Ateho  Elekma

245 -90 Englantilainen potilas "B6284T", muut 245 puuhastelut ja D5

  • 1446 Vastauksia
  • 601838 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7576
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja 245 -88 "B6284T"
« Vastaus #735 : 27.08.2016, 14:34:49 »
Onhan se vähän turhan pitkä matka varsinkin jos jotain leviää.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja 245 -88 "B6284T"
« Vastaus #736 : 27.08.2016, 23:56:08 »
Tuossa hitusen pohdintaa aiheuttaa semmoset asiat, että kuinka paljon nuo pitkät reiät korsetin läpi kuristaa vesikiertoa, kuitenkin virtausvastus kasvaa "putken" pituuden kasvaessa. Toinen asia on kansipahvin puristuminen, nyt kun aiemmin on jo ollut kannenpulttien kanssa ajoittain riesaa niin oletan että niiden kiristäminen kireempään ei ole vaihtoehtolistalla, ja tuollain pahvi vastaa isommalta alalta lohkon pintaa vasten niin teoriassa pintapaine esim liekkirenkaan kohdalla pieneneee, joka ei ole täysin toivottavaa tällaisessa projektissa. Tulikin mieleeni, että kun selkeästi kunnon koneisteluvermeet olisi käytössä, pääsisikö molemmista asioista "varmuuteen" jos ajaisi tuon korsettipalasen "keskilinjaa" lohkon ja putken välejä myöten matalan V-uran, jolloinka pahvi ei nojaisi lohkoon juuri sen isommalta alalta kun alunperinkään ja toisaalta pieniä reikiä korsettiin lisäämällä vesikiertoakin rajoittaisi vain pahvin alkuperäiset vesireiät?
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7576
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja 245 -88 "B6284T"
« Vastaus #737 : 28.08.2016, 15:25:04 »
Onhan pyttyjen välit heikkoja kohtia jos ei täytä vesiuraa esim. rakotulkeilla. Montako lohkoa on hajonnut pyttyjen väleistä vesiura täytettynä? Vaikka mullakin on ollut vaikka mitä ongelmia, niin sylinteriputket eivät ole haljenneet kertaakaan. Nythän korsetti korvaa lohkovalun pyttyjen välistä kokonaan ja poistaa vesiuran 10mm paksuudelta. Aivan kuten rakotulkeillakin.
Ja jälleen voi ottaa boostin koneen esimerkiksi. Siinä on rakotulkeilla täytetyt vesiurat ja muuten täysin vakio lohko. Eikä ongelmia.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7576
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja 245 -88 "B6284T"
« Vastaus #738 : 28.08.2016, 16:56:02 »
Aina ollut rakotulkit itellä.
 
Korsetin hinta on 350e sisältäen tason oikaisun. Tietysti hoonautus tai poraus siihen sitten vielä päälle. Kutoseen pelkkä Darton sarja taitaa olla noin 1500e. Siihen sitten vielä asennus päälle niin ei kovin houkuttele. Ilman Dartoneitakin pystyy putkituksen tekemään samalla materiaalilla ja tietysti huomattavasti halvemmalla. Mikäli Lunkka siihen hommaan lähtee, mutta tuskin tulee tarvetta.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7576
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja 245 -88 "B6284T"
« Vastaus #739 : 30.08.2016, 22:48:48 »
Ei ihmeempiä päivittelemisiä.
Sain lohkon hoonauksesta, porasin kannentiivisteen reikien kohdalta reiät isommaksi kuten TVS aiemmin ehdotti ja porasin vielä muutamia lisää. Tosin liekö niillä sen suurempaa merkitystä, koska korsetissa ei vesiuraa ole. Mutta tulipa tehtyä. Kasasin alakertaa ja se on öljypohjaa sekä vauhtipyörää vaille kasassa, enempään ei ollut aikaa.

Kämynen kännykkäkuva:
« Viimeksi muokattu: 29.11.2019, 23:29:42 kirjoittanut Lankku »
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7576
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja 245 -88 "B6284T"
« Vastaus #740 : 31.08.2016, 23:41:39 »
Voihan se tietysti näyttää :P

Tänään niputtelin koneen, työnsin kopan sisään, nostin koneen paikalleen ja työnsin kopan takaisin pihalle. Koneessa on vasta kiinni pakosarja, laturi ja muuta pientä. Huomenna pyrkimys saada konehuone nippuun, voimansiirtoa ei voi vielä, koska nosturille pääsee vasta perjantai-iltana.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7576
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja 245 -88 "B6284T"
« Vastaus #741 : 02.09.2016, 00:45:06 »
Pääsin aloittamaan illan näpräämisen seitsemän aikoihin. Sainkin auton nosturille ja tuumasin miksi käyttää kaksi iltaa, kun voi käyttää yhdenkin :idiot2:

Ensinnä laitoin voimansiirron paikalleen ja siitä sitten satunnaisessa järjestyksessä imusarja sekä sen oheistarpeet, syyläri, dp, turbo, jne. Kasasin jakopään, kaadoin nesteet sisään, pyörittelin öljynpaineen ja laitos olikin käynnissä puoli kahdentoista aikoihin. Pari rinkiä hallin ympäri, vuotojen tarkastus, yhden letkuklemmarin uudelleenasettelu, liikennekäyttöönotto ja lyhyelle koejolle. Koeajolla ei mitään ihmeempiä ja aamulla voiskin yrittää päästä töihin ::) Töiden jälkeen sitten vasta uusi öljynvaihto.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja 245 -88 "B6284T"
« Vastaus #742 : 02.09.2016, 01:01:44 »
Tiistai ilta
Kämynen kännykkäkuva:
(Kuva poistettu lainauksesta.)
Käytännössä torstai ilta
...liikennekäyttöönotto ja lyhyelle koejolle...

Ihan kuin olisit joskus harjoitellut koneen laittoa? :D
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Madbull

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 249
  • VolvoKapteeni
    • Ristikivi Street Outlaws
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja 245 -88 "B6284T"
« Vastaus #743 : 02.09.2016, 02:03:44 »
Jos kestää nyt nipussa, niin aika edullinen vahvistus. Noille korseteille on varmaan markkinoita muuallakin?
-Ristikivi Street Outlaws-
940 -90
244 -78 V8
Tuusula

Poissa bolinder

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1469
  • www.vrcf.fi
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja 245 -88 "B6284T"
« Vastaus #744 : 02.09.2016, 13:02:40 »
Nopea toiminta kuten aina, saa "Lunkkan lohko" ilmeisesti kohta paperille mitä kestää 

Poissa Rusakko

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2996
  • Nautin autoni kulmikkaina ja naiseni kurvikkaana
    • Vesan Volvo-sivut
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja 245 -88 "B6284T"
« Vastaus #745 : 02.09.2016, 14:08:13 »
Nopea toiminta kuten aina, saa "Lunkkan lohko" ilmeisesti kohta paperille mitä kestää
liekkö toivottavampaa ettei näin
« Viimeksi muokattu: 02.09.2016, 14:10:21 kirjoittanut Rusakko »
V70R FWD Manual -98,     V70R AWD Automatic -00,  740 B6304 Manual -87,      240 16v turbo Manual -88

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7576
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja 245 -88 "B6284T"
« Vastaus #746 : 02.09.2016, 21:22:48 »
Joo mieluummin kokeillaan mihin asti riittää kuin mitä kestää ;) Ja jos koneessa on tarpeeksi reipas häiriötilanne tai säädöt pielessä, niin sitäkään ei pelasteta korsetilla. Eikä aiempi tiivisteen meneminen juuri muusta voinut johtua kuin liiasta ennakosta.

Työmatkat tuli ajeltua, öljyt vaihdettua, konehuoneen lisätuet asennettua ja käytyä tankilla. Pikkasen uskaltauduin painettakin antamaan. Kaikki toimii toistaiseksi normaalisti. Katsotaan onko tilanne viikonlopun jälkeen sama, pitäisi tulla matka-ajoa jonkin verran.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7576
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja 245 -88 "B6284T"
« Vastaus #747 : 03.09.2016, 22:13:38 »
Ihan kuin olisit joskus harjoitellut koneen laittoa? :D
Miten niin ??? Ja joutuu vielä olemaan päivällä töissäkin.

Päivän ajosuorite reilu 470km. Tuli siinä ohessa todettua, että Kotkan keskustan mukulakivetyt kadut ovat aikamoista jytinää tuolla alustalla. Ainakin sallituilla nopeuksilla. Tarttis olla kuulosuojaimet jos enemmän pitäis ajaa :buck2: Kaikki pelaa edelleen ja huomenna pitäis tulla lisää ajoa.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Orlov

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1715
  • www.vrcf.fi
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja 245 -88 "B6284T"
« Vastaus #748 : 03.09.2016, 22:40:57 »
Nyt vain kenkää, niin saadaan kestoraporttia :D

Poissa Rusakko

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2996
  • Nautin autoni kulmikkaina ja naiseni kurvikkaana
    • Vesan Volvo-sivut
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja 245 -88 "B6284T"
« Vastaus #749 : 03.09.2016, 22:44:47 »
Nyt vain kenkää, niin saadaan kestoraporttia :D
kaikki yksin ja yksi kaikkien puolesta...  Vai miten se meni :D
V70R FWD Manual -98,     V70R AWD Automatic -00,  740 B6304 Manual -87,      240 16v turbo Manual -88

 

Carcom Oy  Ateho