KL-varaosat  Race.fi

245 -90 Englantilainen potilas "B6284T", muut 245 puuhastelut ja D5

  • 1447 Vastauksia
  • 603734 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7586
  • Sairaan nopee
    • Videoita
« Viimeksi muokattu: 18.04.2016, 21:52:46 kirjoittanut Lankku »
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa TJA

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1043
  • www.vrcf.fi
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja 245 -88 "B6284T"
« Vastaus #631 : 18.04.2016, 09:06:29 »
Siinä: http://www.skandix.de/en/spare-parts/body/body-parts/trim-parts/trim-moulding/clip-body-trim/1010512/

Kiitos.

Tuli mieleen että onhan tuo lakka varmasti kuivunut tarpeeksi, meinaan jos ei ala hiontajäljet poistumaan, eri laikkoja kokeilemalla (ja aineita)?

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7586
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja 245 -88 "B6284T"
« Vastaus #632 : 19.04.2016, 00:23:59 »
Onhan siinä erittäin suuri mahdollisuus, että tekijässäkin on vikaa :P Ehti lakka kuitenkin muutaman viikon olemaan.
Ei kannata sitten ihmetellä jos ja kun nuo listakiinnikkeet näyttävät erilaisilta kuin alkuperäiset. Nuo laitetaan listan uraan ja käännetään varttikierros. Listassa alunperin olevaa mallia ei näyttäisi saavan pois tai paikalleen kuin irrottamalla listan pään. Ja niiden paikalleenlaitto siististi on oma hommansa.

Laitoin pikkupuuhailun lisäksi kuraläpät, helmalistat ja yhtä lukuunottamatta kylkilistat paikoilleen. Toisen etuoven listan kumi oli sen verran huonossa kunnossa, että laitan toisen. Muuten ovilistoihin laitoin uudet kiinnikkeet, lokasuojien listoissa ne oli vielä yhtä lukuunottamatta kunnossa. Vanhat kiinnikkeet ajoin millisellä laikalla halki jotta oli helppo poistaa. Hieman hankasin listoja ennen asennusta lähinnä puhdistusmielessä. Kävin vähän ajelemassakin.

En olisi takaläppiä laittanut ennen takahelmaa, mutta pitää lähteä tällä töihin kun remmiturbossa kävi perinteisesti eli syylärin ylälähtö ratkesi osittain irti. Olihan se jo näyttänyt pientä oiretta jonkin aikaa. Vielä sen sai pelastettua ajokuntoiseksi nippusiteillä ilman nestehukkaa kun kaupan pihaan pysähtyessä huomasi nesteenhajun.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7586
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja 245 -88 "B6284T"
« Vastaus #633 : 22.04.2016, 21:29:11 »
Ei suuria päivityksiä tällä saralla, ajellut työmatkaa ja näpräillyt hieman.

Etupyöränlaakerit tiukkasin, vaihdoin kuskinoven lukkopesään uuden tiivisteen, tilasin ja asensin uudet rekisterikilvenvalot, yms. Tänään vaihdoin sisäänajoöljyt pois, maalasin takaluukunkahvan, sekä uudelleen kiiltävämmällä värillä konehuoneen tuet, pyyhkijänvarret ja pyyhkijänmoottorin kuoren. Aivan kurassahan se on jo, jos viikonlopulla saisi otettua puhtaana kuvan päivänvalossa.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7586
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja 245 -88 "B6284T"
« Vastaus #634 : 23.04.2016, 23:12:07 »
Pesun lisäksi päivän ohjelmaan kuului ovien alareunalistojen, vetokoukun sekä takahelman asennus, muuta näpräilyä ja lopuksi vahaus samalla kuin aiemmin. Takahelman lämmitin ennen asennusta kokeeksi kuumailmapuhaltimella. Väri palautui aika lähelle kuraläppien väriä. Lämmitän ovien alareunalistat myös jos niiden värin saisi lähemmäs oikeaa. Sen jälkeen niihin voisikin varmaan kokeilla aiemmin mainittua muovin pinnoitusainetta.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7586
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja 245 -88 "B6284T"
« Vastaus #635 : 24.04.2016, 14:59:54 »
Laitoin maalatut osat takaisin paikoilleen ja kokeilin ovien alareunalistojen lämmittämistä. Niihin ei väri palaudu samalla tavalla kuin takahelmaan, oisko vähän eri materiaalia. Muutaman kuvan otin, puuttuu pääasiassa puskurilistat ja kuskinovenlista. Koukun rasia roikkuu irtaallaan, se ois uusittava.
Kuvat siis tuolla.

Ja yksi tähänkin:
« Viimeksi muokattu: 29.11.2019, 23:30:50 kirjoittanut Lankku »
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa TPK1980

  • Hallituksen varajäsen - Pyykkääjä
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: -6026
  • RWGWGWARAHHHHWW RGGWRWRW
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja 245 -88 "B6284T"
« Vastaus #636 : 25.04.2016, 19:19:52 »
:tykkää:

UUUHHHH!!! *tumppuun-> *tumppuun-> *tumppuun-> *SPRUIT!*

Omaan silmään perää ehkä pykälä ylemmäs, niin olis hyvä. Ja ehkä vähän takafillareita ulospäin joillain 10/20mm lätyillä. Tiedetään tiedetään että se perse liikkuu sivusuunnassa ettei onnistu.
E36 320i Taxi -92 -> Clio II ph. 2 1.4-16v -04 -> Clio II RS172 Ph. Quick -01 -> Mustikka -02 -> C70 B5204FS+AW50-42 -99 -> Varsovan liiton Arkkupakastin -16
Viestit saattavat sisältää huomattavia määriä sarkasmia!

Poissa bolinder

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1470
  • www.vrcf.fi
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja 245 -88 "B6284T"
« Vastaus #637 : 25.04.2016, 20:44:13 »
Hieno

Siirryttiin takaisiin vuoteen 1990 ja tuohon on juuri asennettu ” Sport" paketti

Tosi orkkis look

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7586
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja 245 -88 "B6284T"
« Vastaus #638 : 25.04.2016, 22:53:35 »
Omaan silmään perää ehkä pykälä ylemmäs, niin olis hyvä. Ja ehkä vähän takafillareita ulospäin joillain 10/20mm lätyillä. Tiedetään tiedetään että se perse liikkuu sivusuunnassa ettei onnistu.
Helmalinja on jo nyt etukenossa ja perän nostolla näyttää todennäköisesti takaa liian korkealta.
Onhan takapyörät 240:ssä turhan sisällä. Paras vaihtoehtohan ois sopivat vanteet, harmi ettei lähtöjään ole saanut sellaisia joilla akselin kapeus on korjattu jo vanteessa :D Jos spacereita meinaa, niin parhaathan ois tietysti orkkikset :P Niiden saatavuus on eehkä hieman heikkoa. Yhden Turbon tiedän jossa sellaiset on, mutta se *köh*läjä taitaa pysyä parsimalla liikenteessä vielä vuosia. Raidevälin asettaminen samaan saattaisi ehkä jopa auttaa huippunopeuden suhteen.

Hieno

Siirryttiin takaisiin vuoteen 1990 ja tuohon on juuri asennettu ” Sport" paketti

Tosi orkkis look
Ite vois puolestaan sanoa, että ulkonäkö on ok tällä hetkellä. Kuvat tasottavat aika paljon esim. ovien alareunalistojen sävyeroa uusiin osiin ja takahelmaan. Sen jälkeen voinee olla tyytyväinen kunhan muoviosat saa kuosiin, puskurinkuoret vaihdettua parempiin, jne. Ai miten niin meni tarkaksi :idiot2:

On se ehkä vähän matalampi kuin esim. Road Holding kitilla tai muilla saatavilla olleilla sarjoilla? ::) Mitä alkuperäisempi ulkoa sen parempi. Pätee tällä hetkellä kaikkiin itellä kilvissä oleviin laitteisiin madallusta lukuunottamatta. Tässä tietysti joutui tinkimään tuulilasilistan kohdalla kun uudempi oli aikomus laittaa ja myyjä ei sellaista osannut luettelosta löytää. Nyt ura tulee täyteen joustavalla massalla.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Jambo

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2381
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja 245 -88 "B6284T"
« Vastaus #639 : 26.04.2016, 18:37:54 »
Niin mikä alusta täs nyt sit on? Itse tehdyt coilit?
Käyttiksenä - VW Caddy 1.6TDI '13
Pyhä lehmä - 740 B6284T/M90 '87
Ugly Duckling - 242 B230FT/GS6-37 '80
Winterbeater - 740 B5234T/GS6-37 ' 88 - Myyty

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7586
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja 245 -88 "B6284T"
« Vastaus #640 : 26.04.2016, 19:49:24 »
Samat kamppeet olleet muutaman vuoden. Edessä kynäjouset vakioputken päällä, muuten ei mitään sen erikoisempaa osaa Kaplhenken säädettäviä yläpäitä lukuunottamatta. Perus lyhemmät jäykkyyssäädettävät iskarit tietysti.

Takajarrumuutosta katselin tarkemmin tänään irtoakselin kanssa, linjauksien kanssa joutuu hieman passailemaan, että saa satulan kiinnityksen simppeliksi.
« Viimeksi muokattu: 26.04.2016, 19:50:57 kirjoittanut Lankku »
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7586
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja 245 -88 "B6284T"
« Vastaus #641 : 01.05.2016, 22:15:23 »
Eilen tuli viimeinkin aika päivittää valkeaan isommat etujarrut eli englantilaisen vanhat levyt, YellowStuffit, satularaudat ja adapterit. Satulat laitoin purkuautosta, toiseen vaihdoin männän ja kumisarjan. Uusi mäntä olikin alumiinia, alkuperäinenhän on rautaa. Jarrulinjojen jakotukin anturin välistä on hieman tihkunut nestettä läpi. En halunnut remontoida, vaan ostin kaksi M10x1 kierteillä olevaa T-haaraa. Sai samalla ilman ylimääräisiä tulppauksia ylimääräiset etujarrulinjat poistettua kokonaan. Päivitin jarrunesteen DOT 5.1:een korkeamman kiehumispisteen takia. Senhän pitäisi olla ohuempaa, katotaan pysyykö sisällä vai tuleeko kumien välistä ulos :P Odotetusti pysähtyy paremmin kuin ennen. Meni jotain sentään kohilleen tänään. Tämän vanhat etujarrut siirtyvät remmiturboon, siinä on palat aivan lopuillaan.
Kaksi huonoa kännykkäkuvaa tuolla. Sopivasti T-haarojen kuvassa taisi tarkentaa tukivarteen.

Samaa kyytiä vaihdoin englantilaiseen vakiot nokat takaisin ja kannessa alkujaan olleet nostimet. Paikallaan olleissa oli pieniä kulumajälkiä jo kasausvaiheessa ja tuntuu, että hitsinokkien kanssa olisi hieman voimistuneet. Tiedä sitten miten muisti heittää. Sitten ei millään löytynytkään puristuksia koneesta. Ajattelin perinteistä vikaa, eli nostimien oireilua, mutta oli aivan oma moka jonka ehkä voinee kirjoittaa näkyville. Imunokka ei ollut kuin kolmanneskierroksen pielessä :buck2:

Olen aina merkinnyt nokkien etupäähän keskelle missä asennossa ovat olleet nokkapyörän kanssa. Silloin ei tarvitse sen enempää miettiä nokkien asentoja nokkapyöriä laittaessa. Kasatessa asetin nokan asentoonsa ja nokkapyörää laittaessa merkit olivatkin häipyneet sen verran hyvin, ettei voinut kuin tehdä valistuneen arvauksen. Joka tällä kertaa meni metsään, taisipa nokka hieman päälikantta laittaessa pyörähtää vielä sopivaan suuntaan kuten yleensä. Kaivoin tulpan kannen takapäästä pois ja sieltä katsomalla käänsin nokan kohdalleen. Onneksi mahtuu pyörimään väärässäkin asennossa.

Nyt kun siitä noloudesta on päästy sanallisesti ohi, voidaan siirtyä tärkeämpään puoleen eli ajettavuuden muuttumiseen. Aiemminhan ei ole T6 imusarjaa ollut kiinni. Alipainealueella palattiin vähintään entiseen. Äkkiseltään mutulla T6 sarja hengittää alipaineella paremmin kuin takavedon ja soppaa piti laittaa jonkin verran lisää verrattuna aiempaan vaikka ennakot ovat täysin samat. Puolestaan esim. 1,5bar paineilla veto on selvästi rauhallisempaa kuin hitsatuilla nokilla. Tehon suhteen vakionokilla häviää varmasti.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7586
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja 245 -88 "B6284T"
« Vastaus #642 : 04.05.2016, 22:58:51 »
Ei kait valo kovin pitkään voi tähän risukasaan paistaa, vaan tänä aamuna alkoi englantilaisessa alle 2000rpm kierroksilla moottorijarrulla kuulumaan metallista kirskuntaa. Kytkimen tai kaasun painaminen poisti äänen kerrasta, eikä joutokäynnilläkään kytkin ylhäällä kuulunut mitään ylimääräistä. Parin päivän ajan kytkin on kuitenkin alkanut ottamaan aina lähempää lattiaa. Ykkösen ja pakin kytkeminen aiheuttaa autoon nytkäyksen, mutta täyden pidon antaa kuitenkin aika normaalilla kohtaa, eikä vetopidossa ole ongelmaa.

Purin äsken laatikon pois ja painelaakeri oli siinä kunnossa kuin laittaessakin eli ehjä. Uuden tilasin silti jo päivällä, vaikka oireet olivatkin hieman omituiset laakeriviaksi. Uudet öljyt vaihdoin ennen irrotusta, jotta sai käytyä ajolenkin ja varmistuttua ettei ollut syystä tai toisesta siitä kiinni. Kytkinlevy puolestaan on kuprahtanut aika reilusti keskeltä kohti laatikkoa. Keskiöstä ei niin pystynyt sanomaan, mutta kytkinakselin kauluksessa olin näkevinäni pientä hieromajälkeä. Oisko levy moottorijarrussa pullistunut enemmän laatikon suuntaan ja ottanut kaulukseen kiinni? Onko edes mahdollista. Boorien jälki on kuitenkin hyvin lähellä. Levyn muodonmuutos voisi myös selittää kytkintuntuman ja käytöksen muutoksen.

Purin keskiön irti levystä sekä aiemmasta levystä. Aiempi levy on suorempi, toisaalta niittauksen ja käytön jäljiltä puolestaan koneeseen päin kummullaan. Paljon vähemmän tosin. Tällä hetkellä ainoa vaihtoehto saada nopeasti liikenteeseen on niittauttaa nykyinen keskiö vanhaan levyyn. Jostain pitäisi löytää 8kpl 6mm niittejä siihen hommaan huomisen aikana. Perjantaina sais niittautettua yhteen jos niitä vaan ois.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7586
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja 245 -88 "B6284T"
« Vastaus #643 : 06.05.2016, 14:50:58 »
Paikalliselta IKH:lta löytyi juuri tarvittava määrä niittejä. Lyhensin mittaan ja niittasin osat yhteen. Uusi painelaakeri paikoilleen, kamat nippuun ja sehän toimii taas. Kirskuminen hävisi toivotusti. Kytkimen huono irrottavuuskin vaikuttaa olleen levyn taipumisesta johtuvaa. Muuta merkittävää eroa ei oikein ollutkaan.

Kävin mittaamassa päästöt ja konttorilla näytillä. Vielä joutuu vuoden ajamaan ainakin :buck2: :D
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7586
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja 245 -88 "B6284T"
« Vastaus #644 : 15.05.2016, 01:16:07 »
Pitäisköhän lopettaa virittäminen kokonaan kun menee näin vahvasti ???

Perjantaina kävin penkissä ja siellä ihmettelin hieman miksi mega näyttää enintään 2,1bar ja ahtomittari selvästi enemmän. Eikä siitä oikein muuta sanomista muutenkaan ole, teho jäi alas 700hv pintaan. Vääntöä oli tulossa paineennousun kohdalla vaikka kuinka. Puuttui puhti yläkierroksilta. Epäiltiin oisko vika T6 imusarjassa, nokkien ajoituksessa, turbon kompurapuolen loppumisessa vai missä. Ei nostellut jäähdytysnestettä ylivuotopurkkiin tai muutakaan ihmeellistä.

Eilen vaihdoin takavetoimusarjan paikalleen eikä tilanne muuttunut mihinkään. Vetoja tuli otettua ja pyöriteltyä ennakkoa hieman eestaas hakiessa muutosta. Testasin paineilmalla paineensäätimen kanssa 0megan ja ahtomittarin näyttämät keskenään. Noin 2,1bar kohdalla näyttämien ero oli hyvin sama kuin ennenkin eli noin 0,1-0,15bar. Isommalla paineella en tullut testanneeksi... Vedossa edelleen mega näytti maks 2,1bar ja ahtomittari noin enemmän. Joku satunnainen piikkaus korkeammalle saattoi olla megan näyttämässä. Tiukkasin hukkaportin jousta ja ahtomittari nousi toki korkeammalle samalla perussäädöllä mutta megan näyttämä tuli pahasti perässä. Taisi käydä maksimissaan 2,2 paikkeilla kun ahtomittari koetti kivuta yli 2,5bar. Sitähän ei pitkään kestänyt ennen kuin kannentiiviste meni. Luotin mega näyttämään ja siinä oli yksi iso virhe. Sen piti olla 4bar mappi. Seos oli koko ajan kohillaan, mutta ennakkoa liikaa. Sen takia penkissäkin jäi teho alas, sen lisäksi että lämpimämmät olosuhteet vuoden takaiseen vaikuttivat.

Kotona näpräsin kannen pois. Kannentiiviste oli ns. räjähtänyt kolmospytyn kohdalta imupuolelta ja siirtynyt/mennyt 2-5 pytyistä myös. Ykkönen ja kutonen olivat aikalailla virheettömiä. Oisko T6 imusarjassa kuitenkin niin epätasainen ilman jakautuminen, että keskelle tulee reilusti enemmän kuin päätyihin. Muodon perusteella vois jotain sellaista olettaakin. Ja liialla ennakolla tilanne vielä korostuu(?). No uus tiivari tilalle ja vetoja? Ei aivan. Kannenpultteja aukastessa imupuolen kolme keskimmäistä pulttia olivat nahkeita kiertymään ensikäännön jälkeen. Ensimmäisenä tiivarin poiston jälkeen ihmettelin miksi lohko oli murtunut kannen ohjuriholkin kohdalta. Syynä se, että koko imupuolen kylki on alkanut erkaantumaan lohkosta 2-5 pyttyjen kohdalta. Halki vesitilan pohjalta ja ulkopuoleltakin näköjään.
Sehän meni kivasti sitten :nuhtelu
Kuvat tuolla.

Ensinnä kysyä maanantaina milloin ehtivät poraamaan jäljelle jääneen lohkon ja sen jälkeen katella mitä tekee.
« Viimeksi muokattu: 29.11.2019, 23:31:34 kirjoittanut Lankku »
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

 

Autoracing  KL-varaosat