Kulkukoira  Proturbo

245 -90 Englantilainen potilas "B6284T", muut 245 puuhastelut ja D5

  • 1446 Vastauksia
  • 602177 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7579
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja 245 -88 "B6284T"
« Vastaus #465 : 13.08.2015, 23:44:52 »
Maanantaina ja tiistaina purin töiden jälkeen varaosa-960:stä tekniikan pois siinä toiveissa, että siitä sais lohkon valkeaan. Meinasin koota toisen koneen mahdollisimman valmiiksi, ettei tarttis kuin vaihtaa. Pytyt oli kuitenkin niin väljät, että kampesin koko alakerran romulavalle sen jälkeen kun olin ottanut säästettävät osat talteen. Huima ero suht saman verran ajetuissa lohkoissa. Viimeksi ~350tkm ajettuun kannentiivistettä vaihtaessa tuli kateltua, ettei pytyissä ollut käytännössä mitään rappua.
Ajatus nurkissa olevan hyvän 3l alakerran käyttämisestä oli kasvaa jo toteutukseksi, mutta tuumasin kuitenkin katsoa tilanteen loppuun, avata koneen ensin ja päättää vasta sitten.

Meinasin ottaa valkeasta tänään töiden jälkeen vain kannen irti jotta voi todeta sylinterien kunnon, mutta purinkin paketin pois ja avasin koneen irtaallaan. Mitään kummempaa ei pytyissä näkynyt, kolmosen männän päällä öljyä kuten oli jo pari viikkoa sitten. Kk-laakerit edelleen kunnossa ja kolmosesta rengasväli halki. Erillinen huohotinpurkki oli letkulähtöjä myöten asti täynnä öljyä, kumma että puski penkissä pihalle :D

Sitä en tiedä, että onko tuo englantilaisen "alkuperäinen" mäntä vai yksi kolmesta vaihdetusta. Silloinhan siinä kone oli auki yhden rengasvälin hajottua megan tilttailun takia. Voisi olettaa ensimmäistä ja silloin ei olisi niin yllättävää, koska olisi jo kokenut kovia. On voinut olla jo valmiiksi murtunut kun alkuvuodesta hopeaan 745:een mätin koneen nippuun. Siinä ei paljoa ehtinyt rengasvälejä tarkemmin katselemaan. Kuitenkin moottorijarrun jälkeinen pössyttely tuli ilmi vasta valkeaan asentamisen jälkeen. Kumma ettei 745:ssä näkynyt.

Huomenna valmistelua ja lauantaina pitäis olla "toimitus" T6 männille jotta pääsee jatkamaan.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7579
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja 245 -88 "B6284T"
« Vastaus #466 : 17.08.2015, 19:44:50 »
Lauantaina sain boostilta männät haltuun, koneen nippuun ja keulille. Kaikenlaiseen nysväämiseen meni ylimääräistä aikaa ja sunnuntaina ei oikein edes ehtinyt kunnolla, mutta jotain silti. Hx40:n vaihdoin paikoilleen, ensin kuitenkin käytin pesiä pois ja vaihdoin Veksiltä tulleen #19 pakopesän. Hukkaportin valut ja muut sai laikkaa, ettei tarvinnut muuttaa pakosarjaa. Iskaritorniin joutui pienen kolon tekemään kuminuijalla.

Tänään laitoin syylärin paikoilleen, käytin ensiöljyllä lämpimäksi sekä vaihdoin uudet sisään. Lisäksi pientä koeajelua suoritettu. Ei ainakaan savuta moottorijarrun jälkeen enää ja pelaa aika normaalin oloisesti.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa o-pp

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 77
  • www.vrcf.fi
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja 245 -88 "B6284T"
« Vastaus #467 : 17.08.2015, 22:45:55 »
Sun k27 on siis t4-laipalla? Mitkä siipikoot siinä olikaan? En halua muokata omaa t3-pakosarjaa heti eli jotain 50/50 siivillä olevaa, toisinsanoen vähän 19T isompaa pitäisi alkaa katselmaan.

Mitä pidät normaalina vedenlämpönä kruisaillessa näinä lämpiminä päivinä?
« Viimeksi muokattu: 17.08.2015, 22:47:45 kirjoittanut o-pp »

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7579
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja 245 -88 "B6284T"
« Vastaus #468 : 17.08.2015, 23:18:56 »
K27 on hieman omanlaisella laipallaan, sai käymään T4 laippaan pultinreikien kanssa pelaamalla. Siipikokoja en äkkiseltään muista.

Englantilaisessa pysyy kaupungissa kuumallakin säällä siinä 95 tuntumassa, valkeassa just sadan alapuolella.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7579
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja 245 -88 "B6284T"
« Vastaus #469 : 18.08.2015, 00:49:54 »
Ookko kokeillu termareita vaihtaa päikseen, jos olis heittoa tarkkuudessa ?
Vaihdoinpa BCPR7ES tulpat ja termarin. Kärkiväli 0,55:een ja nyt kärsii 1,6-1,7bar ahtaa ainakin. Enempää en meinannutkaan. Termarin vaihto ei tiputtanut lämpöjä kuin kaksi astetta, joka on termareiden ero.
Termarilla ei ollut vaikutusta siihen, että paikallaan nostaa mielellään hyvin nopeasti lämpöjä. Lämpöanturin unohdin vaihtaa konetta kasatessa josko se tekisi eroa.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7579
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja 245 -88 "B6284T"
« Vastaus #470 : 24.08.2015, 22:28:29 »
Torstaina vaihdoin valkeaan taas sisään Valvolinet. Katotaan miten pitkään näillä pääsee ajamaan ???

Perjantaina ei ihmeempiä. Varasin valkealle muutoskatsastusajan kahden viikon päähän sekä ostin -93 245:n osiksi. B230FD:llä eli saastelaitteet ja kaikki. Sinisellä sisustalla, valkeaan siitä siirsin jo niskatuellisen takapenkin ja pikkuratin. Muita siirrettäviä ovat ainakin kierroslukumittari mittaristoon, koirakalteri, taka-akseli 3,54 välityksellä ja mahdollisesti etupenkit sekä sähkölasit ja -peilit. Paikallaan oleva perä on 3,73, eli ei oikein riitä mailia ajatellen maltillisilla kierroksilla. Englantilaiseen siirtyy tippalistat oviin. Nykyisistä on tiivisteet täysin halkeilleet.

Tänään otin valkeasta tankkianturipaketin irti, vielä ei olleet lähdöt hapertuneet olemattomiin, ja tyrkkäsin tankin pohjan takaisin suoremmaksi. Saattoi siihen tulla tosin muutama kuhmu puolestaan. Siirtopumppu lienee loppu, pyöri suoralla virralla testatessa ja takaisinasennuksen jälkeen pääpumppu oli ihan hiljaa muutaman käynnistyskerran. Sen jälkeen alkoi sama pieni valitus kuin ennen anturipaketin aukaisua. Vasemman konepellinsaranan irrotin ja muutin viimeinkin korjaushitsauksen jäljiltä vinoon jääneen varren. Nyt sai konepellin jopa oikeaan asentoon.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7579
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja 245 -88 "B6284T"
« Vastaus #471 : 25.08.2015, 20:58:27 »
Tänään ei valkeaan muuta kuin vuoroaan odottanut puolien johtojen uusintaa koneen päältä, koirakalterin asennus ja E85:ttä tankkiin. Sytkäkartta on hyvin pitkälti sama kuin englantilaisessa. 15l jäi vielä bensaa tankkiin, pitää ajella niitä pois ja täydentää lisää myöhemmin. Ois se tankkipumppukin uusittava ennen enempiä polkemisia.

Miettinyt oisko pienellä kilpa-akulla virkaa arkikäytössä. Ei tarttis siirtää akkua konttiin ja sen päälle lisätä painoa kaapelien muodossa.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja 245 -88 "B6284T"
« Vastaus #472 : 25.08.2015, 21:02:27 »
Tuttu taisi joskus päivän/pari ajella semmosella "kolmeputkisella" kilpa-akulla (piäni kuin piru) kun auton oma akku hyytyi.

Jaksoi se sytyttää volvon 3l kutosen tulille. Ei se varmaan kovin kauaa olisi pyörittänyt, mutta melko vinhaa vauhtia starttas vrt. normaali akku.

Poissa 240masentaa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 89
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja 245 -88 "B6284T"
« Vastaus #473 : 25.08.2015, 23:17:46 »
Joku tyyris ja pieni optiman akku?
Volvo 240 -92

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7579
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja 245 -88 "B6284T"
« Vastaus #474 : 26.08.2015, 23:56:55 »
Töiden jälkeen otin valkean sekä varaosafarkun nosturille ja vaihdoin taka-akselit ristiin. Varaosa-autoon jäi vain näppitiukkaan paikat, mutta tulipa herkisteltyä samalla käsijarru siitä. "Uuteen" akseliin laitoin vanhaa varastoa alkuperäiset tukivarrenhelat ja niihin Powerflexin insertit, jotka täyttävät helan ilmareiät. Pyöränlaakerit rasvasin ja takajousetkin vaihtuivat ristiin. Sai kuormajouset vakioiden tilalle. Kaksi kierrosta lyhentämällä asettui aika samaan korkoon.

Enpä ollut ennen laittanut merkille, että loppupään autoissa on jo alumiinikopallinen akseli. Tästä heräsi epäilys, että noinkohan on tiheähampainen anturikehä ja ensimmäisen pyöräytyksen perusteella on. Tuumasin vaihtaa mittariston, mutta varaosassa ei tietysti toimi nopeusmittari. Nyt siis huitelee missä sattuu. Huomenna tehtävä laaja öljynvaihtohuolto akselille; otettava murikka pois ja hiottava ylimääräiset hampaat matalaksi.

Muutama kuva tuolla. Ei tullut kameraa mukaan, joten kännykkälaatu on mitä on.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7579
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja 245 -88 "B6284T"
« Vastaus #475 : 27.08.2015, 20:12:58 »
Purin valkean perän auki, irrotin anturikehän murikasta ja hioin ylimääräiset hampaat pois. Yllättävän siistiä oli sisällä. Näkyi punainen väri sisäpinnassa, vaikka öljy oli aivan mustaa. Kamppeet kasaan ja Redline Lightweight Shockproof sisään. Otin tankin täyteen ja muutin vähän karttoja, lähinnä eri kierrosalueella liikkumisen takia.
« Viimeksi muokattu: 27.08.2015, 22:18:50 kirjoittanut Lankku »
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa lakeshead

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 786
  • Osta Volvo voimapesä, korjaa sitä koko kesä
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja 245 -88 "B6284T"
« Vastaus #476 : 27.08.2015, 20:55:16 »
Siis onko sulla avoin perä? ??? aika hyvin kestää näemmä vääntöä

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7579
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja 245 -88 "B6284T"
« Vastaus #477 : 27.08.2015, 22:19:19 »
Eipä valkeassa vielä kummoista vääntöä ole kestettäväksikään. Toisaalta enpä tosiaan ole saanut tähän mennessä voimansiirrosta rikki kuin yhden M47:n ja M90:n. Molemmat suorassa vedossa.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa lakeshead

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 786
  • Osta Volvo voimapesä, korjaa sitä koko kesä
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja 245 -88 "B6284T"
« Vastaus #478 : 27.08.2015, 22:41:56 »
nyt kun tuli puheeksi niin minkälaiset väännöt oli kun m90 meni? ja kolmonenko meni?

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7579
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja 245 -88 "B6284T"
« Vastaus #479 : 27.08.2015, 22:47:39 »
~700Nm. Ehti saamaan täyskaasuvetoja parikymmentä nimenomaan kolmosvaihteella ennen kuin luovutti. Ei ihan ehtinyt paine edes nousemaan silloin kunnolla kun meni.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

 

Elekma  Autoracing