Autodiagnoosi  Carcom Oy

245 -90 Englantilainen potilas "B6284T", muut 245 puuhastelut ja D5

  • 1445 Vastauksia
  • 599288 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7556
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja 245 -88 "B6284T"
« Vastaus #555 : 16.02.2016, 23:01:39 »
Peräpelti kaipaa vielä luukun alapuolelle kokoleveän palan ja ohessa paljon passausta, että on jotain toiveita saada lista istumaan takaisin. Toki siitä ei ihan suoralla soirolla selviä, vaan pitää laikata pois tavaraa luukun alle jäävästä osastakin. Sen verran pahasti ruostunut kotelon puolelta. Kuvat edellisestä linkistä.

Purin ovenkahvat, ovilukkojen vastakappaleet korista ja hioin valojenaluspellin paljaaksi ruosteista. Kaariputket hain haltuun tänään. Jos viikonlopulla sais mallailtua ne sinnepäin. Maalarikin oli ehtinyt hieman aloittelemaan omaa osuuttaan.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa ImportTuning

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 389
  • BBS & OZ Only
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja 245 -88 "B6284T"
« Vastaus #556 : 17.02.2016, 08:46:04 »
Yllättävän paljon on kyllä mätinyt EDIT (siis tuolta takaa) vaikkakin todella hyväpeltinen auto muuten ollut...mut kai me annetaan anteeks kun ei se oo ihan uuskaan  :idiot2:

Yksiasia mua on jäänyt vaivaamaan....turvakaaret MIKSI lankku MIKSI tää menettää sen sleepperi statuksen kun tulee turvakaaret ja niinkuin aina olen valittanut että katuautoon ei kuulu niitä putkia sinne sisälle, vai tuleeko tästä ihan oikea kilpa-auto sit?  :buck2:

No itelleshän sä tätä teet kuitenkin etkä meille muille...Ps. paras värivaihtoehto olisi Volvon 607 koodilla kulkeva kuningasväri  S*
T-GUL 740R B284T+gs6-53dz, Volvo S40 Racecar, Golf mk2 GTI 16v, Käyttökulkine Volvo S60R AWD, Manual -04
Low is a lifestyle :D
Power was the only question, with the answer being ‘all the power you can get’.

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja 245 -88 "B6284T"
« Vastaus #557 : 17.02.2016, 09:12:09 »
Joskus muinoin yhteen 70-luvun autoon suunnittelin kaaria, jotka olisi ikäänkuin osaksi pilareita ja korirakenteita tullut. Verhoiltuna olisi näyttänyt vain astetta paksummalta pilarilta.
Ainoa miinus moisessa rakentamisessa on, että kaaret painavat ainakin 1,5 kertaisesti "normikaarien" verran + verhoilumateriaali.

Poissa Keme

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 360
  • Jee jee
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja 245 -88 "B6284T"
« Vastaus #558 : 17.02.2016, 09:39:38 »
turvakaaret MIKSI lankku MIKSI
Oman turvallisuuden vuoksi? Tässä on kuitenkin tota kulkua jo ihan oikeesti.
!

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5751
  • www.vrcf.fi
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja 245 -88 "B6284T"
« Vastaus #559 : 17.02.2016, 10:04:45 »
Ei näistä tiedä mitä hajoaa kun nopeusmittari on menossa jo hyvän matkaa toista kierrosta. Silloin ei paljoa turvapuskurien iskunvaimentimet lämmitä jos vaikka kiihdytysradan seinä lähestyy, joten erittäin järkiratkaisu :)
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7556
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja 245 -88 "B6284T"
« Vastaus #560 : 17.02.2016, 11:19:02 »
Yllättävän paljon on kyllä mätinyt EDIT (siis tuolta takaa) vaikkakin todella hyväpeltinen auto muuten ollut...mut kai me annetaan anteeks kun ei se oo ihan uuskaan  :idiot2:

Yksiasia mua on jäänyt vaivaamaan....turvakaaret MIKSI lankku MIKSI tää menettää sen sleepperi statuksen kun tulee turvakaaret ja niinkuin aina olen valittanut että katuautoon ei kuulu niitä putkia sinne sisälle, vai tuleeko tästä ihan oikea kilpa-auto sit?  :buck2:
Harvoin 240:ssä ei ole mätää peräpellissä. Oishan tuostakin paljon pienemmällä työllä selvinnyt jos ois jättänyt paikoilleen pellit joiden välistä näkyy ruostetta, mutta eivät ole turvoksissa. Ehkä vaan elättelen toiveita, että näin ei tarvii tehdä parin vuoden päästä kuitenkin.

Kuten aiemmin kirjoitin, kyseessä on pulttikaaret. Eli kiinni vain silloin kun tarvitsee :) Muuten aika vaikea pitää 5-paikkaisena. Pääkaari kulkee kuitenkin melkein keskellä takaoviaukkoa ja siihen viistoputket lisäksi.

Joskus muinoin yhteen 70-luvun autoon suunnittelin kaaria, jotka olisi ikäänkuin osaksi pilareita ja korirakenteita tullut. Verhoiltuna olisi näyttänyt vain astetta paksummalta pilarilta.
Ainoa miinus moisessa rakentamisessa on, että kaaret painavat ainakin 1,5 kertaisesti "normikaarien" verran + verhoilumateriaali.
Vastaavaa suunnittelin, mutta B-pilarin sijainti on juuri pään kohdalla ja sen tuleminen lähemmäs ei ole paras mahdollinen vaihtoehto myöskään.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa ImportTuning

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 389
  • BBS & OZ Only
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja 245 -88 "B6284T"
« Vastaus #561 : 17.02.2016, 12:32:16 »
No mieluummin noin että tekee kerralla enemmän noita mätä hommia eikä joka vuos vähän 8)

Kuten aiemmin kirjoitin, kyseessä on pulttikaaret. Eli kiinni vain silloin kun tarvitsee :) Muuten aika vaikea pitää 5-paikkaisena. Pääkaari kulkee kuitenkin melkein keskellä takaoviaukkoa ja siihen viistoputket lisäksi.
Vastaavaa suunnittelin, mutta B-pilarin sijainti on juuri pään kohdalla ja sen tuleminen lähemmäs ei ole paras mahdollinen vaihtoehto myöskään.

Jaa no sittenhän mulla on mennyt jotain ohi ja rankasti...niinkuin yleensäkin, mutta toihan on sit jopa meikäläisen kategoriassa järkevä ratkaisu että ne on tosiaan vaan radalla tai muussa kilpatoiminassa vaan siellä paikoillaan  :sundaydriver:

Ja vaikka kuinka olis viritetty ja mittaripyöris viiskierrosta ympäri niin minä en ikinä laita katuautoon kaaria koska käytännöllisyys aivan perseest ja 2-paikkaset urheiluautot erikseen. Vai saakos suomessa ajaa sit kovempaa yleisillä teillä kun on kaaret  :idiot2:


T-GUL 740R B284T+gs6-53dz, Volvo S40 Racecar, Golf mk2 GTI 16v, Käyttökulkine Volvo S60R AWD, Manual -04
Low is a lifestyle :D
Power was the only question, with the answer being ‘all the power you can get’.

Poissa lakeshead

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 786
  • Osta Volvo voimapesä, korjaa sitä koko kesä
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja 245 -88 "B6284T"
« Vastaus #562 : 17.02.2016, 12:41:55 »
Vastaavaa suunnittelin, mutta B-pilarin sijainti on juuri pään kohdalla ja sen tuleminen lähemmäs ei ole paras mahdollinen vaihtoehto myöskään.
Tällainen poistaisi ongelman, sivunäkyvyyden ja käyttömukavuuden :D

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2905
  • "Noku mä haluan"
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja 245 -88 "B6284T"
« Vastaus #563 : 17.02.2016, 12:55:12 »
Ja vaikka kuinka olis viritetty ja mittaripyöris viiskierrosta ympäri niin minä en ikinä laita katuautoon kaaria koska käytännöllisyys aivan perseest ja 2-paikkaset urheiluautot erikseen. Vai saakos suomessa ajaa sit kovempaa yleisillä teillä kun on kaaret  :idiot2:

Ei turvakaarien laitto liity mitenkään oikeuksiin ajaa lujempaa yleisillä teillä -vaan liittyy turvallisuuteen (ne ketkä päättää asentaa kiinteät kaaret). Vaikka puun ja jalkojesi välissä on puolitoista metriä rùottalaista tankkirautaa niin siltikin tämän päivän pikkuauto vie törmäystestissä "uudemman" 900 sarjan edustajia kuin pässiä narussa.

Ja erityisesti Lankkuhan ajaa mailia niinkuin tittelikin sen sanoo ;) ei tekninen vika (esim pyörän ripustuksen pettäminen) kysy aikaa tai paikkaa tapahtuakseen ja jos tuollainen vahinko käy kun taulussa +300km/h niin mahdollisuudet kävellä autosta omin jaloin pois ovat aika vähäiset, miltein olemattomat. Harvat vain jaksavat tehdä pultattavia kaaria ja kärsivät sitten "epäkäytännöllisyydestä" mutta tiedä sitten haittaako se loppupeleissä heitä, ketkä niin valitsevat :)

Kaaret kiinni vaan! O0
« Viimeksi muokattu: 17.02.2016, 12:57:56 kirjoittanut razori »

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7556
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja 245 -88 "B6284T"
« Vastaus #564 : 18.02.2016, 00:06:21 »
Peräpelti ois valmis. Kaarevuus tai sen puute epäilyttää, koska enhän toki muistanut ottaa puskurilistaa mukaan. On mitä on ja kilo kittiä lisäksi? :-X Tuulilasin irrotin ja suojasin kojelaudan, kaavittava butyylit pois huomenna. Pintapuoli alkaa olemaan hiottu ja tarvittavin kohdin kittailtu maalarin toimesta. Virtaviivaistuu sen verran, että takapilarin ja katon väliset sauman peitepalat jäävät pois.
Kuvia lisää.

Männät(Wössner) saapuivat vihdoin ja viimein. Kohtuu takkuisen oloista oli maahantuojan kanssa asiointi sen perusteella mitä välikäden kautta on kuulunut. Malli on aika sama kuin Wisecossakin, mutta tilattu tosiaan melkein millin paksummilla helmoilla ja puristussuhde tulee olemaan noin 9. Männäntappi on päistä kevennetty ja suositeltu välys pyttyyn 8 satkua. Helmoihin ruiskutettuun pinnoitteeseen saatu jäämään aika paljon roskaa.

Kävin suuttimet läpi ja yksi on pakattu lähtöjään väärin, tuli tonnikas. Katotaan millä aikataululla saa oikean tilalle.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa 252R

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 479
  • v70 TDI-99 and volvo 940 2.3tic
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja 245 -88 "B6284T"
« Vastaus #565 : 18.02.2016, 11:55:27 »
Kuhan ei oo nuiden wössnereiden laatu sama mitä kelkkapuolella on nyt viimeaikoina ollu, painunu rengasurat lyttyyn yms ongelmia. kuitenki ihan laatumerkkinä on pidetty, mutta sattuu sitä paremmissai piireissä
LH&ostrich

Poissa Jambo

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2368
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja 245 -88 "B6284T"
« Vastaus #566 : 18.02.2016, 18:54:46 »
Onnea vaan noiden mätähommien kanssa! Yhen farkun parsinu tismalleen samoista paikoista ja olihan t-aunuksesta tommonen koko perän levynen matala soiro  :P

Vaan hienolta näyttää  O0
Käyttiksenä - VW Caddy 1.6TDI '13
Pyhä lehmä - 740 B6284T/M90 '87
Ugly Duckling - 242 B230FT/GS6-37 '80
Winterbeater - 740 B5234T/GS6-37 ' 88 - Myyty

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7556
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja 245 -88 "B6284T"
« Vastaus #567 : 19.02.2016, 00:27:31 »
252R, aika näyttää käykö näiden kanssa yhtä huonosti vai huonommin kuin Wisecojen :P

Oishan tuosta peräpellistä helpommallakin selvinnyt käyttämällä korjauspaloja, joita yhden auton mukana vuosia sitten tuli. Mutta kun ei niin ei ::)

Takapenkin alta paikkasin reiän. Perinteisesti levis hieman paikattava alue runkopalkin ja pellin välissä olevan ruosteen takia. 2mm peltiä sinnekin tilalle. Vasemman takavalon vieressä ollut ruostekohta sai uuden palan ja helmapalkkien puuttuvat hitsaukset tein. Nyt pitäis olla ruosteiden paikkailut tehty. Poistin butyylit tuulilasinkarmista ja muuta vastaavaa. Pari kuvaa em. paikassa.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa JSe

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 111
  • www.vrcf.fi
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja 245 -88 "B6284T"
« Vastaus #568 : 19.02.2016, 15:07:03 »
Tällainen poistaisi ongelman, sivunäkyvyyden ja käyttömukavuuden :D
(Kuva poistettu lainauksesta.)

Taitaa vain olla kielletty kadulla.

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8855
  • Teiden tukko
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja 245 -88 "B6284T"
« Vastaus #569 : 19.02.2016, 15:14:27 »
Oishan tuosta peräpellistä helpommallakin selvinnyt käyttämällä korjauspaloja, joita yhden auton mukana vuosia sitten tuli. Mutta kun ei niin ei ::)

Arvostan kovasti tuota, että ei mennä siitä mistä aita on matalin. -H- Jos jotain lähdetään tekemään, varsinkin kun itselle tekee, niin tehdään se sitten kerralla kunnolla.
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

 

Elekma  Autoracing