Autodiagnoosi  Carcom Oy

245 -90 Englantilainen potilas "B6284T", muut 245 puuhastelut ja D5

  • 1447 Vastauksia
  • 603339 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7584
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90, Englantilainen potilas "B6284T"
« Vastaus #420 : 07.06.2015, 22:14:48 »
Kuinkas tuo pohjan pellitys vaikuttaa pannuhuoneen lämpötiloihin ?
Eiköhän se tilannetta paranna, koska lisähuulen myötä keulan kautta ei alle mene enää ilmaa läheskään niin paljoa kuin ennen. Tulee "tilaa" konehuoneessa olevalle ilmalle virrata pois eikä pakkaudu samalla tavalla kuten normaalisti. Ainakin ajatuksissa. Tasainen osuus puolestaan on sitä varten, että ilma ei tekisi pyörrettä keulan alle.


kuulostaa tutulta maxsoprteissa (medium) häipyy pito 3-4 kierroksen jälkeen (kemora), ennen sitä todella makea pito. Oisko tämä semisliksien ominaisuus vai ???

Itse olen käyttänyt 1.8 bar kylmänä, nousee siihen 2.2-2.3
Takana tosiaan on softit. Ajotyylikin varmasti vaikuttaa ja eehkä pienemmällä teholla ei antautuis niin helposti :P Mutta hieman liikaa painettakin on ollut itellä joten vaikuttaa taatusti.

Jotain pientä unohtui tottakai, uuden huohotinpurkin tein keulan pohjapeltien jälkeen. Rosterista meijeriputkea ja mustasta päädyt. Pohjassa tyhjennysroppu. Vielä laikata kupeisiin muutamia viiltoja, että saa laitettua loiskelevyjä. Isohan siitä tuli, mutta jos sattuu käymään hassusti, niin ei täyty heti. Kiinnityksen tekeminen kunnolla loppuun on listalla myös.


Keulan pellitykset purettu pois ja molemmat vannesarjat pesty molemmin puolin. Olihan jynssääminen.
« Viimeksi muokattu: 07.06.2015, 22:20:11 kirjoittanut Lankku »
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7584
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90, Englantilainen potilas "B6284T"
« Vastaus #421 : 10.06.2015, 21:33:44 »
Tuli verrattua vanhoja Racechronon kierrosaikoja Motoparkista nyt kierrettyihin ja käytännössä pelkän suoranopeuden kasvamisen myötä kierrosaika parani yli 3s. Ei paha :) Mutkissa kuitenkin oli muistikuvan perusteella selvästi rauhallisempi meno kuin aiemmin.

Tänään tein töiden jälkeen paremman tarkastuksen ratailun jäljiltä ja laskin keulaa takaisin alaspäin. Ei vuotoja, ei jäähdytysnestehukkaa tai muutakaan ihmeellistä. Moottoriöljyä kului hieman, mutta niin sitä meni mailin vedossakin. Muuten ajossa ei huku. Etupyöränlaakereita piti taas kiristää hieman, kohta vois päivittää saman paremman vaseliinin niihin kuin laitoin uusiin kardaaninristikoihin.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: 245 -90, Englantilainen potilas "B6284T"
« Vastaus #422 : 11.06.2015, 06:32:13 »
Eikös näissä tinamoteissa tupannut olemaan öljyn kanteen kerääntymis ongelmaa ja täten huohottimen kautta öljyn hukkaamista kierroksilla? Selittäisikö tuo sen rajumman ajon öljyhukan?

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7584
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90, Englantilainen potilas "B6284T"
« Vastaus #423 : 11.06.2015, 11:12:39 »
Voihan se osin siitäkin johtua. Todennäköisemmin kuitenkin puhaltaa sen verran läpi rankemmassa käytössä.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa lassii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1289
  • www.vrcf.fi
Vs: 245 -90, Englantilainen potilas "B6284T"
« Vastaus #424 : 11.06.2015, 17:52:05 »
Olisko siitä mitään hyötyy jos pellittäs koko pohjan niinku tuo etupää. Mitä nyt vähän noita "kilpa-autoja" nähny niin pohja koitetaan saada kovin tasaseks keinolla millä hyvänsä.
V70 TDI

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7584
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90, Englantilainen potilas "B6284T"
« Vastaus #425 : 03.07.2015, 22:33:31 »
Olisko siitä mitään hyötyy jos pellittäs koko pohjan niinku tuo etupää. Mitä nyt vähän noita "kilpa-autoja" nähny niin pohja koitetaan saada kovin tasaseks keinolla millä hyvänsä.
Taisin jossain kohtaa mainita, että lisää tulee.

Kesämiittiä varten tein pikku siivous-, puunaus- ja tarkastuskierroksen. Olikin ulkoisesti jo aika nuutuneen näköinen, tosin eipä tuota lakkapintaa pelasta enää kuin ylimaalaus tai perusteellinen käsittely. Turbon ja coolerin välinen ahtoputki on viimeinkin mattamusta kuten coolerin ja koneen välinen. DP laskeutui sen verran alaspäin Motoparkin ajoisssa, että otti kiinni laatikontukipalkkiin. Laitoin laatikonkumin, palkin ja runkopalkkien väliin ~4mm palikkaa.

Radalla tulee käytyä muutama kierros katurenkailla mikäli menee meluista läpi. Jos ei, niin sitten pitää ajella fiiliksen nimissä possujunassa.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Orlov

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1715
  • www.vrcf.fi
Vs: 245 -90, Englantilainen potilas "B6284T"
« Vastaus #426 : 04.07.2015, 18:08:59 »
Tämmönen tarttu filmille(tarttu siitä kyllä paljon muutakin filmille :D) mutta, tällä mennään :)



Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7584
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90, Englantilainen potilas "B6284T" ja 245 -88 "B6284T"
« Vastaus #427 : 05.07.2015, 18:33:40 »
Miittireissussa ei mitään ihmeellistä, ratailu jäi pariin possujunakierrokseen juurikin melun takia. Tulos 98dB. Matkaa kertyi noin 650km ja keskikulutus 13,3l/100km.

Lisälenkki tuli miitin jälkeen heitettyä kun haettiin ns. etelän tuliaisina NBM:n kanssa tälle uus kaveri, josta lisää myöhemmin. Pari kuvaa täällä.
« Viimeksi muokattu: 24.12.2015, 22:04:00 kirjoittanut Lankku »
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4108
Vs: 245 -90, Englantilainen potilas "B6284T"
« Vastaus #428 : 05.07.2015, 22:01:00 »
Mikäs se on tommosella käyttiksellä päästellä, vois olla epävarmaa jollain viritetyllä ajella pitempiä matkoja..

Jaaha löytypä hyvä peltinen yksilö, joku aavistus tulevasta tekniikasta jo on mutta katotaan sitten ajallaan olinko oikeessa  ;D

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7584
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja 245 -88 "B6284T"
« Vastaus #429 : 13.07.2015, 21:35:40 »
Mikäs se on tommosella käyttiksellä päästellä, vois olla epävarmaa jollain viritetyllä ajella pitempiä matkoja..

Jaaha löytypä hyvä peltinen yksilö, joku aavistus tulevasta tekniikasta jo on mutta katotaan sitten ajallaan olinko oikeessa  ;D
Joo, nää on vähän tämmösiä. Aina pitää olla ruuvaamassa lyhkäsilläkin matkoilla. Kesämiitin jälkeen tainnut tulla nyt vajaa 500km työmatkaa, vois vissiin kurkata pellin allekin vaihtelun vuoksi.
Otsikosta voitaneen jo todeta, että menikö valkean kanssa pieleen? Mahdollisuus on aika 50/50 :)

Ja otsikosta voidaan myös todeta, että laitoin valkean tähän samaan aiheeseen. Ei viitsi tehdä omaansa sille. Ja voisi samalla aloittaa sen osalta päivittämisen. Siitähän tulee enemmän käyttöautomainen ja englantilainen saa jäädä ns. leluksi :sundaydriver:

Viime viikolla valkea koki kunnon imuroinnin ja kurakaukaloiden pesun alkuunsa, väheni koiran lemu kohtuullisesti jo sillä. Sen lisäksi on saanut kevyttä pajotusta osakseen. Mm. katsastuksen uusintanäyttö edellisen omistajan jäljiltä(vuotava pakoputki ja takajarrujen tasapaino), uudet lyhennetyt etujouset 14,5mm langalla, takajousista 1,5 kierrosta pois, jarrujen ilmaus/nesteen vaihto, EBC RedStuff etupalat, uudet etulevyt, etupyöränlaakerit, YellowStuff takapalat ja kevyttä takasatulajumppaa, uretaanit etutukivarsiin, panhardiin ja reaktiotankoihin. Ja muuta mukavaa, kuten melkein katkenneen vasemman konepellinsaranan korjaushitsaus ja laitoin Geminit alle.

Vasen vähäruosteinen etutukivarsi piti heittää roskiin, koska edellisen omistajan aikaan etupyörällä oli kolhaistu parkkipaikalla tolppaan. Varsi pallon luota mutkalla, onneksi uusi tuli mukana. Molempien etutukivarren takahelojen sisäholkkien reikää piti suurentaa. Tönärimitalla 0,2mm ahdas. Sama oli muistaakseni englantilaisen kanssa samoilla Superflexin heloilla. Auton peräpää on taidettu tiputtaa joskus kynnyksen päältä alas, tankki on keskeltä rutussa. Täytyy ottaa anturipaketti irti ja koettaa työntää sisältä suorempaan.

Irralleen odottamaan jäivät insertit taka-akselin isoihin heloihin(siiheksi kunhan laitan töistä hyllystä NOS-helat), -765 asetelma, 2kpl 3" Simonsin ovaaleja pönttöjä, 3" rosteriputkea romikselta, jne. Tilaukseen lähti Rallyracelta kierros Gazeja vähän vakiota lyhyempinä. Ehdin ostamaan tätä varten -618 SRE:n, koska nurkissa on/oli edelleen englantilaiseen aikomani vakiosta muokattu vauhtipyörä. Tuli todettua, ettei se kyllä tule pitämään ja sen pitäisi lähteä nurkista lähiaikoina.

Laitoin alkuperäisen tekniikan ennakkoon myyntiin ja kone lähti suoraan moottorinosturin nokasta tänään toisen koneen tieltä. Mikäs sen parempaa puuhaa lomaviikolle. Konehuoneeseen on majoittumassa hopeaan 745:een remppaamani kone, joka vastaa aika pitkälti englantilaisen versiota. Peruskamaa eli 2,5l lohko, 3l kampura, T6 männät, 204hv nokat, H-profiilit, vakio imusarja, jonkinlainen pakosarja kunhan saan tehtyä ja näillä näkymin KKK K27. Oishan tuossa HX40 16 pesälläkin valittavissa jos siltä tuntuu ::) Kävin hakemassa lattaa moottorikiinnikkeitä varten ja profiilipalkkia laatikontukipalkiksi. Moottorikiinnikkeitä sain vähän alulle.

Siinä se makaa vasta tiputettuna. Konehuoneenkin "vois" pestä kun saa palikat paikoilleen.


Englantilaiseen tarvitsee vaihtaa uudet reaktiotankojen uretaanit. Yks on tursahtanut täysin halki nyt. Oli jo keväällä halkeilleet kaikki kun tein keskiholkkien päälle pellistä lisää paksuutta. Perjantaina töiden jälkeen vaihdoin taakse parempipintaiset kumit. Ei Polariksilla kaksi huonompaa kovin hyviä olleet tullessaankaan.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja 245 -88 "B6284T"
« Vastaus #430 : 13.07.2015, 22:15:51 »
:o

On tääkin ihan uskomatonta. "Mitäs teit tänään tallilla?" "En mitään ihmeempiä. Nakkasin yhdestä 245:stä tekniikan kuikkaan ja heitin sinne tinakoneen tilalle. Mites sulla?" "No niin noh :-["

:D Rupeet tekeen näitä siihen tahtiin että voit myydä niin halvalla että tälläsellä tyhmällä kasettikuskillakin on varaa ;D
No kun halvalla sai.

Poissa Chall

  • Porilainen Oikeiden Topicien Erikoismies
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2256
  • Muoviämpäri
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja 245 -88 "B6284T"
« Vastaus #431 : 13.07.2015, 22:31:06 »
Tää näyttää jo liian helpolle  :-[

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2067
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja 245 -88 "B6284T"
« Vastaus #432 : 14.07.2015, 13:49:00 »
Tää näyttää jo liian helpolle  :-[

Älä muuta virka. Täällä ei voi ku sivusta katsella kateellisena tuota motivaation määrää.
V70 D5
850 T5
145 T5

Poissa L4NDe

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 262
  • www.vrcf.fi
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja 245 -88 "B6284T"
« Vastaus #433 : 14.07.2015, 15:36:23 »
Ehkä naurahdin vähän omalle kädettömyydelleni lukiessani edellisiä viestejä.  :D Ehkä minäkin sitten joskus tulevaisuudessa nakkelen moottoreita autosta toiseen kun on oma talli ja vehkeet. Mielenkiinnolla jään odottamaan kuvia tästä käyttisprojektista.  O0

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7584
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja 245 -88 "B6284T"
« Vastaus #434 : 15.07.2015, 00:49:14 »
Pari kertaa kun harjottelee ensin, niin alkaa jossain määrin sujumaan ???

Moottorinkiinnikkeet ovat valmiit ja vaihteistontukipalkki pääosin. Sitten loppuikin lanka ja piti siirtyä muihin juttuihin. Laatikko jäi valeeseen koneen perään, jotta saa passattua muita osia kohilleen.

Laitoin englantilaisen vanhan coolerin. Eihän se iso ole, mutta sopii sen verran nätisti valopeltien väliin. Coolerin ja koneen välisen ahtoputken mallailin paikoilleen ja coolerilta turbolle menevä pätkä on coolerin päästä kuosissaan. Vielä ei ole tarvinnut hitsata yhtään saumaa ahtoputkistoon, käytössä englantilaisen ja 142:n vanhoja putkia :D Syyläri on takaisin paikallaan, sähköjä aloittelin ja muuta näperrystä. Meinasin ensin siirtää akun konttiin, mutta saa olla toistaiseksi omalla paikallaan. Saatan poistaa 960:n sähkökeskuksen käytöstä ja vetää johdotukset samaan tapaan rintapellistä läpi kuin englantilaisessa. Saa huomattavasti siistimmän.
Kuvia en vielä ottanut lisää.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo