Autodiagnoosi  Carcom Oy

245 -90 Englantilainen potilas "B6284T", muut 245 puuhastelut ja D5

  • 1446 Vastauksia
  • 602502 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7579
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja 245 -88 "B6284T"
« Vastaus #495 : 05.09.2015, 18:44:11 »
Vai sanoinko, ettei tarttis tulla ???

Videota tapahtuneesta tulee kunhan saa pätkittyä ja uppailtua.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7579
  • Sairaan nopee
    • Videoita
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4434
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja 245 -88 "B6284T"
« Vastaus #497 : 05.09.2015, 20:51:16 »
Kohtuullinen epäilys ois, että toinen bensapumppu on väsähtänyt ja kävi laihalla aivan ylhäällä. Seosmittaria ei joutanut tarkemmin seurailemaan, eikä ollut läppärikään kiinni.

Saako megan tekemään jotakin ennalta ehkäisevää kun sopitus menee tolkuttoman hoikalle?
Esim. ennakkoa rajusti pois tai ahdot alas tms. ?


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa boost

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1054
  • Lensu Power Shop
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja 245 -88 "B6284T"
« Vastaus #498 : 07.09.2015, 08:20:55 »
On siinä afr tarkkailu kartta. En ole vaan tutustunut niin paljoa että mitä kaikkea sillä voi ohjata. Ainakin ulkoista maadoitusta.

Lisäksi pystyy bensanpaineelle tekemään raja-arvot.
« Viimeksi muokattu: 07.09.2015, 08:24:34 kirjoittanut boost »
1/4 mile 257km/h(ZF  gs6-53dz)
Nopeampi kuin Timo.
Lensupowershop.fi

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja 245 -88 "B6284T"
« Vastaus #499 : 07.09.2015, 08:55:50 »
Lankku, olisiko mahdollista saada kuvia kannesta/lohkosta/männistä jahka jaksat hatun nostaa pois?

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7579
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja 245 -88 "B6284T"
« Vastaus #500 : 07.09.2015, 09:54:57 »
Ms3:ssa varmaan moinen ominaisuus onkin, liekö kakkosessa?

Slerbahuuli, kaikki aikanaan.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4434
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja 245 -88 "B6284T"
« Vastaus #501 : 07.09.2015, 13:31:02 »
On siinä afr tarkkailu kartta. En ole vaan tutustunut niin paljoa että mitä kaikkea sillä voi ohjata. Ainakin ulkoista maadoitusta.
Lisäksi pystyy bensanpaineelle tekemään raja-arvot.

Rupesin vain miettimään pienessä mielessäni palikkaa tai siis kytkentäkaaviota palikasta, joka tekisi jotain kun esim. TPS antaa vaikkapa +70% maksimista ja lambda-jännite on yli 3 volttia ja tilanne on kestänyt xxx-millisekuntia. En keksi tilannetta, missä olisi suotavaa, että sopat ovat hoikalla ja voimapyynti on kaasuläpällä +70% mahdollisesta, joten jokin suojapalikka lienen tarpeen.

Alustavasti hahmottelemani palikka tarvitsee kaksi komparaattoria, AND-portin ja 555-piiristä tehdyn ajastimen.

Palikalla saisi tehtyä vaikka fuel-cutin sekunnin tms. ajan jälkeen, sillä ihminen on auttamattomasti hidas reagoimaan tuon kaltaisessa tilanteessa (mailin veto), sillä kaikkia mittareita ei pysty seuraamaan kun pitäisi keskittyä ajamiseen noissa nopeuksissa.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa ImportTuning

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 389
  • BBS & OZ Only
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja 245 -88 "B6284T"
« Vastaus #502 : 07.09.2015, 13:57:23 »
Ms3:ssa varmaan moinen ominaisuus onkin, liekö kakkosessa?

Mut eikö tuon ms3 hinnalla kannattaisi jo ostaa oikea kaupallinen tuote...vai saako ton kuitenki vielä niin paljon halvemmalla?? Joo tiiä sulle on turha tyrkyttää mitään tollasta mut kuitenkin jos tämmöset räjähdykset pystyis välttämään paremmilla ominaisuuksilla tai jotain  :idiot2:

Kyllä tää on ruennu nyt takkuamaan ihan perhanasti sulla viime aikoina...ite olisin taas maani myyneenä mut onneks sä kuitenki jaksat aina kasata nää laitteet uudestaan  ;)
T-GUL 740R B284T+gs6-53dz, Volvo S40 Racecar, Golf mk2 GTI 16v, Käyttökulkine Volvo S60R AWD, Manual -04
Low is a lifestyle :D
Power was the only question, with the answer being ‘all the power you can get’.

Poissa Divi

  • Takki & Ovipahvi
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2093
  • Myydään mainostilaa!
    • Instagram: @buildingbrick240
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja 245 -88 "B6284T"
« Vastaus #503 : 07.09.2015, 14:20:30 »
Hajoaahan noita virimoottoreita vähän väliä kaupallisillakin ecuilla, ei se kaupallisuus mikään toiminnan edellytys tai kestävyyden tae ole.  ::)

Mikanin suunnitelmassa on toki pointti, mutta jos jokaista virheelle tai vialle altista paikkaa aletaan suojelemaan erillisella laitteella tai ominaisuudella, on lopputulos semmonen sotku ja ongelmapesäke että sillä ei ajeta enää ensimmäistäkään mailia. Keep it simple äänestän minä. Tsemiä Lankulle korjauspuuhiin. O0
240 -86 @buildingbrick240

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4434
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja 245 -88 "B6284T"
« Vastaus #504 : 07.09.2015, 16:02:07 »
Hajoaahan noita virimoottoreita vähän väliä kaupallisillakin ecuilla, ei se kaupallisuus mikään toiminnan edellytys tai kestävyyden tae ole.  ::)
Eipä ne kaupalliset aftermarket ruikkaritkaan niin ihmeellisiä lopultakaan ole. Ns. kunnollinen tuotantoruikkaria vastaava aftermarket palikka maksaa todellakin mansikoita ja mustikoita.
Bosch motorsport ecusta saa pulittaa sen rapiat 5 tonnia mutta keittää se sitten kahvitkin...   ::)

Mikanin suunnitelmassa on toki pointti, mutta jos jokaista virheelle tai vialle altista paikkaa aletaan suojelemaan erillisella laitteella tai ominaisuudella, on lopputulos semmonen sotku ja ongelmapesäke että sillä ei ajeta enää ensimmäistäkään mailia. Keep it simple äänestän minä.

Jos ECU ei suojatoimintoa tue, niin silti ideani noudattaa täysin KISS-periaatetta, sillä laiha sopitus ahdoilla aiheuttaa aina jotakin fataalia tai siis sitä kuuluisaa "motorsporttia", jonka voisi palikalla estää helposti.
Ideoimani härpätin on simppelein mahdollinen ja taatusti toimintavarma kun anturitiedot on kunnossa.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja 245 -88 "B6284T"
« Vastaus #505 : 07.09.2015, 16:15:13 »
jos jokaista virheelle tai vialle altista paikkaa aletaan suojelemaan erillisella laitteella tai ominaisuudella, on lopputulos semmonen sotku ja ongelmapesäke että sillä ei ajeta enää ensimmäistäkään mailia

Kyllä näin on.
Jos tuollaisia järjestelmiä kuitenkin rakentaa niin nehän voi jättää irralleen moottorinohjauksesta
Esim. alhainen polttoaineenpaine avaa kattoluukun tai systyttää kojelaudassa ison MOFF-valon
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa ImportTuning

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 389
  • BBS & OZ Only
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja 245 -88 "B6284T"
« Vastaus #506 : 07.09.2015, 17:30:45 »
Kyllä näin on.
Jos tuollaisia järjestelmiä kuitenkin rakentaa niin nehän voi jättää irralleen moottorinohjauksesta
Esim. alhainen polttoaineenpaine avaa kattoluukun tai systyttää kojelaudassa ison MOFF-valon

Totta mutta onhan noissa aftermarket ecuissa suojauksia jo ihan siellä vähän halvemmissakin malleissa ettei tarvii mitään boschin motorsport romuja ostella. Kuhan vaan esitin mielenkiinnosta vaihtoehdon tuohon ms3 liittyen koska eikös tuokin maksa jo jonku 7-800e ainaki mitä jostai autotunelta kattelin.

Moottoririkkohan voi tapahtua niin monesta syystä että ei niitä kaikkia voi suojata tietenkään, mutta esim. öljyn tai bensanpaineen romahtamisesta johtuvat voi välttää kuin myös ylikuumenemisesta johtuvat...näissä halvemmissakin kaupallisissa on ominaisuuksia näiden asioiden huomioimiseen sekä niiden suojaamiseen.

Mutta Lankku on aina ollu oman polkunsa kulkija enkä näe sillä koskaan mitään muuta ruuttaa kun megan ja hienostipa kaverin autot on niillä kulkenut ja toiminut!!  :hg: Että eipä se siitä ruiskusta ole kiinni  :D

Näissä moottoririkoissa on aina helvetin hyvä olla jälkiviisas ja sanoo ja miettiä mitä olis pitäny tehdä toisin, mutta kuinka moni pystyy ottamaan aina kaiken huomioon tai tarkastamaan aivan kaiken ennen esim.mailinvetoja?? Kun ei tähän pysty kilpatallitkaan...niilläkin mossahtaa joskus moottorit yms. vaikka on kuinka maailman parasta tekniikkaa ruiskuissa ja jokapuolella.
« Viimeksi muokattu: 07.09.2015, 18:01:56 kirjoittanut ImportTuning »
T-GUL 740R B284T+gs6-53dz, Volvo S40 Racecar, Golf mk2 GTI 16v, Käyttökulkine Volvo S60R AWD, Manual -04
Low is a lifestyle :D
Power was the only question, with the answer being ‘all the power you can get’.

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7579
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja 245 -88 "B6284T"
« Vastaus #507 : 07.09.2015, 22:03:25 »
Jälkiviisaus on aina hyvästä ja tätäkään ei olisi tapahtunut, jos en olisi arvioinut bensapumpun kuntoa väärin lyhyen vedon perusteella. Muutenhan tässä ei olisi mitään ongelmaa. Viime vuonna olin vähällä ostaa AEM:n Failsafe-laajakaistan jossa on ohjelmoitava kartta seoksen ja ali/ahtopaineen suhteen. Varoittaa jos menee pieleen. Mutta eipä tullut ostettua.

Tänään purin romuja irti ja vitospytty porauskunnossa, männässä jälkiä, kansi pilalla ja yhdestä pakovenasta puuttuu pala. Voidaan siis olettaa, että turbosta puuttuu myös siivestä pala. Se selvinnee huomenna, jumissa ei ainakaan ole. Kannesta on syöpynyt aika paljon tavaraa pois pakovenojen välistä. Näkyy seetirenkaiden sivut. Teorioisin, että tulpan hajoaminen on aiheuttanut kipinän vaeltelua kyseiseen väliin? Vai onko pakolämpö ollut vain niin kova.

Muutama kuvatus tuolla.

Miten tästä eteenpäin?
Turbo tosiaan ensin auki, sen jälkeen kyselykierros toisen kannen seetitöille, kyseisen kannen porttaus ennen seetitöitä, "varakoneen" irrotus purkuautosta, suuttimet testipenkkiin, jne.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa boost

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1054
  • Lensu Power Shop
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja 245 -88 "B6284T"
« Vastaus #508 : 08.09.2015, 13:21:23 »
Se on hyvä kun pojat puhuu ms3x ruiskun ominaisuuksien puutteista vaikka eivät tiedä että kyseinen ruisku on erittäin monipuolinen ja harvassa tällä hetkellä myynnissä olevassa ruiskussa ominaisuuksia olisi enempää... Älkää sekoittako MS1 purkkia tähän hommaan siinä on 10 kertaa vähemmän ominaisuuksia.  Ja tämä MS3x purkki maksaa 600€ valmiiksi kasattuna (Protoparts)

Itselläni on käytössä Esim. öljynpaineen tarkkailuun asetus, jos paine on raja-arvojen ulkopulella syttyy mulla toinen vaihtovalo jonka kyllä huomaa, asetuksia muuttamalla saisin käyttöön bensanpaineelle ja afr kartalle saman, ei ole vaan tullut asetettua käyttöön.
Kuten aikaisemmin sanoin en muista onko mahdollisuus kytkeä rajoitin päälle, luulen että on mutta itse en halua sellaista ottaa käyttöön, tuo valo on himmannut aina kaasujalkaa, kun on syttynyt ja toistaiseksi laakerivaurioita ei ole tullut.
 
1/4 mile 257km/h(ZF  gs6-53dz)
Nopeampi kuin Timo.
Lensupowershop.fi

Poissa boost

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1054
  • Lensu Power Shop
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja 245 -88 "B6284T"
« Vastaus #509 : 08.09.2015, 13:24:27 »
Onko sulamisjälkiä muissa pytyissä?
Jos ei niin tarkistuttaisin suuttimet.

MS3x purkissahan pytyisi myös suuttimet testaamaan.
1/4 mile 257km/h(ZF  gs6-53dz)
Nopeampi kuin Timo.
Lensupowershop.fi

 

Samppasport  Futurez