Ateho  Elekma

245 -90 Englantilainen potilas "B6284T", muut 245 puuhastelut ja D5

  • 1445 Vastauksia
  • 599292 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Dmies

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 690
  • www.vrcf.fi
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja 245 -88 "B6284T"
« Vastaus #600 : 27.03.2016, 02:50:32 »
Mietityttää ovien alalistojen käsittely, nehän on kokonaan muovipintaisia ja eriasteisesti haalistuneita kuten aina. Maalaamista hieman vierastaisin niiden kohdalla ja pitäis värikin saada "oikein".
Eikös nuo alalistat oo alunperin mustat ?, mulle joku suositteli tässä joku aika sitten Turtle Wax black shine:ä kylkilistojen ja puskureiden ehostukseen. En nyt muista nimimerkkiä, mutta oli ite käsitellyt kylkilistat tuolla turtle waxilla niin näytti kuvassa ainakin ihan hyvälle. Ite juuri ostin tuota eilen säästökuopasta, jos kelien lämmettyä kokeilis tuota ainetta omaan 240 :)
http://www.hongkong.fi/fi/tyokalut-ja-nikkarointi/autotarvikkeet/auton-hoito-ja-pesuaineet/korin-pesu-ja-hoito/turtle-wax-black-shine-mustien-muovipintojen-puhdistus-ja-kiillotus-300ml/p/129605/

Lisään linkin alkuperäiseen uuteen listaan. http://www.skandix.de/en/spare-parts/body/body-parts/trim-parts/trim-moulding/trim-moulding-door-for-passenger-side-rear-lower/1020240/
« Viimeksi muokattu: 27.03.2016, 15:18:02 kirjoittanut Dmies »

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1997
  • Näpräilijä
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja 245 -88 "B6284T"
« Vastaus #601 : 27.03.2016, 10:38:48 »
Omassa ainakin turtle wax kesti ehkä kuukauden, riipuen auringon valon saannista, pesuista yms.Kylkilistat turautin mastonin rubber compilla, ja musta väri on pysynyt kesämiitistä asti. Alkuperäistä väriä en ole koskaan päässyt näkemään, mutta rubber compilla tuli minusta tosi hyvät.
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4104
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja 245 -88 "B6284T"
« Vastaus #602 : 27.03.2016, 10:47:46 »
Bilteman harmaa puskurimaali ei oo kaukana väriltään..

Muovinhoitoaineista niin tuon Turtln voi pyyhkästä suoraan roskiin, kestää tosiaan jopa viikkoja pinnassa.
Tää on hyvä, ollut omassa autossa listoissa kohta vuoden: http://www.autodude.fi/tuote/muovipinnoite_gtechniq_c4_permanent_trim_restorer_15_ml/

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7556
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja 245 -88 "B6284T"
« Vastaus #603 : 27.03.2016, 16:16:03 »
Minusta ne on alunperin tummanharmaat. Isällä oli joskus uudet pusseissaan, eikä ne mustia olleet. Perinteisillä muovinhoitoaineilla on myös tuoreeltaan ikävä ominaisuus kerätä pöly hyvin tehokkaasti päällensä. Eikä niillä saa värieroja täysin pois.

Tuollainen pinnote voisi olla harkitsemisen arvoinen.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Orlov

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1714
  • www.vrcf.fi
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja 245 -88 "B6284T"
« Vastaus #604 : 27.03.2016, 16:50:02 »
Maalaat vain, sitten mattalakka pintaan, niin pussihousu look on saavutettu :) Sävyhän on helppo, varsinkin kun kori on tuon värinen, pari pykälää tummempi tuo ne riittävästi esiin

Nuo pinnoitteet on vähän sitä ja tätä. UV suoja pitää tietysti olla, mutta pitää olla "kokoajan" hieromassa. Siltikin sävyeroja on aina näkyvissä ja sehän nakertaa  :D

Tämmönen löytyi netistä, jos mielikuvitusta käyttää, niin tuo asiaan selkeyttä :)



« Viimeksi muokattu: 27.03.2016, 16:54:29 kirjoittanut Orlov »

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4104
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja 245 -88 "B6284T"
« Vastaus #605 : 27.03.2016, 20:19:35 »
Tuo linkkaamani aine ei kerää pölyä eikä tarvi olla kokoajan hinkkaamassa.
Ihmeisiin sekään ei tietysti pysty.
Maalaat vain, sitten mattalakka pintaan, niin pussihousu look on saavutettu :) Sävyhän on helppo, varsinkin kun kori on tuon värinen, pari pykälää tummempi tuo ne riittävästi esiin

Nuo pinnoitteet on vähän sitä ja tätä. UV suoja pitää tietysti olla, mutta pitää olla "kokoajan" hieromassa. Siltikin sävyeroja on aina näkyvissä ja sehän nakertaa  :D

Tämmönen löytyi netistä, jos mielikuvitusta käyttää, niin tuo asiaan selkeyttä :)





Poissa Harri_82

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 181
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja 245 -88 "B6284T"
« Vastaus #606 : 27.03.2016, 20:28:01 »
Jos löytyy ylimääräsiä listoja niin testaappa kuumailmapuhallinta ja rättiä. Asuntovaunun listoja isäntä entisöiny tuolla konstilla ja pysyneet vuosia hyvänä. Sopivasti lämpöä ja sit pyyhkii niin tulee uusi pinta esille. Lämpö nostaa varmaan muovissa käytetyn öljyn pintaan ja ku hinkkaa rätillä niin tulee kuin uusi lista. Hankala selittää mut testaamalla hoksaa miten käyttäytyy. Eikä tarvi arpoa sattuuko sävy kohalleen.

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7556
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja 245 -88 "B6284T"
« Vastaus #607 : 28.03.2016, 23:10:18 »
Listojen oikean värisävyn tietää kunhan Skandixin paketti saapuu, sinnepäin väri ei oikein kelpaa tässä vaiheessa ::) Tilasin takalokasuojan lyhyet listanpätkät ja kaikki kuraläpät. Voihan se olla, että joutuu skannaamaan uudesta osasta värin ja maalaamaan muut sopivaksi. Takaläppiä ja toista listaa ei ollut hyllyssä, mutta saatavilla on edelleen. Samalla kerralla kylki-, helma- ja puskurilistakiinnikkeet, takavalot, etu vilkkuparkkien pinnat ja muuta nippeliä.

Muuten ei ole tapahtunut kuin konehuoneen hiplaamista ja osien maalailua. Turbon imuputki ja huohotinpurkki saivat mattamustan pinnan. Tottakai piti maalata ahtoputkien puolikiiltävä samalla mataksi. Takakaarenkantteihin vedin kotelosuojan ja siihen päälle alustamassan sulkemaan pienet kolot. Ajattelin, että pysyis kosteus paremmin pois ja koko alalta pinta on suojattuna jos onkin jossain kolossa ruostetiplu. Liimamassan alla voisi päästä leviämään herkemmin. Unohtui aiemmin mainita sekin, että tilasin uudet kilvet. Euromalliset tulevat kuten on vanhatkin, olkoot samat kun ei tässä muita kilpiä ole ollutkaan Suomessa olon aikana. Ja etupuskurin ilma-aukot porasin aikanaan eurokilven mukaan :P
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7556
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja 245 -88 "B6284T"
« Vastaus #608 : 01.04.2016, 22:29:10 »
Kaikenlaista enemmän ja vähemmän aikaa vievää nysväystä tullut tehtyä.
Kuten vaikka kaasuvaijerirullan kotelosta tavaran poistamista bensakiskon/suutinjohtojen näkösuojan kohdalta ja etuspoilerin hioin jos siihen sais värin samalla kun konepeltiin tulee uusi pinta. Konehuone kaipaa oikeastaan enää puolien suojakoppaa ja LH:n johtosarjan läpivientikuvia rintapeltiin. Jostain kalasteltava moinen kumi, aiemminhan siinä oli tyylikkäästi mustaa ilmastointiteippiä :P Sen jälkeen vois kehdata ottaa paremman kuvankin siltä osastolta.

Tänään otin liikennekäyttöön ja kävin pienellä koeajolla. Ei siinä mitään yllättävää, liikkuu ja pysähtyykin :o Etujarrut mahtuvat olemaan ilman vanteeseen ottamista normaaleissa ajotilanteissa. Bensansuodattimet vois vaihtaa ennen enempiä ajeluita ja tietysti uutta ainetta tankkiin. Vähän on käynnissä vielä sen oloista oiretta, ellei johtosarjaan ole iskenyt jotain häikkää. En muista olenko edes vaihtanut suodattimia ensimmäisen kasauksen jälkeen. Kun on ajanut -92:lla eli remmiturbolla ja eilisestä lähtien taas tämän topicin valkealla, tuntuu englantilainen aivan liian myöhään heräävältä. Luulenpa siis, että remmin laitan kiinni tuli isompaa turboa tai ei. Ajettavuus koneen luonteen puoleen on kuitenkin niin paljon parempi -92:ssa.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7556
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja 245 -88 "B6284T"
« Vastaus #609 : 04.04.2016, 23:12:54 »
Lauantaina konepelti ja etuspoileri saivat uuden pinnan. Sunnuntaina maalasin konehuoneen tuet ja pyyhkijänvarret. Kävin tutun luona purkamassa ehostusosia, kuten aurinkolipat ja niiden kiinnikkeet, kuskin ovitaskun, oviin ikkunakarmin pintalistoja, vasemman takaovenlasin, sun muuta.

Tänään vaihdoin takaovenlasin(sai naarmun pois) ja kolmeen oveen taaemmat ikkunakarminlistat. Oisko ollut sopivasti sormus käyttäjällä kädessä ja lohkaissut maalia pois. Siistiytyi ihmeesti, vaikka listat onkin käsittelemättä vielä muutenkin. Nokkia säädin mutulla miedommaksi ja käynti tasoittui selvästi. Tuntuu äkkiseltään ottavan hieman herkemmin kierroksiakin paikallaan. Ihan vaan liiasta huuhtelusta kiinni tämä homma vissiin.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7556
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja 245 -88 "B6284T"
« Vastaus #610 : 08.04.2016, 23:32:44 »
Tiistaina laitoin etuspoilerin, ovilasien tippalistat ja muuta paikoilleen. Kurkkasin käyntiä ajatellen varmistuksen vuoksi ykkösen männän päälle, eikä näkynyt venttiilinjälkiä. Kävin pienellä ajelulla ja näppituntumalta toimii jouheammin kuin aiemmalla nokkien säädöllä. Voimansiirron linjassa on jotain hämminkiä, kardaani pitää pientä tutistusta. Tuli todettua oikeaksi myös aiempi olettamus siitä, että T6 imusaja ei kestä kiinni vakioissa imusarjan kuminpätkissä. Runnerien suilla ei ole mitään olaketta ja linjauskin on vähän sinnepäin. Reilu kilo painetta ja niinhän se irtos etupäästä :P

Ostin maalipinnan käsittelyä varten Mirka Abralon hiomalaikkoja/tynyjä, muutaman erikovuuksisen kiillotustyynyn ja niille omat aineensa sekä vahaa. Torstaina vaihdoin imusarjankumit 48mm silikoninpätkillä. Asennus luonnollisesti jarrukliinerin kanssa.

Tämän päivän saldona ruosteet ois suojattu. Helmojen pohjiin ensin kiveniskumassa, sen jälkeen kotelosuojaa muutama litra lutraten ja perään alustamassaa. Jätin ne paikat ilman massaa joita joutuu varmuudella rassaamaan, ikävä operoida jos on tuoretta massaa paikat täynnä. Ja peräpäässä kuraläpät sekä helmamuovi peittää aika ison osan. Lopuksi pyyhkäsin pintapuolen rasvanpoistolla, jos viikonlopun aikaan pääsis alkuun kiillottamisessa.

Klikkaamalla isommaksi.


« Viimeksi muokattu: 08.04.2016, 23:35:22 kirjoittanut Lankku »
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa 252R

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 479
  • v70 TDI-99 and volvo 940 2.3tic
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja 245 -88 "B6284T"
« Vastaus #611 : 09.04.2016, 00:05:30 »
miksi vastamaalattua autoa pitää kiillottaa?
LH&ostrich

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7556
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja 245 -88 "B6284T"
« Vastaus #612 : 09.04.2016, 00:18:38 »
Pitäähän pinta saada sileäksi ja roskattomaksi. Eli mattana käydään ennen kiillotusta. Nykyinen pinnanlaatu riittäis itelle mihin tahansa muuhun kalustoon kuuluvalle laitteelle, muttei tähän. Varsinkin kun pinnasta näkee kaiken. Ei ihan yhtä hyvin kuin mustassa autossa, mutta ei kauaskaan jää.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa 252R

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 479
  • v70 TDI-99 and volvo 940 2.3tic
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja 245 -88 "B6284T"
« Vastaus #613 : 09.04.2016, 00:59:19 »
eikö se ole maalarin työ tehä pinnasta sileä ja roskaton jo maalatessa? toki joitain roskia joutuu ammattimiehen jäleltä ottamaan pois vaa että koko pinta hinkkaamaan?
LH&ostrich

Poissa vee40td

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1297
  • V40
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja 245 -88 "B6284T"
« Vastaus #614 : 09.04.2016, 12:21:04 »
eikö se ole maalarin työ tehä pinnasta sileä ja roskaton jo maalatessa? toki joitain roskia joutuu ammattimiehen jäleltä ottamaan pois vaa että koko pinta hinkkaamaan?
Harva maalari tekee ruiskulla peilipinnan

 

Autoracing  KL-varaosat