RallyBaron  Samppasport

245 -90 Englantilainen potilas "B6284T", muut 245 puuhastelut ja D5

  • 1447 Vastauksia
  • 603679 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa MjH

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 71
  • www.vrcf.fi
Vs: 245 -90, Englantilainen potilas "B6284T"
« Vastaus #315 : 11.04.2015, 09:42:30 »
Oon huomannu saman tyylisen ominaisuuden etanolilla. Joskus pienellä ennakolla kone "nakuttaa" hieman ainakin nakuantureiden mukaan ja sytytys myöhäistyy entisestään. Ennakkoa lisättäessä muutamalla asteella "nakutus" häviää ja menee puhtaammin. Vaatisiko etanoli reilusti ennakkoa syttyäkseen ja palaakseen kunnolla?
« Viimeksi muokattu: 11.04.2015, 09:51:59 kirjoittanut MjH »
850 T-5R

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7586
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90, Englantilainen potilas "B6284T"
« Vastaus #316 : 11.04.2015, 11:41:56 »
Recycle, niihän ne on takavetopuolat vielä.

Tilanne on kuitenkin ennakon suhteen se, että pelivaraa ei ole kuin viitisen astetta. Pienemmällä nyhtää\ei vedä ja siitä suuremmalla teho tippuu jo selvästi. Kun vertaa ennakkoa esimerkiksi boostin koneeseen, liikutaan huipputehon suhteen hyvin samoissa. Vaikka mulla puristuspaine käydessä on todennäköisesti suurempi ja sitämyöten pitäisi kestää vähemmän ennakkoa.

Tuli vasta nyt mieleen, että toisaalta puristuspaineeseen liittyvä teoria ei taida täysin pitää paikkaansa, koska pienellä ennakolla sama oire tulee jo pienelläkin paineella. "Mistä näistä tietää" ???
« Viimeksi muokattu: 11.04.2015, 23:32:23 kirjoittanut Lankku »
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Rusakko

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2996
  • Nautin autoni kulmikkaina ja naiseni kurvikkaana
    • Vesan Volvo-sivut
Vs: 245 -90, Englantilainen potilas "B6284T"
« Vastaus #317 : 11.04.2015, 12:19:17 »
Turbolta lähtee noin 8-10cm pätkä 3,5" jonka jälkeen suurenee neljään. Voiko toimia rajoittavana tekijänä, vai onko mitään väliä? Ei voi heti suurentaa, koska turbon laippa on pulttiliitoksella.
Pakopesään lyhkäset pinnapultit ja lähtis siitä laipalta tarpeeksi loivalla kartiolla 3,5" -> 4"? Vai kuinka ahdas se oikein on? ???
V70R FWD Manual -98,     V70R AWD Automatic -00,  740 B6304 Manual -87,      240 16v turbo Manual -88

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7586
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90, Englantilainen potilas "B6284T"
« Vastaus #318 : 11.04.2015, 12:23:58 »
Putki lähtee pienessä kulmassa heti laipalta. Jos putkea levittää hyvin pian, niin jää yksi pultti kiertämättä paikalleen. Tai mutteri jos ois pinnapultilla. Tietysti joku pienempikantainen, tai tekee pultista pienempikantaisen, mahtuisi olemaan. Juju on myös osin siinä, että V-band on ennen kuin putki lähtee laajenemaan ja se vaatii oman tilansa.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Rusakko

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2996
  • Nautin autoni kulmikkaina ja naiseni kurvikkaana
    • Vesan Volvo-sivut
Vs: 245 -90, Englantilainen potilas "B6284T"
« Vastaus #319 : 11.04.2015, 12:27:23 »
aivan. Tässä tuo oma väkerrys mikä on miniatyyri- kokoa :D (3"->3,5") Mut tuossa onkin v-panta heti kartion jälkeen
http://i126.photobucket.com/albums/p112/vesata/2013-04-14-838_zps602b0f15.jpg
V70R FWD Manual -98,     V70R AWD Automatic -00,  740 B6304 Manual -87,      240 16v turbo Manual -88

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7586
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90, Englantilainen potilas "B6284T"
« Vastaus #320 : 11.04.2015, 23:53:31 »
Tein dp:n valmiiksi ja takalattiaan palan. Purku-S80 tunnelin lämpösuojapellistä leikasin suikaleet putken kulkulinjalle ja ruuvasin kiinni. Hukkaportinpoistoputki puhaltaa toistaiseksi apparin etupyöräkoteloon, liitän sen dp:n alkukäyrään kyllä, mekkaloi vähän liikaa. Dp:n lähtö turbolta on kuitenkin sen verran rujon näköinen omaan silmään, että muutan sen vielä jossain vaiheessa laajenemaan suoraan laipalta ja laitan 4" V-bandin. Kattelin, että T6 suutimien suojalevy kävis hyvin suoraan. Kaikki muuten osuu kohilleen, mutta pitää poistaa kannesta pultinreikien vierestä pienet nystyrät joita käytetään vanhemmissa koneissa maaliittimien ohjureina.
Kuvat tuolla.

Laatikontukipalkin vois jossain vaiheessa varmaan maalata ::)
« Viimeksi muokattu: 13.02.2020, 23:49:05 kirjoittanut Lankku »
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7586
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90, Englantilainen potilas "B6284T"
« Vastaus #321 : 14.04.2015, 21:57:03 »
Viikonlopulla aloitin etuvetopuolamuutoksen ja eilen illalla Vauxia ja osin Xuppoa vaivaamalla kytkennätkin täysin kohilleen. Kolme uutta puolaa piti laittaa ja töiden jälkeen vaihdoin tänään vielä BCPR7ES:t.
Meni melkein hyvin sekin tulpanvaihto. Tulppa-avaimesta katkesi tulppaa aukastessa pultti toisesta päästä, jota en huomannut ennen kuin olin ottanut tulpat pois. Konetta pyörittämään rauhallisesti ja tunnustelemaan missä kohtaa vastustaa. Ei vaan saanut pienellä magneetilla millään osumaan kohalleen. Onneksi oli läppäriin kytkettävä tähystinkamera kulmapeilillä matkassa ja sain sillä katsottua pultinpään sijainnin sekä poimittua magneetilla kerrasta pois.

Tankki täyteen, ensimmäinen testiveto ja veti ns. niin kuin ei koskaan ennen. Nelosella paine näytti nousevan 2,1:een ja toimi nätisti kunnes kannentiiviste lasahti kerrasta ja jäähdytysnesteet haihtuivat jälleen höyrynä pakoputken kautta. Kolmosen tai nelosen kohdalta meni tällä kertaa. Taitaa olla kumminkin liian heikko sulake tähän hommaan. Ennakkoakin vähemmän kuin aiemmin. Arvioiden varaan jää oisko kestänyt esim. VHT copper gasketin kanssa. Seuraavaksi nostan koneen pois keulilta ja pistän osiksi.

Uutta kasausta ajatellen kannentiivisteen suhteen vaihtoehtoina rengasurat lohkoon ja sopivat renkaat tai kannentiivisteen etsiminen jostain.
Tarmo_L:n kanssa olikin puhetta, että joutuuko vaihtamaan reippaammat nokat väännön ja sylinteripaineen tiputtamiseksi jotta saa vakiotiivarin kestämään :D
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa TPK1980

  • Hallituksen varajäsen - Pyykkääjä
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: -6026
  • RWGWGWARAHHHHWW RGGWRWRW
Vs: 245 -90, Englantilainen potilas "B6284T"
« Vastaus #322 : 14.04.2015, 22:15:55 »
Viikonlopulla aloitin etuvetopuolamuutoksen ja eilen illalla Vauxia ja osin Xuppoa vaivaamalla kytkennätkin täysin kohilleen. Kolme uutta puolaa piti laittaa ja töiden jälkeen vaihdoin tänään vielä BCPR7ES:t.
Meni melkein hyvin sekin tulpanvaihto. Tulppa-avaimesta katkesi tulppaa aukastessa pultti toisesta päästä, jota en huomannut ennen kuin olin ottanut tulpat pois. Konetta pyörittämään rauhallisesti ja tunnustelemaan missä kohtaa vastustaa. Ei vaan saanut pienellä magneetilla millään osumaan kohalleen. Onneksi oli läppäriin kytkettävä tähystinkamera kulmapeilillä matkassa ja sain sillä katsottua pultinpään sijainnin sekä poimittua magneetilla kerrasta pois.

Tankki täyteen, ensimmäinen testiveto ja veti ns. niin kuin ei koskaan ennen. Nelosella paine näytti nousevan 2,1:een ja toimi nätisti kunnes kannentiiviste lasahti kerrasta ja jäähdytysnesteet haihtuivat jälleen höyrynä pakoputken kautta. Kolmosen tai nelosen kohdalta meni tällä kertaa. Taitaa olla kumminkin liian heikko sulake tähän hommaan. Ennakkoakin vähemmän kuin aiemmin. Arvioiden varaan jää oisko kestänyt esim. VHT copper gasketin kanssa. Seuraavaksi nostan koneen pois keulilta ja pistän osiksi.

Uutta kasausta ajatellen kannentiivisteen suhteen vaihtoehtoina rengasurat lohkoon ja sopivat renkaat tai kannentiivisteen etsiminen jostain.
Tarmo_L:n kanssa olikin puhetta, että joutuuko vaihtamaan reippaammat nokat väännön ja sylinteripaineen tiputtamiseksi jotta saa vakiotiivarin kestämään :D

Se on sitä motorsporttia!
E36 320i Taxi -92 -> Clio II ph. 2 1.4-16v -04 -> Clio II RS172 Ph. Quick -01 -> Mustikka -02 -> C70 B5204FS+AW50-42 -99 -> Varsovan liiton Arkkupakastin -16
Viestit saattavat sisältää huomattavia määriä sarkasmia!

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7586
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90, Englantilainen potilas "B6284T"
« Vastaus #323 : 14.04.2015, 22:51:09 »
On se ainakin tarkastettu, muistelisin että ois oikastukin.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7586
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90, Englantilainen potilas "B6284T"
« Vastaus #324 : 17.04.2015, 23:28:38 »
Töiden jälkeen otin tekniikan irti ja aukaisin koneen. Kannentiiviste oli mennyt, muttei tiivisteen takia. 4-5 pytyjen välissä pakopuolella olevalle pultille joutui laittamaan kierreholkin aiemmin ja aukaisuvaiheessa jo huomasi, että pultti on löysällä. Uudelleen kiinni kiertäessä ei ollut kunnon vastusta missään vaiheessa. Eli holkki on korkannut irti kannentiivisteenvaihdon jälkeen. Tuntui normaalilta viimeksi kiinni laittaessa. Viereiset pakopuolen pultit tuntuivat vähän nahkeilta kiertymään auki eli ehkä sielläkin on jotain hämminkiä. Lohko siis vaihtoon. Pultin/pulttien löystyminen johti siihen, että tiivisteen pettäessä neste pääsi öljynpaluukanavaan. Kunnon huttua olikin sitten.

Hyvään alkuun kun oli päässyt, otin männät pois ja nitkuttelin veiviä männässä jotta vähän sai tuntumaa onko tapinhelat miten loppu. Ei niissä ihmeempiä ja kiertokangenlaakeritkin näyttivät hyvältä. Sattuipa yksi mäntä/veivi käteen eripäin kuin muut, jolloin vastaan tuli jotain mitä en ois uskonut näkeväni. Halki molempien öljyruiskunkolojen keskeltä ylöspäin. Ja kaikissa männissä sama homma. Ei tarvii enää ihmetellä mistä hiljalleen koventuva naputus/kolkotus kylmänä on kuulunut viime aikoina. Lämpimällä koneella ollut aina hiljaisempi kuin täysin kylmänä. Viimeisen penkityksen jälkeen alkoi kuulumaan.

Tässä yksi, loput linkin takana.

Laakerikansien väärinpäin olosta ei kannata välittää, lätkin vaan yhteen.

Muuta selitystä en keksi kuin liian ohut seinämä. Kipanneet tarpeeksi pitkään pytyssä eestaas jolloin rasitus on murtanut kolojen kohdalta. Melkein hyvät Wisecot oli nämä. Nämähän ovat Flatlanderin ns. yksinoikeusmännät, en tiedä miten paljon muuten on eroa tinakoneisiin myytäviin Wisecoihin. Onko esim. teetetty ohuemmalla seinämällä eivätkä sen takia kestä(?). Mitään en ole kuullut monessa paikassa myynnissä olevista männistä jotka ovat perus 8,5 puristussuhteella. Jos niitä olisi mennyt, luulisi siitä olevan juttuakin.

Jo alunperin männät ostaessani päätin, että kun tämä kone hajoaa en tee enää toista samanlaista. Eli paluu vanhaan edessä. Tulipa onneksi turhaan tehtyä dp ja sytkäpäivitykset. "Ois pitänyt vaan avata koko paketti kun kannentiiviste meni." ::) Koska teho tippuu, niin vois vaihdella turbon takaisin HX40 Superiin ja myydä KKK:n sekä Fordin perän pois. Suurin hidaste on se, että vaihtoalakerta on vielä kiinni purkuautossa :buck2:

Juzi laittoi linkin eräälle mitsufoorumille jossa asiaa on jossain määrin puitu ja siellä syyksi epäiltiin männäntapin elämistä. Aiheuttaisi aikaa myöden männän murtumisen juurikin tällä tavalla ja lopulta mahdollisesti jopa palan irtoamisen. Ja löytyyhän noita juttuja haljenneista Wisecoista kun vähän ettii.
« Viimeksi muokattu: 13.02.2020, 23:50:11 kirjoittanut Lankku »
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa boost

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1054
  • Lensu Power Shop
Vs: 245 -90, Englantilainen potilas "B6284T"
« Vastaus #325 : 18.04.2015, 07:36:58 »
Tässä ongelmana on varmaan ollut se että Tinakoneen veivisuhde on 1.55  ja ajat paljon kadulla ja kylmäkäynnistyksiä tulee paljon, varsinkin pakkaskeleillä. 
Takomännän välys on 9 satkua - kymppi.   Eli se on pirun väljä sylinteriin, Jos helman tuenta on riittämätön tappaa mäntä itse itsensä.

Hx-40 on hieno ahdin tina kutosen kyljessä. Itsekkin 164:ssa käyttömukavuuden ja kaiken kestävyyden takia laitoin tuollaisen tälle kaudelle. Ja tosiaan vakio romut kestää todella hyvin sen antaman rääkin...   

Odotan innolla koska Amazonin kone alkaa naputtaa:)
« Viimeksi muokattu: 18.04.2015, 07:38:31 kirjoittanut boost »
1/4 mile 257km/h(ZF  gs6-53dz)
Nopeampi kuin Timo.
Lensupowershop.fi

Poissa ImportTuning

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 389
  • BBS & OZ Only
Vs: 245 -90, Englantilainen potilas "B6284T"
« Vastaus #326 : 18.04.2015, 08:57:35 »
No voihan helvatan helvata...näitä tämmösiä halpoja moottoririkkoja ei kyllä toivos kenellekkää (paitsi niille jotka ajaa lh:lla ni tulee se jossain vaiheessa varmasti) kyllä kannattas kysyä ja laittaa kuvaa sinne flatlanderille noista et miten tuo on mahdollista tai et onko niillä ollu aikasemmin mitään vastaavaa, mut aika hyvin ovat tehneet jos ovat ottaneet liian ohuella seinämällä nuo omat yksinoikeusmännät  :idiot2:

Mä voin ostaa ton kkk:n jos hinta on oikeesti sopiva sille  ;)

Nyt et kyllä luovuta ton suhteen vaan tilaat ne 8,5 rutulla olevat wisecot ja lyöt nippuun uudestaan....ei saa luovuttaa jos menee kaikki omat, lainatut, varastetut ja huijatut rahat se kuuluu tähän harrastukseen kyllähän sä sen tiedät  :buck2:
T-GUL 740R B284T+gs6-53dz, Volvo S40 Racecar, Golf mk2 GTI 16v, Käyttökulkine Volvo S60R AWD, Manual -04
Low is a lifestyle :D
Power was the only question, with the answer being ‘all the power you can get’.

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: 245 -90, Englantilainen potilas "B6284T"
« Vastaus #327 : 18.04.2015, 11:00:34 »
Mielenkiintoiset halkeamat. :o

Minäkin kannattaisin yhteydenottoa myyjälle, ettei ole matiraalivirhe. Öljykolojen kohdalta kun on mennyt, niin itselle tuli ensimmäisenä mieleen lämpörasitus ja halkeama. Olisiko moinen täysin poissuljettua?

Kun olisi kunnon tutkimuslaitteet, niin olisi mielenkiintoista kuvata ja tutkia nuo halkeamat. Siinähän selviäisi alkuperäinen syy (keinuminen vai lämpörasite).

Hieno prokkis silti! Uutta lohkoa vaan kehiin! Jos tinakuus ei innosta enään, niin tinakasi?

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7586
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90, Englantilainen potilas "B6284T"
« Vastaus #328 : 18.04.2015, 11:53:27 »
Flatlanderille laitoin mailia yöllä ja kuvalinkin, odotellaan vastausta.

Saatan ottaa 745:stä koneen ja laittaa varaosa-auton koneen sitten siihen. Ois tässä vaiheessa helpoin tapa päästä eteenpäin vähimmällä koneenaukasulla.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa bolinder

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1470
  • www.vrcf.fi
Vs: 245 -90, Englantilainen potilas "B6284T"
« Vastaus #329 : 18.04.2015, 12:32:37 »
Joo älä luovuta kyllä tämä tästä, nukut muutamat hyvät yöt niin unohtuu ikävät asiat taas.Aika loogiselta tuntuu tuon boostin kommenti että mäntä pääsee kylmänä "heiluu" kun välyttä on paljon, niin pikkuhiljaan väsyy. Koska eikö on yleistä että esilämmitetään  mm kilpa maailmassa missä käytetään matala mäntää, tai ainakin annetaan käydä tyhjää pitkään. Tosin tässä nyt ei o matala kuppia mutta mun pointti sama 

 

Futurez  Kulkukoira