Carcom Oy  Ateho

245 -90 Englantilainen potilas "B6284T", muut 245 puuhastelut ja D5

  • 1447 Vastauksia
  • 603674 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja 245 -88 "B6284T"
« Vastaus #435 : 15.07.2015, 06:19:17 »
Onkos tohon rosenlewiin (valkoinen) tarkoitus nyt tehdä tehokas, mutta taloudellinen moottori vrt. englantilainen, jossa taitaa olla huipputeho tavoitteena?

Vai molemmissta ~900hp mutta valkoisessa alkuperäinen ajokorkeus ja pölykapselit. :D

Poissa REX

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 133
  • www.vrcf.fi
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja 245 -88 "B6284T"
« Vastaus #436 : 15.07.2015, 09:08:50 »
..~900hp mutta valkoisessa alkuperäinen ajokorkeus ja pölykapselit. :D

Siinäpä jämäkkä ajatus.

Mihin käyttöön tämä valkoinen sitten tulisi? Talviautoksi jos Englantilainen on kesäkäyttis ja rata-auto?
240 Turbo ja... Golf ja Passatti

Poissa Konefriikki

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 297
  • www.vrcf.fi
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja 245 -88 "B6284T"
« Vastaus #437 : 15.07.2015, 10:18:17 »
Millä moottorinohjauksella valkoinen tulee?

Volvo 240DL -85 B200K+M45

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7586
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja 245 -88 "B6284T"
« Vastaus #438 : 16.07.2015, 01:04:45 »
Kai siitä jotain tehoa tulee, määrä ja luonne riippuu kumman edellä mainituista turboista laittaa. Näillä näkymin K27. Kulutusta tuskin kovin pieneksi saa valkean koneellakaan. Turbon puristussuhteesta ylöspäin ois kova, mutta tyydyttävä ennakon hiplaamiseen kuten englantilaisessa. Käyttömukavampi kumminkin alustaltaan. Vähemmän madallettu ja pehmeämmät jouset.

MS1 v2.2 tulee. Sama joka oli hopeassa 745:ssä eli englantilaisen vanha. Tottunut kutosiin.

Kävin ostamassa tarpeita ja siinäkin meni aikaa ihan riittämiin. Sain silti pakosarjan tehtyä ja muuta pientä kipinävahtia pidellessä eilisen puolella. Sarja on mallia sinnepäin, ei nätti ja melkein niin vähällä materiaalilla kuin suinkin. Tais mennä kahdeksan mutkaa. Tuolla pari mallauskuvan tapaista. K27 huulilla.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7586
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja 245 -88 "B6284T"
« Vastaus #439 : 17.07.2015, 00:34:08 »
Vähän meni muihin juttuihin aikaa, mutta valkea etenee sentään. Turbo paikallaan, sen öljynpainelinja, öljynpaluu ja laatikontukipalkki valmiit ja kiinni. Vauhtipyörä, kytkin ja laatikko kiinni, pakoputkisto alullaan ja sähkötkin edistyy. Pakosarjanpinnapultteja lyhensin helpottamaan sarjan kanssa puljaamista. Putkisto jäi vaiheeseen, koska muistin 3" mutkien määrän väärin. Jos niitä "huomenna" sais.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7586
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja 245 -88 "B6284T"
« Vastaus #440 : 18.07.2015, 11:55:45 »
Perjantaina kävin ostamassa 3" mutkia ja sitämyöten pakoputkisto on valmis hukkaportinpoistoputkea lukuunottamatta. Dp on osittain englantilaisen vanha. Etupönttö on 420 pitkä ja takana 500 eli samanlaiset kuin englantilaisessa alkujaan. Keppiteline ja vaihteensiirtovivusto paikallaan. 142:sta lainattu kardaaninetupätkä kiinni. Pikkasen jää lyhyeksi, muokkasin kardaanintukipalkkia sopivaksi. Vois vaihtaa pidemmän kun kohdalle osuu. Kytkinpolkimen muokkasin ja asensin purkuautosta otetut kytkinsylinterit ja linjan. Ilmaus jäi vielä vaiheeseen. Josko tänään sais käyntiin ja ajeltua ainakin työpaikan pihalla(?).
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7586
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja 245 -88 "B6284T"
« Vastaus #441 : 19.07.2015, 02:06:28 »
Ei ihan ehtinyt käynnistys eilisen puolelle, ei paljoa jäätykään tosin. Kaikenlaiseen aikaa meneekin.
Laatikontukipalkkiin tein pikku muutoksen antaen lisää tilaa pakoputkelle. Otin 6-ovisesta tehostimenpumpun ja laitoin irtaallaan olleet linjat käyttöön. Tein turbon ja coolerin välisen ahtoputken sekä muutin coolerin ja koneen välisen putken eri linjaukselle. Jätin 960 konehuoneen sähkökeskuksen olemaan toistaiseksi ja vedin johtosarjan rintapellistä läpi kaasu- ja jarrupolkimien välistä. Poistin alkuperäiset lambda-anturien sekä automaatin johdonpätkät liittimineen moottorinjohtosarjasta.

Kytkin ei tunnu kovin mielellään ilmautuvan. Otti kyllä aivan pohjasta purkuautossakin, oisko sitten oletettavasti +500tkm ajettu pääsylinteri jo väsähtänyt. Pääsylinteri tuntui muutenkin toiminnaltaan hieman hassulta, koska ei anna painaa työsylinteriä ns. nolla-asentoa enempää sisään, eikä nipastakaan saa painettua. Nipan avaamalla valuu vapaasti. Oisko joku tiiviste nyrjähtänyt. Kateltava sitä päivällä, vaihdettava vaikka 6-ovisesta jos ei muuten toimi. Muuta ei oikein koeajokunnosta enää puutukaan.

Kuvia pari lisää tuolla taas.
Miten niin täys konehuone, tuohon vielä ilmanputsari jotenkin fiksusti :buck2:
« Viimeksi muokattu: 19.07.2015, 02:10:50 kirjoittanut Lankku »
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8917
  • Teiden tukko
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja 245 -88 "B6284T"
« Vastaus #442 : 19.07.2015, 10:44:55 »
Mulla korkkas pääsylinteri viimekesänä kesälomareissulla 600 km:n päässä kotoa. Volvoharrastajat pelasti pulaan jääneen lomalaisen jotta matka pääsi jatkumaan. Pääsylinteri löytyi purkuautosta ja avuliaat harrastajat vielä vaihtoivatkin sen.  S* Kytkin ilmattiin ja irrotus kohta jäi aivan lattiaan kiinni. Kotimatkalla vaihteet meni vaihtelevalla menestyksellä päälle. Lähellä kotia, rupesi vaihteet menemään kunnolla päälle ja irrotuskohtakin olemaan lähempänä normaalia.

Itse näkisin, jos kytkinnylipäätään irrottaa, se kyllä paranee kilometrien myötä.
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa Rusakko

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2996
  • Nautin autoni kulmikkaina ja naiseni kurvikkaana
    • Vesan Volvo-sivut
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja 245 -88 "B6284T"
« Vastaus #443 : 19.07.2015, 13:20:22 »
Siellä onkin lankulla tuttu "mallausahdin" paikoillaan :D O0
http://i126.photobucket.com/albums/p112/vesata/2015-03-26%2008.00.08_zpsdcmev9iq.jpg
« Viimeksi muokattu: 19.07.2015, 13:36:59 kirjoittanut Rusakko »
V70R FWD Manual -98,     V70R AWD Automatic -00,  740 B6304 Manual -87,      240 16v turbo Manual -88

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7586
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja 245 -88 "B6284T"
« Vastaus #444 : 19.07.2015, 18:14:28 »
Turbo 242, sehän siinä on kun ei edes irrottanut.

Rusakko, jaa se on ehtiny sielläkin jo käydä. Tässä tuli ihan käyttöönkin asti tosin.

Vaihdoin kytkimenpääsylinterin 6-ovisesta ja jo alkoi irrottamaan. Laitoin ilmanputsarin kiinni(pienehkö K&N), vaihdoin syylärin ylivuotoletkun pidemmäksi kiertämään ilmanputsarin, asensin saman AEM:n laajakaistan joka oli hopeassa 745:ssäkin ja näpräsin muuta pientä. Äkkiä siinäkin jokunen tunti vierähti. Ja koeajo suoritettu työpaikan pihalla. Huomenna töiden jälkeen vaihdan ensihätään T6 suuttimet, jotta voi edes hieman ajatella kiihdyttämistä.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Masa71

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 211
  • www.vrcf.fi
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja 245 -88 "B6284T"
« Vastaus #445 : 20.07.2015, 08:46:10 »
Ootko käyttäny kytkimessä jotain  "race" jarrunestettä, voivat tehdä hassuja juttuja vanhoille kumeille?

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7586
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja 245 -88 "B6284T"
« Vastaus #446 : 20.07.2015, 11:22:41 »
Aina tavallista Dot 4 nestettä. Sylinterit oli irtaallaankin erilaisen tuntuiset.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7586
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja 245 -88 "B6284T"
« Vastaus #447 : 20.07.2015, 21:10:50 »
Valkea kotiutettu ensimmäisen kerran.

Vaihdoin T6 suuttimet paikalleen ja niihin uudet alemmat o-renkaat. Kattelin paikkoja vähän uudestaan läpi, kävin tankilla ja pienellä koeajolenkillä ennen kotiinlähtöä. Hukkaportissa oli tuplajouset, kasatessa otin toisen pois ja nyt aukeaa 0,5bar paineella joka on ihan sopivasti. Yläpuolisen ohjauksen laitan käyttöön kunhan isommat suuttimet löytyy. Mukavan hiljainen ajella englantilaisen jäljiltä. Mitä nyt hukkaportinpoistoputken puuttuminen aiheuttaa ylimääräistä mekkalaa. Senkin pitäisi poistua huomenna töiden jälkeen. Konttiin laitan verhoilujen väliin lisäeristystä poistamaan rengasmelua.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7586
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja 245 -88 "B6284T"
« Vastaus #448 : 21.07.2015, 22:38:13 »
Valkean hukkaportinpoistoputki tehty ja liitetty dp:n valmiiseen tynkään. Tulipa mukavan hiljainen kiihdytyksissä. Vaihdoin sisään Valvoline VR1 10W-60 eli samat kuin englantilaisessa ja laitoin 142:sta jääneen Autometerin ahtomittarin. Vasen alapallo on väljä, eipä tullut huomattua aiemmin.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7586
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja 245 -88 "B6284T"
« Vastaus #449 : 23.07.2015, 21:53:27 »
Vaihdoin valkeaan eilen vasemman alapallon ja tänään oikeaan etusatulaan kumisarjan. Oli kostea kumien välistä kun paloja vaihtaessa painelin sisään. Tuli kumisarjan mukana uudet ilmanipat ja asennusrasvakin. Enpä muista ennen nähneeni. Takaposkiin laitoin jäljellä olleet STP Black Goldit ja muuten Silent Coatia. Pari kerrosta molempia ja vähän varapyörän peitelpaneeliin myös. Lisää sitten kunhan puran verhoiluja akun siirron takia. Virtatarpeet siihen hommaan on jo hankittu.

Englantilaiseen vaihdoin reaktiotankojen helat. Huonoin vanhoista:


Sääennusteita katellu sunnuntaille. Radalle.com ois Motoparkissa ja meinasin jos ois käynyt molemmilla ottamassa muutaman kevyen varttimailivedon, mutta vähän huonolle näyttää sään suhteen.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy