Futurez  Kulkukoira

245 -90 Englantilainen potilas "B6284T", muut 245 puuhastelut ja D5

  • 1445 Vastauksia
  • 599254 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Paikalla Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7556
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90, Englantilainen potilas "B6284T"
« Vastaus #405 : 30.05.2015, 18:01:51 »
Rengaskontista tilasin, 105e/kpl.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: 245 -90, Englantilainen potilas "B6284T"
« Vastaus #406 : 30.05.2015, 20:48:11 »
...kunhan ei tarvitse kovin paljoa heittää rahaa hukkaan...

Uskallatko kertoa kanssa harrastajille mitä maksaa että saa tiiliskiven liikkumaan +300kmh maililla

Vai osaako joku/kukaan arvata?

-Minä aloitan: pakosti 5-numeroinen summa?
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa dometic

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 566
  • V70 D5 --- 240 B???
Vs: 245 -90, Englantilainen potilas "B6284T"
« Vastaus #407 : 31.05.2015, 01:13:52 »
15ke
Vikakoodien lukua Torquella Huittisissa.

Poissa Chall

  • Porilainen Oikeiden Topicien Erikoismies
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2256
  • Muoviämpäri
Vs: 245 -90, Englantilainen potilas "B6284T"
« Vastaus #408 : 31.05.2015, 01:48:10 »
Mulla on takana 225/55-17 Federal 595 SS kadulla ja tyytyväinen olen, pitoa löytyy hyvin.. Paitsi märällä :D

Poissa mikkeki

  • 315 km/h @ mile
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 257
  • www.vrcf.fi
Vs: 245 -90, Englantilainen potilas "B6284T"
« Vastaus #409 : 31.05.2015, 07:57:46 »
Iso peukku tälle.

On todella hienoa, että 300km/h clubiin tuli lisää oikeanlaista kalustoa.

Jos intoa piisaa niin olemme menossa halliin porukalla 2vkon kuluttua ja siellä taitais olla ajovuoroakin tyrkyllä. Toki voi sinne tulla ihan vaan renkaitakin potkimaan, kuten esim. itsekin joudun niin tekemään.
raw d

Poissa ImportTuning

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 389
  • BBS & OZ Only
Vs: 245 -90, Englantilainen potilas "B6284T"
« Vastaus #410 : 31.05.2015, 09:34:10 »
No varmasti kaikkineen mennyt jonkun 10-15ke mutta nyt kun kaikki tekisi kerrasta maaliin tyylillä niin varmasti pääsisi vähemmällä...ja niinhän se kaikilla menee että eka haetaan 400 sitten 500 ja lopuks 700hv joka stage maksaa rahaa aina päivityskohteista riippuen! Sekä tuntuu toisilla menevän kaikki kerrasta yleensä hyvin (lankulla siis) pois lukien wisecot ja toiset taas painii mitä tyhmempien asioiden kanssa useemman kesän  ;)
T-GUL 740R B284T+gs6-53dz, Volvo S40 Racecar, Golf mk2 GTI 16v, Käyttökulkine Volvo S60R AWD, Manual -04
Low is a lifestyle :D
Power was the only question, with the answer being ‘all the power you can get’.

Paikalla Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7556
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90, Englantilainen potilas "B6284T"
« Vastaus #411 : 31.05.2015, 16:30:38 »
Uskallatko kertoa kanssa harrastajille mitä maksaa että saa tiiliskiven liikkumaan +300kmh maililla

Vai osaako joku/kukaan arvata?

-Minä aloitan: pakosti 5-numeroinen summa?
Riippuu mitä laskee "pakolliseksi", pian 2-3 tonnia hinta tippuu jos jättää laskuista pois alustajuttuja, vanteet ja muita jotka pystyy halvemmallakin tekemään pelkästään mailia varten. Koko auto suoraan nykyiseen kuosiin tehtynä siinä 11-12keur. Taktiikka on säästää missä pystyy, äkkiä kulut kertautuu.

Iso peukku tälle.

On todella hienoa, että 300km/h clubiin tuli lisää oikeanlaista kalustoa.

Jos intoa piisaa niin olemme menossa halliin porukalla 2vkon kuluttua ja siellä taitais olla ajovuoroakin tyrkyllä. Toki voi sinne tulla ihan vaan renkaitakin potkimaan, kuten esim. itsekin joudun niin tekemään.
Vahinkoja sattuu :)

Halli kävi ohimennen mielessä, muttei oikein ole ideaa lähteä kokeilemaan josko kulkis sen kovempaa rajoitinta vasten. Tuskin tulee muuten lähdettyä.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa mikkeki

  • 315 km/h @ mile
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 257
  • www.vrcf.fi
Vs: 245 -90, Englantilainen potilas "B6284T"
« Vastaus #412 : 31.05.2015, 17:58:28 »
Lainaus
Halli kävi ohimennen mielessä, muttei oikein ole ideaa lähteä kokeilemaan josko kulkis sen kovempaa rajoitinta vasten. Tuskin tulee muuten lähdettyä
Limiitteriä ylemmäs 8)

Tai sit paikalle vaan pällistelemään esim. sitä että miten liikkuu maailman tehokkain tinanelonen...
raw d

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2067
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Vs: 245 -90, Englantilainen potilas "B6284T"
« Vastaus #413 : 01.06.2015, 00:41:49 »

Jokoha menisi 300kmh maililla?


En usko, että 240 muodoilla riittää vielä mailille. Tarttis varmaan 900hv tai yli.

Nätisti kulki vajaa tehosenakin.  :) O0 O0
V70 D5
850 T5
145 T5

Paikalla Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7556
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90, Englantilainen potilas "B6284T"
« Vastaus #414 : 07.06.2015, 18:40:01 »
"Mitään" ole viikolla saanut taas aikaiseksi.

Alkuviikosta vaihdoin kardaanin takaristikon Sprinterin heavy duty-niveleen. Aiemmin vaihdettu tarvike oli väljä jo 150km ajon jälkeen, ennen mailia V:> Irto kardaanin takapätkään hommasin molemmat uudet nivelet. Vaikka kumpikin takapätkä on rakenteeltaan sama(kaksi erikokoista putkea vulkanoitu yhteen), on toisessa isommat ristikot. Nyt kokonaan uusilla nivelillä hävisi voimansiirrosta melkein kaikki värinät joita aiemmin oli. Testiksi ostin Redlinen punaista nivel/laakerirasvaa. Etupätkään uusi ristikko vaihdettava myös, siinä on pieni välys.

Etujarrulevyt meni vaihtoon, oikeasta etulevystä oli epäilys jo talvella ja nyt uusilla paloilla(YellowStuff) tuli aivan selväksi. Oli niin kiero että koko auto ravistaa kovemmassa jarrutuksessa. Vakiot Brembot tilalle ja hyvin pelaa. Samalla tiukkasin toisen etupyöränlaakerin.

Federalit tulivat sopivasti perjantaina ja laitoin ne eilen vanteelle. Eilen alkuillasta aloitin etupään pohjan tasoitusjuttuja. Lisähuuli oli aiemmin vain poraruuveilla kiinni spoilerissa tukien lisäksi. Nyt tein peltisuikaleet spoilerinreunan päälle joihin hitsasin mutterit kiinni. Alapuolelta kiinnitys M6 pultilla. Jos huuli lähtee, lähtee spoilerikin ;D Tein keskelle isomman pellin, heppasin pienet kulmat yläpuolelle antamaan poikittaistukea(hitsit näkyy kuvissa). Reunoille pienemmät palat ja niiden alle vielä lätkät ilmanohjaimiksi pyörien eteen. Reunapellin ja sisälokarin väliin laitoin pienet palat, ettei kivet ja isommat roskat pääse peltien päälle. Olihan se yöllä valmis :idiot2: Jarrujen jäähdytykselle ois tehtävä rakennelmaan vielä ilmakanavat, siihen ei ollut enää intoa. Ja jatkoa ajatellen muutan kaikki mahdolliset harvakierteiset pultit läpipultiksi kiinteäksi hitsatulla vastamutterilla. Jos joskus sattuu pultti irtoamaan niin ei ole kenenkään renkaasta läpi.

Semmonen siitä tuli:

Ja muut kuvat täällä.

Tänään kävin vähän Motoparkissa testaamassa tuleeko siitä mitään. Taas melkein vuosi aikaa edelliskerrasta, semmosta härväämistähän se taas vähän oli. Mutta kotiin sieltä kuitenkin pääsi kuten oli mennytkin eli ajamalla. Ei oikein uskaltanut jättää jarrutuksia myöhälle ja osin sen takia varmaan jarrutkin aika pian lämpes. Toiselle kerralle otin keulasta pari ohjauspeltiä pois, muttei vaikuttanut se ainakaan jarruihin. Tarttis vaan ottaa lisää ajokierroksia että pääsis jälleen sinuiksi. Eikä pohjapeltien vaikutuksista suuremmissa nopeuksissa pystynyt oikein sanomaan sen suuremmin käytetyillä nopeuksilla. Pitäis saada +260 vauhtia, että tietäis onko eroa. Mutta onpa tehty nyt jatkoa varten.

Ensimmäisen kerran jälkeen nostin keulaa ja jäykistin etuiskareita 6 naksua, mutta silti tahtoi mutkissa tolpat kolistella kierroksen jälkeen. Ihan kuin rata ois tullut mutkissa epätasaisemmaksi viime vuodesta. Ei kovin montaa kierrosta kestänyt pito Nankangeissa lämpeämisen jälkeen vaikka toiselle kerralle tiputin painetta pois. Saattaa olla että oli vieläkin liikaa. Unohtui inframittari kotiin, mutta näyttivät ottaneen ihan tasaisesti. Federalit tuntuivat pelaavan edessä vielä hyvin.

Nätisti se kulkee vielä 1,5bar paineellakin ja vetää puhtaasti. Epäilys oli miten kone toimii ratakäytössä, mutta kyllä joka tilanteeseen sopiva vaihde löytyy jos vaan jaksaa hämmentää :) Tarttis vissiin radalle pari pykälää jäykemmät jouset keulaan ja jäykemmän etuvakaajan, vaikka 25mm. Mutta ei se tuollaisenaan mikään ratapeli kyllä ole. Ensimmäisellä vedolla ajelin yksin ja Racechrono näytti parhaaksi 1.46,3 ennen kuin takarenkaista lähti paras pito. Mutkissa missä sattuu ja hitaasti, suorilla vähän nopeammin.

Ulkoa lyhyt klippi mattijusin kuvaamana, alun luistelut vielä viileillä renkailla: https://youtu.be/oDWHorWC8Xo
Ensimmäisen kerran itekin kuulee vähän millainen se on ulkoa. Eihän tuo kovin pahalta vaikuta 8)

Jonkinlaista incaria tulee kunhan saan upattua.
« Viimeksi muokattu: 07.06.2015, 20:17:36 kirjoittanut Lankku »
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Paikalla Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7556
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90, Englantilainen potilas "B6284T"
« Vastaus #415 : 07.06.2015, 19:32:00 »
Ja siinä incar: https://youtu.be/vuG-BxreJHc
Ensin yksinajeluna nopein kierros, sen jälkeen kaveri kyydissä ja ulkoa kuvattu tilanne matkassa. Vähän joutui heittämään rattia, että mihin suuntaan lähetään ::)

Etutolppien kolistelukin oli onneksi vain pakoputki, joka kunnolla lämmettyään otti kiinni laatikontukipalkkiin. Ääni tuli vain niin sopivasti.
« Viimeksi muokattu: 07.06.2015, 20:20:04 kirjoittanut Lankku »
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa -jadi-

  • Hors d'âge
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1610
Vs: 245 -90, Englantilainen potilas "B6284T"
« Vastaus #416 : 07.06.2015, 20:27:18 »
Vähän kuin vanhassa Uncle Ben's riisi mainoksessa: irtonaista. ;)  O0
Lisäksi pakoäänet oli todella korvaan sopivat, radalla ohitetuksi tullessa ja radan varressa kuunnellessa.
-"Kyllä sä oot sitte kultane, kun järjestät ns. tuntemattomille uskomattoman hyvän mielen."
- KIITOS!
-----
Слава Україні!    https://www.youtube.com/watch?v=izquEYtqXZo

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2277
Vs: 245 -90, Englantilainen potilas "B6284T"
« Vastaus #417 : 07.06.2015, 20:58:47 »
Olisiko ideaa tehdä konepeltiin jonkinlaista ilmanpoistoratkaisua, että kuuma ilma pääsisi pois pannuhuoneesta lämmittämästä paikkoja ja aiheuttamasta nostetta etupäähän kovissa nopeuksissa?
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4104
Vs: 245 -90, Englantilainen potilas "B6284T"
« Vastaus #418 : 07.06.2015, 21:09:14 »
Eikös se ilma poistu tuolta takaa rintapeltiä myöten konehuoneesta mistä alunperinkin on suunniteltu?

Poissa bolinder

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1467
  • www.vrcf.fi
Vs: 245 -90, Englantilainen potilas "B6284T"
« Vastaus #419 : 07.06.2015, 21:16:37 »
Lainaus
Ei kovin montaa kierrosta kestänyt pito Nankangeissa lämpeämisen jälkeen vaikka toiselle kerralle tiputin painetta pois. Saattaa olla että oli vieläkin liikaa. Unohtui inframittari kotiin, mutta näyttivät ottaneen ihan tasaisesti. Federalit tuntuivat pelaavan edessä vielä hyvin.

kuulostaa tutulta maxsoprteissa (medium) häipyy pito 3-4 kierroksen jälkeen (kemora), ennen sitä todella makea pito. Oisko tämä semisliksien ominaisuus vai ???

Itse olen käyttänyt 1.8 bar kylmänä, nousee siihen 2.2-2.3

 

RallyBaron  Samppasport