitkä lukemat penkissä  -H- '

Seurantaan menee tämä projekti ja täytyy huomenna lueskella enemmän mitä kaikkea autolle oikein on tehty  S*
EX 740 x 3, S80, 960           
854 T-5R "immortal"
V70 D5 6v-man. Classic

Poissa boost

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1054
  • Lensu Power Shop
Vs: 245 -90, Englantilainen potilas "B6284T"
« Vastaus #301 : 18.03.2015, 09:59:35 »
Minä annan takuun ZF laatikolle että ei hajoa voimasta. Siis vain ja ainoastaan tälle kyseiselle laatikolle.  Eli senkun virität vapaasti, jos hajoaa, multa saa ilmaiseksi hajonneet osat tilalle...

Ja löytyy osat samantien.   
1/4 mile 257km/h(ZF  gs6-53dz)
Nopeampi kuin Timo.
Lensupowershop.fi

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7584
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90, Englantilainen potilas "B6284T"
« Vastaus #302 : 18.03.2015, 11:14:53 »
Mulla tuskin joutuu yhtä kovalle rääkille kuin sun käytössä, mutta kiitoksia tästä :) Ei tarvitse sen takia hommata varalaatikkoa kuten oon meinannut.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: 245 -90, Englantilainen potilas "B6284T"
« Vastaus #303 : 18.03.2015, 13:46:38 »
Lankun autoihin on tullut vuosien saatossa puolet lisää pyttyjä ja venttiilien määrä kolmin kertaistunut
Milloinkohan vaihteistot päivittyy viiveettömien vaihtojen maailmaan?
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa Wolvis

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2541
  • Iänenpainevammaane volovoimmeene
Vs: 245 -90, Englantilainen potilas "B6284T"
« Vastaus #304 : 18.03.2015, 14:41:21 »
Ajaahan ne ausseissakin paljon varttimailia 2 tai 3 vaihteisella laatikolla. Muttei menisi ohi niin näitä on aina kiva seurata :)
Pihakoristeena Lolvo V70 2.5T '97 -myyty-
Pommina Volvo V70 2.5 automaatti '99 -myyty-
Mazda 3 1.6 Touring Business '10
Toyota Avensis 1.8 Valvematic Linea Sol '12

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7584
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90, Englantilainen potilas "B6284T"
« Vastaus #305 : 18.03.2015, 21:38:41 »
Milloinkohan vaihteistot päivittyy viiveettömien vaihtojen maailmaan?
Sitten kun ei enää muuten kykene manuaalia käyttämään ::) Sitä odotellessa pitäs yks lotja muuttaa automaatista manuaaliksi...
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Paikalla sjos

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5879
Vs: 245 -90, Englantilainen potilas "B6284T"
« Vastaus #306 : 18.03.2015, 22:16:37 »
Lottovoittoa odotellessa, jos ja kun, niin ostan tämän pois  O0
Chrysler PT Cruiser :smoke:

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7584
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90, Englantilainen potilas "B6284T"
« Vastaus #307 : 04.04.2015, 13:49:18 »
Kahteen viikkoon ehtii kaikkea pientä tapahtua, "puklataan" nyt sitten kerralla senkin edestä.

Kaksi viikkoa sitten lauantaina meni kannentiiviste. Kiihdyttäessä alkoi rötäämään, eikä halunnut oikein pysyä käynnissä. Töissä samantien otin kannen pois ja kutosesta oli pettänyt tiiviste aika reilusti. Ja kaikissa muissa pytyissä alkavaa oiretta. Ihmekö tuo ettei oikein halunnut käydä kun puski kaikki nesteet pakoputkeen ::) Nyt oli hyvä, että tein pönttöihin vesireiät. Ei siinä muuta kuin muutama aste liikaa ennakkoa ollut. Oishan se varmaan pitänyt tajuta jo penkissä kun ennakon nosto kahdella asteella tiputti tehoa niin paljon. Lisäspekulointina ennakkoa ois varmaan pitänyt tiputtaa jo syksyllä isomman putkiston myötä, koska tehoa tuli sen myötä noin paljon lisää eli täytös sylinterissä parani.

Kansi kävi heti maanantaina oikaisussa varmuuden varalta, ei siinä oikein mitään oikaistavaa ollut kuitenkaan. Kannentiivisteen sain vasta keskiviikolle, ja laitoin silloin kasaan. Varatiiviste kun meni 745:een rempan yhteydessä. Jäähdytysjärjestelmää täyttäessä sai todeta, että syyläri vuotaa ilmeisesti oikeasta alanurkasta. Meni sitten sekin rikki samalla kertaa. Ehtihän se jo syksystä asti olla. En ois halunnukaan siirtää sitä 745:een. Kaikesta huolimatta käyttelin jonkin aikaa kun ei ihan lorottamalla vuotanut. Torstaina tarkastin nestetason, ei ollut paikallaan seistessä vuotanut yhtään, eikä vuotanut ajolenkilläkään selvästi. Ennen ajoa laitoin pesuaineet jäähdytysjärjestelmään. Mittasin puristuspaineet ajon jälkeen, 1. oli 13bar tuntumassa ja muut 14. Vaihdoin öljyt STP:n lisäaineen ja suodattimen kera, laskin nesteet pois sekä otin kennot keulilta päivitystä varten. Valontauspeltejä leikkelin cooleria varten ja väsäsin jonkinlaiset päätypalat sille. Lähdöt ylhäältä alaspäin ja pääty kapenee alaspäin mennessä. Irtaallaan syyläriä katsellessa tuli selväksi, että ehkä se oli kuitenkin päädyn välistä vuotanut, niin paljon painetta on järjestelmässä ollut.

Coolerin päätyjen hitsautusoperaation ensimmäinen osa oli viime viikon perjantaina ja tiistaina se tuli valmiiksi. 4" pakoputkimutkat ja V-bandit tulivat myös.

Eilen aamupäivän puolella aloittelin kennojen asennusta ja tänään ennen yhtä lopettelin. Vieläkin enemmän ois voinu nysvätä, mutta halusin ajaa kotiin tällä enkä 745:llä. Kaikki vesiletkut konehuoneeseen on nyt vaihdettu, sisäpuolella olevat lämppärinletkut vaihdan vielä. Madalsin etupalkkia niin paljon, että syyläri mahtuu paikoilleen. Korkin takia joutui konepellistä ottamaan siivun pois yhdestä vahvikereunasta. Kun ois huomannut kysyä saako samaa syyläriä korkittomana ei tarttis tehdä paisarin tilalle ylivuotosäiliötäkään. Ylävesiletku liittyi mukavasti samaan mutkaan jossa on mittaristonlämpöanturi. Laikkasin vain pois supisteosan joka oli vakiota letkua varten. Alavesiletkun väliin tein putkesta supisteen.

Tein molemmille kennoille ohjurit alapäähän latasta, palkin väliin roiskeläppäkumia ja ohjureihin päälle letkua. Jatkoin vakioita syylärinyläkiinnikkeitä tarpeellisen määrän ja niistä tuli ihan kelvolliset. Oikeanpuoleiseen joutui vaan tekemään mutkan korkin takia. Coolerille tein pidikkeen lukkopeltiä vasten. Lukkopelti löystyi oikeasta päästä aika paljon valontauspeltien leikkelyn takia ja sinne pitää tehdä tuenta. Vaihdoin lukkopellin ja valojenaluspellin välisen palkin vanhanmalliseen joka yltää etupalkin alle asti. Ois hiekkapuhallutettava ja maalattava jossain välissä. Ei pitäis enää nostella konepeltiä niin herkästi ilmavirran voimasta. Lisälukot nurkkiin on ollu mielessä joka tapauksessa. Coolerin ja kaasuläpän välinen ahtoputki tuli kokonaan uusi. Maalaan myös turbolta lähtevän mattamustaksi myöhemmin. Flektin voi joutua sijoittamaan etupuolelle, ei mahdu enää koneen ja syylärin väliin. Jos haluaa samaa volvolaista käyttää.

Kuvia: https://lankku.kuvat.fi/kuvat/245+GL+-90/Laitot+2015/

Se vähä mitä tuossa on tullut ajeltua, vaikuttaisi siltä että männänrenkaat ehtivät ottaa hieman itseensä nesteen poistumisen yhteydessä. Renkaat ei kalliit ole, mutta se työmäärä niiden vaihtamisen takia :( Huomenna pitäisi ajella hieman pidempi maantielenkki, näkee tilanteen öljynkulutuksen suhteen. Sytkäennakkoa tiputin paineilta pois. Seuraavaksi dp:n teko ja sen jälkeen penkkiin testaamaan mistä välistä rasahtaa.
« Viimeksi muokattu: 13.02.2020, 23:48:22 kirjoittanut Lankku »
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7584
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90, Englantilainen potilas "B6284T"
« Vastaus #308 : 04.04.2015, 20:34:44 »
Ottaen huomioon se, että boostilla on nokat isommilla asteilla ja pari milliä suuremmalla nostolla sekä reilusti pienempi puristussuhde. Sillä ~8,5; mulla 9,5. Vaikuttaa aika paljon koneen toimintaan ja teho/vääntölukemiin. Ei ollut pakopainemittausta käytössä penkissä, öljynsyönnistä paha sanoa mitään vielä. Ajanut kasauksen jälkeen alle 100km.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7584
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90, Englantilainen potilas "B6284T"
« Vastaus #309 : 04.04.2015, 20:42:37 »
Vakio kansipahvi on boostillakin. Ja taatusti on ollu rankemmassa testissä se kone jo moottoripenkissä kuin mulla tähän mennessä. Mutta liika ennakko on liikaa, saman se tekee lopulta oli bensaa tai E85:ttä.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4434
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: 245 -90, Englantilainen potilas "B6284T"
« Vastaus #310 : 05.04.2015, 14:27:20 »
Mutta liika ennakko on liikaa, saman se tekee lopulta oli bensaa tai E85:ttä.

Jep!  Omasta kokemuksesta voin vahvistaa tämän.

Wiinalla se nakutus on vain huomattavasti väkivaltaisempi tapahtuma kuin bensalla.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa boost

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1054
  • Lensu Power Shop
Vs: 245 -90, Englantilainen potilas "B6284T"
« Vastaus #311 : 05.04.2015, 16:08:18 »
Vakio pahvi mulla käytössä ollut aina kaikissa moottoreissa ja nakutukseen kaikki pahvit hajonneet. Tosin yhdestäkään tinakoneesta ei pahvia ole mennyt.

Joo siis mun tehokkain moottori on saanut sikaa jo jonkusen verran, moottoridyno oli sellainen koeponnistus kun säädettiin bensalle ja etanolille.  Ja tosiaan parisen kymmentä varttivetoa yms. Päälle.  Konetta ei ole avattu eikä avata ennen kuin jotain särkyy. Eli sokaton kranaatti on moottorihuoneessa:)   Pitäisiköhän tulpat vaihtaa ensi kaudelle:)

Minä koetan välttää korkeapuristeisia moottoreita, säästyy monelta harmilta.
1/4 mile 257km/h(ZF  gs6-53dz)
Nopeampi kuin Timo.
Lensupowershop.fi

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7584
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90, Englantilainen potilas "B6284T"
« Vastaus #312 : 05.04.2015, 19:26:43 »
Noin 560km maantieajoa suoritettu ja Fordin perä koukattu haltuun boostilta pikku muutoksesta. Seuraavaksi siirtyy Kuuranteelle poskilaakerien shimmaukseen. Sen jälkeen hiekkapuhallus ja maalaus. Samalla sain haltuun varakytkinlevyn.

Menomatkalla öljyä kului puolisen litraa ja ennen paluuta katsottuna huohotus oli vähentynyt jo hyvin normaaliin. Paluumatkalla öljyä ei enää kulunutkaan yhtään. Männänrenkaat asettuneet uudestaan?
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7584
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90, Englantilainen potilas "B6284T"
« Vastaus #313 : 11.04.2015, 00:54:54 »
Kuuranteelle oli tullut hieman kiireempiä moottorijuttuja, joten perän säätely jää itselle. Keskiviikkona kattelin ohjeita ja kasailin testin vuoksi. Ei kovin kauas enää jäänyt hammaskosketus, vaikka aika näppituntumalla tuli tehtyä. Poskilaakerien shimmit ulkopuolella, eikä murikan ja laakerin välissä. Mukavammanpuoleinen Volvon perään verrattuna. Coolerin ja kaasuläpän välinen ahtoputki jäi tehdessä vähän lyhyeksi ja jatkoin coolerinpäästä.

Paineilla toimivuutta testatessa tuli eteen sama ennakkoon liittyvä tilanne kuin oli aikaisemminkin. Eli pienemmällä ennakolla ei enää pystynyt käyttämään kuin 1,6bar painetta, eikä tuntunut aivan puhtaalta silloinkaan. Kaksi astetta lisää ennakkoa, ongelma poistui ja ainakin 1,8bar meni mukisematta. Onko tässä tilanne nyt se, että puolista tai muusta johtuen seos ei jaksa syttyä kuin vasta suuremmalla ennakolla, jolloin ollaan mahdollisesti ohi suurimman puristuspaineen. Samalla ennakkoa olisi jo mahdollisesti liikaa(?). Eli matalammalla ennakolla puristuspaine sylinterissä on suurempi, eikä vaan syty kunnolla. Tarmo_L:n kanssa asiaa puitiin, mutta se jäi spekuloinniksi. Etuvetopuolat vaihdan joka tapauksessa, samalla näkee poistuuko ongelma.

Dp:n teon aloitin töiden jälkeen. Purin vanhan pois, tein vähän arviota linjauksesta ja laikkasin palan pois takalattiasta. Putkiosuuden sain aika hyvälle mallille, puuttuu pari saumaa ja supistus pöntönpuoleiseen päähän. Pikku siivu otettava lattiasta lisää. Etupäähän sain V-bandit sijoitettua siten, että turbolta alas menevän pätkän saa nostettua ylös ilman muiden osien purkua. Ainakin niin pitkään kunnes saan tehtyä hukkaportin poistoputken. Laatikontukipalkin kohdalta lytistin enemmän kuin vanhalla putkella, jää enemmän pelivaraa. Turbolta lähtee noin 8-10cm pätkä 3,5" jonka jälkeen suurenee neljään. Voiko toimia rajoittavana tekijänä, vai onko mitään väliä? Ei voi heti suurentaa, koska turbon laippa on pulttiliitoksella.
« Viimeksi muokattu: 11.04.2015, 00:59:49 kirjoittanut Lankku »
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7971
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: 245 -90, Englantilainen potilas "B6284T"
« Vastaus #314 : 11.04.2015, 09:23:57 »
Kiva lukea näitä Lankun juttuja. Sulla on nyt siis kutoskoneen puolat paikoillaan ja epäilet niidet kapasiteettia.

 

Elekma  Autoracing