Samppasport  Futurez

245 -90 Englantilainen potilas "B6284T", muut 245 puuhastelut ja D5

  • 1447 Vastauksia
  • 603374 Lukukerrat

Turbointtelkuurel ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7584
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja 245 -88 "B6284T"
« Vastaus #615 : 09.04.2016, 21:52:24 »
eikö se ole maalarin työ tehä pinnasta sileä ja roskaton jo maalatessa? toki joitain roskia joutuu ammattimiehen jäleltä ottamaan pois vaa että koko pinta hinkkaamaan?
Sellainen maalari on jo aivan eri hintaluokassa kuin mitä nyt joutui käyttämään. Ja pitäähän hieman tukea paikkaa, jossa on vuosien varrella voinut touhuta omia peltitöitä sekä maalauksia aika vapaasti nimellistä korvausta vastaan. Nytkin auto on ollut koko ajan samoissa tiloissa maalauksen jälkeen, eikä kotoa ole pitkä matka.

Vesihioin 1200 paperilla roskakohdat ja muutaman hieman karheammaksi jääneen paikan. Sen jälkeen veden kanssa 2000 ja 4000 Abraloneilla. Olisin 3000 ostanut 4000 sijaan, mutta Varaosamaailmassa ei ollut hyllyssä ja tasottuu se tuollakin. Olivat selvästi halvempia kuin vaikka Autodudelta.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7584
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja 245 -88 "B6284T"
« Vastaus #616 : 14.04.2016, 23:31:53 »
Kiillotus on edelleen vaiheessa. 2000->4000 on hieman suuri väli kuten odottaa sopii, mutta 3000:lla hiominen ei poistanut sitä ongelmaa, että Flexipadsin tahnoilla ja laikoilla en saa hiomajälkiä pois. Fine Cut:in pitäisi poistaa 2000 paperin jäljet ja High-Cut:in 1500, muttei puhettakaan että olisi edes lähellä vaikka hankaisi useaan kertaan. Ja pyörivällä kiillotuskoneella tottakai. Löysin hyllystä useamman vuoden notkuneen Farecla G6:n ja sillä saa kokonaisuudessa selvästi paremman tuloksen. Hioo pintaa enemmän ja antaa paremman kiillon kuin High-Cut, mutta ei senkään hiovuus riitä. Konepelti ja katto on ne selvimmin näkyvät paikat tietysti. Kyljet onnistui Fareclan kanssa kohtuu hyvin valoa vasten peilatessa, mutta luonnonvalo sen lopullisen tuloksen näyttää sinnekin.

Kaipa se on vaan ostettava Schollin S3 Goldia jos tulos ois parempi. Ja vedettävä koko auto läpeensä. Käytettävä nuo Flexipadsin purnukat muihin autoihin.

Positiivisemmalla puolella, Skandixin paketti saapui eilen ja äkkiseltään näyttäisi olevan kaikki tilattu. Etuvilkkujen pinnat vaihdoin paikalleen ja siinä samalla puuhastellessa siistimmät aurinkolipat.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa tuomee

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 252
  • www.vrcf.fi
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja 245 -88 "B6284T"
« Vastaus #617 : 15.04.2016, 10:51:13 »
eikö se ole maalarin työ tehä pinnasta sileä ja roskaton jo maalatessa? toki joitain roskia joutuu ammattimiehen jäleltä ottamaan pois vaa että koko pinta hinkkaamaan?
Mistähän sellainen maalari muka löytyy joka ruiskumaalaa täysin peilipinnan?Riittävän sileän kyllä osaava saa aikaan mutta jos ihan peilipintaa välttämättä  tahtoo niin hiottava ja kiillotettava se on,täysin peilipinta varsinkin ilman valumia kun on käytännössä mahdottomuus toteuttaa suoraan ruiskuttamalla...
Kylläpä tulee tiiliskivestä vimpan päälle hieno,jotkut jaksaa 8)
MM.PV544 -65(ikuisuus projekti),242 B21ET -78(Jäärata).
+useita Vauxeja ja Bedfordeja mm.HC Viva 1256 -74,HC Magnum 2300 -74,CF 250,2.3TD -78,jne.

Poissa leka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 692
  • www.vrcf.fi
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja 245 -88 "B6284T"
« Vastaus #618 : 15.04.2016, 22:19:30 »
Mistähän sellainen maalari muka löytyy joka ruiskumaalaa täysin peilipinnan?Riittävän sileän kyllä osaava saa aikaan mutta jos ihan peilipintaa välttämättä  tahtoo niin hiottava ja kiillotettava se on,täysin peilipinta varsinkin ilman valumia kun on käytännössä mahdottomuus toteuttaa suoraan ruiskuttamalla...
Kylläpä tulee tiiliskivestä vimpan päälle hieno,jotkut jaksaa 8)

Anteeksi OT, mutta kyllä ammattilainen hyvässä mestassa saa kerralla peiliä aikaiseksi ilman valumia.

« Viimeksi muokattu: 15.04.2016, 22:22:50 kirjoittanut leka »
144-70

Poissa Suoli

  • Vastarannan kiiski
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1745
    • "T5RS70XC"
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja 245 -88 "B6284T"
« Vastaus #619 : 15.04.2016, 22:50:08 »
Joko joku paikka huonontaa kuvien laatua tai sit tuossa ei oo peilipinta. Peilauksen rajat säröytyy.
874 2.3 T5 -96          V70R 2.4T AWD -00          V60 3.0 T6 AWD -11

IG: @streetspiritgarage

Poissa Kisko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 871
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja 245 -88 "B6284T"
« Vastaus #620 : 16.04.2016, 00:01:33 »
Tässä on peilipinta. Mitä todennäköisimmin myllytyksellä aikaansaatu

242 DL turbo -75  -  244 GLE -82   -   244 Turbo -84  -  S90 Royal -98  -  XC70 D5 -09

Poissa leka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 692
  • www.vrcf.fi
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja 245 -88 "B6284T"
« Vastaus #621 : 16.04.2016, 00:34:53 »
Joko joku paikka huonontaa kuvien laatua tai sit tuossa ei oo peilipinta. Peilauksen rajat säröytyy.
Totta puhut, mutta osittain on peilipinta ilman myllytystä.
Lankulla on joka tapauksessa hieno auto.
Ei tehdä tästä vääntötopikkia...
144-70

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7584
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja 245 -88 "B6284T"
« Vastaus #622 : 16.04.2016, 00:43:37 »
Lankulla on joka tapauksessa hieno auto.
Oiskin ::)

Tiedä sitten onko lakassa jotain hämminkiä vielä kuitenkin. Sain käsiini purkin Autoglymin Bodyshop 04B:tä eli karkeaa tahnaa ja sen karkeus tuntuu sormien välissäkin pyöritellessä. Ei silläkään saa P3000 jälkeä pois kevyellä käsittelyllä kovan tai keskikovan vaahtomuovilaikan kanssa. Rankemmin hinkatessa paremmin, mutta ei nyt pitäis ihan noin mennä. Onko vielä kokeiltava leikkaavampaa laikkaa vai pitääkö nostaa jo kädet pystyyn tässä vaiheessa ja viedä ammattilaiselle :buck2:
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Neverbe4

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 310
  • www.vrcf.fi
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja 245 -88 "B6284T"
« Vastaus #623 : 16.04.2016, 09:34:40 »
Kokeilitko vain vaahtomuovilla? Oisko se toinen laikka parempi?
Miracle Team 242R-project
With Falken & Koni

Poissa Suoli

  • Vastarannan kiiski
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1745
    • "T5RS70XC"
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja 245 -88 "B6284T"
« Vastaus #624 : 16.04.2016, 09:35:45 »
Mitenhän karvalaikalla lähtis...
874 2.3 T5 -96          V70R 2.4T AWD -00          V60 3.0 T6 AWD -11

IG: @streetspiritgarage

Poissa Ökkelö

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 83
  • www.vrcf.fi
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja 245 -88 "B6284T"
« Vastaus #625 : 16.04.2016, 10:01:16 »
http://www.kiiltopiste.fi/product/46/karkea-hiomatahna-1000ml----3m-car-care-perfect-it-iii-fast-cut-plus-50417

tämmösellä ite alottanu kiillottamisen jos tarvinnu vesihiottua pintaa ruveta kiillottamaan. Keltasella vaahtomuovi laikalla tuota käyttäny. 3m joku omakin laikka tuolle.
Tuon jälkeen aina parilla hienommalla aineella. Kova homma noissa kiilotus töissä on jos hyvän haluaa ja kunnolla tekee.

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7584
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja 245 -88 "B6284T"
« Vastaus #626 : 17.04.2016, 18:24:01 »
Kunnon karvalaikkaa tai muuta leikkaavampaa ei ollut tähän hätään saatavilla kokeiltavaksi. Testasin koneen mukana tulleella perus karvalaikalla ja sen kanssa teho oli samaa luokkaa kuluneen keskikovan vaahtomuovilaikan kanssa. Eli jyystämään joutui useaan kertaan oli sitten tahnana em. Farecla tai Autoglym. Pinnassa oli tosiaan 1200 jäljiltä syvempiä naarmuja ilmeisesti sen takia, ettei paperi ollut kunnolla märkä ja nurkat vetivät syvemmältä. Pelkästään 2000 Abralonin jäljen poistaminenkin vaati työtä. Ne vähäiset naarmut jotka sisällä näkyy loisteputkien valossa, eivät näy kirkkaassa auringonpaisteessa tai pilviselläkään säällä :P

Nyt on siis vaha pinnassa viimeinkin. Fareclan jälkeen rasvanpoisto, Felxipadsin Zero swirl, rasvanpoisto ja käsin Malco Imperial Paste Wax kiinteä vaha. Ei se mikään peilipinta ole, koska en koko autoa karkeammalla hionut läpi, mutta roskat ja muut epämääräisyydet on hyvin pitkälti poistettu. ImportTuning joutui puhelin- ja henkisen tuen asemaan tätä tehdessä -H-

Pari kuvaa tuolla sivun lopusta. Ulkona otetut Zero swirlin jälkeen, vahauksen jälkeiset sisällä koska vesisade :( Ei taida ulkona saada kuivalla säällä otettua kuvaa ainakaan viikkoon.



245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Orlov

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1715
  • www.vrcf.fi
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja 245 -88 "B6284T"
« Vastaus #627 : 17.04.2016, 19:27:40 »
Hyvältähän tuo näyttää. Sitten vain kasaamaan. Tuleeko noihin listojen kiinnikkeisiin kumi/muovi, korin ja kiinnikkeen väliin?

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7584
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja 245 -88 "B6284T"
« Vastaus #628 : 17.04.2016, 21:19:01 »
Kylkilistakiinnikkeissä on huopa/vaahtomuovityyppinen pehmuste. Ovien alareunalistoissahan ei varsinaisia kiinnikkeitä ole, ohjuritapit vaan ja muuten kaksipuoleisella teipillä. Helmalistakiinnikkeissä ei ole alunperinkään mitään välissä. Listojen paikalleen asennus tapahtuu tietysti kotelosuojan kanssa.

Kävin hakemassa varapyöräksi etuvedon 17" kapean vararenkaan. Mahtuu varapyöräkoteloon ja allekin. Takavalot laitoin paikalleen.

Muissa jorinoissa perjantaina tuli katsottua valkea läpi katsastusta varten ja lauantaina konttorilla. Takajarruissa on männissä sekä paloissa jumetusta talven seisomisen jäljiltä, ei vaan ehtinyt kunnolla rassaamaan ja se näkyi dynossakin. Nippanappa sentään kelpas.

6-ovisen käytin myös lauantaina konttorilla, siinä puolestaan etujarruissa oli heittoa. Se taasen johtui ihan vaan siitä, että perjantaina rassasin niitä. Vasemmalta tippui sisemmän palan kitkapinta paloina lattialle satulaa aukastessa ja oikealla oli liukutappi jumissa. Ruoste oli mennyt Greenstuffissa pinnan ja rungon väliin, muut palat irvailivat nurkista pikkaisen. Heitin toiset palat paikalleen ja eihän ne ihan ehtineet 10km ajolla asettumaan vanhoihin levyihin ::) Liikennekäytöstäpoistossa kun on, niin ei viitsi ylimääräisiä lenkkejä ajella. Ei kahta ilman kolmatta tässäkään tapauksessa, vaan käytin myös aman konttorilla. Vielä se on hallussa, tosin ei enää vuodenvaihteen jälkeen ole ollut omistuksessa. Pitäisi lähteä lähiaikoina eteenpäin, käytin sen vaan katsastuksessa koska niin alunperinkin sovittiin.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa TJA

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1042
  • www.vrcf.fi
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja 245 -88 "B6284T"
« Vastaus #629 : 17.04.2016, 21:34:41 »
Linkkiä listojen kiinnikkeisiin?

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy