Carcom Oy  Ateho

245 -90 Englantilainen potilas "B6284T", muut 245 puuhastelut ja D5

  • 1447 Vastauksia
  • 603483 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7584
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T"
« Vastaus #810 : 23.07.2017, 19:11:03 »
Laatikossa ei ole löysää, ulkoisesti ainakaan. Irrotin sen, asetelma näyttää olevan kunnossa kuten oletinkin, joten eipä auta muu kuin kokeilla toista laatikkoa. Löysin "uuden" kohtuuhintaan, nyt vaan odotellaan saapuvaksi. Sitä odotellessa voisi yrittää purkaa vanhan ja katsoa mikä vaivaa. Vaihdoin kuskinpenkin uuteen ja vanha siirtyi 242:een.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7584
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T"
« Vastaus #811 : 02.08.2017, 21:57:43 »
Laatikko tuli eilen, tänään siirsin etupään vanhasta uuteen, kaadoin öljyt sisään ja ois enää asennusta vaille. Mitään ehtinyt vanhaa vielä purkamaan kun aika on mennyt 242:n kanssa. Ois opeteltava purkamaan loppulaatikko, jotta vois yrittää selvittää mikä vanhassa on vialla.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7584
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T"
« Vastaus #812 : 07.08.2017, 22:33:01 »
Laitoin laatikon paikalleen. Eihän se korjaantunut eli värinä pelkällä etupätkälläkin "ajaessa" on ollut vain joku muu resonanssi, joka osuu juuri oikeaan kohtaan. Värinä tulee edelleen samoilla nopeuksilla ja pahenee ajon myötä eli paikkojen lämmetessä. Katsoin perää tarkemmin ja oikea akseliputki näyttää nytkähtäneen kiertosuunnassa juuri sen verran, että sen huomaa kun oikeasti katsoo. Päällä olevassa kuonakerroksessa näkyy pieni siirtymä. Vasemman putken siirtymästä ei voi sanoa varmaksi. Kaivettava varaperä esiin.

No, voipa myydä ehjän ja testatun laatikon sekä jättää jatkossakin kuminpolttoyritykset tekemättä pitävillä renkailla :P
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4108
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T"
« Vastaus #813 : 07.08.2017, 23:35:42 »
Laitoin laatikon paikalleen. Eihän se korjaantunut eli värinä pelkällä etupätkälläkin "ajaessa" on ollut vain joku muu resonanssi, joka osuu juuri oikeaan kohtaan. Värinä tulee edelleen samoilla nopeuksilla ja pahenee ajon myötä eli paikkojen lämmetessä. Katsoin perää tarkemmin ja oikea akseliputki näyttää nytkähtäneen kiertosuunnassa juuri sen verran, että sen huomaa kun oikeasti katsoo. Päällä olevassa kuonakerroksessa näkyy pieni siirtymä. Vasemman putken siirtymästä ei voi sanoa varmaksi. Kaivettava varaperä esiin.

No, voipa myydä ehjän ja testatun laatikon sekä jättää jatkossakin kuminpolttoyritykset tekemättä pitävillä renkailla :P
Parempi niin kun ei oikeen oo ees tehoakaan siihen hommaan  :2funny:

Poissa TPK1980

  • Hallituksen varajäsen - Pyykkääjä
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: -6026
  • RWGWGWARAHHHHWW RGGWRWRW
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T"
« Vastaus #814 : 07.08.2017, 23:56:44 »
Parempi niin kun ei oikeen oo ees tehoakaan siihen hommaan  :2funny:
Jotkut jeesuksen vanhat special sparet hyvin öljyttynä alle niin mahdollisesti jaksaisi sutia, ainakin hetken. :D

https://youtu.be/HPh90yNX-mY
E36 320i Taxi -92 -> Clio II ph. 2 1.4-16v -04 -> Clio II RS172 Ph. Quick -01 -> Mustikka -02 -> C70 B5204FS+AW50-42 -99 -> Varsovan liiton Arkkupakastin -16
Viestit saattavat sisältää huomattavia määriä sarkasmia!

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7584
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T"
« Vastaus #815 : 14.08.2017, 00:04:04 »
Niihän se ois vissiin laitettava :P

Ilta meni taka-akselia vaihtaessa. Ravistus ja muut epämääräisyydet poistuivat eli ainakin niiltä osin homma on onnistunut. Varaperässä oli perinteisesti osin kiinni ruostuneet tukivarsien pultit ja niiden kanssa sai vääntää vähän aikaa. Kaikki muu paitsi välitys, helat ja vasen vetari siirtyivät vanhasta. Vasemmassa vetarissa on ollut saman verran kiertymää jo pitkään, eikä muuttunut kuminpolttoyritykselläkään mihinkään. Alatukivarren takahelat on hieman heikon näköiset, muttei ollut nyt käytettävissä työkaluja joilla olisi saanut siirrettyä vanhasta. Ne vaihdettava myöhemmin jos vaikka laittaa uretaanit kun kuoret näyttävät vielä ehjiltä.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7584
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T"
« Vastaus #816 : 04.09.2017, 21:34:38 »
Otin ajoon eilen, ajelin vähän ympäriinsä ja tuntui toimivan samalla tavalla kuin ennekin. Tänään kävin töissä ja kyllä vaan voimansiirrosta pyrkii esiin samanlainen lämpeämisen mukana voimistuva värinä kuin aiemminkin, mutta huomattavasti miedompana. Sillä osastolla ei vanhaa ole enää kuin lukko ja toinen vetari. En tiedä oisko vielä kokeiltava 242:n lukolla muuttuuko tilanne ???

Takalevyt tai ainakin toinen vaihdettava. Ravistaa sen verran reilusti kun ovat sopivassa lämpötilassa. En tiedä miksi en ole aiemmin tehnyt, mutta nyt tein vaihdevälinlyhentimen ja olisi voinut olla ehkä pikkaisen pidempikin. 242:lla ajamisen jälkeen tuntuu kaikin puolin niin pökkelöltä, että pakko tehdä muutoksia. Samasta syystä vaihdan talven aikana HX40 Superin takaisin, kunhan vaan löytyy sopiva.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa miro678

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 359
  • www.vrcf.fi
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T"
« Vastaus #817 : 06.09.2017, 11:14:10 »
Tuli vähän ajan sisään lueskeltua koko topikki läpi ja pakko sanoa että on hienoa rakentamista ja melkeempä uskomatonta motivaatiota kasailla aina vaan uusiksi vaikka noita vastoinkäymisiä sulla on tän kanssa ollutkin, pakko arvostaa! P>
Yhden vian kun korjaa tulee kaksi lisää.

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7584
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T"
« Vastaus #818 : 07.09.2017, 22:31:19 »
Jonkinlaatuista mielenvikaisuutta vaatii, että aina jaksaa tavalla tai toisella lyödä päätään seinään :idiot2:

Ja siitä puhe mistä puute? Kokeilin tavallista tasauspyörästöä lukon tilalle, eikä värinä muuttunut mihinkään. Eli kyllä se vaan kuitenkin tulee muualta :buck2: Jatketaan etsintöjä, onneksi murikan vaihtohommassa ei mene "liikaa" aikaa hukkaan. Ja rahallinen panostuskin on pieni.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa vellu_volvo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 408
  • www.vrcf.fi
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T"
« Vastaus #819 : 08.09.2017, 06:45:46 »
Missä yhteydessä tuo värinä alkoi? Tuli mieleen voisko se johtua jostain korin vääntymisestä yms. Esim. taka-akselin kiinnikkeet ottanu ihteensä ja akseli menee vähän vinossa jolloin kardaani vaikka juristaa?
240 b230fk, ex.740 b234f aw72, e39 530d, ex. 240 Turbo

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7584
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T"
« Vastaus #820 : 08.09.2017, 21:48:17 »
Samassa yhteydessä kun vanhasta akselista nytkähti toinen putki. Värinän vähentyminen akselinvaihdon yhteydessä saattaisi johtua ihan vaan siitäkin, että alatukivarren isot helat on löysemmät nykyisessä. Helanvaihdon jälkeistä tilannetta odotellessa. Akselia vaihtaessa kaikki tuennat irtosivat ja menivät takaisin ilman vääntämistä. Reaktiotankojen pituutta muutin vähän testimielessä, jotta saa kardaanilaippaa laskettua alaspäin ja akselin asentoa paremman näköiseksi. Silläkään ei toki mitään merkitystä ollut. Laatikon takapään asentoa koetin muuttaa jo ennen kuin aloitin vianhaun laatikonvaihdolla. 16. päivä ois aikomus käydä Motoparkissa(myös 242:lla) jos ei aivan kaatamalla tule vettä ja silloin ois syytä olla helatkin kunnossa ja mielellään värinät ns. riittävän pienet.

Tyhjensin huohotinpöntön,se oli taas täynnä pääasiassa vettä. Äkkiä se vaan tuntuu täyttyvän. Alunperin jätin sisältä kokonaan tyhjäksi, nyt tein väliseinän tulo ja hengitysputkien välille. Etutolpat laskin irti ja säädin hieman lisää casteria. Voitelin myös yläpäiden uniballit, tuntuivat jumettavan ja ne ois vaihdettava uudet. Kaplhenken yläpäissä ei ole rasvausmahdollisuutta, eikä ulkopuolella pidetty rasvakerros auta tarpeeksi. Ainakin toistaiseksi keventyi ohjaus aika hyvin.
« Viimeksi muokattu: 08.09.2017, 21:50:26 kirjoittanut Lankku »
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7584
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T"
« Vastaus #821 : 14.09.2017, 21:52:47 »
Eilen vaihdoin lukon takaisin ja taka-akselin isot helat uretaaneiksi. Mietin mitenhän käy värinöiden urenaanien laitolla ja muuttuihan se. Ilmenee hieman eri tavalla kuin ennen, mutta kokonaisuudessaan tilanne on edelleen sama :2funny:

Tänään vaihdoin vielä kerran kokeeksi toisen kardaanintakapätkän sekä samalla perän etustefan ja kardaanilaipan. Laipan tiivistepinta oli aivan ruosteessa ja ehkä osin sen takia stefakin hajonnut, koska ennen akselin vaihtoa vuotojälkeä ei ollut. Vaihdoin uudet etulevyt, kävin kuumottamassa niitä ja jarrujen tärinät on tältä erää poistettu. Vähän on turhan pehmeä jarrutuntuma kunnolla jarruttaessa, vaihdan uudet nesteet ja jos se ei auta niin uuden pääsylinterin kun sellainen hyllyssä on. Nykyinen on purkuosa, jonka laitoin vuotavan tilalle aikanaan.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7584
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T"
« Vastaus #822 : 15.09.2017, 22:50:55 »
Vaihdoin jarrunesteet. Jarrupääsylinteri jäi vaihtamatta, koska taaempi lähtö olikin vääränkätinen. On se nyt vähän paremman oloinen. Etuhuuli on odottanut hiekkapuhallettuna ja pohjamaalattuna jo vissiin pari kuukautta. Suihkasin siihen mattamustaa pintaan ja laitoin paikalleen.

Täytin tankin tähän ja 242:een sekä pyyhkäisin Turtlen 5 sateesta tuulilaseihin huomista varten jos sattuu olemaan kovin märkää Motoparkissa. Pitää käydä ottamassa sinnekin tuntumaa edes kerran vuodessa. Semisliksejä en viitsinyt vaihtaa ainakaan vielä kumpaankaan.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7584
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T"
« Vastaus #823 : 16.09.2017, 22:19:29 »
Alkutuntumat Motoparkkiin tuli otettua 242:lla, kävin vaihtamassa kotona autoja ja vaihdoin tähän semisliksit alle. Muutaman vedon sai kierreltyä, mutta kyllä on vaan kankea verrattuna 242:een. Tarttis tehostetun ohjauksen, ettei tarvii niin vääntää mutkissa. Mutta onpahan tämä sen verran painava muutenkin ettei taitu samalla tavalla muutenkaan. Kaikki pelas hienosti, ahtoja 1,6-1,7bar. Ensimmäisen kerran jälkeen käänsin etuiskareita puoli kierrosta tiukemmalle ja eturenkaista vähän painetta pois. Tuntui käyttäytyvän paremmin sen jälkeen. Paras kierrosaika Racechronolla 10Hz gps-palikalla parani toissavuotisesta ja nyt sai aikaiseksi 1.44,03, sillä kierroksella huiput ennen takasuoran jarrutusta vähän reilu 236km/h.

Viimeisellä ajokerralla ja klassisesti viimeiseksi aiotulla kierroksella aivan ennen radan sulkeutumista kävikin pieni "hupsista *aatana".
Jarrutus jäi vähän myöhäiselle ja kääntö mutkaan oli nopeuteen nähden liian jyrkkä. Siitä perä irti, asvaltilla jo täysin poikittain, kynti hetken aikaa reunusta, viimeisillä vauhdeilla tökkäsi ja kippasi nurin. Kaato oli oletuksena jo siinä vaiheessa kun oltiin poikittain pehmeällä reunuksella, mutta ainahan sitä voi sillä hetkellä toivoa jotain muuta ::) Ensimmäinen kerta kun tulee aiheutettua millekään autolle koppaan vaurioita, joten ehkä tässä on nyt viimeisen ~18 vuoden vahingottomuus kuitattu? Jos vaikka menis saman verran ennen seuraavaa. Tottahan se tietysti tällä autolla kävi jos jollain. NBM pääsi tahattomasti mukaan samaan karuselliin.

Vauriolistalla keulan pellit kaikki mutkalla, sisälokasuojien etupäät taipuneet, katon etureuna sisällä keskeltä, tuulilasi rikki ja oikean puolen ovet lommoilla. Muita fyysisiä vammoja ei tullut kuin koriin(henkiset on eri juttu ;D). Hinaus varikolle, konehuoneen putsaus huohottimesta valuneesta öljystä, paikkojen tarkastus, öljyä koneeseen, startilla pyöritellen, käyntiin ja pientä testiajoa varikolla. Polkaisin kattoa suoremmaksi ja ajamalla kotiin.

Lasikuitukeulaa oon vähän miettinyt jo aiemminkin, nythän sen laittoon voisi olla hyvä syykin. Maalaustakin olen miettinyt jos sen teettäisi uudestaan paremman tuloksen aikaansaamiseksi, joten sekään ei sinällänsä suuri menetys ole. Katon etureuna pitää katsoa koettaako oikoa ja vaihtaa aivan etureunasta pahiten vekillä olevat kohdat, vai vaihtaako koko katon.

Incaria on tästäkin, sitä en tiedä viitsiikö kaatoa uppailla :buck2:
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T"
« Vastaus #824 : 16.09.2017, 22:33:33 »
Ai piru  :-\ Se on välillä pienestä kiinni. Tästä syystä itselläkin nykyään 960 keula seiskassa kun pieni muuttuja yllättää kesken luisun.
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

 

Proturbo  Autodiagnoosi