Samppasport  Futurez

245 -90 Englantilainen potilas "B6284T", muut 245 puuhastelut ja D5

  • 1445 Vastauksia
  • 599288 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa siipiveikko

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 461
  • www.vrcf.fi
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja 245 -88 "B6284T"
« Vastaus #690 : 21.07.2016, 21:39:46 »
Ilmoittele kun olet teettämässä nokkia, mulla voisi myös olla kiinnostusta.
Vikakoodien lukua ja nollausta Kotkassa icarsoft 906 volvo-lukijalla.
S80 ja XC90 6-syl. vaihdelaatikkojen kunnostusta.

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7556
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja 245 -88 "B6284T"
« Vastaus #691 : 22.07.2016, 23:09:02 »
Ilmoittele kun olet teettämässä nokkia, mulla voisi myös olla kiinnostusta.
Katotaan miten tilanteet etenee.

Valkeaan laitoin tänään, viimeinkin, pari kuukautta nurkissa pyörineen -588 Truetracin. Muistelin, että paikallaan olevassa murikassa oli peltinen anturikehä, mutta eihän se ollut. Joutuu lisäämään sen myöhemmin. Nyt vois olla radalla pitoja molemmilla pyörillä tiukemmissa mutkissa. Lukkojen rasituksen ja kuluneisuuden kannalta paras ratkaisuhan olisi ollut siirtää englantilaisen lukko valkeaan, mutta en jaksanut puljata.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa boost

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1054
  • Lensu Power Shop
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja 245 -88 "B6284T"
« Vastaus #692 : 23.07.2016, 21:02:42 »
Suosittelen vaihtamaan imusarjan samalla kun vaihtaa nokat. T6 imusarjassa on liian pieni plenumi ja 960 sarjassa aivan liian ahtaat kanavat, lisäksi ne on liian pitkät.

Jää nokkien antama hyöty pieneksi, jos imusarja ahdistaa vastaan.

T6 imusarjaa pystyy helposti suurentamaan kun laittaa soiron kotelon väliin.

Huono tyhjäkäynti rajummalla nokalla on ennenkin nähty johtuvan osittain imusarjasta.

Mulla omassa moottorissa tyhjäkäynti oli ainakin 1200cc suuttimilla todella nätti noilla Lankun edellisen koneen vastaavilla nokilla. Imusarja ja suuttimet erilaiset...
« Viimeksi muokattu: 23.07.2016, 21:06:04 kirjoittanut boost »
1/4 mile 257km/h(ZF  gs6-53dz)
Nopeampi kuin Timo.
Lensupowershop.fi

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7556
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja 245 -88 "B6284T"
« Vastaus #693 : 24.07.2016, 15:10:11 »
Niin varmasti johtuikin imusarjoista. Ja jos/kun remmiä laittaa niin takavetoimusarjasta on pakko luopua joka tapauksessa, että saa tilaa remmille. Silti niin reippaille nokille ei välttämättä ole tarvetta.

Muutin eilen englantilaisen hukkaportin ohjausletkujen linjauksia vähän, mutta sieltä ei ollut turbon heräämiseen saatavilla suurta hyötyä. 2-3 kymmenystä nopeammin nousee paine haluttuun kakkoselta kolmoselle vaihtaessa. Toisaalta rauhallinen paineennousu auttaa pidon kanssa vaihtaessa.

Tänään kävin muutaman varttivedon Motoparkissa Radalle.comissa. Kamppeet säilyivät ehjänä ja kulkukin oli ihan hyvää. Liikkeelle ei pääse kuten jo aiemmin sanoin, mutta kolmosella turbon herätessä alkaa tapahtumaan. Ensimmäinen veto meni kakkoselle vaihtaessa härväämiseksi. Ensin ei löytynyt, sitten tuli käytyä nelosella ja uudestaan kakkoselle :2funny: Siitä huolimatta loppuja 209,42km/h ja aika "vain" 15.023s. Toinen veto onnistui, 12,316s ja 218,58km/h. Kolmanteen vetoon nostin painetta pikkasen, mutta vitosella aivan vedon lopussa veti laihalle ja piti nostaa. Siitä huolimatta aika 12.067. Laitoin lisää ainetta karttaan, mutta myöhemmissä vedoissa ei tuntunut enää saavan kolmosella täysiä pitoja. Ihan kuin radan pito ois huonontunut pikkasen koko ajan ??? En semisliksejäkään laittanut alle, liekö 225/45 Hankookit alkoivat väsymään oloonsa.

Tässä vielä kuvallisessa muodossa:

Jotain incaria on, kunhan saa kateltua millaisia otoksia tuli.

Ei tuo lie kovin huono ns. vakiolle kopalle, jonka paino kuskin kanssa pyörinee 1600kg tuntumassa. Tuurissaan jopa jonkin verran ylikin :P Tarttis käydä vaa'assa, jotta näkee mikä on tulos. Kuitenkin muutoskatsastuksen jäljiltä on tullut painoa lisää jonkin verran, eikä kuskikaan ole päässyt laihtumaan. Uusi muutoskatsastuskin ois tehtävä kunhan saa päätettyä laittaako konehuoneeseen remmin vai ei.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7556
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja 245 -88 "B6284T"
« Vastaus #694 : 24.07.2016, 16:42:54 »
Tuossa jotain incaria tapahtuneista: https://youtu.be/dsYThSUonds. Ensimmäisessä vedossa myös mainitut härväämiset kakkosvaihteen kanssa :buck2:
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa -hh-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 640
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja 245 -88 "B6284T"
« Vastaus #695 : 24.07.2016, 16:54:59 »
Kovaa kulkee!  O0. Ootko aatellu slikseillä käydä koittaan? 60 jalkasesta ku puoli sekkaa sais pois niin...
Kuvat:  http://hh4.kuvat.fi/

V70 mk3 2,4d, 740 diesel om606, Amazon diesel om604

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7556
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja 245 -88 "B6284T"
« Vastaus #696 : 24.07.2016, 17:07:19 »
En ole. Siinä vaiheessa vetarit morjestaa ja todennäköisesti kytkinlevyn boorit koska ne on niin huonossa kunnossa. Mailillehan tämä on tehty :) Ei tarttis ottaa painostakaan "kuin" vaikka 100kg pois ja pienentää pyöriviä massoja, niin tulokset ois erilaisia. Mutta kevennyslinjalle en ollu lähdössä.
« Viimeksi muokattu: 24.07.2016, 17:08:50 kirjoittanut Lankku »
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7556
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja 245 -88 "B6284T"
« Vastaus #697 : 26.07.2016, 20:53:12 »
Tein englantilaiselle tänään pikku tarkastuksen varttiajelun jäljiltä. Ei löytynyt mitään ihmeempiä. Öljyä oli imaissut reilu puoli litraa savuna ilmaan pakoputken kautta. Huohottimessa ei ollut E85/vesimönjän lisäksi kuin ehkä puoli desiä öljyä. Kohtuu rankkaa oli viisi varttimailivetoa verrattuna kesämiitin 20:een rauhalliseen kierrokseen, sillä reissulla taisi öljyä "haihtua" pari desiä.

Vähän laskeskelua ja pyörittelyä tuli tehtyä ja sen tuloksena voitaneen jossitella hieman varttijuttuja. Jos ois ajanut nelosella rajoittimeen asti, ois loppunopeus ollut melkein sama ja aika todennäköisesti himpun alle 12 :P Pienempi pakopesä ja flatshift megaan vois olla turbon heräämisen kannalta pieniä auttavia juttuja. Toisaalta nykyinen paineennousu vaihteenvaihdon jälkeen helpottaa pidon kanssa. Mutta vähän nopeampikin saisi olla. Katsotaan nyt josko kävisi myöhemmin vielä koettamassa varttia jossain. Täälläpäin niitä tapahtumia ei taida ainakaan olla. Semisliksit taakse alle sitä varten sitten.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja 245 -88 "B6284T"
« Vastaus #698 : 03.08.2016, 23:39:48 »
Hauska oli Motoparkissa katsoa kun "räyhäjenkki" pärisi rinnalla ja alussa vetikin edelle isolla mekkalalla, mutta kun survaisit kolmosen sisään, niin jäi rajusti kakkoseksi :D
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja 245 -88 "B6284T"
« Vastaus #699 : 04.08.2016, 10:27:15 »
...aika 12.067...
...225/45 Hankookit...
...paino kuskin kanssa pyörinee 1600kg tuntumassa...

Taitaa olla maailman ennätys Hankookeille?
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7556
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja 245 -88 "B6284T"
« Vastaus #700 : 04.08.2016, 11:19:32 »
Hauska oli Motoparkissa katsoa kun "räyhäjenkki" pärisi rinnalla ja alussa vetikin edelle isolla mekkalalla, mutta kun survaisit kolmosen sisään, niin jäi rajusti kakkoseksi :D
Se on videollakin tallessa, takakamerassa ei alussa muuta kuulukaan kuin jenkin ääni. Ja se on kuitenkin auton sisällä :P

Taitaa olla maailman ennätys Hankookeille?
Tuskinpa sentään. Kovempaakin ois mennyt jos turbo heräis edes vähän aiemmin. Ja oishan se ollut korkea 11 jollei olis pitänyt nostaa lopussa.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7556
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja 245 -88 "B6284T"
« Vastaus #701 : 07.08.2016, 22:10:53 »
Joopajoo.
Viime viikon perjantaina meni vaihtelun vuoksi kannentiiviste. Ei ollut mikään kertarävähdys, vaan päästi kevyen pössäyksen putken päästä. Sunnuntaina vasta purin ja kolmosesta oli liekkirengas siirtynyt imupuolelta niin paljon, että oli lopulta katkennut. On ollut siirtyneenä jo jonkin aikaa, koska lohkon pinnassa oli palojälkeä. Ilmeisesti joka vedolla hiljalleen siirtynyt ja lopulta petti. Muissa sylintereissä ei ollut havaittavissa mitään oiretta. Käytin kannen tarkastuksessa ja siinä ei ollut mitään. Lohkon pintaa putsatessa huomasin epämieluisemman asian, lohkon valu oli painunut hieman kolmosesta juuri tiivisteen pettämiskohdasta sekä putken ja lohkon väliin oli tullut pieni rako. Varmaankin aiheutunut palotapahtuman vaikutuksesta tiivisteen ollessa siirtyneenä?



Kutosessa tuntui vastaavaa, hyvin pientä, lohkon valun painumista vajaan neljänneskierroksen alalta, vaikka siellä ei ollut mitään tiivisteongelmaa havaittavissa. Tässä tapauksessa ois varmaankin yläpään korsetti pelastanut tilanteen? Mikä lie sitten alunperinkään syynä tiivisteen menemiseen. Penkissäkin teho muuttui ennakon mukaan, eikä ollut vielä havaittavissa viitteitä liian suuresta ennakosta. Vaikka toki jarrua olikin liian vähän. Käytin kolme suutinta Finjectorilla testissä ja niiden keskinäiset erot eivät esim. 10ms aukiololla olleet niin suuria, että aiheuttaisi ongelmia. Oisko sitten syynä imusarjan virtauserot eri sylintereissä vaikka 3 ja 4 runnerit ovat täysin samanlaiset. Molemmissa autoissahan on ollut sitä, että kolmosen suuttimenkärki alkaa aikaa myöden tukkeutumaan E85 kuonasta. Joku virtausero siellä on ja jos tilanne vielä korostuu korkeammilla ahtopaineilla? Viime vuonna liian suuren ennakon takia puhalsi Motoparkissa ohi imupuolelta keskimmäisistä pytyistä ja lohkon hajotessa viime kerralla kolmonen oli se josta tiiviste petti ensin. 2, 4 ja 5 olivat menossa. Ja nekin vain imupuolelta. Pakopuolelle tiiviste ei ole pyrkinyt kertaakaan.

Laitoin lohkosta huolimatta koneen keskiviikkoiltana nippuun ja vaihdoin öljyt kahteen kertaan. Oli puhaltanut kolmosen ja nelosen välissä olevasta öljynpaluukanavasta tai jostain muualta sen verran nestettä öljyn sekaan, että ensimmäisen vaihdon ja ensikäytön jälkeen öljy oli aivan kuravellin näköistä. Vaikka tiivisteessä ei sillä kohdalla näkynytkään mitään merkkejä vuodosta. Pari päivää olen hieman rauhallisemmin ajellut, mutta liekö sillä voi enää ns. täydellä paineella vetääkään, koska tiiviste tuskin kestää kovaa käyttöä kolmospytyssä. Lohko ei anna enää niin suurta tukea tiivisteelle ja saattaa putkikin repsahtaa jossain vaiheessa.

On tää kiva *tumppuun->

Siitä huolimatta tuli tänään ajeltua päälle 300km lenkki ja toistaiseksi kesti nipussa. En kuitenkaan kiusaa sen enempää vaan laitan varmaan ensi viikolla liikennekäytöstäpoistoon ja puran tekniikan irti jossain vaiheessa.

Samalla kun kone on irti, meneekin uusiksi kaikenlaista pientä. Paineasetelmaksi vaihtuu AP-Racingin Mustangin asetelma, jonka pitäisi kestää hieman enemmän vääntöä kuin -765:n. Nykyinen alkaa olemaan jo sen verran kulunutkin, että pitäisi uusia joka tapauksessa. Vauhtipyörää pitää siinä yhteydessä koneistaa kuluneisuuden lisäksi. Vaihteistoon täytyy etsiä ehjä kytkinakseli tai sitten joutuu teettämään uuden laatikon. Nykyiset isommat suuttimet joutuvat myyntilistalle ja tilalle pitänee hommata EV14-malliset. Ruisku päivittynee MS3:een ja samalla sytkä ja bensapuoli sekventaaliksi. Siihen samaan vahinkoon tietysti kunnolliset pakolämpöanturit ja jokaiseen pakosarjan putkeen lambdanpaikat tarkempaa tarkkailua varten. Imusarja on teetettävä kokonaan uusi tai sitten kokeiltava T6 imusarjaa isommalla plenumilla. Ja muuta semmosta pientä :buck2:
« Viimeksi muokattu: 07.08.2016, 22:12:37 kirjoittanut Lankku »
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Kenoviiva

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 159
  • www.vrcf.fi
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja 245 -88 "B6284T"
« Vastaus #702 : 08.08.2016, 00:21:24 »
Onko tuossa särön alut, vai onko ne vain jotain koneistuskraapaleita?


145 -70, 240 -89, V70 -99

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7556
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja 245 -88 "B6284T"
« Vastaus #703 : 08.08.2016, 00:25:18 »
Ensin katoin itekin, että onko tullut jotain. Mutta tulin siihen tulokseen, että tiivisteen siirtymisestä johtuvia jälkiä. Liekkirengas oli kuitenkin aivan siinä reunalla. Toisaalta aika sama, koska jos korsettia tuohon lohkoon yrittää teettää, niin putkien ympärykset on ajettava paljaiksi.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Kenoviiva

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 159
  • www.vrcf.fi
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja 245 -88 "B6284T"
« Vastaus #704 : 08.08.2016, 00:54:40 »
Asetonilla voi koittaa selvitellä onko säröjä, ellei satu oikeita aineita olemaan nurkissa. Asetonia pintaan, pikku puhallus, jos nousee säröstä uudestaan kun pinta on kuiva, niin siinä on särö. Kirkkaasta pinnasta on toisinaan vaikea havaita, silloin puhalluksen jälkeen voi sipaista sormella yli, niin särössä oleva asetoni nousee pintaan kapillaari-ilmiön ansiosta. Valo ja luupit ottalla auttaa paljon (ainakin allekirjoittaneen iällä).

Tuolta ulkoa se säröytyy, jos siihen johtuu sisäpuolelta paine, kun venyy??? Kuikuile nyt seuraavan kerran purkaessasi sinne "särön" kohdalle, jotta jatkuuko ulkopuolella syvemmälle. Jonkin verran on palkkatyössä tullut säröjä visuaalisesti tapiteltua, kuvan perusteella ei varmaksi pysty sanomaan, voivat hyvinkin olla naarmuja kuten sanoit. Moni särö on alkuvaiheeessa viruma, näkyy ehjän pinnan poikkeamana (tumma juova), mutta päivä ei kuitenkaan paista läpi.
145 -70, 240 -89, V70 -99

 

Kulkukoira  Proturbo