Carcom Oy  Ateho

245 -90 Englantilainen potilas "B6284T", muut 245 puuhastelut ja D5

  • 1446 Vastauksia
  • 602266 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7578
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja 245 -88 "B6284T"
« Vastaus #705 : 08.08.2016, 21:17:43 »
Joo ei ois lohkon kanssa samanlaisia ongelmia jos se ois rautaa :P

On se "kumma", että boostilla kestää nipussa vaikka voimaa on erilailla kuin mulla ::) Mutta erittäin todennäköisesti suurin ero on ennakoissa suhteessa moottorin kokoonpanoon noin muuten. Ja siinä, että tässä ei ole ollut vielä missään vaiheessa kiinni kunnon pakolämpöantureita, jotka näyttäis vedossa ilman pitkää tasaista rasitusta lämpötilat sinnepäin.

Jos korsettia ei tule, niin saattaa olla että putkitus tulee samalla materiaalilla kuin Darttonit, mutta aihiosta. Ihan vaan hinnan takia mikäli asiat etenee mahdollisen tekijän suunnalta sopivasti. Nyt kun tämän lohkon valu on jo repsahtanut, ei pystyne antamaan mitään takuita siitä onko valu kiinni putkessa vielä alempaakin. Korsettia ajatellen.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Kenoviiva

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 159
  • www.vrcf.fi
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja 245 -88 "B6284T"
« Vastaus #706 : 08.08.2016, 23:08:13 »
Pölhöjä pähkäilyjä tulee mieleen, nää on siis ihan vaan pelkkiä hakuammuntoja.

-vääntyykö lohko suuren väännön vuoksi? Pitäiskö lohkon kylkeen pultata ratakiskon pätkä?
-jos vääntyy, niin siirtyykö kannentiiviste juurikin elämisen takia?
-pitäisikö sytytysjärjestystä muuttaa, ja olisko se tässä ylipäätään mahdollista. Tietääkseni kasikoneissa tätä menetelmää on sovellettu, kiihdytyskäytössä.
-olen tuosta mikroskoopin käytöstä ennenkin puhunut, joten kerrataan taas. Tsekkaisin kannentiivisteen pinnan mikroskoopin alla. Koittaisin katsella pinnanlaatua, että löytyykö siitä edestakasnytkyjälkiä, olisko lontooksi frettinkiä. Pelkästään yhteen suuntaan liikkuneeseen jää yksisuuntaiset naarmut ja 'lohkareet' toppaa naarmun päähän. Edes takas nitkunnut pinta ei ole symmetrinen, 'lohkareet' ovat siellä täällä
-jäähdyttääkö imupuolen virtaus kantta niin paljon, että se 'löystyttää' kuumempana käyvää pakopuolta enemmän kansipulttien jännitystä. Pitäisikö kansipultit olla imupuolella tiukemmassa?
145 -70, 240 -89, V70 -99

Poissa Juusoo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 705
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja 245 -88 "B6284T"
« Vastaus #707 : 09.08.2016, 00:12:10 »
Auttaisko metallinen kannentiiviste, jos väännön rajaa vaan sellaiselle tasolle, että lohko pysyy nipussa? Luulis et sellanen ei lähe karkaamaan tason välistä niinkun massapahvi.
-93 mkiv supra singleturbo 6spd 1057hv/1129nm

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2906
  • "Noku mä haluan"
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja 245 -88 "B6284T"
« Vastaus #708 : 09.08.2016, 09:20:21 »
Auttaisko metallinen kannentiiviste, jos väännön rajaa vaan sellaiselle tasolle, että lohko pysyy nipussa? Luulis et sellanen ei lähe karkaamaan tason välistä niinkun massapahvi.

Tässä tapauksessa varmaankin normitiivisteen pitämisen ideana on totaalisen katastrofin estäminen, jos sellainen sattuu kohdalle. Normitiiviste kun alkaa kielimään mahdollisesta katastrofista, metallitiiviste on vähän niin ja näin.

Heitetään ajatusleikki; mitkä kaikki olisivat hajonneet, jossei pahvi olisi hajonnut ensin? Kyllä se varmaan aika näyttävän pamauksen saa aikaan jos sylinteriputki räjähtää kunnon vedossa.. ::)

Poissa Juusoo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 705
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja 245 -88 "B6284T"
« Vastaus #709 : 09.08.2016, 20:34:10 »
Tässä tapauksessa varmaankin normitiivisteen pitämisen ideana on totaalisen katastrofin estäminen, jos sellainen sattuu kohdalle. Normitiiviste kun alkaa kielimään mahdollisesta katastrofista, metallitiiviste on vähän niin ja näin.

Heitetään ajatusleikki; mitkä kaikki olisivat hajonneet, jossei pahvi olisi hajonnut ensin? Kyllä se varmaan aika näyttävän pamauksen saa aikaan jos sylinteriputki räjähtää kunnon vedossa.. ::)
Niin varmaankin, massapahvilla itsekin oon aina ajanu samasta syystä, mut missä kohtaa sen rajat tulee vastaan? Vinokoneesta (laiska alle 400hv) mulla karkas massapahvi tason välistä kaks kertaa, rupes pysymään kovilla pulteilla isommalla kiristysmomentilla.
-93 mkiv supra singleturbo 6spd 1057hv/1129nm

Poissa boost

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1054
  • Lensu Power Shop
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja 245 -88 "B6284T"
« Vastaus #710 : 10.08.2016, 08:26:11 »
Itse olen ajanut vinokoneella + 600hv monta kymmentä vartti vetoa ilman että kansipahvi tulee pihalle.
Tinakoneessa (6 syl 1037hv ja 1145nm) vakio pahvilla  moottoridynossa useita vetoja.

850hv 930nm motilla ajettu 30-40 vartti vetoa ja 30-40 vetoa motti dynossa. Että ei noi ny niin heikkoja ole.

Huom. Moottoridynon rasitus on rankempi kuin varttimaili vedossa.

Lohko ollut koko ajan sama.

Tosin ei ole kuin puolia pimentynyt mutta niin sanottuja pätkimis ongelmia ei ole ollut.   
 
1/4 mile 257km/h(ZF  gs6-53dz)
Nopeampi kuin Timo.
Lensupowershop.fi

Poissa J.Lunkka

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 238
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja 245 -88 "B6284T"
« Vastaus #711 : 10.08.2016, 12:17:54 »
No niin .. tässä se olisi, B6284T tai B6254 lohkoon korsetti ;D


« Viimeksi muokattu: 10.08.2016, 13:23:11 kirjoittanut J.Lunkka »
Amazon -70  2.5T 16v, ZF, 83/4
Amazon -70  2.5T Evo, ZF, 83/4
142 -73 2.3T, ZF
240 -83 320Cdi (Black smoke setup)

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7578
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja 245 -88 "B6284T"
« Vastaus #712 : 10.08.2016, 14:08:03 »
Että ei noi ny niin heikkoja ole.
Ei niin ja onhan siitä puhetta ollut. Ainakaan silloin kun ei ole häiriötilanteita tai vaikka hieman liikaa ennakkoa.

Korsetti onkin lähinnä lisävarmistus, että em. tilanteissa voisi päästä pelkällä tiivisteellä. Jollei tapahdu jotain isompaa. Metallitiivistettä en ollut laittamassa vieläkään. Jossain on vikaa, jos vakiolla ei saa pitämään kuten boostilla.

No niin .. tässä se olisi, B6284T tai B6254 lohkoon korsetti ;D
Niin no. Joko kohta saa tuoda lohkon  :P
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Brick

  • Mr John Doe
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 651
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja 245 -88 "B6284T"
« Vastaus #713 : 11.08.2016, 12:10:24 »
Eikös jossain vahvistettu lohkoa valamalla betonia vesitilan pohjalle vesipumpun alareikään asti?
Luulishan sen vahvistavan myös yläpäätä vaikkei betoni sinne asti yletäkkään?
citikka

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2906
  • "Noku mä haluan"
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja 245 -88 "B6284T"
« Vastaus #714 : 11.08.2016, 12:16:28 »
Eikös jossain vahvistettu lohkoa valamalla betonia vesitilan pohjalle vesipumpun alareikään asti?
Luulishan sen vahvistavan myös yläpäätä vaikkei betoni sinne asti yletäkkään?

Ainakin vinokoneissa tuota on käytetty

Poissa J.Lunkka

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 238
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja 245 -88 "B6284T"
« Vastaus #715 : 12.08.2016, 22:31:24 »
Tälläinen siitä nyt tuli  :D  Jos alkaisi kestämään.. Ite saat porata tiivisteen mukaan vesireiät   :2funny:



« Viimeksi muokattu: 12.08.2016, 22:38:34 kirjoittanut J.Lunkka »
Amazon -70  2.5T 16v, ZF, 83/4
Amazon -70  2.5T Evo, ZF, 83/4
142 -73 2.3T, ZF
240 -83 320Cdi (Black smoke setup)

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7578
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja 245 -88 "B6284T"
« Vastaus #716 : 12.08.2016, 23:32:56 »
Protoversio näyttää ihan siltä mistä oli puhekin. Katotaan millanen tulee varsinaisesta 8)

Tänään iltasella otin tekniikan pois, lohkoon jäi kiinni vielä öljypohja ja sen "takana" olevat osat. Huomenna loput. Kolmospytty oli kunnossa sen perusteella mitä nyt digitönäriltä voi tarkkuudelta odottaa.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa bolinder

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1469
  • www.vrcf.fi
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja 245 -88 "B6284T"
« Vastaus #717 : 13.08.2016, 06:15:43 »
Jaa eli tuo joku testiversio, mietin vaan että eikö tota plaanata ton enemmän. Miten muuten toi korsetti on tonne istutettu? Onko miten kiinni, vai onko vielä ollenkaan

Poissa Neverbe4

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 307
  • www.vrcf.fi
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja 245 -88 "B6284T"
« Vastaus #718 : 13.08.2016, 10:21:16 »
Oot sä Lunkka aika seppä. :)
Miracle Team 242R-project
With Falken & Koni

Poissa J.Lunkka

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 238
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja 245 -88 "B6284T"
« Vastaus #719 : 13.08.2016, 10:37:59 »
Ympäriinsä 0.05mm rympillä.

Tässä mietiskelen.. että vaikka tämä onkin testivedos mitottamisen, korsetin paikoilleen laittamisen suhteen, niin tämän onnistuminen oli täysi 10- . Miinus sen takia että tarkka kakara huomaa mitoitusvirheen ykkös sekä kutos sylintereissä. Ei sinänsä haittaa mutta visualisesti.  :idiot2:
Tason voisi plaanata mutta kun kuitenkin on porautettava niin se menee siinä sitten samalla ..  ;)

Tämä lohko on myynnissä, vaatii porautuksen... Eli B6254S
« Viimeksi muokattu: 13.08.2016, 10:39:56 kirjoittanut J.Lunkka »
Amazon -70  2.5T 16v, ZF, 83/4
Amazon -70  2.5T Evo, ZF, 83/4
142 -73 2.3T, ZF
240 -83 320Cdi (Black smoke setup)

 

Elekma  Autoracing